[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PrimaDonna_

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:01

@Lisa-Jo: Nou de lunch met mijn zus gaat niet door. Die doos had al met der vriend afgesproken om voor de inrichting voor hun huis te gaan kijken :')

@Margot: Oee dat wordt dan wel lastig :=

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:49

Pien1989 schreef:
Buuuuj het zit echt mee....
de wedstrijd voor zondag is afgelast vanwege de sneeuw. De buitenbak krijgen ze niet meer goed voor het losrijden.
Ik baal, ik snap het maar ik baal.... vorige week zaterdag zou m'n echte eerste officiële wedstrijd zijn maar dat was niet verantwoord om de weg op te gaan dus zou ik nu zondag gaan in de hoop dat het wel kon maar helaas. Nu wordt het pas in februari want ik ben afhankelijk van m'n vriend en we gaan volgende week klussen in on nieuwe huis en verhuizen.
Sorry moest het ff kwijt! Nouja dan maar door trainen thuis. Morgen naar de manege want mevrouw heb ik woensdag gereden bij les maar thuis is de bak te slecht met dit weer en ze moet echt haar energie kwijt

Balen! Dat is het risico van wedstrijden in de winter...

Nessie schreef:
Het liefst verhuis ik naar een warm land :+ Ik ben volgende week een weekje op vakantie naar de Canarische Eilanden, even de winter ontvluchten. Hoop op geen ijzel, moet morgenvroeg (zonder trailer hoor) op pad met de auto.

Oe heerlijk! Lekker van genieten :)
mcjv schreef:
Vanaf hier weer goed nieuws, vanaf volgende week mogen wij weer opbouwen *\o/*

Eindelijk weer trainen voor ons doel, onze eerste wedstrijd!!

Dat is goed nieuws! Geniet ervan :D

Ik had vandaag les met Pride en het ging voor geen ene meter. We hebben allemaal weleens onze dag niet denk ik dan maar :+ Ik hoop alleen dat hij met de wedstrijd niet zo'n dag heeft :P

Gisteren nog wezen shoppen, witte handschoenen gescoord, Anky pad omgewisseld voor een ander dekje en ik wil nog onderstaande cap kopen. Werd me een beetje te gek gezien mijn zwarte cap pas enkele maanden oud is :P

Zo is mijn setje nu, hoort nog een plastron en handschoenen bij :D
Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:29

Mooie set Charlotte! <3 Ook geen fan van Anky dekjes?

Nou mijn knotten zijn gewoon gelukt!!! :D Afbeelding

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:42

PrimaDonna_ schreef:

Nou mijn knotten zijn gewoon gelukt!!! :D [ [url=m/RZ7scP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi gedaan hoor! Het moeilijkste aan naald en draad vind ik het er weer uit krijgen :=

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:52

PrimaDonna_ schreef:

Nou mijn knotten zijn gewoon gelukt!!! :D [ [url=m/RZ7scP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is veranderd van Anky pad naar Anky dekje :P

Knotjes zien er netjes uit! Niet te mooi maken hé de 28e :P

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:34

Vind het eruit halen altijd wel meevallen. Knot optillen draad doorknippen en alles eruit halen. Is sneller gedaan dan de knotten maken :=

@Charlotte; Ooo zie nu pas dat er indd Anky op staat ;)
Hahaha ik kom er helemaal chique uit te zien dus moet Don ook chique zijn :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:47

Veel plezier @Nessie ! Je kiest precies de goede week uit, hier voorspellen ze -7 :=

Wauw gaaf bij elkaar zo @charlotte, dekje vind ik ook mooi :j

@PrimaDonna super goed gelukt! Donna komt er vast mooi uit te zien <3

--
Ik heb vandaag tussen alle hagel/regen/sneeuw buien even gelongeerd, wij hebben geen binnenbak haha. Aan de dubbele lijnen, ging echt super goed! Daarna nog er schuin achter en helemaal achter gelopen en sturen geoefend, ging super goed dus het hek open gezet van de cirkel en nog over het erf gelopen en gestuurd. Ben best wel trots op hem, had ik jullie al verteld dat, naast ons B debuut maken, hij ook voor de wagen beleerd gaat worden ? :D

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:22

PrimaDonna_ schreef:
Vind het eruit halen altijd wel meevallen. Knot optillen draad doorknippen en alles eruit halen. Is sneller gedaan dan de knotten maken :=

@Charlotte; Ooo zie nu pas dat er indd Anky op staat ;)
Hahaha ik kom er helemaal chique uit te zien dus moet Don ook chique zijn :)

Ik had ze geloof ik TE goed vastgezet waardoor het niet echt los ging zegmaar :+

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:32

@MonteKarlo: Wat leuk om te lezen dat hij het zo goed deed! :) Leuk hoor om even wat anders te doen naast het longeren! Blijkt heel goed te zijn voor het vertrouwen in elkaar! Ik doe het soms ook wel eens met Don, is ze echt op mij gefocust!
Van het beleren voor de kar had je volgens mij nog niet verteld! Wat ontzettend leuk! :D

@xVerax: Hahaha ja dan gaan ze er moeilijker uit. Al trek ik het draad ook altijd wel strak aan :')

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:15

Mooi knotjes zeg!
Mooi setje Charlotte!
Gaaf voor de wagen montekarlo! Dan is dubbele lijnen een top begin. Fijn dat dat goed ging.

Ben naar de manege gegaan om te rijden. Bij ons is de bak nu nogal sneeuwig en nat. Hier was ook best veel gevallen. Gelukkig ben ik lid en kan ik daar dus naartoe. Ze was wat gespannen maar ze deed het netjes. Mijn vriend heel lief gevraagd of hij niet toch een keer de proefjes wilde voorlezen. (Wil die echt niet Haha) maar hij deed het nu wel! Dus toch kunnen oefenen.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:15

Mooie knotjes allemaal!

Vandaag eindelijk weer gereden en ze deed het best goed Gelukkig. Woensdag word mijn nieuwe hoofdstel gebracht voor het trainen met springen en crossen.

Heb een zwarte set voor dressuur en nu dan 2 bruine hoofdstellen en bruin springzadel.

Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:24

@Pien: Fijn dat je lekker in de binnenbak hebt kunnen rijden! Was de weg wel gewoon goed te doen? Hier is echt niks van sneeuw ofzo. Wel paar keer een flinke hagelbui gehad.

@Roosjenat: Is dat bruine hoofdstel toevallig van ProfiRider?

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:35

PrimaDonna_ schreef:
@Pien: Fijn dat je lekker in de binnenbak hebt kunnen rijden! Was de weg wel gewoon goed te doen? Hier is echt niks van sneeuw ofzo. Wel paar keer een flinke hagelbui gehad.

@Roosjenat: Is dat bruine hoofdstel toevallig van ProfiRider?

ik heb werkelijk geen idee :o. Heb hem via groep op facebook gekocht voor een leuk prijsje en heb eerlijk gezegd niet gevraagd van welke merk hij is. :+

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:51

Ja we hadden de route (10 minuutjes met auto en trailer) eerst ff keer zonder paard en trailer gereden of de weg goed te doen was! Gelukkig was dat zo. Erg fijn om dan toch te kunnen rijden. Komende week voorspellen ze vorst en de bak is nog vol sneeuw en water van gedooide sneeuw dus die vriest volgende week hard ben ik bang.
De volgende wedstrijd staat op 12-2. In de bak waar ik vandaag geweest ben ;-) dus we gaan vol goede moed oefenen.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:59

@Roosjenat; Als hij van PR is heb je een fijn hoofdstel! Heb deze ook voor Donna :)

@Pien; Wat goed dat je eerst even zonder paard bent gaan rijden! :)
Hopen dat de sneeuw snel weg is hihi!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 23:10

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:54

PrimaDonna_ schreef:
xWouter schreef:
Zo, ik heb eindelijk tijd weer iets te laten horen hier. Ik heb het zo enorm druk gehad, met school, de paarden en dan nog een nare privé situatie. Maargoed. Ik ga weer tijd maken hier weer mee te praten.

Ciska heb ik helaas al een tijdje niet op kunnen rijden, dr zadel ligt niet meer goed maar heb simpelweg de tijd niet gehad om een afspraak te maken met de zadelmaker. Maar daar gaan we nu over 2 weken naartoe. En Valentina heeft helaas een scheurtje in haar check ligament, dus die is ook eventjes van de baan. :(

Sterkte met de privé situatie! Nooit fijn.. :(:) Wat voor opleiding doe je?

Fijn dat de zadelmaker over 2 weken komt, hopelijk kan je dan weer lekker gaan rijden! :) Moest even zoeken wat de check ligament was, maar gevonden! Sterkte met Valentina!

Dankjewel ! Ik volg de opleiding Commerciële economie maar dan gericht op International Event, Music en Entertainment.

mcjv schreef:
Vanaf hier weer goed nieuws, vanaf volgende week mogen wij weer opbouwen *\o/*

Eindelijk weer trainen voor ons doel, onze eerste wedstrijd!!

*\o/* *\o/*

Silkwood schreef:
Jeetje jullie gaan echt hard! Heel veel succes iedereen die op wedstrijd gaat en de anderen met trainen!

Ik hou me in dit topic een beetje stil de komende tijd, want ik ga nog lang geen wedstrijden rijden, misschien dit hele jaar niet. Het gaat niet heel erg goed met de paardjes.. :(:) Natuurlijk blijf ik alles nog lekker meelezen! Ik vind het zo leuk om jullie ervaringen te lezen! :D

Ik weet niet of ik er overheen gelezen heb, maar hoop dat het niks ernstigs is...

Pien1989 schreef:
Buuuuj het zit echt mee....
de wedstrijd voor zondag is afgelast vanwege de sneeuw. De buitenbak krijgen ze niet meer goed voor het losrijden.
Ik baal, ik snap het maar ik baal.... vorige week zaterdag zou m'n echte eerste officiële wedstrijd zijn maar dat was niet verantwoord om de weg op te gaan dus zou ik nu zondag gaan in de hoop dat het wel kon maar helaas. Nu wordt het pas in februari want ik ben afhankelijk van m'n vriend en we gaan volgende week klussen in on nieuwe huis en verhuizen.
Sorry moest het ff kwijt! Nouja dan maar door trainen thuis. Morgen naar de manege want mevrouw heb ik woensdag gereden bij les maar thuis is de bak te slecht met dit weer en ze moet echt haar energie kwijt

Dat is nooit leuk zoiets, zeker niet als je je dr zo op verheugd !

Nessie schreef:
Het liefst verhuis ik naar een warm land :+ Ik ben volgende week een weekje op vakantie naar de Canarische Eilanden, even de winter ontvluchten. Hoop op geen ijzel, moet morgenvroeg (zonder trailer hoor) op pad met de auto.

Lekker zeg, zo even n weekje dr tussenuit :j

PrimaDonna_ schreef:
Ik ben een beetje opzoek naar tips om meer te ontspannen tijdens het rijden. Vond deze link van Bit en staan best goede tips in;
http://www.bitmagazine.nl/artikelen/ins ... dat/30863/

Denk deel hem even :)

Bedankt voor t delen !

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:24

Mijn les ging super fijn! Don liep echt weer zoals 2 weken terug. Proefjes geoefend, eigenaresse had gefilmd maar het filmpje is te groot dus ze is even aan het uitvogelen hoe ze hem me kan sturen.
2de proefje was Don wel al best moe dus moest ik der flink doorrijden.
Ook besproken dat ik voor mijn wedstrijd niet al te lang ga inrijden omdat ik anders geen paard meer over heb...

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:27

PrimaDonna_ schreef:
Mijn les ging super fijn! Don liep echt weer zoals 2 weken terug. Proefjes geoefend, eigenaresse had gefilmd maar het filmpje is te groot dus ze is even aan het uitvogelen hoe ze hem me kan sturen.
Ook besproken dat ik voor mijn wedstrijd niet al te lang ga inrijden omdat ik anders geen paard meer over heb...

Fijn! Ik rijd altijd maximaal 20 minuten los. Heb anders ook geen paard meer over in de proeven.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:32

Fijn dat het rijden goed ging Evelien!

Afbeelding
Afbeelding

Dit is me nieuwe dressuurzadel!
Hij is zoo mooi en zacht, hoop binnenkort uit te proberen als ik erop zit.
Heb waarschijnlijk me enkel banden gescheurd :')

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:04

PrimaDonna_ schreef:

Mooi dat je les goed ging! Ben benieuwd naar het filmpje :)

Ik hoop dat de wedstrijd niet uit gaat lopen, Pride is ook op een gegeven moment niet meer vooruit te branden als ik te lang rij. :+

Geen paardennieuws van mij vandaag maar huisnieuws. Na twee jaar (1 jaar klussen) ziet de tuin er nu zo uit *\o/*
Afbeelding

Zo zag het eruit
Afbeelding

Ziet er misschien niet spectaculair uit maar Pff we hebben er zoveel rotzooi uitgehaald... Een aantal half ingestorte schuurtjes, verschrikkelijk veel puin, ook heel veel puin opgegraven, nog een grote kas die ooit is afgebroken en onder de grond begraven, met al het glas.

We hebben een dijkwoning en hebben er de afgelopen tijd 80 kuub zand, 55 kuub grond en 60 kuub tempex (piepschuimblokken) in gereden. :D

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:29

Jeutje Charlotte446, dat ziet er goed uit! Wat heb je ook een mega tuin zeg. :P

Briela heeft vandaag voor het eerst sinds 2,5 week haar weer uit kunnen leven in de paddock. Voorheen was het 3 x per dag stappen zodat ze verdeeld over de dag uit haar box kwam (paarden worden bij ons buitengezet door stalhoudster). En wat was ze blij!!
We hopen dinsdag ongeveer onze eerste les weer te rijden, en dan een klein beetje draf mee te pakken. Afbeelding

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:34

Ziet er goed uit charlotte!

Mcjv wat fijn dat ze zich kon uitleven zeg!

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:36

@venivedivici: Inderdaad! Ik vind het dan ook zo leuk om te zien dat ze weer helemaal opbloeit, ze was helemaal blij. In een half uur 3 keer gerold terwijl ze het normaal na 1 keer wel heeft gezien. :+

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:29

PrimaDonna_ schreef:

Wil je het filmpje/een stukje ervan met ons delen?
Ben benieuwd :D

Charlotte446 schreef:
PrimaDonna_ schreef:

Mooi dat je les goed ging! Ben benieuwd naar het filmpje :)

Ik hoop dat de wedstrijd niet uit gaat lopen, Pride is ook op een gegeven moment niet meer vooruit te branden als ik te lang rij. :+

Geen paardennieuws van mij vandaag maar huisnieuws. Na twee jaar (1 jaar klussen) ziet de tuin er nu zo uit *\o/*
[ [url=m/IBUEqz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo zag het eruit
[ [url=m/qolPlH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er misschien niet spectaculair uit maar Pff we hebben er zoveel rotzooi uitgehaald... Een aantal half ingestorte schuurtjes, verschrikkelijk veel puin, ook heel veel puin opgegraven, nog een grote kas die ooit is afgebroken en onder de grond begraven, met al het glas.

We hebben een dijkwoning en hebben er de afgelopen tijd 80 kuub zand, 55 kuub grond en 60 kuub tempex (piepschuimblokken) in gereden. :D

Jeetje wat een ruimte ineens! Gaat mooi worden zo te zien!

venivedivici schreef:
Fijn dat het rijden goed ging Evelien!

[ [url=m/pXu30A.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OOCCEz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is me nieuwe dressuurzadel!
Hij is zoo mooi en zacht, hoop binnenkort uit te proberen als ik erop zit.
Heb waarschijnlijk me enkel banden gescheurd :')

Oh jakkes! Hoe dat dan? Wel een mooi zadel zeg, aparte kleur ook!