[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 13:55

Gaaf! Lijkt mij echt mega cool als je voor het eerst zo op het achterbeen richting pirouette rijd.. Tof!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 16:55

Hafje is verkocht aan een lief meisje van 13 vers van de manege. Pony krijgt een top huisje.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 19:44

Klinkt goed Anne!! Altijd mooi als ze een goed thuis krijgen?

Doen jullie dat niet met springtraining Elke? Echt terug op dat achterbeen zetten? Extra doorsluiten?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:07

Cross is toch anders in dat opzicht. Mijn paard moet ook altijd even omschakeling maken. (En ik ook) Na een (oefen)cross loopt ie me met springen net teveel het gat in en met name linksom te dicht onder de sprong. Cross is meer schouders boven de schouders van het paard houden en flink door galopperen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:07

Vandaar dat ik ook vroeg met springtraining.

Had vanavond eens een zeiltje breder uit gelegd als slootje, maar hij was nou niet bepaald onder de indruk.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:33

Daar werken we wel aan alleen lukt niet lang niet altijd. Want mijn paard vind sluiten met springen heeeeeel moeilijk om dan ontspannen te blijven. Zij heeft meer ritme nodig en kan nu nog niet dat schakelen tussen crossen en springen ;)

In mijn dressuur training gaat dat wel veel beter. Dan heeft ze de rust en wordt ze steeds sterker. En daarnaast hobbelen we L2 dressuur dus zijn we ook niet op het niveau van pirouettes ;)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:35

Fijn Anne!
Gaaf Snorlex en klinkt goed Elke, fijn dat het weer wat beter gaat!

Net lekker met Mickey op het strand gereden en hem eindelijk zo gek gekregen de zee in te gaan :D Hij was er uiteindelijk over uit dat de golven hem niet zouden op eten :+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:44

Is geen aanval hoor Elke. Wij deden ook geen pirouette. Wel eerst mooi voorwaarts en dan echt doorsluiten dat ze echt op de achterhand moeten komen en dan weer rustig eruit rijden.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:43

Lithya schreef:
Is geen aanval hoor Elke. Wij deden ook geen pirouette. Wel eerst mooi voorwaarts en dan echt doorsluiten dat ze echt op de achterhand moeten komen en dan weer rustig eruit rijden.

Ooh zo voelde het ook totaal niet hoor :D
Ik vind het wel belangrijk hoor, we zijn er alleen nog lang niet hihi en als ik het idee heb ik dat ik echt mega gesloten galoppeer haal ik nog iedereen in _O- blijven oefenen ;)) ik sluit heel veel voltes en dan voelt het wel heel gaaf!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:02

In de springles lukt het mij ook niet goed hoor. Dan maakt ze zich te sterk.

Maar met dressuurles zitten we echt in een stijgende lijn qua galop :))
Heb ik met springen ook wel profijt van maar met hindernissen in de buurt krijg ik het nog niet voor elkaar haha.

Oooh heerlijk naar het strand en de zee in!

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:19

:') ik was laatst een wedstrijdje aan het doen wie het langzaamste kon galopperen... haha heb ik gewonnen omdat mijn paard vals speelt. Hij zwaaide heel hard met de staart waardoor die van de ander in stap viel...

Had weinig meer met galop te maken. Alle sprong was eruit maar ach, was wel even een grappig spelletje

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:23

Voltes sluiten in galop vind ik heerlijk! Doe ik vaak, ook tijdens de springtraining als hij te sterk word. Heb door die oefening veel meer controle gekregen :j

Helaas zit er voor mij voorlopig even geen wedstrijden in :n ondertussen wel druk met het beleren en doorrijden van twee pony's en twee paarden! Ook leuk :D

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:14

Volte sluiten en dan contrastelling... mijn paard begint dan te vloeken :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:56

Hier ook nog even een maand rustig aan qua paarden, de maand augustus staat in het teken van verhuizen.
Als alles over is en het huidige huis netjes heb ik weer tijd om erop te stappen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:33

Doet die van mij ook Anne, zeker als dan de achterhand ook nog iets naar binnen mag.

Leuk dat doorrijden Bokworst!!

Schiet het op met de verhuizing Jes? Merken jullie veel van veranderde houding tov bijv moslims in jullie woonplaats na Nice?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:45

Volgende week krijgen we de sleutel en heb eea al ingepakt. Verder vooral in huis bezig geweest om het straks netjes achter te laten (iets met behang en katten).
Straks alle spullen over gooien (hebben gelukkig en mooie droge ruimte onder de logeerkamer waar alles eerst kan staan) dan komt uitpakken wel als de sleutel van het huidige huis ingeleverd is (behalve het benodigde).

Wij wonen in zo'n klein dorp (en wordt nog kleiner) volgens mij zijn hier geeneens moslims. Dichtstbijzijnde "stad" is 30km verderop en is kleiner dan Den Helder :=
Hier in de directe omgeving merken we er dus niets van, dat was na Parijs ook zo, geen extra controles etc.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 01:57

Succes met verhuizen Jes. Hoe gaat het met de kleine trouwens?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:28

Gister teruggekomen van crosskamp. Had het vosje meegenomen..... ze deed het best braaf. Water was thuis al een issue en op het crossterrein dus niet anders. Maar wel met wat moeite er in gekregen :D volgende dag 3 waterbakken achter elkaar en zelfs er in springen. Ze heeft dus veel geleerd. Ben stiekem wel blij met vosje, ze leert zo snel en vind alles leuk.
Volgende week op naar de regio kampioenschappen. Ik hoop echt bij de eerste 7 te zitten en de hippiade te mogen rijden. Dat is op dit moment toch wel een droom en doel.

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:53

Volte sluiten lukt hier normaal gesproken prima. Maar de laatste tijd heb ik een beetje een probleem.

Mijn paard durft/wilt/gaat absoluut niet langs de hoek van de letter F. Ze wordt 15 meter van te voren al sterk en gooit zich helemaal op rechts. Rechtsom is het vooral een probleem, linksom is ze wel kijkerig maar geeft ze zich sneller over.

Ik heb geprobeerd het te negeren, geruststellen, boos worden, achteruit erlangs (gaat dus niet), heeel veel overgangen rijden om haar koppie bij mij proberen te houden, ze krijgt zelfs minder biks. Geen verbetering. Stelling en buiging kan ik niet houden, ze gooit haar gewicht erin en/of gaat er met 100 km per uur voorbij. Als ze zo hard gaat zet ik haar stil, dit gaat helaas niet altijd op kleine hulpen en van stil staan wordt ze alleen maar zenuwachtiger...

Het enige wat een beetje werkt is om een pion neer te zetten die haar 'vluchtroute' inperkt. Maar dat weerhoudt haar evengoed niet van sterk worden en/of kneiterhard gaan.

Het drukt echt mijn plezier in het rijden en ik merk ook dat ze enorm scheef wordt hierdoor. Rechtuit loopt ze helemaal met haar kont naar rechts, op allebei de handen.

Sorry voor het monoloog, ik zit een beetje met de handen in het haar... Iemand ervaring hiermee of ideeen? Misschien dat ik aan de hand wat werk kan verrichten ofzo?

Edit: Vibabu, waar rijd je regiokampioenschappen?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:24

Ik zou dus die hoek gewoon niet opzoeken.. Mijne heeft dat ook in een hoek waar fietsers ineens de bocht om komen heel soms. Ik kom er nooit normaal langs. Dus zoek ik de frustratie niet op zolang ze gespannen is.

Gelukkig is onze bak lang zat om dat stukje af te snijden.

Ik deed zodra ze aanspant afwenden. Na een tijdje kon ik steeds verder de hoek in. Ging het niet? Eerder weer afwenden..

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:39

Bedankt voor je antwoord! Soms begint ze al voor B ermee (wij hebben 20x40 bak),maar misschien zit het nu ook tussen onze oren en moet ik het maar even laten rusten en weer focussen op gewoon rijden...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:50

Mijn merrie heeft af en toe ook van die kuren, ik werk er dan eerst in stap aan, ruim optijd binnen stelling vragen, goed binnenbeen eraan houden, binnen hand wat hoger en indien nodig breng ik deze over de hals heen. Binnenhand en been blijven erbij om het over de schouder vallen te beperken.

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:19

Lijkt wel een merriedingetje te zijn :')

Maar ik ga het een tijdje laten rusten, dan maar op een volte. Zo lang we het plezier en vertrouwen weer terug krijgen :) Bedankt voor jullie reacties!

Met springen gaat het trouwens wel goed :j

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 23:18

Ik zou inderdaad niet de spanning opzoeken. Kijk tot waar je kan afwenden dat ze ontspannen blijft, en ga heel langzaam en heel stiekem steeds iets verder. Dat werkt hier altijd :j en als je dan de volte op gaat, lekker overdreven stelling en buiging vragen!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:50

Er is verder niks raars in die hoek waardoor ze zo kan reageren? Met die van mij zou ik aan de hand even erlangs stappen, even laten snuffelen en dan is het meestal snel weer goed.

Maar zoals al eerder genoemd zou ik niet koste wat kost per se door die hoek willen, als ze in de rest van de bak wel gewoon te rijden is.