[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 08:58

Dat hou je toch met dressuur, uitermate irritant :o

Vanmorgen is BB en B in Bakkeveen afgelast, info over de rest van het programma volgt rond 10 uur. Bodem moet veel te nat zijn na de regen.

Afbeelding
Lijkt deze ook ergens op? ;)
Afbeelding

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:02

Goldie schreef:
Ik ben al blij dat ik m'n huis heb gevonden :+
Gefeliciteerd zusje met je nieuwe aanwinsten!

:')

Ik dacht dat je juist teveel paarden had Gomir? Haha. Veel plezier met ze!

gomir

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:09

Had ik ook :+ Maar soms moet je even acuut beslissen aan de telefoon.
Verkopen kan altijd weer, maar ik krijg geen tweede kans om ze aan te schaffen...:o
En voorlopig gaan ze nog 2 en 3 jaar de wei in en valt de hoeveelheid werk dus eerst wel mee ;)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:04

Gefeliciteerd met de aanwinsten Gomir!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:58

Bakkeveen heeft al het springen afgelast. Verstandig besluit. De bodem was gister al verre van goed.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:58

Gefeliciteerd gomir, aansprekend koppie. Heb je toevallig ook via de telefoon de ggk dekhengst Four Legends gekocht := haha gisteren exclussive dressage sale gekeken pfff wat een grof geld voor een veulen..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:02

Van dat geld kan ik ook een huis kopen Elke :P Dat vind ik echt idiote bedragen voor een levend wezen :=

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:27

Ja hè? Is niet voor de normale mens weggelegd. Wel mooi om te zien, dat wel.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:17

Heerlijk om dat geld neer te kunnen leggen voor een paard :')

stuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:03

gisteren na een wedstrijd stop van 2 maanden vanwege luchtweg problemen door een stof allergie weer gestart.
op het regio kampioenschap in delft mijn doel was om er heen te gaan en het laatste puntje in de
B te halen om in augustus L te gaan starten.
van de 47 combinaties bleef ze niet alleen foutloos in de eerste ronde en barrage maar kwamen we ook nog eens op een 3de plaats en kregen daardoor geheel onverwachts een start bewijs voor de hippiade in ermelo begin september.
dus plannen veranderd eerst natuurlijk de hippiade mee rijden en dan naar de L *\o/*

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:06

Gefeliciteerd!
Je mag tussen de regiokampioenschappen en de hippiade toch gewoon promoveren? Of zijn die regels alweer veranderd?

stuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:21

ik had het idd even opgezocht maar voor zover als ik begreep niet maar maakt ook niet uit hippiade is begin september al dus dan slaan we augustus gewoon over of we doen een dressuur wedstrijd tussen door;)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:28

Volgens mij wel, als je een beetje rondspeurt op de KNHS-site naar het kampioenschapsreglement wordt je doorgelinkt naar de site van de hippiade, waar je dan daadwerkelijk het reglement kan vinden.
http://www.hippiade.nl/media/1111/kampi ... e-2016.pdf

In de laatste passage staat: Combinaties die zich tijdens Regio-kampioenschappen selecteren voor deelname aan KNHS-kampioenschappen mogen tussentijds promoveren met behoud van startgerechtigdheid voor de KNHS-kampioenschappen in de klasse waarin men zich tijdens de Regio-kampioenschappen heeft geselecteerd.

stuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:38

ooh ja idd eigenlijk wel vreemd dat dat mag :p maar ik denk dat ik in augustus nog wat dressuur mee neem is ook al weer lang geleden,

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:56

Het kan heel fijn zijn om in de voorbereiding naar het NK alvast een stapje hoger te gaan, dan is het op de hippiade allemaal wat minder spannend en hoef je ook niet tegen de (verhoogde) barrage op te zien als je foutloos bent. Zou iig in augustus juist wat springwedstrijden opzoeken, ritme houden is wel heel belangrijk!

stuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:02

ja bij mijn paard werkt het vaak averechts hoe meer spring wedstrijden des te makkelijker ze word gaat makkelijker een balk af word een beetje laks ;), ze is trouwens getraind op M niveau dus de hoogte maak ik me geen zorgen om. maar vanwege de luchtweg problemen is ze dr even uit geweest en voelt nu weer topfit,dus wil ook weer niet teveel gaan vragen in die ene maand.
blijven tussendoor ook gewoon lessen natuurlijk zal wel even zien mocht er hier in de buurt nog wat zijn dan gaan we misschien wel een keertje tussendoor.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:37

Je kent je paard zelf natuurlijk het beste, als die van jou het fijnste is als ze niet meegaat zou ik haar vooral thuislaten ;)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 17:48

Wat goed!

Ik heb weer afgegroet. Stopte om niks. Begin d'r een beetje moedeloos van te worden :(

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:02

Had ik het topic per ongeluk ontstipt... Ga dadelijk even bijlezen al klinkt de post boven mij helaas niet zo positief.. Lastig Laura. Heeft hij dat vaker op concours?

Ik ben vandaag voor de eerste keer in de prijzen gevallen. Mijn derde wedstrijd en voor de eerste keer barrage. Was 8ste van de 51 en daarmee nog net in de prijzen en mocht ook dus ook voor de eerste keer het ererondje meerijden. Ben er stiekem heel erg blij mee.

Afbeelding

Ik heb het parcour vanaf sprong 2 (manlief en technologie gaat niet zo goed samen) ook op film staan als iemand het wil zien.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:16

Ja ikke!! Gefeliciteerd!!

Balen Laura. Kan het dit keer ook iets met jezelf te doen hebben? Iets minder er bij door het inslapen van Paljas?

stuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:17

Balen dat weigeren laura weet er alles van het heeft bijde van mij een jaar geduurd voor ze gewoon alles sprong, die kon 7 hindernissen achter elkaar springen en bij nummer 8opeens vol in de ankers gaan terwijl het een dood simpele hindernis was, na veel lessen en vooral balken werk doet ze het nu gelukkig niet meer, maar doet die van jou het vaak? Of alleen op wedstrijd

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 19:04

Gefeliciteerd!

Hij doet dit al sinds ik m heb. Ene wedstrijd goed en dan een paar weer dit. Mensen langs de kant snapte ook niet waarom hij stopte. Had zelf niet t idee dat ik er niet bij was, had juist wel zin om te rijden. Thuis heeft ie t ook soms hoor, dat stoppen om niks. Dus ik weet het ook niet. Ben nogal fanatiek met wedstrijden maar als t steeds zo moet is ook niet leuk :')

Edit: en ik weet dat ie dit al doet sinds hij onder het zadel is dus op zijn 15e nog alles eruit krijgen gaat 'm niet worden ben ik bang hahaha
Laatst bijgewerkt door paljaslaura op 31-07-16 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 19:04

Balen Laura :(:)

Mooie foto Yontheke! En gefeliciteerd met je prijs :j

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 19:30

Mooie foto Yontheke!

Pfff dat is wel balen Laura! Steeds maar afwachten wat voor bui hij heeft.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:11

Jup erg frustrerend..
En dan wel zo de dubbel door lopen en twee hindernissen later stranden we (had op hindernis 1 hele gore stop van 'm en op 5) |o
Afbeelding