[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:01

Met pony bij de paarden ligt idd erg aan de galop en handigheid van de pony. Met mijn pony die precies 156,5 was ging t prima maar die had wel al een paardengalop erop zitten :P

Gisteren weer twee keer afgegroet met Mickey. Tweede rondje zelfs boven op een balk geland. Balk was stuk en hij had een schaaf wond op zijn been. Ik krijg hem de laatste tijd er weer steeds niét passend voor. En de keren dat het past is stom geluk.
Gismo ging super fijn in de bb gelukkig <3

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:12

Super, dankjewel. Ze is erg handig, dat gelukkig wel en of ze nou uit komt of niet in afstanden, springen doet ze altijd. Er zit best een ruime galop op, maar we zijn nog lang niet op dat niveau. Maar ik wilde wel weten of het mogelijk zou zijn. Eerst die BB maar :D dankjewel

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:52

Welkom alle mensen die zich recent hebben gemeld :D

Jeetje Laura wat vervelend, zo gaat hij als een speer en zo gaat het dus helemaal niet. Lijkt me erg frustrerend. Gelukkig deed baby Gismo het wel heel goed :)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:14

Is ook heel frustrerend omdat ik niet weet waar het aan ligt. Het gaat nu weer voor mijn gevoel meer dan de helft van de wedstrijden fout -O-

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:47

Jammer dat het even wat minder gaat, Laura. Ik heb even in je profiel gespiekt en vind Mickey echt gaaf!

Saaams, wanneer ga jij BB springen? En hoe groot is Beauty?

Vandaag had ik dressuur les met Tirzah en ik heb aan mijn instructrice gevraagd of ze me wilde helpen een wissel te leren springen, zodat Tirzah daar straks in het parcours al aan gewend is. We hebben geoefend door een balk op het eind van de diagonaal te leggen, vlak voor de hoefslag. De diagonaal op galopperen (van hand veranderen); boven de balk de goede kant op leunen en hup, ze springt vanzelf over! Ik was echt blij verrast!!!
Zonder balk lukt het nog niet, dan komt de achterhand niet mee en kom ik overkruist te zitten. Dus dan moet ik nog voor de 'eenvoudige' wissel gaan en voor de hoefslag een paar pasjes draven en op de andere kant opnieuw aanspringen. Dat mag in de BB toch nog?

Was wel echt super leuk om te doen en Tirzah vond het ook wel lollig om een nieuw trucje te leren.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:04

Junia, planning is eind van het jaar (sep/okt) te proberen en dan de bb laag (50-70).Beauty is 1,46 hoog.
Super dat je wissels goed gingen, die zitten er hier gelukkig al ingebakken. Veel oefenen!

De 80cm in de priveles, wel iets te vroeg afgezet.
Laatst bijgewerkt door Saaams op 07-07-16 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:19

Een vliegende wissel is nergens verplicht hoor :Y)
Heeft wel wat effect op de stijlpunten in de B maar het "mooiste" is om gewoon in de goede galop te landen.

Ik neem rustig terug naar draf als ik verkeerd land en ze niet direct op de hulp een wissel springt.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:38

Snorlex schreef:
Een vliegende wissel is nergens verplicht hoor :Y)
Heeft wel wat effect op de stijlpunten in de B maar het "mooiste" is om gewoon in de goede galop te landen.

Ik neem rustig terug naar draf als ik verkeerd land en ze niet direct op de hulp een wissel springt.

Precies. Die van mij springt hem 60% van de gevallen niet goed door, dus ik ga altijd maar meteen voor een eenvoudige wissel. Dat lukt intussen zo razendsnel dat als je niet goed oplet je zou denken dat het een vliegende was. :P

Maar goed landen is natuurlijk het mooiste, daar kun je het beste aan werken.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:42

Welkom nieuwe mensen! :)

Wat een ontzettend nare gebeurtenis Anne....!

De ene van mij kan ze om de 3 springen :D. En in het parcours vertikt hij het nog wel eens.
Puppy vorige week voor de grap eens geprobeerd en die sprong hem meteen :') beest is echt idioot snel met dingen leren en oppakken :/ echt het tegenovergestelde van m'n draakje.
Gister beide even in het grote land gegooid ipv hun eigen landje zodat ze even konden rennen. Grote ging als een tank door de greppels en het poppetje sprong netjes over de greppels heen en liep langs de plassen :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:35

Welkom allemaal!

Sterkte Anne.. Bah wat naar..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:54

Getver Anne, wat een nachtmerrie!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:10

Balen dat het even tegen zit Laura.

Als mijn ukkie zaterdag zo springt als vandaag, teken ik er voor.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:09

Jammer Laura, maar het gaat vast net zo snel weer wel fijn!

Mijn jonge paarden springen de wissels simpel, zelfs de drie-jarige wil soms al braaf omspringen.
Bella heeft er wat meer moeite mee, die springt in het parcours als ze ontspannen is wel bij, anders is het kansloos :+ Krijgt ook alleen maar stress van wissels trainen dus dat laat ik gewoon zo.

Ik had vandaag een net-niet dag en daar laat ik het maar bij.
Ga in ieder geval nooit meer naar een stamboekkeuring, ik schrijf ze vooraan wel in bij Zangersheide ofzo :P Jury kon natuurlijk ook niet weten dat Hurricane Divoza's next top model is :+ En pantykous: het is mogelijk dat je jouw crack ook gaat spotten in het nieuwe magazine of op de website ;) Heb uit betrouwbare bron vernomen dat die ook op de foto is gezet tijdens de training :D

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:33

Divoza's next top model? Vertel!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:46

Ze kwamen dinsdag op de manege om wat zaken door te spreken voor de shoot met de manege-eigenaar en ze zochten nog een paard. Toen liep Gup in de baan en die vonden ze gaaf dus kwamen ze naar me toe. Maar ik moest werken en Gup dan in handen geven van een model zonder paardenervaring dat leek me niet zo'n strak plan. Dus Hurricane even laten zien (die is lief!) en die vonden ze ook wel leuk. Dus hij is gister uitgebreid op de foto geweest, vermomd als dressuurpaard :P
Sofia was Evel Knievel aan het rijden en daar zijn ook wat plaatjes van geschoten, Sofia dacht alleen dat het in de pauze was en vroeg zich af waarom er iemand zo stom in de weg stond :+ Maar dat was dus ook voor de shoot hoorde ik vandaag van mijn ruiter :D

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:25

Dus een goede reden om de divozagids goed te bestuderen :D
Vroeger kende ik bijna alles uit mijn hoofd, úren bladeren :))

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 07:40

Oe ben benieuwt Gomir!!

Vond de gids voorheen veel fijner dan nu. Vind het nou meer glossyblad hoe je setjes zou kunnen samenstellen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 08:40

Dat vind ik idd ook :j Maar dit is wel een goede reden om de gids toch goed te bekijken :))

Klinkt herkenbaar Carina, raar stamboek dat KWPN :=

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:25

Hoor weinig positieve ervaringen met de keuringen... jammer hoor.

Gister weer een leuk lesje gesprongen met vosje. Dapper dier is het :) In het begin was ik een beetje angstig of ze dr benen niet over de balken zou breken maar inmiddels springt ze heel normaal overal overheen :D ook bij een dichte afstand vouwt ze haar benen gewoon wat meer in en raakt ook amper de balken meer aan en laat ze in ieder geval liggen.

Maandag mag ik weer naar schier! zoveel zin in.... Hoop op een beetje knap weer.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:46

Schier!! Had mij ook leuk geleken, maar helaas...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:30

Ik zag gisteren een merrie die keur prok prestatie was waar ik me dat nou niet echt kon voorstellen gezien de benen. Merrie fokt wel heel goed.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:43

Whoepwhoep, net wedstrijd gehad. Geen springen maar ach, dit mag ik vast ook delen. Hehe. Hij was fijner te rijden dan ons debuut paar weken terug, zo blij met 'm. Beide proefjes 2 grote fouten maar verder lekkere proeven kunnen sturen. 193 & 194 punten en tweemaal eerste. :)

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 14:59

Wauw lekkere punten! En dat nog met een grote fout, goed gedaan :j

Ik ben er achter waarom ik niet naar wittelte ging, ik ben zelf niet thuis dit weekend dus dan word het lastig :') dom van me dat ik dacht dat ik wel ging! :+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 17:44

Je hebt ook niets gemist bokworst.

Wat een concours!! Eerst wordt er al 10 minuten later gestart. Rijd ik het terrein op, ijzer voor driekwart los. Maar helemaal eraf gehaald. Eerste proef gereden, klaar om de tweede proef te starten, geen jury. Deze kwam na 10 minuten wachten ook. Gelukkig was Iemand zo vriendelijk om als schrijfster te fungeren, want die was er ook niet. 2e & 1e worden had ik dan ook niet verwacht. Met springen ook mooi foutloos!!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 17:52

Dat klinkt naar omstandigheden zeer goed Lithya :D