[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 07:05

lara1510 schreef:
Wat een mooi beestje! Heel veel plezier met je wedstrijd, dat komt vast wel goed.

Dank je! Klik ernaast is er maar zowel hij en ik moeten erg aan elkaar wennen als ik hem rij. Ik word wel steeds zekerder.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 07:05

KirstenHorse schreef:
Wat een gave pony XRuby_SymmyX!

Dank je :)

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 07:09

lindamusters schreef:
Ik kan t allemaal niet bijhouden :') ik zie debuten, in t L en de B met mooie punten!

Ook las ik van de Rihno uitbraak, wat vervelend zeg..

Ghostattack veel plezier in amerika!

Op de vraag wanneer overgaan, ik wil graag minimaal 1 keer overal voldoende hebben, maar verder in overleg met mijn instructrice.

PeerAppel, we hebben binnen onze kring selecties. Er zijn 6 selectie wedstrijden waar je er 4 van moet rijden en de laatste telt het zwaarst! Ziet er goed uit!

Welkom voor alle nieuwe mensen! Wat leuk dat jullie ook mee komen kletsen :D

Wij zijn hard aan het trainen voor de selecties! Het gaat echt súper thuis. Ik merk dat ik zelf ook netter zit als hij eenmaal gaat lopen. Samen met mijn instructrice begonnen met het aanspreken van zijn achterbenen om zo aan schouderbinnenwaarts te beginnen, wat is t toch een lekker leergierig beest <3 Hij weet het echt wel!

Binnenkort gaat een vriendinnetje van mij een aantal weken op stage en dan ga ik haar paard rijden terwijl zij weg is. Daar heb ik ontzettend veel zin in omdat het paard al M / Z opgeleid is en ik er dus van kan leren. Vind het soms wel moeilijk om mijn paard alles te leren omdat ik het zelf ook nog nooit fatsoenlijk heb geleerd. Als ik dan straks het juiste gevoel bij schouderbinnenwaarts, wijken, appuyeren en travers heb is het natuurlijk ook makkelijker aanleren!

Dat laatste is erg herkenbaar. Ik had voor een z pony kunnen gaan maar 2 keer gereden en toch te heet. Nu ben ik voor een pony gegaan die hc net naar de M zou gaan.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 07:12

liiza schreef:
Mooie pony, XRuby_SymmyX!

Ziet er goed uit je rijfoto's PeerAppel. Heb je nog een nieuwe oefenwedstrijd in de planning of niet meer?

Fleury, ik weet ook niet of ik er goed aan doe om al te starten. Ik ga het gewoon proberen, de eerste keren zullen vol van spanning zitten omdat het voor mij en Fariq nieuw is. We zien het wel.

Annetje, mijn juf zegt nu dat ik steeds een soort mini slangenvolte moet rijden over de AC lijn, daar wordt Fariq altijd heel fijn en buigzaam van.

Saar88, balen dat je gevallen bent. Ik hoop dat je 'goed' gevallen bent en er niets aan over hebt gehouden.

Immanuela29, balen dat je nu niet op wedstrijd kan, al snap ik wel dat de stal geen risico's wil nemen. Het is natuurlijk wel heel *** als je er zoveel voor hebt geregeld.

Ik heb me net ingeschreven voor ons debuut, 13 mei gaat het gebeuren. We gaan twee proeven rijden *\o/*

Dank je wel

Jij heel veel succes. Ik ga dus 11 mei starten en ook ik vind het super spannend. Ik heb hem pas 2 weken dus onze eerste wedstrijd. Daarom ben ik voor onderling gegaan maar het blijft spannend.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:38

Na mijn les van dinsdag stapte ik de keren daarna bijna jubelend van Vera af, er leek wel een kwartje gevallen? Vandaag wedstrijd en ook daar deed ze super haar best! Ik was al super tevreden maar toen we met een 2e prijs, een 1e prijs en 4 winstpunten (196 en 200,5) naar huis mochten stond ik toch echt wel even bijna te huilen van blijdschap!

Zo trots op die pony wat ze allemaal voor mij doet en zo leuk om dit met haar mee te mogen maken! Nu alweer B+9, wie had dat gedacht?

En we zijn vandaag met mijn vader op de MTB en ik op Vera naar de wedstrijd gereden, nog nooit gedaan dus ik was erg benieuwd maar ze was oplettend maar heel relaxed en het was heerlijk om zo samen op pad te kunnen!

En even nog een fototje voor t beeld ;) Ik heb bij interesse ook een filmpje van de proef.

Afbeelding

liiza

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:16

Wat leuk! Gefeliciteerd met je mooie punten! Jullie zagen er mooi uit!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 23:31

Wat knap !
Ik zie altijd graag filmpjes !

lara1510

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 02:42

Wow gefeliciteerd! Wat een mooie punten. Ik heb 10 Juni weer wedstrijd. De eerste keer buiten én met het nieuwe juryhokje, ben heel benieuwd hoeveel bakspookjes daar in zullen zitten.

Aanleuning gaat inmiddels al een stuk beter, nog niet constant maar hij ontspant al een stuk sneller dus misschien dat we deze keer wel een puntje binnenslepen maar we gaan tot nu toe nog gewoon voor het oefenen :))

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:20

Wat een mooie punten Fleury! Fijn hé als je zo lekker kan rijden.
Ik zou ook graag het filmpje zien, want ik leer heel veel van naar anderen kijken :D

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:08

Wauw inderdaad mooie punten fleurt, ben zeker benieuwd naar het filmpje.

Tof Lindakusters! Zo heb ik het inderdaad ook geleerd, met een ervaren paard en dan gevoel krijgen. :)

Wat leuk een aantal mensen binnenkort hun debuut. Komt vast goed!

Wij zijn net weer terug van wedstrijd. Het was wel erg warm maar toch 181,5 en 184 gereden. Nu dus b+4! Ging nu weer andere dingen goed dan de vorige keer. Maar mijn houding was al veel beter en een 8 voor het hals strekken. Deze keer ook mijn gebroken lijnen goed gereden met twee keer een 7,5. Helemaal tevreden weer :).

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:53

Netjes Leonie! Fijn dat het goed ging! ☺️

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 23:05

Fleury en Leonie lekker gereden!

Wij hadden vandaag de eerste selectie op CH Halsteren. Héél veel te zien en het is "pas" onze 5e wedstrijd en hij was mega braaf. Helaas was hij heel fel maar toch tegen mijn been. Niet fijn op kunnen lossen voor we de ring in gingen dus een wat onstuimige proef.. Toch nog 183,5 gereden!Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 07:24

Hi mag ik me melden?

27 mei hebben wij ons b debuut! Uberhaupt voor beiden ons wedstrijddebuut. :D

Ik heb er onwijs veel zin in en ben waanzinnig trots! Ik heb mijn pony zelf in- en doorgereden. Na heel veel vallen en opstaan lijken we er zo goed als klaar voor. Aanleuning is nog niet perfect en het halsstrekken snapt mevrouw ook niet. :)) Verder is aanspringen in de goede galop op de rechterhand een ding geweest(?). Onlangs leek het kwartje te zijn gevallen en sprong ze telkens direct goed aan! Maar ik denk dat het goed is voor onze ervaring. Vandaag eerst maar eens relaxen tijdens een strandrit.

Afbeelding

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:19

Nou niet officieel maar wel miin B debuut gisteren gehad. Duidelijke aandachtspunten. Nog maar 4 keer gereden erop dus niet echt hele hoge punten. Maar ik weet heel zeker dat wij gaan groeien. Op de fotos is wel te zien dat hij echt super leuk liep. Ik moet leren om heel erg te ontspannen en gedoseerder mijn hulpen te geven. Mijn pony vertoonde vluchtgedrag. Gelukkig zijn het dingen waar ik zelf ook van weet dat ik daar verder mee kan.

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:31

Wij hebben onze eerste wedstrijd gereden. In de eerste proef 169 punten en in de tweede proef 167 punten. Bij de opmerkingen staat vooral dat hij impuls verliest en dat klopt. Wanneer Fariq spanning opbouwt sluit hij zich af en wordt hij slecht aan m'n been. Hier kunnen we dus weer mee oefenen.

Fariq was super braaf, voor het eerst op dit terrein. Voor het eerst in een binnenbak (losrijden) voor het eerst met witte hekjes. Ik ben super trots dat hij het zo braaf gedaan heeft. :) :)

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:04

Even een paar weken topdrukte gehad en alleen meegelezen. Voor nu gelukkig wat rustiger; en onze startdatum van 22-05 komt snel dichterbij. In de training gaan we heerlijk. Nu kijken wat de spanning met ons doet! Wordt vervolgd!

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:47

Wat fijn Avalon, dat het trainen zo goed gaat! Moet vast goedkomen de 22e :D

Gister heb ik ook een hele fijne les gehad. Ik mag 10 juni weer starten en kijk er erg naar uit! We zijn inmiddels B+4 en we proberen naar de 195 punten toe te trainen :j

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:53

Ik ga waarschijnlijk dit jaar in de B beginnen. Vanaf juni ga ik een manegepony leasen en daar ook mee starten (op de manege zelf).
Wanneer er weer wedstrijden zijn dat weet ik niet, dus ik wacht nog even af en ondertussen oefen ik gewoon door

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:20

cindyheyyou schreef:
Ik ga waarschijnlijk dit jaar in de B beginnen. Vanaf juni ga ik een manegepony leasen en daar ook mee starten (op de manege zelf).
Wanneer er weer wedstrijden zijn dat weet ik niet, dus ik wacht nog even af en ondertussen oefen ik gewoon door

Leuk! Ik start ook met een manegepony *\o/*

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:40

Ik heb op het moment ook 2 paarden in de B lopen, de ene is al een aantal keer mee geweest en mag in principe al L1 maar heeft nog zo weinig wedstrijd ervaring dat we nog lekker in de B blijven, tijd genoeg met haar.

De andere is vorige week voor de tweede keer mee geweest en erg bang op vreemd terrein, de eerste keer dat ze mee was klapte ze zo dicht dat ik af heb moeten groeten... proef doorkomen was daarmee het doel en dat is gelukt, had 177 en 178,5 pnt dus mocht zeker niet klagen... ze mag komende maandag weer mee...

Daarnaast heb ik nog 2 jonge paarden welke inmiddels zadelmak zijn, die mogen eind van 2018 een keer mee in de B

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:21

Yeah ik heb mijn foto's binnen. Ik weet het nog veel verbeterpunten maar had er nog maar 6 keer op gereden en hij is zooo anders dan met mijn vorige pony.

Afbeelding

Afbeelding

In galop mooie bewegingen

Afbeelding

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:31

Als het goed is heb ik iedereen die wilde het filmpje van mn proef doorgestuurd! Bedankt ook voor het commentaar :)

__Leonie: Een 8 voor je halsstrekken is ook heel wat waard! Gefeliciteerd met je winstpuntjes!

Jammer dat het op de selectiewedstrijd niet zo ging zoals je wilde lindamusters. Maar toch nog weer een winstpuntje.

_Dominique: Leuk dat je wedstrijden gaat rijden en helemaal leuk met je zelf doorgereden pony, dan kun je er nog extra trots op zijn! Veel succes alvast!

Liiza: De kop is er af en hopelijk heb je weer wat dingen opgestoken om mee verder te gaan! En het is toch ook veel oefenen op wedstrijd. Fijn dat hij zo braaf was op vreemd terrein, dat is ook heel wat waard!

Cindyheyyou leuk dat je een pony gaat leasen en ook mag gaan starten!

spottedponie dat klinkt druk, starten met 4 paarden :D

Ik mag weer heel trots zijn, weer wedstrijd gehad en 1e proef 194,5 punten en de 2e proef 191 punten en een 2e prijs! En daarmee zijn we ook L1 startgerechtigd! Zo super trots, ik had dat nooit verwacht dat we zulke punten konden scoren en had als doel om 31 december L1 startgerechtigd te zijn en nu half mei al! We zijn nog niet echt L1 klaar maar gaan in de lessen hier wel iets meer naar toe trainen. Je kunt nu ook flexibel starten dus ik kan altijd een keer L1 proberen om te kijken waar we staan en dan weer in de B verder als dat echt niet goed gaat. Maar zoals ik het nu in mn hoofd heb is in juni nog 1 of 2 wedstrijdjes en dan even in de zomer niet en dan na de zomer kijken of L1 mogelijk is.

En 2 weken geleden had ik als prijs een wedstrijdgerichte les gewonnen van een grand prix ruiter en die komt morgen naar ons toe dus ben erg benieuwd :D

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:50

Ruby, leuke pony! Welkom :D
Lindamusters, wat leuk dat je het paard van een vriendin mag rijden terwijl zij op stage is! Hopelijk leer je er wat van
Liiza, jammer dat Fariq erg gespannen werd. Het is ook nogal wat natuurlijk, zo'n wedstrijd.
Fleury, wat een mooie punten! Goed bezig +:)+ Filmpjes vind ik ook altijd erg interessant!
Dominque, wat een leuk dier heb je! Is het een Tinker?
Avalon, succes dinsdag!
Cindyheyyou, welkom! Zijn het dan officiële wedstrijden?
Ruby, mooie foto's! Ziet er netjes uit!
Fleury, nou dat doel heb je dik behaald! Slim om even een L1 proef te proberen dmv flexibel starten. Gaaf die prijs! Veel plezier morgen

Weet niet meer wie het vroeg, maar nee. We hebben momenteel nog geen wedstrijd gepland staan. Over 6 weken is er wel iets waar ik op zich wel aan mee zou willen doen, maar weet nog niet of ze BB uit gaan schrijven en durf B nog niet zo goed ivm de galop. :Y) Heerlijk nog even verder twijfelen dus.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:31

PeerAppel schreef:
Ruby, leuke pony! Welkom :D
Lindamusters, wat leuk dat je het paard van een vriendin mag rijden terwijl zij op stage is! Hopelijk leer je er wat van
Liiza, jammer dat Fariq erg gespannen werd. Het is ook nogal wat natuurlijk, zo'n wedstrijd.
Fleury, wat een mooie punten! Goed bezig +:)+ Filmpjes vind ik ook altijd erg interessant!
Dominque, wat een leuk dier heb je! Is het een Tinker?
Avalon, succes dinsdag!
Cindyheyyou, welkom! Zijn het dan officiële wedstrijden?
Ruby, mooie foto's! Ziet er netjes uit!
Fleury, nou dat doel heb je dik behaald! Slim om even een L1 proef te proberen dmv flexibel starten. Gaaf die prijs! Veel plezier morgen

Weet niet meer wie het vroeg, maar nee. We hebben momenteel nog geen wedstrijd gepland staan. Over 6 weken is er wel iets waar ik op zich wel aan mee zou willen doen, maar weet nog niet of ze BB uit gaan schrijven en durf B nog niet zo goed ivm de galop. :Y) Heerlijk nog even verder twijfelen dus.

Dankjewel!
Jaa het zijn officiele wedstrijden :)

Jij veel succes! Ook met beslissen of je de B gaat rijden of toch de BB :D

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:52

Ik heb mij zojuist aangemeld bij rijvereniging.

Mijn paard heeft M1 gelopen met een een doortrainer.
Nu rij ik weer zelf. Ik wil 1 augustus beginnen in de B.... *\o/* -O-

Ik vind het spannend.
Hoe zien jullie het...? ikzelf ben een erge perfectionist.
Slecht rijden lijkt geen optie . Maar heb een sensibel paard en dan slaat zij dicht obv mijn lijf en geest..
Ik voel het als afgaan als ik bijv 175 rij. Immers zij kan het..
Soms denk ik moet ik er wel aan beginnen....