Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Echter voelde ik d'r toen elk rondje een centimeter groeien en spanning opbouwen, en met wijken ontplofte de bom: staken, steigeren, rennen, bokken
Ik kon er gelukkig om lachen en heb het ontspannen op kunnen lossen maar wel een paar heeeele lage cijfers uiteraard (inclusief een 1). Ook de galop was een drama net als eerder deze week, heb het er niet op tijd uit kunnen krijgen helaas. Resultaat was alsnog 170. 
Daar moeten veel goede punten tegenover staan om het op te krikken haha! Zo te horen niet de ideale omstandigheden ook.
Even bijlezen 

Slim gezien dat je thuis gaat in rijden haha 
Super dat het rijden ook zo goed ging, geeft toch altijd een heerlijk gevoel he! 
). Af en toe spullen voor jezelf kopen, moet kunnen. Ik doe het ook veel te weinig 

Hopelijk vind je nog iets.
Ik snap dat je daar moedeloos van wordt, maar niet opgeven hoor. De volgende dag kan het opeens weer heel wat beter gaan en daar doen we het toch voor he 

Gelukkig is hij op wedstrijd wel altijd braaf.

Net voor ik aan de proef begin, rijd ik nog eens sterk terug en dan er weer uit en dan gaat het goed. Tot in de helft of zo
Haha. Thuis kan hij het al langer volhouden, maar op wedstrijd is het toch anders natuurlijk. Ach ja, we blijven gewoon door trainen, komt uiteindelijk wel goed 

gaan we B springen en een B derby rijden, ontzettend veel zin in deze week!
Het is al veel beter als vroeger, maar ik zou nog meer op mn kont moeten zitten en ook meer naar achteren. 
Mss moet ik ook eens wat balkjes rijden voor de achterhand te trainen 
En je staat verder goed volgepland al haha, alvast veel succes met die wedstrijd
Alvast veel succes zaterdag! Derby, weer eens wat anders!
helaas is er bijna geen wedstrijd door de week waar aan ik mee kan doen! We gaan deze week wel een paar dagen op training bij een dressuurstal daar leer je wel een hele hoop van, hebben we aan het begin van het jaar ook gedaan
Begin echt onwijs fan te worden van Diederik! Lees verder en zie dat Mara precies hetzelfde zegt haha.
Op de grond kan ik lezen en schrijven met haar, ze doet alles voor me, niks is te gek. Maar zodra ik erop zit lijkt het continu haar woord tegen het mijne te zijn en ik kom er gewoon niet uit. Heb d'r zaterdag 2 jaar en had toch gehoopt dat we een stuk verder zouden zijn met dit probleem. Já, we komen van heel ver, já, het kan niet altijd een stijgende lijn zijn maar het is zó frustrerend dat het dan na m'n les zo top gaat, en de volgende dag heeft ze weer wat nieuws bedacht om met me in discussie te gaan en constant de confrontatie op te zoeken
In die periodes is het telkens zo'n strijd en zoals nu zo heftig heb ik het eigenlijk nog niet meegemaakt en ik word er gek van, ben er zelfs een beetje klaar mee. Heb er dus al 4 dagen niet meer opgezeten en morgen gaat m'n instructrice erop om te zien of zij weet waar het zit en of ze ons dat ene zetje in de juiste richting kan geven. Heb eraan gedacht dat het iets lichamelijks kan zijn maar vandaag met longeren loopt ze zo vreselijk goed
Met iemand erop kan het natuurlijk wat anders zijn maar als ik d'r dan vandaag aan de longe zie lopen zo vrolijk, losjes en ontspannen dan lijkt dat me zo sterk...
Afgelopen weken een beetje druk gehad en ook nog ziek geweest, dus had niet echt de motivatie om hier te reageren.
En nu gisteren weer hetzelfde verhaal. Compleet tegen me in, en geen beweging in te krijgen... 

Het blijft inderdaad een jurysport... In Hoofddorp was het echt drama.
Maar alsnog fijn gereden! Ook kwam de vorige eigenaresse van Parti (gribaldi op bokt) plots nog even op bezoek. Dat was wel heel erg leuk!
Laatst bood hij al eens een appuyement aan tijdens het wijken, en ook moet ik hem vaak al wat richting travers rijden op de grote volte, dus ik dacht, ik probeer het gewoon even. En ja hoor, BAM! Alsof het niks was.
) was vorige week op bezoek, zij is ook instructrice (heeft zelf aantal paarden tot ZZ-Z opgeleid), en ik had al van een aantal stalgenoten vernomen dat zij best fijn les kan geven. Ik zat dus al de hele tijd te twijfelen of ik haar niet even moest vragen, maar ik ben best een zuurtje wat dat betreft
Ik had het ook mijn vriend laten weten, en ja hoor, kreeg ik zomaar even een les van haar kado
Alleen was woensdag al haar laatste dag, en ik moest 's middags ook al springen, maar toch maar de les gepland die ochtend. Het was een hele zware les, niet zozeer fysiek, maar vooral mentaal, maar daardoor wel heel leerzaam. Parti liep steeds weer wat te diep en leunt op mijn handen wanneer zijn achterbeen meer geactiveerd wordt, dus nu moest ik hem goed van achter activeren en tegelijk voor loslaten. In het begin vond hij dat heel lastig en snapte het soms niet helemaal (voelde voor mij ook best onwennig!), waardoor hij er flink tegenin ging, maar uiteindelijk danste hij er over en had ik niks meer in mijn handen!
Ook kon hij eindelijk onder het zadel uitsstrekken in draf. Aan de longeerlijn doet hij het zo geweldig, maar onder het zadel komt dat er (helemaal met lichtrijden) gewoon niet uit.
Eerste parcours ging dan ook heel fijn, maar helaas mepte Parti de laatste balk eraf. Tweede parcours hadden we wat meer foutjes, denk ook dat Parti een beetje moe werd, maar alsnog heel fijn gereden. En ik dacht dat we 2 balkjes hadden, maar volgens de uitslagen slechts 1! Supertevreden dus.
En ook waren we met springen in het tweede parcours nog 2e!
Ons doel was eind van het jaar M rijden, dat komt zo wel heel dicht bij!
Halsstrekken in alle gangen deed hij dan weer wel, dus daar maar mee afgesloten. Ik ben al een tijdje niet helemaal fit, dus had ook geen zin in een gevecht.
). Was gisterochtend in de aanbieding bij de EJ, en ik wilde 'm al heel lang, dus gelijk maar besteld. Kijken of dit wat voor ons is! Op zich loopt hij best prima met longeren, véél beter dan onder het zadel, maar misschien dat we net even dat beetje extra activiteit van achter kunnen krijgen, zodat hij achter sterker wordt en het ook onder het zadel beter gaat doen. We zullen zien!
Nu is dat niet heel erg, en schijnt ook niet pijnlijk te zien, maar omdat hij niet helemaal zuiver loopt (zet RA iets buiten de massa en op rust tijdens HH) hoop ik wel dat het beter wordt. Fingers crossed maar weer.
Ik hoop dat jullie me vergeven dat ik niet helemaal meer op alles ga reageren, aangezien sommige dingen inmiddels al weer haast 2 weken geleden gezegd zijn 
En wat een verschil in punten zeg, bijzonder is dat altijd. En wat een super ervaring voor jullie, mooi in de middenmoot geëindigd toch, en dat terwijl jullie nog maar zo kort L2 rijden, ik vind het super
En gaaf gevoel he als je er ineens wat oefeningetjes uit kan rijden, dat heb ik dus voornamelijk wanneer ik in het bos rijd
Wat klinkt je les gaaf, en superlief van je vriend dat hij je die les cadeau gaf. En heerlijk nog even zo'n strandrit, vind het ook zo leuk om te lezen hoe heerlijk veelzijdig jij bezig bent met je paardenbeest
En weer een super resultaat zeg, jullie gaan top zo te lezen!
En wat rot van jullie dip, er tegenop zien om naar stal te gaan is nooit goed natuurlijk
En zolang je weet van die karperrug kun je er rekening mee houden toch? Oh en ik ga even kijken naar die massage persoon, kan sowieso geen kwaad, en Rhenen is 10 min rijden vanaf hier
Gaaf die shoot, wel hier spammen dan he
En een heerlijke week heb je voor de boeg!
Veel plezier met je trainingsweek, je zit wel redelijk bij mij in de buurt, te zien aan de wedstrijden die je gestart bent wat ik in je profiel zie
Volgens mij heb ik jou zelfs een keer in Elst zien rijden haha, een Haf tussen de paarden valt wel op namelijk 
Hier ben ik ook wel druk geweest, instructrice heeft een erg leuk 4-jarig friesje die we aan het beleren zijn, superleuk om te merken, paard haalt echt het beste in mij als ruiter naar boven, en dat voor zo'n gup, er zit duidelijk zat potentie in
Verder hebben we een verhuizing op de planning staan, heb de kans gekregen om Bu bij mijn instructrice neer te zetten, moet er wel een stukje verder voor fietsen en een pontje voor over, maar ik kan me niemand bedenken bij wie ik m'n paard met een geruster hart achterlaat, en dan staat ze weer bij haar menselijke mama (instructrice is ook fokster
).
Omdat ze ook haar rug daardoor wat vastzet ligt ook m'n springzadel nu wat minder. Ik zou afgelopen zaterdag nog een endurance rijden, voor het eerst een 33 km, dus lange klasse 1, maar die heb ik om die reden ook maar afgezegd. Dat soort dingen doe ik alleen als m'n paard top in haar velletje zit. Verder zijn we wel gewoon rustig bosritjes aan het rijden, dressuurmatig gewoon lekker los aan het rijden en longeren, dat helpt haar allemaal wel om fijner te worden.
En dan hebben we toch stiekem een aantal vertraginkjes zo. Maar dat is verder ook helemaal niet erg, we hebben nog lol, en die wedstrijden zijn voor mij geen prioriteit
vind het echt opvallen dat dat vaak bij kampioenschappen is.
En ze had echt een gekke tik vandaag. Elke keer op hetzelfde punt van de bak deed ze haar hoofd op een hele rare vlugge manier helemaal omhoog en rende dan keihard weg. Zowel met teugels op maat als teugels in een boogje dus het kon niet aan de druk liggen. Hoop dat het eenmalig was want het was voor de dressuur niet zo wenselijk.

Veel plezier op die training.
Ik zou toch ook aan iets lichamelijk denken of aan je zadel of zo. Hyrano kan trouwens ook vreselijk doen onder het zadel als zijn zadel niet meer 100% ligt. Dan gaat hij de hele tijd in de staak, wilt hij niets meer doen, als ik mijn been aan leg, dan wordt hij één brok spanning. Als ik hem dan longeer, kan hij wel ontspannen en lekker lopen. 
Echt gek, je zou denken dat ze verschillende proeven hebben gezien! Toch nog nette punten gereden hoor 

En ach, dat doel kan je nog steeds halen natuurlijk! 
Gekke tik idd, hopelijk was dat idd eenmalig. 

hopen dat je lekker M kunt gaan starten
fotoshoot is nu naar volgende week verplaatst, van alles aangeschaft voor vandaag en hem helemaal opgeschoren, maarja vlgende week weer een kans
laag ontspannen lukt wel, maar met oppakken pakt hij alles vast en word hij ontzettend stijf, heel erg vervelend, dus gaan we hem aankomende weken iets meer oppakken zodat het meer een geheel word
Balen dat de shoot werd uitgesteld, maar 't was ook niet echt lekker weer afgelopen dagen
Wel even een goede eye opener dus dat je instructrice er even is opgekropen, kun jij ook weer lekker verder aan de slag 
En filmen is sowieso goed 
toch geprobeerd en hij sprong verrek alles in een keer en snel dat hij was, uiteindelijk 4 balken en daardoor een prijs misgelopen, toch nog 16de van de ong 40 a 50 mensen
hopelijk zijn er wat mooie foto's gemaakt door de fotograven die daar rondliepen, en dan woensdag hoop ik toch nog de fotoshoot