Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:12

Als het de eerste keer is mag je gewoon starten, maar dan moet het wel opgelost zijn voordat je een volgende keer gaat starten.

Citaat:
Overtreding van de bepalingen van dit artikel wordt aangemerkt als administratief verzuim. Bij overtreding
van de bepalingen in lid 3 en 4 van dit artikel mag de combinatie op de betreffende wedstrijd wel starten,
met dien verstande dat starten op een daaropvolgende wedstrijd pas weer is toegestaan nadat alsnog aan
de administratieve eisen zoals bepaald in lid 3 en 4 is voldaan. Indien in het paardenpaspoort geen enkele
entinghistorie is opgenomen (het paard is nog nooit geënt) of als de laatste influenza vaccinatie langer dan
14 maand geleden is, wordt de combinatie gediskwalificeerd van (verdere) deelname aan de wedstrijd, of
alsnog uit de uitslag verwijderd, hetgeen dient te wordt aangegeven op het protocol en de uitslagenlijst.

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:15

Flicka12 schreef:
Als het de eerste keer is mag je gewoon starten, maar dan moet het wel opgelost zijn voordat je een volgende keer gaat starten.

Citaat:
Overtreding van de bepalingen van dit artikel wordt aangemerkt als administratief verzuim. Bij overtreding
van de bepalingen in lid 3 en 4 van dit artikel mag de combinatie op de betreffende wedstrijd wel starten,
met dien verstande dat starten op een daaropvolgende wedstrijd pas weer is toegestaan nadat alsnog aan
de administratieve eisen zoals bepaald in lid 3 en 4 is voldaan. Indien in het paardenpaspoort geen enkele
entinghistorie is opgenomen (het paard is nog nooit geënt) of als de laatste influenza vaccinatie langer dan
14 maand geleden is, wordt de combinatie gediskwalificeerd van (verdere) deelname aan de wedstrijd, of
alsnog uit de uitslag verwijderd, hetgeen dient te wordt aangegeven op het protocol en de uitslagenlijst.

Dan wist de moeder blijkbaar de regels beter dan de controleur. Of het was niet de eerste keer. Een duidelijke nee, werd in elk geval een ja.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:25

Eveline77 schreef:
Dan wist de moeder blijkbaar de regels beter dan de controleur. Of het was niet de eerste keer. Een duidelijke nee, werd in elk geval een ja.

Ja dat is inderdaad wel bijzonder..

Jelle1236

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 17:52

Iris heeft vandaag ook haar punten terug van haar M proefje. 183 heel lief gejureerd. Had het stroom niet van de bak gedaan en net in het proefje kwam zijn staart ertegen. Die spanning zat er even goed in, gelukkig zater er ook nette stukken tussen. Wij vergeten nu in ieder geval nooit meer het stroom :+

leviria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 17:59

Iedereen weer gefeliciteerd met de punten. En de refreshers succes met de spanning :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 18:58

Last minute hier ook nog de punten terug voor het weekend :D
Niet tevreden maarja niks aan te doen, we mogen wel weer een puntje bijschrijven (met precies 180 wel een heeeel krap puntje ;) ) Even verder oefenen en dan volgend jaar opnieuw proberen :j

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 19:15

:):) :):) :):) :):) :):) :):) :):)
Ik kan mijn ogen niet geloven.
Mijn B debuut 211,5 wow ben zo blij

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 19:27

Wow nog allemaal winstpunten! En Tyke; wat een heerlijke punten!

Ik heb mijn punten ook terug. 187. Constant beeld maar paard moet meer opgericht (werkpuntje en kregen we op het protocol van de tweede proef ook terug). Daarnaast trok paard er nét niet helemaal lekker zelf aan waardoor ik soms een beetje moest ‘duwen’ en stond ook op het protocol; werk aan verruimingen. Kan me er dus weer helemaal in vinden!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 19:36

Gefeliciteerd met de punten! :D

Net nog even gecheckt, maar nog niks binnen. Had het ook nog niet verwacht, want heb woensdag pas ingeleverd. :o

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 19:53

Iedereen gefeliciteerd met de mooie punten! *\o/*

Iemand al wat meer gehoord over de online proeven? Wil weten wanneer we weer mogen gaan filmen :?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 19:55

Eerstvolgende evenement staat op 1 tm 7 december. Maar, er start een nieuw platform dus ik weet niet 100% zeker of dat ook daadwerkelijk zo is.

Daar kun je je dus ook nog niet voor inschrijven omdat dat straks via het nieuwe platform gaat.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 20:18

Snorlex: gefeliciteerd met je winstpunt en fijn dat je in het commentaar kon vinden!

Tyke :wow: gefeliciteerd, wat een top debuut!

Linda2008, fijn dat ze toch nog binnen zijn voor het weekend. Winstpunt mooi in je zak steken en doooorrrr :') of in dit geval dan lekker verder trainen.

FamkeY och jeetje! Dat is ook wel sneu. Gelukkig nog een winstpunt!

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 20:31

Jeetje wat een dikke punten zie ik hier binnenkomen zeg! Jaloers.

Ik heb gisteren avond nog een proef opgenomen. Ik wilde zo graag helemaal in wedstrijd tenue, maar toen gooide de bak-planning weer roet in het eten. Dus zelf wel netjes, maar alsnog geen tijd om te knotten. Super jammer. Nu de punten afwachten.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 20:46

Iedereen gefeliciteerd! Hier helaas nog geen punten voor de woensdag ingeleverde proef. Hoop zo dat de jury het net zo goedkeurt als de KNHS.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 20:58

Ik heb al wel eerder in het weekend punten terug gehad, dus ik blijf gewoon refreshen dit weekend. :))

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:28

Kaitlyn schreef:
Ik heb al wel eerder in het weekend punten terug gehad, dus ik blijf gewoon refreshen dit weekend. :))

Wat doe je me aan! O:)

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:38

Tyke schreef:
:):) :):) :):) :):) :):) :):) :):)
Ik kan mijn ogen niet geloven.
Mijn B debuut 211,5 wow ben zo blij

Wowww heerlijk!! Lekker van genieten!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 22:28

Zoo wat een mooie punten komen er binnen! Gefeliciteerd allen!
I’m stillll waitingggg

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 22:29

Lekker aan het refreshen?
De 10 L1 proeven die ik heb moeten toch echt even tot na het weekeinde wachten!

Ik heb nu al een paar keer een ruiter gehad met rechte sporen, dus geen knop aan het einde en ook niet afgebogen en dan toch wel iets van 3/4 cm lang.
Dat mag toch niet? Die moeten volgens het reglement naar beneden wijzen.
Ik heb al 2x een still uit een filmpje meegestuurd naar de KNHS, maar krijg geen terugkoppeling of deze toegestaan zijn.
Had er nu weer een, maar die had toch geen winst. Overigens ook geen datum genoemd.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 22:34

Tilmar schreef:
Lekker aan het refreshen?
De 10 L1 proeven die ik heb moeten toch echt even tot na het weekeinde wachten!

Ik heb nu al een paar keer een ruiter gehad met rechte sporen, dus geen knop aan het einde en ook niet afgebogen en dan toch wel iets van 3/4 cm lang.
Dat mag toch niet? Die moeten volgens het reglement naar beneden wijzen.
Ik heb al 2x een still uit een filmpje meegestuurd naar de KNHS, maar krijg geen terugkoppeling of deze toegestaan zijn.
Had er nu weer een, maar die had toch geen winst. Overigens ook geen datum genoemd.

Die zijn wel degelijk toegestaan.
in het reglement staat: “ Spoor met rechte tand benedenwaarts gericht. Ook toegestaan recht naar achteren gericht. Toegestaan bij paarden en pony’s”

https://www.knhs.nl/media/12539/toegest ... 022018.pdf

Afbeelding

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 22:37

O oké, niet goed gelezen. Thanks!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 22:39

Tilmar schreef:
O oké, niet goed gelezen. Thanks!

Geen probleem :)
(Rij zelf ook met die rechte spoor. Geen 3-4cm overigens hoor, maar ik had van te voren opgezocht of ze toegestaan waren dus vandaar dat ik het snel terug kon vinden ;) )

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 22:46

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 23:20

Tilmar schreef:
Ehh er is ook een reglement per 1 april 2020 en daar staat die toevoeging dat recht naar achteren ook toegestaan is niet.

https://www.knhs.nl/media/19115/knhs-harnachementgids-2020.pdf

Maar daarboven staat wel:
“De tand dient vanuit het midden van de spoor recht of gebogen naar achteren gericht te zijn.”

De plaatjes zijn voorbeelden. Dus ik denk nog steeds dat ze wel zijn toegestaan...
Onduidelijk is het wel zeg :=

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 00:29

Voor iedereen met mooie punten gefeliciteerd en voor de refreshers.. SUCCES!!!