[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:44

Cas liep vandaag op het voorterrein echt niet fijn. Ze probeerde er steeds tussenuit te piepen, niks voor haar. Zag het somber in. De bel ging en ik had weer fijn paard onder m'n kont! Foutloos rond, barrage 2 balkjes waarvan een mijn fout en de andere pech. 2e rondje ook foutloos, niet super snel, wilde deze keer graag wel controle houden, maar toch een tijd 2e gestaan. Uiteindelijk in beide rondjes 7e :) Ik ben enorm tevreden, want les ging woensdag ook niet zo. Vandaag liet ze weer voelen wat een topdier het toch is!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:48

O was jij nu de slager in het geheel Gomir?

Balen vibabu dat het dan net niet helemaal loopt.

Ken het gevoel Goldi. Word je niet vrolijk van.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:22

Aaagh ik kan niet slapen. Ik pis echt in mn broek voor morgen, maar ik moet er gewoon doorheen. Ik vind springen super leuk, maar voor dat 'wedstrijd' idee knijp ik hem dan ineens. Gaat nergens over!

Vibabu ik had in mijn hoofd dat jij ook morgen moest, maar jij was vandaag dus al geweest. Jammer van de weigeringen, maar mooi dat ze uiteindelijk alles heeft gesprongen. Komt vast helemaal goed :)

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 11:40

Super goldie! Goed opgelost :)

Junia, gewoon blijven ademen en rijden zoals je altijd doet :j

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:21

Ik heb na hindernis 4 van de 10 afgegroet. Blijven ademen was al moeilijk. Ik was zó nerveus, dat ging helemaal nergens over. Ze weigerde op hindernis 3, toen ze die sprong weigerde ze daarna op hindernis 4 en toen ze die sprong heb ik afgegroet.
Ik wist namelijk niet zeker of je nog een keer mag springen om positief af te sluiten wanneer ze je uitbellen voor een 3e weigering. Ik wilde koste wat kost NIET na een weigering de ring uit, want Tirzah heeft heel gauw in de smiezen hoe ze ergens onderuit kan komen. Dus ik dacht dat het beter zou zijn om te stoppen nadat ze sprong i.p.v. na een weigering.

Ik ben niet ontevreden. Het was super gaaf en ik weet zeker dat ik volgende keer al een stuk minder nerveus ben. Mijn eerste dressuurwedstrijd was namelijk ook een hel, nu hebben we daar haast geen stress meer van. Ik zal eens gaan kijken wanneer we weer kunnen!

Hier een fotootje van vanmorgen:
Afbeelding

Op de terugweg kregen we trouwens een klapband! Ik heb er een topic over gemaakt:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=193&t=1894187&lr=489723804#unread

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:29

Jammer dat het niet ging. Toch jammer dat je niet hebt geprobeerd het af te maken. Om positief af te sluiten is er namelijk altijd de mogelijkheid om op het voorterrein een sprongetje te maken.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:45

Thanks, Lithya. Dat onthoud ik voor volgende keer :)

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:56

Hallo! mag ik me hier ook melden? :)
Ik heb net mijn eerste twee springwedstrijden achter de rug.

De eerste keer heb ik twee rondjes BB gereden waarbij ik in het eerste parcours 1 weigering had (75 stijlpunten) en in het tweede parcours de laatste hindernis vergat :x }:0 met 74 stijlpunten.
De tweede keer heb ik een rondje B gesprongen en daarbij had ik 79 stijlpunten :# *\%/*
Maarr... helaas een balkje :Y)

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:03

Welkom LisaXLoll. Goed gedaan hoor! Heb je een foto van je pony?

Vraagje voor de mensen die regelmatig op wedstrijd gaan: zoeken jullie via startlijsten.nl naar wedstrijden? Of via mijnKNHS? Inschrijfsysteem misschien? Het valt me namelijk op dat er veel minder springwedstrijden lijken te zijn dan dressuurwedstrijden. Is er misschien nog een ander platform waar springwedstrijden te vinden zijn?

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:33

Welkom!

Junia: ik heb altijd twee tabbladen open, eentje op mijnKNHS en eentje op startlijsten. Bij mij zijn er juist veel meer springwedstrijden dan dressuur! Mijn ervaring is dat op startlijsten eigenlijk alle wedstrijden staan, en op mijnKNHS dat er een paar missen.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:36

Misschien ligt het wel aan de regio....

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:48

Volgende keer beter Junia :) de kop is eraf iig.
Ik kwam 2 weken terug thuis met een lekke band van de trailer, gelukkig geen klapband. Was wel trots op mezelf dat ik het in m'n uppie weer gefixed had :P

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:54

Ja wauw! Inderdaad respect hoor! Ik was zó blij juist dat ik niet alleen was... Ik rijd heel vaak lange stukken in mijn uppie met de trailer, maar uitgerekend de dag dat ik 2 mensen mee heb gebeurt het. Echt mazzel hebben noem ik dat. Wel een reminder voor mezelf om dit soort dingen dus even goed te oefenen. Band vervangen is wel heel fijn om zelf te kunnen denk ik.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:18

Welkom!
Kop is er inderdaad in ieder geval af. En wat Lithya zegt is een zeer belangrijke :)
Top Goldie, bagger is dat als ze zo rottig voelen met warm rijden..

Vandaag hebben de twee boeven ook hun best gedaan. Gitmo 2x BB80 allebei de rondjes 1 balkje, in het tweede rondje kwam omdat ik even heel dom reed :').
Mickey begint weer een beetje back on track te raken. Was lekker pittig maar nog wel te rijden. Eerste rondje een stop omdat ik iets te veel binnendoor ging in een gebroken lijn :+ en een pechbalk. Tweede rondje alleen weer op dezelfde hindernis echt een aai erover en plof daar lag de balk. Maaaar ik kon weer regelen, hij trok aan op de sprong en ons ritme was weer terug :D Dus ik ben happy!

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:33

Ik heb jou gister zien rijden Laura! Ik was degene die er veel te vroeg op zat :') Volgende keer stap ik pas op als ik zie dat het vlot... Lesson learned.

Maar wat een fijne plek om te starten he! Ik was er voor het eerst maar ik ga zeker vaker mee doen, goed geregeld en heel gezellig! +:)+

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:12

Ooh haha tja. Ik vond de organisatie gister heeeeeel slecht. Ben ik niet van ze gewend. En de jury die daar al de hele god ganse dag zat en dus beetje chagrijnig tegen ons liep te doen vond ik ook niet kunnen. Los die arme mensen dan af..

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:17

Oh haha, totaal andere beleving dus. Vond het wel vervelend dat het zo uitliep. Jury niks van gemerkt, maar ik was helemaal in de zevende hemel omdat ik fijn gereden had, dus het is allemaal een beetje langs me heen gegaan denk ik :o
Misschien tot de volgende keer!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:20

Stomme KNHS.... Weer zijn de regiokampioenschappen springen op vrijdag -O- -O- Vorig jaar ook, echt belachelijk. Ik kan niet zomaar vrij midden in de zomervakantie ^)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:34

Hier zijn ze niet blij dat het voor de paarden altijd op zondag is, maar vrijdag is ook uitermate onhandig als je een baan hebt :P

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:41

Het is nooit goed :D heb je een bijbaantje voor op zaterdag en de paarden zijn op zaterdag zit je daar weer mee :D
Ik had gehoopt dat er woensdag springen zou zijn in de buurt. Even een rondje springen met de draak om te zien of strafkamp gewerkt heeft maar er is niks helaas. Of zo ver weg dat ik een halve dag vrij moet nemen. Werkt ook niet dus.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:11

Ik wilde zeggen dat Warga was, maar dat is volgende week juist een keer op zaterdag :+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:25

Woensdag even naar Tolbert Vibabu :P op schier was ik van de taart!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:35

Ooo!!! Die was lekker :D bedankt nog daarvoor :D
Schier.... wat was dat weer leuk <3 jullie moesten zeker wel heel erg haasten voor de boot? Of bleven jullie ook tm donderdag?

Het is dat het zo lang rijden is. Anders had ik graag even heen gegaan.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:40

Haha ik had vier doosjes gekocht en niemand wilde... Dus toen heb ik het aan Wieneke gegeven. Alsjeblieft!
Nee wij hebben de paarden zelfs nog een uur op stal gehad en zelf een terrasje gepakt. Stonden niet zoveel paardenwagens op de boot. Boot was haast leeg :')

Ik ben afgelopen weekend naar Texel geweest en het valt me elke keer weer mee hoe snel je eigenlijk aan de andere kant van de dijk bent.

Ik heb regio op vrijdag en zaterdag maar weet nog niet of ik het ga rijden.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 19:09

Ja, zo stom. Wie wil er nou geen taart :D
Dat is wel lekker dat jullie nog even op het terras konden zitten. Zag een vrachtwagen nog heel snel alles inpakken maar dat waren jullie dus niet.

Volgens mij is de dijk een half uur ofzo? 3 kwartier. Zoiets. En dan nog 3 kwartier naar Den Helder.

Ik hoop stiekem geselecteerd te worden voor de regio :)