[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:55

Ok het blijft krom die regels in België :') hihi.

Thnx voor de leuke reacties! :o :)
De 2 op de foto's onder het zadel zijn beide nog jong (5) dus ach, het komt allemaal wel. Dir aan dubbele longe is 11 maar voornamelijk fokmerrie geweest voor ze 2 jaar geleden bij mij kwam. Die jeeft zo'n enorme werklust, echt niet normaal. Of het nu dressuur, buitenrit, springen of cross is. Maar is wel een nerveuze dame.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:56

Nouja, je doet ook niet alles met je benen natuurlijk he, zit doet een heel stuk meer. Idee is dat paard buigt om je binnenbeen en buitenbeen zorgt dat achterhand niet uit zwaait/recht komt. Als je op Angel gaan wijken met je been naar achter krijg je een mislukt appuyement en bij sb slaat het helemaal op niks, kont naar buiten en kop er op. Dat heb ik uit getest :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:57

Nies_ schreef:
Urielle schreef:
O maar ze kunnen het allemaal wel hoor, niet direct perfect voor de proef maar het principe zijn eigenlijk alle paarden heel snel mee weg. Travers is een ander paar mouwen, ik heb altijd het idee dat ze dat in het begin heel onlogisch vinden. Jullie ook die ervaring?

Nee, helemaal niet. Heel makkelijk juist, of ja, de hulp dan he, niet de uitvoering. Maar weet niet hoe jullie je hulpen geven, want zoals op die sb foto zou ik dus zeggen dat dat "fout" is. Ik heb binnenbeen op de singel en buitenbeen naar achter, ook met wijken trouwens.

Huh?? Dan gaat die van mij in contra :') of travers

Nies_

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:01

Ik heb het zo geleerd en toen ik er achter kwam dan anderen het anders deden wat topics op bokt door gelezen en tot de conclusie gekomen dat ik dit toch echt het logischt vind. Ben er alleen nog niet aan uit wat de makkelijkste galophulp is, ik spring aan op binnenbeen, jullie?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:02

Ja binnenbeen maar ik leg wel mijm buitenbeen ietsje naar achter.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:04

Ja, dat wel inderdaad :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:06

mijn binnenbeen blijft op de singel (daar moet ie immers op buigen) en haal hem met de buitenteugel van de hoefslag af met zijn schouder en houdt ook ineens de achterhand er op zeg maar... (drijf hem dus naar mijn buitenteugel toe zo gezegd, buitenbeen begrenst eigenlijk ook enkel..) als ik het zo goed uitleg... Staat er een beetje vreemd zo..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:11

Schouderbinnen doe ik binnenbeen op de singel, buitenbeen naar achter, schouders en heupen parallel aan de hoek van het paard en dan met name het binnenbeen en buitenteugel eraan.

Travers heb ik eigenlijk dezelfde hulp maar dan met name het buitenbeen eraan om die kont naar binnen te tikken, binnenbeen alleen af en toe om meer afdruk te krijgen of impuls te herstellen en helpen met de binnenteugel om stelling te houden . En ik heb daarbij enorm moeite om zelf mijn gewicht op de goede kant te houden dus ik doe iets nie goe nie ;) Maar ik wil altijd teveel hoek, ik rij ze als het ware klem op de omheining dus ben blij dat ik nu iemand heb die daar eens mee mee kijkt.

Galop doe ik op het binnenbeen maar ik moet dat schijnbaar eigenlijk omzetten naar het buitenbeen vanwege evt. series later als ik daar uberhaupt ooit kom := en liefst helemaal niet op het been maar op het indraaien van mijn heup (Dev kan dat wel, mijn zwarte doet alsof ie gek is)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:16

Precies zo ja :j
Travers ben ik ook geen ster in, de inzet lukt mij niet goed. Angel kan het eigenlijk beter dan ik denk ik, renvers is ook geen probleem en dat is eigenlijk hetzelfde.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:19

Ik vind renvers ook makkelijker... iets over 'it's all in your mind'...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:19

Ok domme vraag, wat is renvers?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:20

Dat is travers, maar dan andersom.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:20

Travers de andere kant op.
Crosspost :=

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:21

Zo dus

Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:22

He?? Hoe moet ik dat zien :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:22

Ah zo dus! Ik snap m

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:49

Over hulpen, moet je niet bij mij zijn.
Ik doe vaak maar wat en tot nu toe is t meestal wel goed :')

Aanspringen doe ik wel bewust alleen op mn binnenbeen en ik zal vast onbewust nog wel meer doen maar geen idee ik moet bij die van mij niet nadenken maar gewoon doen vandaar dat ik t allemaal niet zo goed weet :')
Als ik mn buitenbeen bij die van mij naar achteren leg gaat die met zn kont naar binnen en gaat die verkeerd.
lang verhaal maar mijn paard heeft een tik om met zn kont naar binnen te gaan lopen als het 'moeilijk' word vooral op rechts omdat dat binnenbeen zwakker is.
Zodoende is traver dus eigenlijk ook makkelijker voor hem haha op de een of andere manier neemt hij die buiging veel makkelijker aan dan die bij een schouder binnenwaarts.

renvers had ik tot vorige week ook nog niks van gehoord. toen hadden we in de clubles een begin daar aan gemaakt omdat het peri zou hebben bij een bepaalde soort buiging die hij moeilijk vind etc (ja sorry ik ben niet zo theoretisch :') )
wouden we deze week verder op in gaan want vorige week alleen ff in stap wat geprobeerd. maar helaas was die gister zo nukkig en vervelend dat we er niet aan konden beginnen :=

agja ik heb gewoon n raar paard...

cp112 leuk bontje zeg. Ik ben ook niet zo van de tinkers maar deze is knap!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:15

cp112: Mooie paarden zeg. Ik ben zelf ook niet zo van de tinkers, maar ik vind de bouw van die van jou toch wel érg mooi. Dat zie je toch lang niet bij elke tinker zo. Denk dat het werk ze goed doet, of niet?

Queelens, dit is de dame in kwestie:

Afbeelding

( Ik ben wég van deze foto. Toen ze kwam was ze echt helemaal in zichzelf gekeerd, blik naar binnen gericht. En als ik dit dan zo zie, deze openheid, de gretigheid om de wereld in zich op te nemen, dan wordt ik daar echt blij van!)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:18

Nies_ schreef:
Ik heb het zo geleerd en toen ik er achter kwam dan anderen het anders deden wat topics op bokt door gelezen en tot de conclusie gekomen dat ik dit toch echt het logischt vind. Ben er alleen nog niet aan uit wat de makkelijkste galophulp is, ik spring aan op binnenbeen, jullie?

Ik citeer Anky: "Aanspringen in galop doe je àlleen op buitenbeen."
Bij nader inzien is dat wel de slimste als je later aan galopwissels moet beginnen (zowel enkelvoudig als vliegend)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:22

punz: wat een pópje! <3
Als die geen leuke thuis vindt, dan weet ik het ook niemeer hoor! :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:27

Nou _Astrid..

We zijn niet heel erg hard aan het zoeken vrees ik... :roll:
Ze is zó onvoorstelbaar vriendelijk, cooperatief, leuk..

Als ze weg gaat is het álleen naar iemand voor wie ze een "once in a lifetime horse" kan zijn.
Voor minder gaat ze niet weg.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:48

hahaha, dat dacht ik al :))

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 01:39

@Punz Wat goed dat jullie haar gered hebben! Ik heb zelf ook een Volbloed Arabische merrie. Imo geen intelligenter ras dan dat. Ze heeft haar thuis gevonden denk ik, ze ziet er tevreden en happy uit. Hoe heet ze en wat is haar afstamming?

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:24

Punz: Wat super! Goed dat je haar nog een kans hebt gegeven *\o/*
En dat hoofdje <3 <3

Cp112: Wauw, wat een binkie! Ik ben ook niet zo van de Tinkers, maar moet zeggen dat ik er tegenwoordig toch wel meer zie waarvan ik denk "Wauw"! Maar die van jou is echt <3 <3

En heel stom, maar rechtsom doe ik altijd aanspringen in galop op mijn buitenbeen en linksom op mijn binnenbeen.
Krijg het mezelf niet afgeleerd :=
Maar zie nu dat het verstandiger is om je buitenbeen aan te springen? Dan ga ik dat ook maar eens oefenen op links :)

Travers e.d. hou ik me nog niet mee bezig. Pak wel eens schouder voor/binnenwaarts mee. Dan leg ik mijn buitenbeen naar achter en binnenbeen op de singel.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:24

Queelens schreef:
Over hulpen, moet je niet bij mij zijn.
Ik doe vaak maar wat en tot nu toe is t meestal wel goed :')

Haha, zou zo een uitspraak van mij kunnen zijn :=