Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jelle1236

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 06:24

Bij ons in Friesland wordt in het buitenseizoen wel altijd gecontroleerd op paspoort. Bij kampioenschappen wordt er ook gecontroleerd op chip. Binnenseizoen zitten de jury’s vaak in een hokje waar je niet zo snel bij komt.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 06:45

JiKaLeNiPau schreef:
Texas02 schreef:

Misschien ergens anders in het noorden, maar ik heb in Groningen/Drenthe nog nooit paspoortcontrole gehad.. Alleen tijdens de selectie voor de kampioenschappen en vast ook op de kampioenschappen zelf, maar verder nooit controle..

Groningen en Drenthe standaard paspoort controle tevens startpas. Buiten concoursen heb ik het over trouwens niet over binnen concoursen

Bij mij echt nooit, stalgenootjes ook niet.. apart.. sommigen nemen het paspoort niet eens meer mee omdat nooit gecontroleerd wordt.. ik wel altijd..

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 07:43

Ik neem het paspoort ook nooit mee. Rij al zo'n 15 jaar dressuurwedstrijden en alleen tijdens kring en regio is er wel eens gecontroleerd..

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 08:27

Maar je hebt het paspoort toch ook gewoon nodig tijdens vervoer :?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 08:43

Heb één keer paspoort en chipcontrole gehad, van zo'n knhs menneke, "thuis" op de club en toen had ik idd geen paspoort bij me want ga altijd onder het zadel daarheen. Mocht het gelukkig gaan halen. Kom overigens niet uit het noorden. Ik hoor van mennende clubgenoten dat er bij menwedstrijden wel heel vaak zo'n knhs IR controleur rond loopt.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 08:45

linda2008 schreef:
Maar je hebt het paspoort toch ook gewoon nodig tijdens vervoer :?

Tot nu toe ben ik nog nooit aangehouden, ook vroeger niet toen mijn ouders nog meegingen.. Ik denk dat mensen het risico gewoon nemen? Ik doe het niet, zonde van het geld van een eventuele boete en zonde van het misschien niet mogen starten.. Ik vind het een kleine moeite om het paspoort even in de auto te leggen.. maar mocht de jury hem ooit willen zien, hoop ik wel dat ze er begrip voor kunnen hebben dat ik hem na het rijden kom laten zien, omdat ik vaak alleen ga.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 08:49

Hier werd praktisch altijd gecontroleerd op buiten wedstrijden door de 1e jury, en binnen volgens mij door het secretariaat.
Afgelopen zomer werd er niet meer gecontroleerd.

Is er al bekend of met het nieuwe platform de proeven ook gaan rouleren? Best simpel word je ervan elke keer dezelfde proef, voor de paarden en de juryleden lijkt mij een beetje afwisseling ook wel fijn :+

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 08:56

magic_lover schreef:
Hier werd praktisch altijd gecontroleerd op buiten wedstrijden door de 1e jury, en binnen volgens mij door het secretariaat.

Is er al bekend of met het nieuwe platform de proeven ook gaan rouleren? Best simpel word je ervan elke keer dezelfde proef, voor de paarden en de juryleden lijkt mij een beetje afwisseling ook wel fijn :+

Ik had dit gevraagd op Facebook en de KNHS zei dat ze wel proeven gaan rouleren, maar dat ze weer beginnen met die, die we ook hadden :)

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:08

magic_lover schreef:

Dat snap ik ivm corona moest iedereen zsm weer van het terrein af dus controleren kost teveel tijd en we hoeven niet persé meer te controleren dus dat die keuze dan wordt gemaakt snap ik wel.

Dat van de Friezen snap ik trouwens ook wel want dat is uiteraard wat onhandiger dan een schimmel of bruine moeten controleren. Het gaat mij btw niet zozeer om de controle maar ik wil wel graag weten wie er in de ring komt zodat ik het juiste protocol jnvul en ten tweede check ik de entingen. Als daar iets niet correct is of nv bijna aan de beurt is dan attendeer ik de mensen er even op. Kleine moeite en kan een hoop ellende besparen (bv eruit gegooid worden op kampioenschap ivm enting Dat vind ik altijd zo sneu en onnodig)

Anderhalf jaar geleden had ik s ochtends een ongeluk gehad met de leenauto van de garage (splinternieuwe) toen was ik dus in de stress het paspoort vergeten maar ik kon mooi zonder starten naar huis gaan (terwijl ik het direct netjes bij de FV meldde die niet eens vroeg naar waarom het paspoort er niet was en ik had m ook kunnen brengen) en kreeg nog een berisping er achteraan van de KNHS omdat je ALTIJD het paspoort bij het paard hoort te hebben ook tijdens vervoer. -O-

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:22

Volgens mij ligt het ook enorm aan de discipline waarin je uitkomt, in de endurance kijken ze elke wedstrijd in je paspoort. Zonder dat paspoort keuren ze je paard niet eens en niet gekeurd = niet starten. Daarom staat het paspoort samen met dekje/zadel/singel/hoofdstel/cap altijd bovenaan mijn meeneem-checklijstje.

Bij de offline dressuurwedstrijdjes die ik gereden heb, leek het wel alsof ik een hele vieze vraag stelde toen ik vroeg of ze een paspoort wilden zien. Dus daar is de controle veel minder streng en kan je bij wijze van spreken willekeurig welk paard meenemen dat rastechnisch gezien een beetje op het jouwe lijkt als je zou willen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:31

Paspoortcontrole heb ik zelf idd nog nooit gehad op gewone wedstrijden. En ik heb toch 12 jaar startkaarten gehad en door heel Nederland gestart.

Voorbeelden van fraude op reguliere wedstrijden ken ik idd ook. Niks moeilijker dan online hoor. Je pakt een veldje achteraf met losrijden, niemand die je ziet en geen haan die er naar kraait.

Een ander laten starten? Ff buiten je regio gaan, niemand die weet of jij Marietje of Katrien bent hoor. Hier heb je trouwens online juist een nadeel bij als je wilt frauderen. Als ik regulier ver genoeg weg ga weet niemand of ik de juiste persoon ben. Online kun je altijd een jury uit de buurt treffen die jou wel kent.

Ander dier meepakken? Ik zie het verschil niet tussen de ene of de andere fries, bij de Tinkers staat er "zwartbont" bij aftekeningen en ook de meeste haflingers en fjorden zijn op basis van papier amper van elkaar te onderscheiden. Een chipreader heb ik niet, dus ik heb ook regulier werkelijk geen idee of ik het juiste paard voor mn neus heb. Iig niet meer dan online.

Daarom vind ik persoonlijk de "fraude" argumenten een beetje kul. Voor een stukje presteren onder druk snap ik het wel weer. Ook al komen heel veel paarden ook regulier niet van het terrein af (grotere stal, wedstrijden op eigen terrein), je hebt dan wel dat je een vaste starttijd hebt, de boel is vaak wat leuk aangekleed en je hebt tijdens je losrijden met andere combinaties te dealen. In mijn ogen is dat echter het enige verschil met online rijden. Waarbij ik dus in het kader van het welzijn van de dieren juist toejuig om je eigen tijd te kunnen bepalen bij heel warme of koude dagen, hevige weersomstandigheden etc.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:38

Ik heb mijn paspoort ook altijd mee, behalve als ik te paard het terrein af ga voor een buitenrit.
Echter op wedstrijden enkel op de kampioenschappen gecontroleerd, verder nog nooit, zelfs niet op selectiewedstrijden. :=

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:07

WenK schreef:
... stukje presteren onder druk snap ik het wel weer. Ook al komen heel veel paarden ook regulier niet van het terrein af (grotere stal, wedstrijden op eigen terrein), je hebt dan wel dat je een vaste starttijd hebt, de boel is vaak wat leuk aangekleed en je hebt tijdens je losrijden met andere combinaties te dealen.
maar andere combinaties tijdens het losrijden vertaalt naar een normale dag kan op een grotere stal ook zijn dat er meerdere mensen aan het trainen zijn als jij gaat rijden of wanneer je deelneemt aan clublessen van de vereniging.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:08

Buxy schreef:
Ik neem het paspoort ook nooit mee. Rij al zo'n 15 jaar dressuurwedstrijden en alleen tijdens kring en regio is er wel eens gecontroleerd..
Altijd meenemen als je met de trailer reist. Laatste keer dat een lesklant van me bekeurd is omdat ze geen paspoort mee had toen ze met de trailer op pad was kreeg ze een boete van €1500. Het is echt niet iets wat je wilt gokken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:08

Caritas schreef:
WenK schreef:
... stukje presteren onder druk snap ik het wel weer. Ook al komen heel veel paarden ook regulier niet van het terrein af (grotere stal, wedstrijden op eigen terrein), je hebt dan wel dat je een vaste starttijd hebt, de boel is vaak wat leuk aangekleed en je hebt tijdens je losrijden met andere combinaties te dealen.
maar andere combinaties tijdens het losrijden vertaalt naar een normale dag kan op een grotere stal ook zijn dat er meerdere mensen aan het trainen zijn als jij gaat rijden of wanneer je deelneemt aan clublessen van de vereniging.

Die hebben toch niet de stress die je wel hebt bij wedstrijden. Vreemde paarden, zenuwen voor wedstrijd, tijdsdruk en prestatie druk. Dat is toch echt anders.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:14

Hier in Friesland echt wel regelmatig paspoortcontrole gehad, voornamelijk bij outdoor wedstrijden. Indoor eigenlijk nooit.

Katja, Jeeetje €1.500 :=

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:59

Vroegah :') wilde de jury altijd het paspoort zien. Met Karel heb ik hem nog nooit hoeven laten zien. Ik woon in Drenthe.

Vandaag weer aan het refreshen. Hopelijk de laatste dag :+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:00

urosa schreef:

ik doe met je mee... :Y) (en ik hoop hetzelfde :') )

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:02

Ai 1500..... ik heb hem eigenlijk altijd bij wanneer ik met trailer weg ben. Met bosrit had ik hem niet bij stek dat auto opengebroken wird. Maar neem hem toch maar mee....

Ik snap jullie refresh gedoe nu.... helaas nog geen uitslag

tessie98xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:03

urosa schreef:

Ja hier ook weer voor het event van de 19e nog :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:06

tessie98xx schreef:
urosa schreef:

Heb je contact opgenomen? Want die punten zouden uiterlijk gister binnen moeten zijn.... :( ik zal duimen dat je ze snel mag ontvangen :(:)

tessie98xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:08

linda2008 schreef:
tessie98xx schreef:

Heb je contact opgenomen? Want die punten zouden uiterlijk gister binnen moeten zijn.... :( ik zal duimen dat je ze snel mag ontvangen :(:)

Ja ik had woensdag een filmcheck gedaan en toen kreeg ik het standaard appje terug. Dus heb net nog even geappt om te vragen of er iets is mis gegaan

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:15

linda2008 schreef:
urosa schreef:

ik doe met je mee... :Y) (en ik hoop hetzelfde :') )

Ik refresh gezellig mee voor m'n protocol _O-

En tessie; hopelijk krijg je het snel :(:)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:27

Ik zit ook in het noorden en controleer bijna altijd de paspoorten. Of de gehele ring of bepaalde nummers. Heb je het paspoort niet mee dan heb je wel echt een probleem want dan kan je uitgesloten worden. Je hoort hem bij je te hebben

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:31

tessie98xx schreef:
linda2008 schreef:

Ja ik had woensdag een filmcheck gedaan en toen kreeg ik het standaard appje terug. Dus heb net nog even geappt om te vragen of er iets is mis gegaan

Hopelijk snel binnen! Proefje van de 19e moeten ze nu wel achteraan gaan.

Ik heb zo'n gevoel dat ik ze vandaag niet ga krijgen :+