Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MariekeS_ schreef:Goede verandering al zou van mij Z1 t/m ZZ Zwaar ook nog uit elkaar getrokken mogen worden. Mate van verzameling en inspanning is echt wel behoorlijk anders in een Z1 of ZZZ proef.
En, ik ben benieuwd of dit ook invloed heeft op bijvoorbeeld de VWF jonge paarden aanlegtest in oktober. Dat zijn dus 3 jarigen die nog geen B mogen maar wel in een flinke entourage op aanleg getest worden.
Noukie schreef:Goede aanpassing idd.
Jonge paarden en ibop is ook nog zoiets. Ibop staat echt dat het vanaf 32 maanden mag. Ik vraag me elke keer af of ik dan niet kan rekenen, maar 32 maanden zijn ze toch nog niet eens drie?
Gefeliciteerd Noisy!
MyWishMax schreef:Onregelmatige stukken kan je niet op worden uitgesloten. Echt kreupel wel, dus echt uitgesproken. Dus bij veel tactfouten kan het alleen meegenomen worden in de punten en dat gaat hard.
Mensen vinden juist dat uitsluiten niet zou mogen, omdat een jury geen da is. Dan krijg je het dus in de cijfers tenzij het echt gewoon 100 procent duidelijk is. En als het zo erg is zou je zelf al niet eens de proef in moeten gaan.
Carr_friesje schreef:Mag ik me hier ook komen melden?
Afgelopen juli een leuke 4 jarige gekocht. M'n eerste eigen paard.
Volgende week zondag gaan we ons B debuut maken. Voor ons beide de eerste knhs wedstrijd ooit. Heb in het verleden wel fnrs gereden.
Vind het nog wel erg spannend want we hebben niet echt lekker kunnen trainen de laatste tijd.
Zelf in december m'n enkelband gescheurd en nog flinke griep gehad tussendoor.
Dus nu nog 2 weken om hem lekker voor elkaar te krijgen.
Scheelt wel dat de wedstrijd op de rijvereniging is waar ik jarenlang in de manegelessen heb gereden dus ik ken de locatie en het secretariaat.
Hebben jullie nog tips voor zo'n eerste wedstrijd?
Carr_friesje schreef:Mag ik me hier ook komen melden?
Afgelopen juli een leuke 4 jarige gekocht. M'n eerste eigen paard.
Volgende week zondag gaan we ons B debuut maken. Voor ons beide de eerste knhs wedstrijd ooit. Heb in het verleden wel fnrs gereden.
Vind het nog wel erg spannend want we hebben niet echt lekker kunnen trainen de laatste tijd.
Zelf in december m'n enkelband gescheurd en nog flinke griep gehad tussendoor.
Dus nu nog 2 weken om hem lekker voor elkaar te krijgen.
Scheelt wel dat de wedstrijd op de rijvereniging is waar ik jarenlang in de manegelessen heb gereden dus ik ken de locatie en het secretariaat.
Hebben jullie nog tips voor zo'n eerste wedstrijd?
Nadiine__x schreef:Ik vind het heerlijk zo grote dikkerd onder me bibs! En ze is mega betrouwbaarenigste nadeel is dat ik niet regelmatig kan springen want daar is ze echt te zwaar voor. Nou ben ik een dressuur en bosruiter. Maar een sprongetje op ze tijd vind ik wel erg leuk.
Ik ben zelt 1.82m en heb de lengte in mijn benen zitten. Dus ik heb snel het idee dat ik mee kan lopen. Ook weeg ik rond de 90 kilo dus de kleintjes vallen gewoon af, breed ofniet dat vind ik niet eerlijk.
Heb nu een jonkie lopen van 1,5 jaar oud. Hij is een kruising tussen een kwpn (jazz) en een barock pinto.
Hij heeft perzik billetjes en dikke/grove benen, geen sokken en een smal koppie. Mega koel in de kop en een echte kroelkont.
Hij is nu al groter dan de fries van een pensionklant die meet 1.62/1.65 ongeveer
Dus dit word mijn opvolger voor pluis
Hij kan echt dansen! Dus ben heel benieuwd
[ [url=m/9Y0Rw9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jRAnjy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik verwacht dat deze de 1.75 wel gaat aantikken
Carr_friesje schreef:Thnx voor de fijne tips!
Vanavond wel weer een hele fijne les gereden dus heb goede hoop.
Scheelt wel dat ik een hele coole kikker heb die het na een rondje baanverkennen ergens anders ook wel best vind.
Nadiine__x schreef:Ik zit gewoon onder de aanbevolen 12% tot 15% procent lichaams gewicht van mijn paard hoor. Dus bemoei je lekker met je eigen gewicht.
Als ik sport of dieet advies wil vraag ik er wel om.
[ [url=m/VdZUJe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mDqn2M.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edit nog even 2 rij foto's toegevoegd waarvan 1 in een.tshirt.
Er heeft mij nog nooit iemand verteld dat ik te zwaar ben voor mijn paard.
Geen instructie, jurylid of ringmeester en. Momenteel volg ik een opleiding met trainings weekenden waar dit ook een. Gespreks onderwerp geweest is en ook hier werd het niet benoemd.
Ik rijd geen kwpm van 600 kilo he, maar rijd een Shire van ruim 800 kilo (gewogen op de weegschaal)