Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:40

Sonraffie, dat kan inderdaad nogal verschillen. Het is net waar de jury het zwaartepunt legt. Maar gefeliciteerd met je winstpunt!

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:18

Hier ook de punten terug voor de 26e.
185, tevreden mee. Was niet mn beste proef en dacht net wel, net niet qua punten.
Protocol waar ik me wederom in kan vinden, jammer dat ik punten heb laten liggen omdat ik teveel hoeken reed in voltes. Beetje dom...

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:23

Eveline77 schreef:
Toch jammer dat het na het L2 ophoudt. Snap niet waarom het voor het M1 en M2 dan niet meer mag. Ook een 20x40 ring...

Omdat er predikanten vasthangen aan een M1 klassering bij sommige stamboeken. Dan is de kans op fraude groter dan wanneer er verder geen waarde aanhangt.

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:34

Marjolein schreef:
Eveline77 schreef:
Toch jammer dat het na het L2 ophoudt. Snap niet waarom het voor het M1 en M2 dan niet meer mag. Ook een 20x40 ring...

Omdat er predikanten vasthangen aan een M1 klassering bij sommige stamboeken. Dan is de kans op fraude groter dan wanneer er verder geen waarde aanhangt.

Jeetje alsof dat in real life niet zou kunnen...

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:37

Marjolein schreef:
Eveline77 schreef:

Jij hebt ook een mooie autocorrectie ;) (predikanten)

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:41

De kans op fraude is gewoon groter met een gefilmde proef dan op concours.

Dit is niet de eerste keer dat ik predikanten uit aan het delen ben aan paarden :')

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:04

Afbeelding
*\o/* Vind dit echt leuk!

Ben toch wel beneiuwd wanneer het nieuwe platform begint!

Caritas

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:11

Voor de zekerheid toch maar even de knhs geappt en linkje naar m'n filmpje meegestuurd en zij denkt dat het geen probleem moet zijn en dat ik de gehele proef duidelijk in beeld ben.

Voor een volgende keer, als ik het weer zo zou moeten doen, zou ik dan graag in de kleine bak willen rijden maar dan staat er de gehele video een lichtmast precies in het midden van het beeld. Want nu had ik een 20*40 bak uitgezet in de grote bak met van die plastic bakletterbakjes en een vaste omheining aan alle kanten rijdt wel iets stabieler (en de A, C en B kon ik nergens vinden dus er staan nu letters tussen die in een 20*40 bak niet voorkomen. :=

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:12

Ik vind het zo ontzettend leuk om al die leuke en vriendelijke algemene commentaren te zien ook! :D Ben de jury's daar ook echt wel heel erg dankbaar voor :j

Zelf vind ik de cijfers in het laatste rijtje nog het meest waardevol, omdat ik dat toch wel veel over de basis vind zeggen eigenlijk, hebben jullie dat ook? Zo had ik op mijn laatste protocol een 7.5, een 8 en een 7.5 voor de gangen en bijvoorbeeld een 7 op de impuls. Daar ben ik dan wel echt heel blij mee!

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:14

Helemaal mee eens Nadja! In mijn ogen laat dat inderdaad de basis zien (maar misschien zien de juryleden het hier anders?)

Ik had er vandaag ook hele fijne cijfers op, 2x een 7,5 voor rijvaardigheid/harmonie en houding/zit :)

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:11

Marjolein schreef:
De kans op fraude is gewoon groter met een gefilmde proef dan op concours.

Dit is niet de eerste keer dat ik predikanten uit aan het delen ben aan paarden :')

Ik vraag het mij af. Ik heb nog nooit paspoorten controle gehad. Je kunt zo elk paard met dezelfde kleur pakken en predicaten rijden. Wat dat betreft is er online zelfs meer controle.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:12

NadjaNadja schreef:
Ik vind het zo ontzettend leuk om al die leuke en vriendelijke algemene commentaren te zien ook! :D Ben de jury's daar ook echt wel heel erg dankbaar voor :j

Zelf vind ik de cijfers in het laatste rijtje nog het meest waardevol, omdat ik dat toch wel veel over de basis vind zeggen eigenlijk, hebben jullie dat ook? Zo had ik op mijn laatste protocol een 7.5, een 8 en een 7.5 voor de gangen en bijvoorbeeld een 7 op de impuls. Daar ben ik dan wel echt heel blij mee!

Ja. Ik ben vooral gevoelig voor een goed cijfer op de rijvaardigheid :o

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:13

Wij hebben onze punten voor ons L1 debuut ook binnen. 181 punten had zelf iets van 185 verwacht. Maar voor een eerste keer ben ik tevreden.
In deze gekke tijden toch binnen 2 maanden de B uit en 1 winstpunt in het L1.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:16

Van harte HafNap! Dat je maar mooie punten mag gaan rijden in het L :)

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:17

Komen weer mooie punten voorbij, gefeliciteerd allemaal!

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:19

Ik vind t/m de L2 wel prima. Op wedstrijd gaan neemt vaak ook andere uitdagingen met zich mee, een (jong) paard op vreemd terrein voorstellen is vaak toch andere koek. Ik vind het fijn om een geklasseerd paard te kopen met ook die ervaring. Daarnaast hoor ik soms dat mensen eerst een half uur les rijden en aansluitend een proef opnemen. Slim, paard is dan olv de instructeur goed en scherp losgereden. Ik weet niet of ik dat een echt eerlijk beeld vind geven... Weet dat dit ook op wedstrijdterreinen gebeurt, maar daar is het vaak toch meer even finetunen.

Dus online rijden tot bepaalde hoogte vind ik prima, maar van mij mogen de ‘echte’ strepen wel verdiend worden op een wedstrijdterrein met gelijke omstandigheden voor alle deelnemers.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:22

Begrijpelijk maar ook wel jammer dat het (blijvend) online starten na het L2 stopt. Ik vind het heel leuk om online te starten maar echt op wedstrijd gaan vind ik best wel verschrikkelijk :+
Vroeger wel regelmatig gestart totdat ik dacht “wie doe ik hier een plezier mee”, want ik bouw ontzettend veel spanning op en dat maakt het niet leuker.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:27

Wat een mooi commentaar Naomi_Haffie! Dat is leuk om terug te krijgen & fijn dat een jury daar de tijd voor heeft genomen!

Voor mij is het online rijden ook wel een tussendoortje als voorbereiding op de echte wedstrijden! Vast kijken waar we staan en dan straks ook "in het echt" proberen! Over het algemeen is pony fijner op ander terrein dan thuis maar met wedstrijdspanning is wel weer anders natuurlijk :+

Mijn protocol is er nog niet & de knhs heeft niet meer gereageerd op whatsapp vanmiddag, dus ik ga anders morgen even bellen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:39

Op de laatste wedstrijd die ik reed was een instructeur gewoon uitgebreid les aan het geven aan iemand. Stond ook in de bak, zonder oortje. Vond het wel irritant maar besloten op mijzelf te focussen.

Edit, ik rij liever gewoon zelf los ook. Kan ik gewoon lekker focus en de ontspanning/aanspanning zoeken. Hoef dan geen getetter in mijn oor :') Ik boots meestal een echte wedstrijd na dus max 20 min losrijden. Proefje, en dan daarna ook uitstappen.

Ik sta juist te springen om weer op pad te mogen :D heb er zelf ook vrede mee dat M niet meer online kan dan. Zit je inderdaad met predikaten en eis voor jury cursus etcetera.

HafNap, top gelijk winst met je debuut! Gefeliciteerd!

Eveline77, gefeliciteerd weer een mooie winstpunt!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:05

Sonraffie en eveline, gefeliciteerd!

Hafnap gelijk winst op je debuut, goed hoor! Gefeliciteerd.

Ik mag morgen weer refreshen :P hihi

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:09

Marjolein schreef:
Eveline77 schreef:

_O-
Mag ik hem nomineren voor de quotes van de maand? _O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:24

Ik kreeg net nog reactie van de KNHS (om half 9 's avonds, best fanatiek haha ik had het niet meer verwacht vanavond)

Als ik m'n protocol dinsdag nog niet heb moet ik weer contact opnemen,
Dus ik wacht nog even geduldig af haha!

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:35

Caritas schreef:
Ik heb eerst m'n kaartje gefilmd met mijn naam, paard naam, combinatienummer etc terwijl ik mezelf en paard voorstelde: "Mijn naam is Caritas met paard Snuitmans, het is vandaag woensdag 25 november 2020 en we rijden proef 10" Daarna heb ik de pagina van het paspoort gefilmd waarop zijn transpondernummer en aftekeningen staan. Daarna ben ik een rondje om hem gelopen, heb z'n bit gefilmd en m'n spoor. Daarna heb ik de camera aan de hindernispaal vastgemaakt, paard gevangen die was weggelopen :') , daarna opgestegen, volte gestaafd en aan de proef begonnen. Na afloop naar de camera toe gereden, afgestapt, vriendelijk in de lens geglimlacht, camera uitgezet en dat was het.

Je bent wel inventief in ieder geval :D

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:06

Zo, het gaat hard hier. Iedereen die punten binnen heeft: gefeliciteerd! En voor iedereen die aan het wachten is: veel succes. Ik heb net weer 12 L1 proeven retour gestuurd van het event van 26 november (vandaag dus) :-)

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:06

JiKaLeNiPau schreef:
Caritas schreef:
Ik heb eerst m'n kaartje gefilmd met mijn naam, paard naam, combinatienummer etc terwijl ik mezelf en paard voorstelde: "Mijn naam is Caritas met paard Snuitmans, het is vandaag woensdag 25 november 2020 en we rijden proef 10" Daarna heb ik de pagina van het paspoort gefilmd waarop zijn transpondernummer en aftekeningen staan. Daarna ben ik een rondje om hem gelopen, heb z'n bit gefilmd en m'n spoor. Daarna heb ik de camera aan de hindernispaal vastgemaakt, paard gevangen die was weggelopen :') , daarna opgestegen, volte gestaafd en aan de proef begonnen. Na afloop naar de camera toe gereden, afgestapt, vriendelijk in de lens geglimlacht, camera uitgezet en dat was het.

Je bent wel inventief in ieder geval :D

Een volgende keer zorg ik wel dat ik álles bij me heb, dat werkt een stuk makkelijker ipv hijgend een telefoon proberen vast te maken en dan nog zodanig dat hij recht hangt en niet wegzakt 8-)
KNHS bevestigde vanmiddag weer dat zij het goed vinden. Nu de jury hopelijk ook.