Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LienC

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:25

Ja, kan lijkt mij ook wel :)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:28

@PSvanLot welke klasse jureer je? Ik rijd mee voor het L2

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:00

Vraagje voor de juryleden; krijg je een klasse om te jureren of van alles wat?

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:32

LienC schreef:
Nog een idee trouwens, ik heb een Samsung A80 en deze optie:
Je filmt dan een soort van 'uitgezoomd'
[ [url=m/MK61kg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lijkt me voor mij ook superoplossing. Ik zit in juryhok direct achter c te filmen. En heb ook moeite als er voorbij gereden wordt. Van de week geoefend, een dezer dagen voor het echie op deze manier proberen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:41

Ik wilde eerst in de binnenbak filmen vanuit het juryhokje bij C. Echter krijg je dan de hoeken er echt niet op. Betekent dat de jury dat normaal dus ook niet kan zien :Y) . Gelukkig hebben wij een buitenbak van 45 meter lang, heb 2 balkjes neergelegd om de bak 40 m te maken en de filmer kon een paar meter achter C staan.

Martinev: zonde van de 5-en, maar snap de jury wel, bij achterwaarts was het echt slecht te zien zo. Zou de volgende keer de filmer achter en net naast de paal laten filmen. Zolang je recht op de camera afrijd valt die kleine afwijking van de AC-lijn niet op denk ik.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:46

Ik begrijp het aan de ene kant ook wel, al hoor ik nu van alle kanten dat jury's iets wat ze niet goed kunnen zien, en dat gebeurt op binnenwedstrijden veel vaker, in het voordeel van de ruiter beoordelen, over het algemeen met een 6. Ik vind het vooral lastig omdat het letterlijk in de voorschriften van de KNHS staat dat het zo mag, dan moeten ze neerzetten dat het niet mag op deze manier. Nu heb ik het idee dat ik afgestraft wordt op iets waarbij ik wel gewoon de regels volg!
We gaan inderdaad iets naast de C filmen in het vervolg, dan hebben we nog niet veel speelruimte, ander zit de paal voor de hoek, maar wel iets meer.
Laatst bijgewerkt door martinev op 22-04-20 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:01

Twilight1 schreef:
@PSvanLot welke klasse jureer je? Ik rijd mee voor het L2

Dat weet ik nog niet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:01

Nibbit schreef:
Vraagje voor de juryleden; krijg je een klasse om te jureren of van alles wat?

Dat kan ik je volgende week vertellen.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:16

vandaag ook gefilmd... vergeten de peeskappen eraf te halen :')

ik kan momenteel alleen in de binnenbak filmen en blijf met die bakrand in de weg zitten. met halthouden bij c zie je mijn paard gewoon bijna niet....

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:50

eva92 schreef:

ik kan momenteel alleen in de binnenbak filmen en blijf met die bakrand in de weg zitten. met halthouden bij c zie je mijn paard gewoon bijna niet....

Knhs heeft toch zelf een keer aangegeven dat je de bak dan 2 meter korter moet maken, zodat je de combinatie bij c goed/beter in beeld krijgt. En de nieuwe hoeken dan wel goed markeren, zodat rijden door de hoeken wel te beoordelen is. Dan is er toch geen probleem meer?

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 23:08

martinev schreef:
Ik begrijp het aan de ene kant ook wel, al hoor ik nu van alle kanten dat jury's iets wat ze niet goed kunnen zien, en dat gebeurt op binnenwedstrijden veel vaker, in het voordeel van de ruiter beoordelen, over het algemeen met een 6. Ik vind het vooral lastig omdat het letterlijk in de voorschriften van de KNHS staat dat het zo mag, dan moeten ze neerzetten dat het niet mag op deze manier. Nu heb ik het idee dat ik afgestraft wordt op iets waarbij ik wel gewoon de regels volg!
We gaan inderdaad iets naast de C filmen in het vervolg, dan hebben we nog niet veel speelruimte, ander zit de paal voor de hoek, maar wel iets meer.

Je kunt ook met A4tjes de letters van je bak omdraaien, dan kun je vanaf de andere kant filmen.

Of gewoon de paal omhakken. ~~}>
Laatst bijgewerkt door DreamGuide op 22-04-20 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 23:10

_Lente schreef:
eva92 schreef:

Knhs heeft toch zelf een keer aangegeven dat je de bak dan 2 meter korter moet maken, zodat je de combinatie bij c goed/beter in beeld krijgt. En de nieuwe hoeken dan wel goed markeren, zodat rijden door de hoeken wel te beoordelen is. Dan is er toch geen probleem meer?

En dan alle letters verplaatsen? Anders kom je toch ook in de knoei met de M en H en bijbehorende lijnen?

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 23:13

joyvalentijn schreef:
_Lente schreef:
[quote="eva92"

En dan alle letters verplaatsen? Anders kom je toch ook in de knoei met de M en H en bijbehorende lijnen?[/quote]

Dat inderdaad dan komen mijn contra's niet uit of krijg je hele rare hoeken

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 23:21

DreamGuide schreef:
martinev schreef:

Je kunt ook met A4tjes de letters van je bak omdraaien, dan kun je vanaf de andere kant filmen.

Of gewoon de paal omhakken. ~~}>

Nope, zoals ik al schreef staat er aan de andere kant net zo’n paal! En heb toch liever in de winter ‘s avonds wel gewoon licht :D

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 23:35

martinev schreef:
Nope, zoals ik al schreef staat er aan de andere kant net zo’n paal! En heb toch liever in de winter ‘s avonds wel gewoon licht :D

Cursusje paaldansen voor je filmer dan maar? :D

IvyRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 23:41

DreamGuide schreef:
martinev schreef:

Cursusje paaldansen voor je filmer dan maar? :D

Haha zoiets dat ik ook te denken... filmer achter de paal, armen om de paal, telefoon aan de goede kant van de paal? :')

Bij mij zit de filmer op de tafel naast de bak, precies genoeg ruimte gelukkig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 07:23

Ja je mag dus de bak korter maken en letters verplaatsen ... dat zeiden ze op w'app.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:10

martinev schreef:
@mavantos, goeie, dat valt te proberen.

En camera voor de paal houden vind ik ook nog een goede!

Even voor het beeld, zo zag het er nu uit, paar stukjes van de proef maar halthouden en achterwaarts staan erop. Snap heel goed dat het moeilijk te beoordelen is zo hoor, maar dat is het op sommige wedstrijden ook met vreemd gepositioneerde juryhokjes!

[ Video ]

Waarom draai je de bak niet om? Het lijkt erop dat aan de andere kant van de bak voldoende ruimte is om te staan.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:41

Ik heb ook de punten binnen van het M1 21/4 188 *\o/*

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:51

Fijn! Gefeliciteerd.
Ik wacht nog op de punten van 17/4 en 21/4. Duimen!

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:53

Gefeliciteerd!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:53

Hier ook de punten in het L1 m'n debuut 178 dus ben niet ontevreden!

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:55

Wou het net zeggen, punten van het L1 van gister ook binnen! 186,5 dus zeer tevreden! :D

De proef van vrijdag had ik zelf een beter gevoel over maar wel lagere punten dan deze, dus benieuwd naar dit protocol en ze dan zaterdag tijdens de les even met m'n instructie naast elkaar leggen :)

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:20

Gefeliciteerd met jullie punten!

Jammer dat je net geen winst hebt M_arjolein! Heb je je protocol al kunnen zien?

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:25

Ik heb m'n protocol gezien, heel fijn commentaar en dingen waar ik wat mee kan :)