[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:59

Wat voor jasjes hebben jullie? Dekjes etc wissel ik eens in de zoveel tijd,maar een nieuw jasje vind ik zo 'eng'. Die krengen zijn zo duur, geloof dat ik in 20 jaar nu 2 jasjes heb gehad, waarvan de huidige inmiddels vaalgrijs is :=
Maar durf geen andere te kopen whuhahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:34

Gefeliciteerd yvank!

Ik heb mijn jasje 2de hands en laten vermaken zodat netjes past. Zwart wit geblokt maar lijkt van afstandje grijs
Afbeelding
Met mijn vorige wedstrijd paard wel

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:37

Whahaha ik wil heel graag een manfredi jasje maar die kosten 450 euro.
Ik heb een couture hippique jasje, en vind hem heel mooi maar zijn super warm en als ik nu een andere van dat merk zou moeten halen vind ik geen andere mooi. O:)

Wat ik belangrijk vind is dat goede kwaliteit stof is en goede pasvorm heeft! En beetje donkere kleur blijf 20 jaar in de mode :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 23:21

Ik heb 4 jasjes :o

Net weer gestart was 1 proef 1,5 km van stal haha. Hij vond bak en drukte doodeng dus werd knal en knal heet. Tikkende tijdbom stuur dat maar rond... paar flinke fouten maar door dat hij zo heet was ook gave stukken. Toch nog 3e met 186!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:03

Gefeliciteerd, jij gaat goed!!

Ik weer fijn aan het opbouwen, merk ze de galop nog wel lastig vind dus doe rustig aan

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:09

Super bezig, Yvank.
Super dat het opbouwen goed gaat, zal alles met kracht te maken hebben dat de galop nog lastig voor haar is. Komt wel weer goed met jullie, haike.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:13

Klopt, is ook kracht idd dat ze nog mist. Snapte er de eerste keren ook niks van maar nu springt ze wel super aan, maar houd nog niet vol. Ook niet raar natuurlijk na 4,5 maand boxrust en paar weekjes stap/draf

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:22

Dat is inderdaad niet vreemd, komt wel goed.

Hier vanmiddag heerlijk gelest. Lijkt erop dat we weer op de goede weg zijn. Al blijft het zweepje er voorlopig wel bij, zowel thuis als op wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:34

Dat is inderdaad niet vreemd haike komt wel weer goed!

FIjn dat je les goed ging FriesWytske :)

Thanks allemaal, ben ook super trots op hem 4 x L2 gestart en 9 wp rijker gaat hard zo :))

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:42

Ga je direct over naar de M1, Yvank. Of is die vraag hier al eens gesteld, hihihi.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:45

Haike, dat bouwen jullie vast snel genoeg weer op. Wat er is geweest is ondanks lange rust vaak best snel weer terug!

Frieswytske, heerlijk he als je fijn lest! Ga je voorlopig ook de proef met zweep rijden? Of alleen los rijden?

Yvank! Jullie gaan hard! Ik dacht dat jullie al langer l2 waren maar wauw top hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:46

Nee ga ik niet :) , rij eerst nog een poosje door wil hem voor de M1 nog wat fijner hebben. Hij kan heel dwars zijn in het achterwaarts na 2/3 passen denk die dan doei stik maar dus dat wil ik er sowieso nog beter in hebben.

Verder de M1 oefeningen beheerst die allemaal wel hoor maar ik had de M1 op de planning voor outdoor 2016.. Had niet verwacht zo snel door de L2 te gaan :´) . Maar ik denk nu dat het ergens eind dit jaar wordt.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:52

@ Alice Blijf de zweep voorlopig ook nog in de proef erbij houden. :j. De dame is zo slim dat ze het direct doorheeft als ik de zweep weg leg. Dus dat dan eerst thuis maar weer oefenen, als we de tijd er weer rijp voor vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:00

Fijn frieswytske weer lekker gelest hebt, weer op de goede weg gelukkig dan! Nog veel wedstrijden op de planning?

Yvank gaat snel, hartstikke goed. Slim nog even door te oefenen voor m1, even puntjes op de i.

Bij ons was galop al lastigste gang en natuurlijk nig niet zolang in training voor blessure, dus zal tijd nodig hebben maar elke dag al beetje beter. Begint wel echt weer te kriebelen om te beginnen met lessen en starten maar helaas nog even geduld

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:01

Dit weekend de laatste outdoor staan. En daarna weer plannen voor het winterseizoen. Instructeur had het morgen te druk, anders was hij even komen kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:07

Alice13 schreef:
Haike, dat bouwen jullie vast snel genoeg weer op. Wat er is geweest is ondanks lange rust vaak best snel weer terug!

Frieswytske, heerlijk he als je fijn lest! Ga je voorlopig ook de proef met zweep rijden? Of alleen los rijden?

Yvank! Jullie gaan hard! Ik dacht dat jullie al langer l2 waren maar wauw top hoor!!

Nouja we mochten sinds maart dit jaar al L2 starten maar ik durfde niet was bang dat het niks zou worden :o

oh nu nog outdoor? Dat is hier alweer voorbij :))

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:09

Andere jaren was hier het outdoorseizoen ook al eind september voorbij.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:23

Outdoor is hier ook al voorbij!
Vandaag naar super mooie locatie geweest, mocht Vorden niet zo ver voor jullie zijn dan moet je daar echt een keer starten <3

Yvank, haha bang niet goed genoeg te zijn en nu vliegen de winst punten je om de oren! Dat Moet een goed gevoel geven.

Haike, waarom was voor jullie galop altijd al moeilijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:25

Haha ja dat viel me reuze mee :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:48

Galop had ze nog wat moeite met balans, toen dr net had (ook net zadelmak) om de zoveel meter wissels omdat dan scheef was. Net voor blessure al tig keer rechter maar soms de neiging om te wisselen bij wegrijden en opvangen op de volte.
Merk wel nu stuk rechter is en daardoor galop ook stuk beter is al, nog geen enkele wissel gehad tot nu toe.
Galop zelf wel heel fijn achterbeen eronder, maar stukje kracht en balans mist ze nu nog. Eens kijken of morgen stukje kan laten filmen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:04

Aha, ik snap het heike. Wij hebben dat ook wel eens op cc gehad, dan werd ik te stijf en strak en sprong ze om. Dus ik begrijp wel een beetje je probleem. Fijn dat nu al weer beter gaat en wordt van zelf beter toch?! :D

Zo ik heb met net nog weer op gegeven. Totaal nu voor 5 concoursen op gegeven nog 2 in okt en 3 in nov.
Vorden als fav opgeslagen voor dec en ook al een cc opgegeven voor januari 2016! Hier moet je echt optijd zijn, had me begin sept opgegeven voor half oktober zat het cc al vol, nu moet ik dus verder van huis om te kunnen starten dat weekend.

Als ik elke proef 1 winst punt rij heb ik m'n doel behaald en heb ik 10 winst en zou ik dus M1 mogen starten, maar dat doen we nog niet hoor.
Het was ons doel voor dit jr zou tof zijn als het ons lukt ondanks de blessure die we hebben gehad :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:31

Komt vast goed :)

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:50

Hoi :wave:
Mag ik me hier ook melden?

Ik ben Sofie, 19 jaar, en heb samen met een vriendin een 7 jarige KWPN ruin. We zijn nu vier keer L1 gestart en hebben de punten voor het L2 binnen :):) Met m'n instructrice ga ik nog even overleggen wat handig is: gelijk doorstarten of eerst even thuis verder trainen. In principe zitten alle 'knopjes' voor het L2 er op. Hoe hebben jullie de overstap L1 - L2 ervaren?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:07

Welkom Sofie!
Ik vond de overgang naar de l2 niet heel groot. Wij hadden met name nog moeite met aanleuning tijdens doorzitten. Ik kon dan erg verkrampen.
Dat is een van de redenen dat ik de l1 redelijk lang heb door gereden. Ik vind de overgang naar de M1 vrij groot. En wilde daarom liever de l1 en l2 wat langer door rijden. Want ben wel bang dat als je te snel gaat uit eindelijk in de m strand.
Voor mij dus bewuste keuze om niet te snel over te gaan. Maar ik heb ook echt een ontiegelijke draak.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:12

Doorzitten ben ik al een tijdje mee aan het oefenen en dat gaat nu fijn. Als ik de proeven zo doorlees, denk ik dat we eigenlijk wel over kunnen. Overstap naar het M1 lijkt mij ook lastiger :j Oeps, drakenpaard. Is ie heel stout op wedstrijd?