[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:34

Herkenbaar paljas! Ik heb op horsevent toen een paar tips gekregen waaronder vrij, rust en vakantie. Ook het goed voor het been maken en het vooruit rijden ipv dressuurmatig trainen. Ook terug naar BB parcoursjes... nu ga ik gewoon weer een tijd B starten op wedstrijd en zie wel waar het schip strandt. Daardoor heb ik weer meer plezier gekregen, geen druk meer maar wel de motivatie om door te zetten. Rijdt erg fijn.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:06

Kon een paard maar praten :Y)
Misschien kan hij zelf wel niet met de spanning omgaan die er hoe dan ook bij komt kijken op wedstrijd. Merkt hij het gewoon dat jij net anders rijd, vind ie het niet leuk. Zoveel redenen zijn te bedenken.

Ja ze zijn er alle 3 nog. De 3 jarige doet niks, volgend voorjaar wel een keer. Nja en de andere 2 doen het nog steeds prima :j

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:19

vibabu schreef:
Herkenbaar paljas! Ik heb op horsevent toen een paar tips gekregen waaronder vrij, rust en vakantie. Ook het goed voor het been maken en het vooruit rijden ipv dressuurmatig trainen. Ook terug naar BB parcoursjes... nu ga ik gewoon weer een tijd B starten op wedstrijd en zie wel waar het schip strandt. Daardoor heb ik weer meer plezier gekregen, geen druk meer maar wel de motivatie om door te zetten. Rijdt erg fijn.

:wave:

Dit.. Dit werkt voor mij ook top. Afgelopen week B cross in Hattem gereden. Foutloos gesprongen en foutloos gecrosst. hc toch nog 7e geworden. Totaal geen druk maar wel heel veel genoten en dat voelt mijn merrie ook. Misschien voelt Mick dat ook bij jou laura.

De rest lees ik allemaal goede verhalen over dus top!

Ik ga volgende week voor het eerst weer indoor oefenspringen. 80 cm voor puur controle en rust.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:53

Jeetje Laura.. Wat k*t zeg! Misschien inderdaad een poosje vrij? Even een pauze? Wel heel goed van Gismo! :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:16

Broeken met grip, heerlijk!

Gefeliciteerd Change3x!

Elitedeux, gefeliciteerd met je rondje B en voor het eerst L gesprongen. Netjes toch? Nu lekker hierop verder. :j

Moonlight, op zich een net rondje, maar ik ga mee met wat Eef_Bam zegt. Jammer dat dat in het parcours nog niet wil lukken. Als je vaker weggaat wil dat ook niet? Of elke week ergens oefenspringen op andere locaties?
Gibbie heeft het ook heel erg gehad, maar nu we vaker weggaan wordt ze rustiger. Was bij haar het enthousiasme. Soms heeft ze het nog wel, dat is als we een paar weken niet op springwedstrijd zijn geweest en weinig hebben gesprongen tussendoor, of als ze lang heeft moeten wachten tot ze de ring in mag. Wat bij mij goed werkt is goed blijven zitten, schouders naar achteren en niet te vroeg in de verlichte zit gaan. Ik zat eerder altijd een beetje naar voren gebukt waardoor zij dacht dat ze tempo mocht maken. Dat gaf ik immers aan in mijn lijf.

Eef_Bam, jammer van de balken, gelukkig wel fijn afgesloten. :j

Gefeliciteerd met je punten in de dressuur Nathalie!

benthevigo, wat jammer dat ze op wedstrijd nog naar die spanning in haar lijf terugvalt. Misschien een idee om af en toe ergens te gaan oefenspringen? Zodat je alle rust hebt en die oxers kan oefenen tot ze op een andere locatie ook rustig wordt?

Cioccolato, gefeliciteerd met je punten. Wat knap van je jonkie, zo koel in de kop!

Kimmes, gefeliciteerd met je rondjes B en L, netjes!

Paljaslaura, jammer van de balkjes, hopelijk verder wel fijn gereden? Jammer dat je je hebt afgemeld met Mickey, zonde dat je jezelf nu ook zo aan het opvreten bent. Anders heel simpel een paar keer BB gaan starten? Even weer vertrouwen krijgen?

Hier geen wedstrijd gehad dit weekend. Zou de meiden op stal even helpen met springen en zelf ook wat rondjes meepakken met Gibbie. Maar heb griepverschijnselen gehad vrijdag en zaterdag en had zoveel pijn in mijn rug en nekspieren gehad dat ik het niet verstandig vond. Het kriebelde wel en wilde eigenlijk wel dat Gibbie liep, maar had geen zin om te wachten totdat iedereen klaar was met springen en alles uit de bak gehaald was zodat ik kon longeren. Dus heb mijn eigen "angst" een beetje opzij gezet en gevraagd of 1 van de meiden ermee wilde springen. Ze had er al eens op gereden nadat ik haar al had los gereden en toen stuurde ze zo weg, en ze is voor de duvel niet bang, dus dat durfde ik wel aan. Gib is heel braaf en springt tegenwoordig nagenoeg alles, maar met iemand anders had ze nog nooit serieus gesprongen.
Nou dat liet ze zich geen 2 keer zeggen. :') Dus samen opgezadeld, haar geholpen met losrijden en toen het eerste sprongetje rustig vanuit draf. Ohh toen vond dat meisje (ik noem haar even M.) het toch wel even spannend worden. Maar Gib sprong braaf en toen was de spanning ook ineens weg. Ik kreeg alleen maar complimentjes al roepend vanaf het paard. "Oh wat springt ze fijn!" "Wat een fijn zadel!" "Wat is ze braaf!" :')
Een van de meiden springt B met haar E pony, dus vroeg of M. ook een rondje 90 mee wilde springen of dat ze het genoeg vond. Maar dat durfde ze wel! (niet ineens van een laag sprongetje naar een parcourstje 90 hoor, dat hebben we rustig opgebouwd haha).
Dus eerst A. met haar pony en toen zij klaar was M. met Gibbie. Haar moeder stond te kijken en die vond het zo spannend, bij elke sprong riep ze "Ahh!" en hield ze haar hand voor haar ogen (zo staat ze er ook altijd bij op wedstrijd _O- ), maar Gibbie sprong alles braaf. Ik vond de laatste sprong ineens zo hoog ogen, maar dacht; zal wel goed zijn, heb 'm zelf op 90 gezet.
Maar toen M. klaar was zei mijn vriend dat hij de laatste stiekem op een meter had gezet omdat het zo goed ging. :+
Meisje was helemaal verbaasd en trots dat ze dat gedaan had, en er kwam 's avonds meteen een facebook berichtje dat Gibbie haar had leren vliegen vandaag met foto's en filmpjes. <3
Vond het echt genieten dat ze zo braaf met iemand anders ook haar rondje springt. Moet ik wel zeggen dat M. een handige meid is en niet teveel aan de voorkant zit, dat doet al heel veel. Maar een half jaar geleden had ik dit nog niet kunnen doen, want dan was Gibbie geheid op een hoop gestopt omdat ze alles zelf nog zo spannend vond. Daar had ze dan mijn vertrouwen voor nodig, vooral op een "gekke" sprong. En gisteren stond er een sprong met blauwe tonnen eronder en een sprong met pakken vlas eronder waar ze helemaal niet naar keek. *\o/*
(sorry lang ego stukje, maar vond het heel erg stoer van M. en ben ook trots op Gibbie haha)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:36

Ik lees elke dag mee maar geen tijd om op alles te reageren. Laura, zou je Mickey niet eens gewoon een poosje wegsturen naar een trainer en zelf lekker rond gaan tuffen met je jonkie? Je hebt er weinig lol aan zo, verkopen wil je nog niet en Mickey wordt niet beter van vakantie zeg je. Bij een goede stal wordt hij zeker niet slechter, jij kunt weer even genieten en of je krijgt er een mooi doorgetraind paard voor terug of je hebt de tijd om na te denken over verkoop.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:07

Ik reageer vanavond uitgebreider.
@eva, dat is inderdaad nog een idee. Dus als iemand nog tips heeft heel graag. Nu gaan we hem denk ik 3 dagen id week verleasen oid..

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:11

*stille meelezer meldt zich*

Arran Steinweg (in Gelderland) is echt een aanrader. Hij is zeer rustig, traint vriendelijk en correct en heeft veel ervaring met paarden die er even geen zin meer in hebben.
http://www.arransteinweg.nl/pages/arran_steinweg.html

Succes met je paardjes!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:57

Gaat je dan wel een flinke duit geld kosten en eerlijk gezegd lijkt Mickey me die investering niet waard, zeker niet gezien de voorgeschiedenis :o Gedrag bestaat al meer dan 10 jaar, dat gaat heel veel tijd kosten om op te lossen, als het al lukt.
En als je hem nu gaat verleasen is wegbrengen ook geen optie meer :n

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:54

Dat vind ik ook hoor Gomir. Hij is tenslotte al 15 en nou niet zo'n talent dat ik denk dat dat nou nog zin heeft. Dat gedrag hadden ze meteen de kop in moeten drukken.
Dat verleasen moeten we sowieso nog even kijken omdat ik 'm ook niet super snel vertrouw met andere mensen haha.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 04:55

Mn insteek was ook niet wegbrengen om te corrigeren maar gewoon om m door te laten rijden. Kun jij nadenken over wat je wilt en weer een beetje fun terug in t rijden. Want lijkt me idd niet een paard waar je iedereen zo op zet.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:04

Ben een beetje aan het sneupen naar leuke springwedstrijden.. heb voor dit weekend nog niet 1 kunnen vinden. Twijfel of ik nu dan op donderdag(avond) naar Tolbert ga. Heb natuurlijk de smaak te pakken na afgelopen zaterdag en wil nu lekker ritme krijgen in het M.

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:06

Ik net weer wat ingepland, zaterdag ga ik mee doen met de Ride en Run in Ermelo met 2 collega's!

Heb nu Soest, Bunschoten en Woudenberg opgegeven voor de komende weken! :)

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:29

Ik heb nog even geen springwedstrijden opgegeven. Alleen 19 november een M1 proef bij ons op de vereniging. Verder heel erg druk met school komende periode, dus de wedstrijden maar even op een lager pitje zetten. Ga mij wel opgeven voor het springen in de kerstvakantie in Mariënheem :')

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:59

ninahaakk schreef:
Ik net weer wat ingepland, zaterdag ga ik mee doen met de Ride en Run in Ermelo met 2 collega's!

Leuk Nina, Woudenberg ga ik ook naar toe! Ga morgen eens kijken waar we nog meer naar toe gaan.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:03

Wij gaan dit weekend naar Zoelen en volgende week weer eens voor de dressuur weg. Maar wil die zondag eigenlijk ook naar Soest. _O-

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:06

Ik ga dit weekend naar de wedstrijd van mijn eigen club, doen meer dan 100 man mee in elke B/L/M rubriek. Is ook wel een selectiewedstrijd, maar toch bizar die aantallen. Toen ik nog in ZH woonde was het al veel als je een rubriek van 40/50 man had.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:13

Ja de rubrieken hier zijn ook vrij groot. :j

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:32

Degene die de 19e in Woudenberg rijden kom ik wel even supporten, ben er dan toch, haha. Rij zelf niet mee overigens.

Verder lees ik mee vanonder mijn steen, heb zelf ook niet bijster veel te melden. :D

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:36

Nann__ schreef:
ninahaakk schreef:

Leuk Nina, Woudenberg ga ik ook naar toe! Ga morgen eens kijken waar we nog meer naar toe gaan.

Leuk, volgens mij was er een laatst een filmpje van jou in Woudenberg. Zag daar een muur(tje) in staan, ben benieuwd want ze is super kijkerig en heeft zoiets nog nooit gesprongen.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:22

Leuk Sanne! Waarom spring je zelf niet mee?

En Nina, ja klopt! Komt vast goed. Zelfs mijn paard kijkt er niet vanop. :+

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:27

Nann_ geen vervoer, helaas!

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:25

Ik mag vrijdag schrijven bij ons concours, klasse L en M springen paarden :o

En ook nog wat leuk nieuws. *\o/*

Afbeelding

Hij vond het helemaal niks meer dat hij al een aantal weken 'niks' mocht behalve buiten staan en op stal.
Hij stond op stal nu zelfs onrustig heen en weer te springen, en zodra hij buiten in het land of in de bak stond ging hij helemaal los. De wondjes zijn nu gelukkig allemaal dicht, maar met al die gekkigheid van hem was ik bang dat het zo weer open zou zijn.
We mogen nu weer max. 20 minuutjes licht dressuurmatig trainen, zodat hij wat energie kwijt kan. :):)
Wel fijn dat ik na 6 weken zo kon opstappen en wegrijden, hij was wel lekker enthousiast, vast blij dat hij weer wat mocht doen. :+

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:28

Wat goed dat Gibbie zo braaf was!
Wat fijn SD!
Ik ga als er plek is dit weekend de 'oefen' cross in Holten rijden met Mickey. Al ben ik bang dat het al vol zit..

Net even de filmpjes gekeken van afgelopen zondag en ik ben echt zo trots op Gismo <3
Afbeelding

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:12

SimonDesteny Wat fijn dat je weer kunt trainen! Met dit weer worden de paarden ook alsmaar frisser en frisser. Succes weer :D

paljaslaura. Ziet er goed uit! Heeft zat ruimte over :j