Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DiscoDipp schreef:Even een vraagje voor de gene die de regels beter begrijpen dan mij![]()
Ik zie dat bij de volgende selectie de B opgedeeld is in 2 ringen. De eerste ring B staat aansluitend na de pauze bij het L1 en de andere ring B is op zichzelf een ring.
Betekent dat nu dat ik tegen het L1 rij? Dus als ik zeg maar 10e wordt, maar er staan geen B ruiters voor mij dat ik evengoed 1e ben voor de selecties? Of betekent dat dan ook echt een 10e plek?
Snap het even niet zo goedAnders ga ik liever naar de Kerst dressuur in Someren
PSvanLot schreef:DiscoDipp schreef:Even een vraagje voor de gene die de regels beter begrijpen dan mij![]()
Ik zie dat bij de volgende selectie de B opgedeeld is in 2 ringen. De eerste ring B staat aansluitend na de pauze bij het L1 en de andere ring B is op zichzelf een ring.
Betekent dat nu dat ik tegen het L1 rij? Dus als ik zeg maar 10e wordt, maar er staan geen B ruiters voor mij dat ik evengoed 1e ben voor de selecties? Of betekent dat dan ook echt een 10e plek?
Snap het even niet zo goedAnders ga ik liever naar de Kerst dressuur in Someren
Ik begrijp dat je in Brabant rijdt?
De selectie is per klasse. Uitslag zal waarschijnlijk ook over 1 rubriek gaan.
Als de groep zo groot is dat ze over 2 ringen verreden moet worden, dan zijn er ook 2 verschillende groepen met selectiepunten.
Is dat niet zo, dan moeten ze voor de selectiestand de B en L1 uit elkaar halen.
Heb vorig jaar meegedaan maar uiteindelijk niet de regio gereden want stapte met dat paard over naar de Subtop.
. MAAR! Het is gelukkig goed afgelopen, we zijn netjes met 63,235% thuis gekomen, wat een 19e plek uit 30 was. Zelfs tussen combinaties zoals Marieke vd Putten met Jameson RS2, en Kuvasz RS2 (en nog veel meer internationale ruiters) wat ook logisch was naderhand
.
mag jij trouwens nu dan bij JA rijden?
Zondag was die weer absoluut niet vooruit te branden en beetje oud manegepaard vibes, zou wel spierpijn hebben gehad van al dat bokken
Ik heb hem vandaag dagje vrij gegeven en kijk morgen nog hoe het gaat. Zaterdag waren we eigenlijk tijdens andere mensen hun springles aan het rijden, vandaar dat opgefokte en bokkerige denk ik, Henkie heeft al paar maanden niet gesprongen en is het er heel duidelijk niet mee eens
ik heb hem na mijn val wel paar keer een kruisje laten springen en toen was die ineens weer verdacht braaf
balen dat ie nu niet helemaal fit is, hopelijk knapt ie snel op.

Noukie schreef:Selectie is idd echt overal anders. Hier in Utrecht kan je gewoon 2 maanden randomn in de regio starten en tellen de drie beste. Kan je dus nog best wat in manipuleren door heel vaak te gaan of zelfs bepaalde jurys te kiezen![]()
Ik heb er drie gestart en ga wel horen of ik erbij zit

waren gewoon hele leuke juryleden, wij waren er als vereniging blij mee en als ruiter ook. Eerlijk en fijn, maar die ruiters die niet meer kwamen gaven die juryleden de schuld van de slechte punten 

Pb?
Maar nu extra uit zelfbescherming. Ik pb je even!
maar ja, who am I to judge, ik liep maandenlang over een stom B-proefje te piekeren want wat als het niet perfect zou gaan (dan stort de wereld uiteraard in
). Ik snap die wedstrijdkriebels in ieder geval wel, succes met voorbereiden!
en ook stallen die bijv. al paar dagen voor de wedstrijd witte hekjes, juryhokje etc in de baan zetten zodat eigen combinaties er aan kunnen wennen, terwijl mensen van buitenaf de baan niet mogen verkennen. Maar goed, zodra je op de kampioenschappen of ergens hoger in de sport terechtkomt heb je er niets meet aan, en als je per sede ene keer in die B of L MOET WINNEN ten koste wat het kost dan so be it.
Het was echt zo stom jeugdig bokken, elke keer uit draf aan de losse teugel, zonder enige boosheid of verzet maar gewoon oortjes erop en lekker jolig meespringen met al die springende paarden om ons heen
Hij kon soms al zo reageren met crosslessen of losrijden op wedstrijd, nou nu dus blijkbaar ook.