[HK]Jonge wedstrijdruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hillady

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:22

Snap ik hahaha! :D de 24e ook oefenwedstrijd! Dus alweer knotten... Naja :')

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:36

Heee sorry dat ik niet zoveel meer reageer maar ik zal voortaan vaker reageren. Vandaag weer voor het eerst gereden na 3 weken rust. En geen enkele onverwachte beweging of bokken! Wat was ze braaf! Wel een beetje stijf. Maar ach, het is toch wel fijn om weer op je eigen paardje te zitten. Inplaats van andere paarden waarop ik afgelopen tijd op gereden heb. Ik heb er wel veel van geleerd!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:10

Klaar met m'n examens! En nu verlangen naar de 11de Juni, dan krijg ik de uitslag :D.(mij kennende zit ik echt de hele dag voor de telefoon).

Gisteren voor het eerst met die lieve Vera van het erf afgeweest! Veel angst en er viel wel een drolletje(die ik daarna even opgeruimd heb, want zo netjes ben ik wel :p) maar na een paar rondjes om me heen was ze keurig op me gefocused en kon ik lekker rustig doorlopen. Wij maken grote stappen!

Afbeelding

Liefste draakje <3

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:36

@hillady hoe is je wedstrijd gegaan?

@oneandonllyx Wat fijn dat het goed gaat. Vooral voor de eerste keer!

Nou als Just klinisch goedgekeurd word is hij officieel verkocht...

Vind het wel heel spijtig dat deze knapperd straks verkocht is ;( .
Maar aan de andere kant krijgt hij een heel fijn thuis waar hij alle tijd krijgt om zich te ontwikkelen en hij word daar helemaal vertroeteld. (de vrouw die hem koopt gaf hem allemaal kusjes toen ze afstapte ze zijn wel helemaal weg van hem, dat is natuurlijk heel fijn om te zien dat hij dan daar naar toe gaat.)
Afbeelding

Hanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:31

Ik ben Eva en ik ben 21 jaar. Met mijn 8jarige vosruin rijd ik het in B met winst.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:11

Welkom Hanssen :D! Gezellig!
Ging super caresje! Was er heel stiekem wel vanuit gegaan dat ik een wp had aangezien hoe goed het ging maar de jury dacht er anders over.. conclusie: ik ga springwedstrijden rijden :')
En wat jammer.. het is wel écht een knap dier! Heel veel sterkte met het verlies.. :(:)

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:10

Goedzo Lisanne, je kan zeker niet wachten tot de uitslag haha?

Sterkte, Hij zal het vast daar ook zo fijn hebben. Caresje.

Leuk Hanssen.

Ach joh gewoon blijven proberen! en anders gaan springen haha. Maar dat moet je sowieso gaan doen als jullie dat leuker vinden :+ . Hillady.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:28

les ging lekker gisteren! :) eindelijk! er sluipen toch foutjes in na zo'n maand geen les meer te hebben gehad en ik ben heel blij dat het nu terug goed gaat :D

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:41

Bente: Nee niet echt :p.

Gisteren het hele weiland rondgelopen en ze vond het wel erg spannend.. Maar we komen er wel :D

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:11

Welkom eva!

Wat fijn Kaat! en idd eens in de zoveel tijd is les toch nodig.

Stapje voor stapje idd lisanne, fijn dat het goed gaat!

Just is goedgekeurd dus verkocht.
We hebben hem meteen na de keuring naar zijn nieuwe stal gebracht waar hij heel hartelijk ontvangen werd. :D

En hij staat nu naast de topstal van Tops, dus hoop dat hij niet te veel ego krijgt straks haha. :+

Ik weet wel 100% zeker dat hij een super thuis heeft waar hij nooit meer weg moet.

Zijn nieuwe eigenaren komen maandag misschien ook kijken in Hulsberg naar de cross dus dat is wel leuk. :)

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:54

Ik heb zaterdag weer wedstrijd als het goed is! Heb alleen geen reactie terug gehad en de startlijst staat er ook nog niet op

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:00

Oh daar heb ik zo'n hekel aan :+.
Ik heb oefenwedstrijd gehad.. ging goed! 4e met dressuur, springen uitgesloten.. wij gaan gewoon verder :D

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:15

Fijn dat het goed gaat bij (bijna) iedereen!
Ik heb het echt onwijs druk dus reageren komt er helaas niet echt van. Wedros gaat echt supergoed, fijn paard is het toch ook!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:19

Super Lina :D

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:20

Afbeelding
Toch nog een leuke foto van gisteren <3

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:38

Nieuwe frontriem gekocht, i'm in love omg. Even snel gepast door het voor Vera's hoofd te houden maar nu weet ik het zeker hihi.

Binnenkort leg ik bij Vera het zadel er weer op, en ga ik kijken of erop kan stappen, zonder problemen!

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:47

Wat fijn dat het bij de meeste goed gaat!
Showww <<)
Gave foto!

Aap loopt ook echt super goed en Bowy gaat ook goed! Heb alleen zaterdag wel afscheid moeten nemen van m'n kleine vriendje.. Hij is naar zijn nieuwe huisje gegaan :( mis hem wel hoor..

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:54

Mooi Aniek :D
Show us, Lisanne :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:35

Hillady: Binnenkort, want dan komt ook het zadel er weer op! :D

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 23:04

Het gaat goed hier zo te zien alleen jammer van die uitsluiten Hillady hoe kwam het?

Ik had vandaag echt een :x dag op eventing Hulsberg.

Shetan was heel vervelend vandaag met de dressuur super afgeleid dus maar 184 punten springen een balk op de laatste elke keer als ik een ophouding maakte dan kwam hij tegen mijn hand in.... -:(-

En de cross had hij het weer een beetje goedgemaakt tot dat we aan het water kwamen en hij schrok van het massavolk wat zich erond had verzameld. |o . Normaal kijkt hij nooit naar als mensen rond de hindernissen staan...
Dus meteen bij de 1e stop op de insprong verloor ik mijn zweep dus had ik helemaal niks meer waardoor hij een 2e keer stopte het nog eens proberen vond ik zinloos dus stak maar mijn hand op ben het water in gestapt, zweep terug gekregen hem rustig naar de finish gereden en een paar keer beloond omdat hij het grootste deel van de cross wel super aanpakte.

Ik weet zeker dat het ook de hormonen waren want hij probeerde ook 2 keer op een ander paard te springen (1x met mij erop) :oo en dat heeft hij nog nooit gedaan.

En hij was er bij de cross ook een aantal keer gewoon niet bij met zijn hoofd (waaronder dus bij de waterbak) en hij gaat er normaal echt helemaal in op...

Ben er echt wel een beetje ziek van ik weet gewoon zeker dat hij die cross zonder problemen uit had kunnen lopen... %)

Pff echt geen leuk dagje hopen dat Frieda het zaterdag beter doet in Maarsbergen...

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:03

Ohh wat balen zeg.. Hopelijk volgende keer beter!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:06

Oh wat balen :(!
Uitsluiten kwam doordat ze steeds weigerde :')

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:15

baleennn :n

Hier gaat alles lekker! gisteren weer heerlijk gereden en vandaag hoefjes weer bekapt ( ookal was het eig nog niet echt echt nodig, maar dat gaat standaard om de 8-10 weken hier ) maargoed,
morgenavond weer les :D

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:23

Oh wauw wat ben ik gelukkig! Gisteren dacht ik ineens wat nou als ik ga rijden? Dus ik pak m'n spullen, zet Vera op de poetsplaats & doe heeel rustig aan. Eerst masseren, daarna poetsen en vervolgens een stukje lopen, daarna weer terug op de poetsplek en peesjes e.d. om, daarna weer lopen. Daarna laatste poetsjes & het zadel erop. Weer lopen, en daarna deed ik zo mn laarzen aan en hoofdstel in, foto'tje gemaakt en daar gingen we.

Ze vond het echt gruwelijk spannend, eerst kwartier ging ze alleen maar achteruit en ik hield haar bijna niet meer qua steigeren, maar zodra ze begreep dat ze een onwijze beloning kreeg na elke stap, gingen we hoor.(hiervoor ben ik trouwens afgestapt en 3 rondjes ernaast gelopen) En vrolijk dat ze was, en vrolijk dat ik was :D. Ze was zo gruwelijk braaf! Ik heb denk ik 10 rondjes gestapt en ben toen weer eraf gegaan. Daarna heb ik haar een snoepje gegeven en een appeltje en afgezadeld, en ben ik zo weer weggegaan.

En toen vanochtend.. ik deed de onderste 2 draadjes open zodat de paarden niet zo'n korte bocht hoefde(draver van stalgenoot is kreupel) en vervolgens doe ik het halster van de draver om. En toen zag ik ineens wat zwarts voorbij vliegen. Daar ging Lady, whoep zo onder het draadje door. En toen ik haar probeerde te vangen ging Beauty ook.. Pannekoek. Dus ik probeer ze te vangen, maar ze gingen al naar het bollenveld. Oliebol neeee.. Dus ik met brokjes lokken, en toen kwamen ze gelukkig wel(na een hele tijd :P).

Vervolgens probeer ik een hekje te openen maar die was al te lang niet geopend dus ging die niet :p. Naar een andere hekje gelopen, maar toen die open was trok Lady zich los en kon ik weer opnieuw beginnen. Opa gebeld, of die kwam helpen :p. Dus zo'n beetje de hele ochtend weer bezig geweest haha. En ohja, ook leuk, Vera sprong over het hek en die is nu ook weer stuk(wat heb ik toch een leuk paard.. ja xd). En toen ik haar probeerde te pakken uit de bak rende de draver huppatee naar de bak toe. Mooi is dat. Dus toen ik eindelijk de pony's had moest ik de paarden nog halen.

Pff, lekkere ochtend :p. En nu staan ze rustig te grazen met z'n vieren in de wei.

Foto'tje van haar frontriem:

Afbeelding

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:00

Gister helemaal niet fijn gereden... Ze had een wondje 2 cm achter haar mondhoek dus denk dat er felletje tussen bit is gekomen want het is niet de mondhoek zelf... Maar ze loopt zo fijn op dat bit! Maargoed we deden er van die rubberen ringen aan: geen wondje dit keer maar kon echt helemaal niks met dr beginnen... Super sterk en kijhard in de mond! Geen zacht spons waar jebin kon kneden maar een kijharde baksteen die je haast omver moest trekken... Morgen nog maar x zonder ringen proberen want die is ook helemaal niks :( heb ook geen idee hoe dat wondje komt want ze heeft nooit eerder gehad en nu ben ik zelf op een punt dat mn handen stiller worden en dan krijgt ze dit... Iemand tips? Heb zaterdag wedstrijd dus word ook niet veel

Hmm das ook een heftog ochtendje... Fijn dat ze wat braver word!