[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Haffie

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:03

Mag ik me ook melden? Ik wil eigenlijk volgende maand ook over na het L maar durf nog niet zo goed.. Paardje kan nog niet echt wijken dus dat eerst onder de knie!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:24

Haha karin, edward is gediskwalificeerd, undercover werd heel gespannen en beet toen op zn tong. Bloed in de mond dus dan weet je het wel.

Ik kan echt lachen om hoe paarden kunnen genieten can zulke dingen zoals massages! En goed joh van je springen. Doe het je niet na. Snap ook niet precies hoe het in de B werkt met stijlpunten maar in ieder geval een goed teken dat je hoge punten had als het beter kan. En beterschap!

Welkom Naomi (?), wat voor paardje heb je? Hopelijk lukt het wijken snel!

Hier nog niet veel spannends te melden, gisteren in de stromende regen gereden en gemerkt dat ze daar niet beter van word haha

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:34

Ga morgen even bijlezen en reageren maar wil alvast even m'n wedstrijdverslag doen haha :')

Ze was een beetje mat vandaag maar liet zich gewoon fijn rijden, veel minder gespannen dan toen we daar laatst in de buitenbak zijn wezen rijden. Eenmaal in de ring even kippenvel momentje van oooh we mogen weer _O- Echter voelde ik d'r toen elk rondje een centimeter groeien en spanning opbouwen, en met wijken ontplofte de bom: staken, steigeren, rennen, bokken :') Ik kon er gelukkig om lachen en heb het ontspannen op kunnen lossen maar wel een paar heeeele lage cijfers uiteraard (inclusief een 1). Ook de galop was een drama net als eerder deze week, heb het er niet op tijd uit kunnen krijgen helaas. Resultaat was alsnog 170. :)

Tweede proef veel beter maar de energie was een beetje op waardoor het echt veel te braaf werd. Dit zorgde dus voor heel veel 6'jes, 177 punten en een heel ontspannen gevoel aan overgehouden!

Omstandigheden waren alles behalve perfect, zoooveel mensen in 1 klein bakje, enorme blubberbende eromheen, keiharde regen... Al met al hebben we het dus gewoon goed gedaan en ben ik tevreden voor de 1e keer na ruim een half jaar!

Het grootste verschil is dat we in februari dit soort punten reden terwijl ik het maximale eruit haalde en we ook echt niet beter konden. Nu rijden we deze punten met een paar enorme fouten, maar gaat het thuis al een stuk beter dan hoe het nu ging en weet ik gewoon dat er nog veeeel meer uit te rijden valt. We hebben gewoon superontspannen ons rondje kunnen rijden, meer verwachtte ik ook niet met deze slechte voorbereiding *\o/*

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:34

Goed nieuws Anne! Echt heel knap dat je nog zulke punten rijd als het niet goed gaat. Zelfs met een 1 := Daar moeten veel goede punten tegenover staan om het op te krikken haha! Zo te horen niet de ideale omstandigheden ook.
Echt een opsteker dat het trainen thuis niet voor niets is geweest. Daar mag je inderdaad super blij mee zijn :D

in welke regio rijden jullie eigenlijk?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:59

Oeps, met dat ik druk aan het studeren was, heb ik dit topic niet meer bijgehouden! :P Even bijlezen :))

Fijn dat je les goed ging, Karin! Leuk ook dat dat massagetruukje werkte.
Gaaf paard heb je Kirsten. Rijden ziet er ook heel fijn uit :D
Fijn dat het rijden in stijgende lijn gaat, Mara! Meer moet dat niet zijn :)
Gelukkig bleek het maar iets kleins te zijn. Altijd spannend als ze niet helemaal correct lopen... Hopelijk blijft het nu gewoon goed :) Slim gezien dat je thuis gaat in rijden haha :D
Mara, dat heb ik inderdaad ook. Sommige kijken echt nergens naar en ik ben dan veel te braaf om altijd netjes uit de weg te gaan :') Super dat het rijden ook zo goed ging, geeft toch altijd een heerlijk gevoel he! :D
Fleur, nog gefeliciteerd met je verjaardag (wel erg laat, maar goed :') ). Af en toe spullen voor jezelf kopen, moet kunnen. Ik doe het ook veel te weinig :=
Nynke, dat heb ik dus ook altijd! Als ik zeg 'ooh ik vond hem heel fijn lopen', dan heb ik lage punten. Vind ik hem niet zo super lopen, dan heb ik heel hoge punten. Best gek, haha :P
Ah balen Mara :( Hopelijk vind je nog iets.
Jammer dat het even minder ging Anne :( Ik snap dat je daar moedeloos van wordt, maar niet opgeven hoor. De volgende dag kan het opeens weer heel wat beter gaan en daar doen we het toch voor he :)
Goed gedaan met het springen, Karin +:)+
Nou toch nog knappe punten, Anne. Zoals Mara zegt, dan moet je toch ook wel een aantal hele goede stukken gereden hebben! Het gaat zeker goed komen met jullie!! :D

Ik heb zondag nog eens een wedstrijd. Spannend. :D
Het rijden gaat nu iets minder thuis, Hyrano vindt plots alles eng en schrikt van de belachelijkste dingen. :') Gelukkig is hij op wedstrijd wel altijd braaf. :')

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:54

nou, gisteren onze eerste wedstrijd gehad.
Wát een drama :')

En Amour is normaal zo braaf maar nu was ze zooo gespannen. Met opstappen al n dikke lip van dr gekregen omdat ze zo liep te springen dat ze met haar hoofd tegen de mijne knalde. Toen n paar rondjes alleen maar kunnen zitten en hopen dat de spanning afvloeide. Dat gebeurde wel iets maar niet genoeg. Haar de ring rondkrijgen was al te moeilijk haha. Maar de stukken dat ze even bij mij was waren dan wel weer fijn. Helaas was dit steeds maar 2 seconde ofzo 8)7
Maargoed, al met al 174 en 180 punten gereden. Wat wel aangeeft dat ik hele goede punten kan rijden als ik haar uberhaupt al rondkrijg. Ga nu proberen wat wedstrijdritme op te doen en hopen dat ze dan gewoon haar brave zelf wil blijven op wedstrijd. had dit totaal niet verwacht :=
Over 2 weken mogen we weer, toch nog maar n keer B!

hoe is het bij jullie?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:43

Oh dat is jammer Mara! Hopelijk gaat het de volgende keer beter met minder spanning :)

Ik had vandaag wedstrijd. Niet geheel ontevreden, maar op wedstrijd is hij soms zo lui dat hij gaat hangen en op de voorhand loopt. Tijdens het inrijden kan ik dan wat terugrijden en wegrijden om die achterhand weer wat actiever te krijgen, maar in de proef kan je dat niet altijd doen.
Eerste proef 192, tweede proef 181. De tweede proef vond ik zelf ook wat laag gepunt, maar ach, het blijft een jury sport natuurlijk.
Ben toch trots op mn grote vriend. <3

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:15

Heb er vertrouwen in! Ze is in haar leven ook nog bijna nooit op vreemd terrein geweest en normaal superbraaf, dus moet goed komen. Overigens is ze zo goed als blind aan 1 oog. Misschien maakte dat haar nog wat meer gespannen.

Lui zijn op wedstrijd is het tegenovergestelde haha! Maar toch weer hele nette punten hoor, jullie gaan lekker +:)+ en ja, op jury's is soms geen pijl te trekken. het gaat uiteindelijk toch om je eigen gevoel. Misschien in de proef toch een keer echt terug op de achterhand zetten, op een plek waar geen onderdeel van je proef aan verbonden zit zegmaar? Zo leert hij dat hij ook in de proef aan het werk moet blijven en niet standaard in gaat kakken!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:53

Oh hoe komt dat ze bijna blind is aan een oog? Lijkt me idd een beetje eng voor het paard dan. Maar als je vaker op verplaatsing gaat, moet het goed komen :D

Ja ik probeer het tussendoor wel te doen, in een hoek bv, maar het is niet altijd gemakkelijk :P Net voor ik aan de proef begin, rijd ik nog eens sterk terug en dan er weer uit en dan gaat het goed. Tot in de helft of zo :Y) Haha. Thuis kan hij het al langer volhouden, maar op wedstrijd is het toch anders natuurlijk. Ach ja, we blijven gewoon door trainen, komt uiteindelijk wel goed :)

Afgelopen donderdag heeft een vriendin foto's genomen tijdens het rijden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:30

oh meen je, wat balen voor edward zeg, dat kan gebeuren natuurlijk!
dankje, ben ondertussen al weer stukken opgeknapt!
als je een keertje wil komen springen mag dat hoor :j
jammer van de spanning, maar dan alsnog super punten! daar even doorheenbijten en je rijd de l1 zo door, super!

goed gereden anthea, wat een punten! en dan kan het voor je gevoel nog beter :')
en mooie foto's! wat heb jij een knap paard, je zit heel netjes, zit je in galop altijd een beetje naar voren? dat viel me een beetje op, ik herken het namelijk heel erg!

hier heb ik het rijden weer een beetje opgepakt, moet meer met balkjes rijden voor zn achterhand, en dat ging heel erg goed! en dan woensdag heb ik een shoot op de ginkelse hei van silent shiver, donderdag heb ik springles op de ginkelse hei en zaterdag heb ik wedstrijd op de ginkelse hei :') gaan we B springen en een B derby rijden, ontzettend veel zin in deze week!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:20

Ja heb je goed gezien, galop is voor ons beide wat moeilijk. :j Het is al veel beter als vroeger, maar ik zou nog meer op mn kont moeten zitten en ook meer naar achteren. :)

Fijn dat het rijden goed ging! :) Mss moet ik ook eens wat balkjes rijden voor de achterhand te trainen :)
Oh wat gaaf, die shoot! :D En je staat verder goed volgepland al haha, alvast veel succes met die wedstrijd :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:46

haha springlesje van Karin, wieweet zou het nog goed voor me zijn. En ja nu even volhouden en regelmatig naar vreemd terrein!
Druk weekje ja, maar wel superleuk! Show ons de foto's maar als ze klaar zijn :)) Alvast veel succes zaterdag! Derby, weer eens wat anders!

Ze heeft als veulen een tak in haar oog gehad Anthea, toen was de keus of haar hele oog eruit, of een oogvlies of iets dergelijks van achter het oog naar voren trekken. dat laatste hebben ze gedaan en nu ziet ze nog wat schimmen. Oog ziet er ook best gek uit, beetje met een blauwe waas erove.
Gewoon een kwestie van sterker worden inderdaad! Helemaal omdat hij zo groot is snap ik dat het hem moeite kost op achter te blijven. En superleuke foto's, vind het echt een aansprekend paard. Ziet er verder ook netjes uit, voor zover dat van foto's te beoordelen is snap ik die goede punten op wedstrijd wel!

Ik ga even duimen dat het onweer dat ze hier voorspellen niet doorzet. Gisteren heeft ze vrij gehad dus wou vandaag weer lekker rijden!

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:04

Ik rijd met een haflinger tussen de paarden :) helaas is er bijna geen wedstrijd door de week waar aan ik mee kan doen! We gaan deze week wel een paar dagen op training bij een dressuurstal daar leer je wel een hele hoop van, hebben we aan het begin van het jaar ook gedaan :)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:40

Niet zo'n uitgebreide reactie maar heb alles bijgelezen!

Ik heb ook het EK gevolgd Kirsten! Zijn echt rare dingen gebeurd haha maar heb er weer van genoten :D Begin echt onwijs fan te worden van Diederik! Lees verder en zie dat Mara precies hetzelfde zegt haha.

'Fijn' dat ik op dat gebied niet de enige ben Mara. Tuurlijk komt het met pieken en dalen maar als het telkens weer hetzelfde liedje is, wordt het er niet leuker op.
Ik rij eigenlijk alleen maar in Tinte, Rockanje, Oudenhoorn en Hellevoetsluis. Alles ligt maximaal 10 km van stal vandaan dus dat is heerlijk dichtbij en erg makkelijk! :)
Balen van je wedstrijd maar toch wel een bevestiging dat de punten er echt wel komen als ze wel ontspannen is!

Klinkt lekker je rondjes springen Karin! En wat een leuke foto haha, je ziet hem genieten :')

Welkom Naomi! :D

Nette punten Anthea, gefeliciteerd! Vind je paard echt superleuk, ook zo'n enorme bles op z'n hoofd haha :D

Hier zit ik een beetje in de knoop... Deze week is de galop geen centimeter verbeterd en begint ze ook in draf kuren te vertonen. Staleigenaresse staat al heel deze week langs te bak te observeren naar waar het nou eigenlijk misgaat en is er donderdag ook opgestapt maar die kon er ook niks van maken.
Sindsdien ben ik er eigenlijk ook niet meer opgestapt en zie ik er zelfs tegenop om naar stal te gaan... :( Op de grond kan ik lezen en schrijven met haar, ze doet alles voor me, niks is te gek. Maar zodra ik erop zit lijkt het continu haar woord tegen het mijne te zijn en ik kom er gewoon niet uit. Heb d'r zaterdag 2 jaar en had toch gehoopt dat we een stuk verder zouden zijn met dit probleem. Já, we komen van heel ver, já, het kan niet altijd een stijgende lijn zijn maar het is zó frustrerend dat het dan na m'n les zo top gaat, en de volgende dag heeft ze weer wat nieuws bedacht om met me in discussie te gaan en constant de confrontatie op te zoeken |( In die periodes is het telkens zo'n strijd en zoals nu zo heftig heb ik het eigenlijk nog niet meegemaakt en ik word er gek van, ben er zelfs een beetje klaar mee. Heb er dus al 4 dagen niet meer opgezeten en morgen gaat m'n instructrice erop om te zien of zij weet waar het zit en of ze ons dat ene zetje in de juiste richting kan geven. Heb eraan gedacht dat het iets lichamelijks kan zijn maar vandaag met longeren loopt ze zo vreselijk goed -O- Met iemand erop kan het natuurlijk wat anders zijn maar als ik d'r dan vandaag aan de longe zie lopen zo vrolijk, losjes en ontspannen dan lijkt dat me zo sterk...

Zo einde klaagpost, moest er even uit :=

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:59

Pfff Anne wat vreselijk rot dat het echt niet vooruit gaat. Hopelijk vind je instructrice iets. Dan kan zij je misschien iets meer begeleiden tot het weer beter gaat? Snap je frustratie helemaal, denk je iets bereikt te hebben maar dan ben je zo snel weer terug bij af.. Qua lichamelijk zou het misschien het zadel nog kunnen zijn? Is het enige wat ik kan bedenken wat het rijden dan verschillend maakt van het longeren.
Ik hoop oprecht voor je dat het snel weet beter gaat en je de reden vind. Het zou zonde zijn als het rijden die klik die je op de grond hebt eigenlijk een beetje verpest. Veel succes in ieder geval!

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:15

Ik heb het weer vreselijk verwaarloosd hier |o Afgelopen weken een beetje druk gehad en ook nog ziek geweest, dus had niet echt de motivatie om hier te reageren.

Maar ik heb gelukkig niet stilgezeten wat Parti betreft, dus heb weer heel wat te vertellen. Bereid je voor op een lang verhaal :o

Eerst maar even jullie posts langs:

Anne wat vreselijk balen dat je ineens zo'n omslag hebt met rijden! Zeker als je weet dat ze het kan, is het extra frustrerend. En ookal ben je van ver gekomen, na een "dipdagje", of misschien twee, zou het wel fijn zijn dat het weer beter gaat.
Zoals Mara ook al zegt, misschien dat toch het zadel niet lekker zit? Hopelijk kan je instructrice er wat mee, dan kun je in ieder geval weer een beetje verder! Hou ons op de hoogte.
Ik had vorige week ook zó lekker gereden, en de volgende dag bakten we er niks van. Ik ging er maar vanuit dat Parti last had van spierpijn, dus beetje rustig aan gedaan. En Parti wordt ook niet beter van 3x op rij dressuur, dus denk dat hij er wel klaar mee was := En nu gisteren weer hetzelfde verhaal. Compleet tegen me in, en geen beweging in te krijgen...
Wel knap van je wedstrijd hoor. En fijn dat je wat dat betreft positieve veranderingen merkt! En als je met een 1 al zulke punten kan rijden, dan komt dat wel goed! ;)

Ik zal zometeen de foto's nog even uploaden Karin. Heb ze nu niet bij de hand. Medicijn mag ik helaas niks over zeggen (was een echt "paardenmiddel", en zelfs de dierenartsen onderling waren het er niet over eens).
Dat spanning opbouwen in de rug, kan ik wel inkomen. Parti heeft ook last van een karperrug en zit ook snel vast in het gebied net achter het zadel. Heeft daar ook een bobbel zitten.
Klinkt als een leuke week! Ben heel benieuwd naar de foto's. Ik ben echt fan van Silent Shiver!! <3
Alvast succes voor zaterdag.

Welkom Naomie! Wat leuk, een trainingsweek, veel plezier :)

Dat zijn toch heel erg nette punten Anthea! Gefeliciteerd :) Het blijft inderdaad een jurysport... In Hoofddorp was het echt drama.
Mooie foto's en mooie combinatie zijn jullie!

Wat jammer dat En Amour zo veel spanning had! Maar die punten geven inderdaad wel aan dat er veel meer in zit +:)+

Tijd voor mijn update!

Te beginnen met de kampioenschappen in Hoofddorp.
Parti was tijdens het opzadelen echt niet te genieten, omdat z'n maatje al eerder weg moest. Dus ik was al bang dat ik te laat klaar zou zijn, maar gelukkig is alles op tijd gelukt. Tijdens het inrijden kon ik merken dat hij de meeste spanning al kwijt was daardoor, hij voelde best fijn! Maar door het drukmaken was hij al snel moe, dus geen spectaculaire proeven neer kunnen zetten. Vooral in de tweede proef kakte hij nogal in. In de eerste proef ging hij ook nog staken met halthouden en achterwaarts, met een 2 als gevolg, oeps := Maar alsnog fijn gereden! Ook kwam de vorige eigenaresse van Parti (gribaldi op bokt) plots nog even op bezoek. Dat was wel heel erg leuk!
Wat wel jammer was, was dat de juryleden het niet met elkaar eens waren. Zo had ik in de eerste proef voor het halthouden en achterwaarts bij de ene jury dus een 2 en 5, andere jury twee keer een 5. Uiteindelijk nog wel 182 en 185, dus ik was best blij! In de tweede proef bij het halsstrekken bij de één een mooie 7, ander een 5. Resultaat: 185 en 173... En zo waren er nog veel meer punten, en niet alleen ik had er "last" van. De nummer drie in de tweede proef had gewoon 200 en 173! Dat zou toch niet moeten kunnen.
Maarja, overall nog 14e geworden van de 26, dus dat vond ik al heel wat (eerste proef 13e, tweede proef 15e). En hoewel we niet door zijn naar de Hippiade, hebben we genoten van het feit dat we er mochten rijden! Daar ging het om.

Maandag heeft Parti dan ook lekker vrij gehad. Ook een beetje omdat ik niet fit was...

Dinsdag was het nogal slecht weer, dus hebben we in de binnenbak gereden. En wat liep Parti lekker!! Ik kon hem heel fijn verzamelen in de galop en hij gooide er zomaar even een travers uit in de stap <3 Laatst bood hij al eens een appuyement aan tijdens het wijken, en ook moet ik hem vaak al wat richting travers rijden op de grote volte, dus ik dacht, ik probeer het gewoon even. En ja hoor, BAM! Alsof het niks was.
Helaas was hier de volgende dag niet veel meer van over |o

Een bekende van de staleigenaresse (weet even niet hoe ik het anders uit moet leggen :P ) was vorige week op bezoek, zij is ook instructrice (heeft zelf aantal paarden tot ZZ-Z opgeleid), en ik had al van een aantal stalgenoten vernomen dat zij best fijn les kan geven. Ik zat dus al de hele tijd te twijfelen of ik haar niet even moest vragen, maar ik ben best een zuurtje wat dat betreft :') Ik had het ook mijn vriend laten weten, en ja hoor, kreeg ik zomaar even een les van haar kado :oo :+: Alleen was woensdag al haar laatste dag, en ik moest 's middags ook al springen, maar toch maar de les gepland die ochtend. Het was een hele zware les, niet zozeer fysiek, maar vooral mentaal, maar daardoor wel heel leerzaam. Parti liep steeds weer wat te diep en leunt op mijn handen wanneer zijn achterbeen meer geactiveerd wordt, dus nu moest ik hem goed van achter activeren en tegelijk voor loslaten. In het begin vond hij dat heel lastig en snapte het soms niet helemaal (voelde voor mij ook best onwennig!), waardoor hij er flink tegenin ging, maar uiteindelijk danste hij er over en had ik niks meer in mijn handen! <3 Ook kon hij eindelijk onder het zadel uitsstrekken in draf. Aan de longeerlijn doet hij het zo geweldig, maar onder het zadel komt dat er (helemaal met lichtrijden) gewoon niet uit.

Die middag, ondanks de zware training 's ochtends, ook nog heel fijn gesprongen!

Donderdag hadden we onverwacht weer clubles, maar Parti had er niet zo veel zin in. Hij liep vreselijk op mij te hangen en wilde maar niet goed ontspannen. Nu kon ik het hem ook niet kwalijk nemen, want hij had al twee dagen op rij ontzettend zijn best gedaan, dus ik heb maar even wat rustig rondgereden en niet te veel gevraagd.

Omdat ik hem voor de wedstrijd van zondag niet te veel meer wilde belasten, heeft ie vrijdag lekker vrij gehad en zijn we zaterdag nog naar het strand geweest. Ik heb dat een tijdje niet gedaan (ook omdat we normaal gesproken op zaterdag les hebben), maar hij loopt toch echt wel fijner als we de dag van te voren lekker naar het bos of strand zijn geweest. Het strand lag er wel redelijk mooi bij, dus ook nog even een sprintje kunnen trekken. En Parti wil anders nooit zo snel op het strand, maar het ging nu best wel hard: 48,3 km/u :=

En wat zondag betreft... 's Ochtends hadden we dressuur, en het inrijden ging best lekker, maar tijdens de proeven ging het voor mijn gevoel voor geen meter meer. Ik werd te strak in mijn armen/schouders, Parti viel een paar keer uit te galop, en zo nog wat stomme dingen. Ik had er dus absoluut geen goed gevoel over... Maarja, 's middags moesten we nog springen, dus Parti lekker op het land gezet, en geprobeerd niet chagrijnig te zijn. Gelukkig moest ik helpen parcours bouwen, dus had ik wat afleiding :')
Springen ging daarentegen erg goed! We kwamen het parcours in en na het aangalopperen kwamen de oortjes erop en spitste Parti zich op elke hindernis die hij in het vizier kreeg <<) Eerste parcours ging dan ook heel fijn, maar helaas mepte Parti de laatste balk eraf. Tweede parcours hadden we wat meer foutjes, denk ook dat Parti een beetje moe werd, maar alsnog heel fijn gereden. En ik dacht dat we 2 balkjes hadden, maar volgens de uitslagen slechts 1! Supertevreden dus.
Uiteindelijk tijdens de prijsuitreiking moest ik mij toch wel heel diep schamen, ik had namelijk rondgebazuind dat het zo k*t ging, maar zoals gewoonlijk was de jury het daar niet mee, want we waren met de dressuur beide keren 1e met 195 en 192 punten! :wow: En ook waren we met springen in het tweede parcours nog 2e!

Inmiddels dus alweer L2+7! :):) Ons doel was eind van het jaar M rijden, dat komt zo wel heel dicht bij!

Gisteren zat ik te twijfelen tussen beetje dressuren of longeren, maar er ging al iemand longeren, dus toch maar gedressuurd. Helaas verkeerde keus. Parti had er weer totaal geen zin in, dus de ontspanning was ver te zoeken. Hij liep weer lekker tegen mijn hand in te drammen, zijn nek en rug waren zo recht als een strijkplank en een ondertredend achterbeen ho maar. _-:( Halsstrekken in alle gangen deed hij dan weer wel, dus daar maar mee afgesloten. Ik ben al een tijdje niet helemaal fit, dus had ook geen zin in een gevecht.

Vandaag maar weer even longeren, denk ik. Als het goed ik krijg ik vandaag de pessoa hulpteugel binnen (als je het over de duivel hebt, is net binnen :Y) ). Was gisterochtend in de aanbieding bij de EJ, en ik wilde 'm al heel lang, dus gelijk maar besteld. Kijken of dit wat voor ons is! Op zich loopt hij best prima met longeren, véél beter dan onder het zadel, maar misschien dat we net even dat beetje extra activiteit van achter kunnen krijgen, zodat hij achter sterker wordt en het ook onder het zadel beter gaat doen. We zullen zien!

En verder, helaas gaat zijn voet toch weer achteruit. Het leek helemaal weg te zijn, maar het is nu elke keer weer erg dik als hij even niks heeft gedaan en ook vind ik steeds nieuwe kleine plekjes/korstjes. Gelukkig staat Parti nu wel toe dat ik er spul op smeer, dus ik smeer het elke dag even in met Sudocrem, dat lijkt wel goed te helpen. En elke nacht staat hij met de Back on Track stalbeschermers om, dan zijn zijn benen 's ochtends in ieder geval nog/weer mooi dun!
Met het inrijden zondag merkte ik ook weer dat hij niet helemaal lekker liep, maar het effect van de beschermers is pas echt te merken na 10-20 dagen, dus ik moet nog even geduld hebben. Waarschijnlijk heeft de mok zijn lymfeklieren aangetast, waardoor het vocht niet meer goed afgevoerd wordt, wat blijvende stalbenen oplevert ;( Nu is dat niet heel erg, en schijnt ook niet pijnlijk te zien, maar omdat hij niet helemaal zuiver loopt (zet RA iets buiten de massa en op rust tijdens HH) hoop ik wel dat het beter wordt. Fingers crossed maar weer.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:45

Hee meiden! Was een tijdje stil van mijn kant, ik was nogal druk := Ik hoop dat jullie me vergeven dat ik niet helemaal meer op alles ga reageren, aangezien sommige dingen inmiddels al weer haast 2 weken geleden gezegd zijn :P

Boukje wat fijn dat de back on track beschermers meteen al goed leken te bevallen, al mag dat ook wel voor dat geld wat je ervoor moet neerleggen :+ En wat een verschil in punten zeg, bijzonder is dat altijd. En wat een super ervaring voor jullie, mooi in de middenmoot geëindigd toch, en dat terwijl jullie nog maar zo kort L2 rijden, ik vind het super :D En gaaf gevoel he als je er ineens wat oefeningetjes uit kan rijden, dat heb ik dus voornamelijk wanneer ik in het bos rijd :P Wat klinkt je les gaaf, en superlief van je vriend dat hij je die les cadeau gaf. En heerlijk nog even zo'n strandrit, vind het ook zo leuk om te lezen hoe heerlijk veelzijdig jij bezig bent met je paardenbeest :j En weer een super resultaat zeg, jullie gaan top zo te lezen!
Balen dat z'n pootjes nu iets minder gaan, ik ben eigenlijk erg tevreden over de hele simpele mokcreme van de welkoop, per toeval een keer gekocht en hij doet z'n werk goed voor de kleine plekjes die Bu soms heeft, instructrice had er ook al goede ervaringen mee.

Anne wat onwijs lastig dat ze af en toe zo enorm wisselend kan zijn in haar stemming, kan me voorstellen dat je daar moedeloos van wordt. En ik vind het een super resultaat van je wedstrijd, met zulke lage cijfers heb je alsnog keurige punten! Nu gewoon weer lekker km's maken en dan komen jullie er wel weer :j En wat rot van jullie dip, er tegenop zien om naar stal te gaan is nooit goed natuurlijk :(:)

En Mara voor jou ook balen dat het wisselend gaat. Gelukkig dat je nog wel kon starten. En Mara voor jou eigenlijk ook een beetje hetzelfde als Anne, ook lekker km's maken, dan kunnen jullie ook mooie punten rijden! En dat ze haast blind aan 1 oog is zal het vast nog wel spannender maken voor d'r inderdaad.

Kirsten, hoe is het met Fifty, alweer helemaal op de rit, merk je al iets van de supplementen die jullie zijn gaan voeren?

Karin, inmiddels alweer opgeknapt? Lekker dat het springen zo goed ging, en die massage klinkt heerlijk voor 'm :D En zolang je weet van die karperrug kun je er rekening mee houden toch? Oh en ik ga even kijken naar die massage persoon, kan sowieso geen kwaad, en Rhenen is 10 min rijden vanaf hier :)) Gaaf die shoot, wel hier spammen dan he :)) En een heerlijke week heb je voor de boeg!

Anthea jij ook nette punten, dat is heel herkenbaar, ik rijd zelf gewoon te braaf in m'n proeven, en dan ligt de spanning ook nog zo hoog dat wanneer ik haar pittiger rijd, ze snel ook blokkeert. Wat een gave foto's heb je zeg, vooral die 2e! Mooie combi zijn jullie :)

Welkom Naomi_Haffie :) Veel plezier met je trainingsweek, je zit wel redelijk bij mij in de buurt, te zien aan de wedstrijden die je gestart bent wat ik in je profiel zie ;) Volgens mij heb ik jou zelfs een keer in Elst zien rijden haha, een Haf tussen de paarden valt wel op namelijk :P

Mara, ik rijd trouwens in de omgeving Utrechtse Heuvelrug, dus ongeveer alles wat zo'n beetje tussen Utrecht en Wageningen in zit ;) Hier ben ik ook wel druk geweest, instructrice heeft een erg leuk 4-jarig friesje die we aan het beleren zijn, superleuk om te merken, paard haalt echt het beste in mij als ruiter naar boven, en dat voor zo'n gup, er zit duidelijk zat potentie in :j Verder hebben we een verhuizing op de planning staan, heb de kans gekregen om Bu bij mijn instructrice neer te zetten, moet er wel een stukje verder voor fietsen en een pontje voor over, maar ik kan me niemand bedenken bij wie ik m'n paard met een geruster hart achterlaat, en dan staat ze weer bij haar menselijke mama (instructrice is ook fokster ;) ).
Verder lijkt Burana nog steeds wat vast achtig te zitten rondom haar SI-gewricht. Wegens een ongeluk waarbij ze met haar been vast is komen te zitten tussen de tralies 2 jaar geleden is dat nog steeds een zwak punt van haar, verder heeft ze van het hele ongeluk gelukkig niks blijvends overgehouden, het enige is dat ze dus af en toe wel even losgemaakt moet worden daar. Vandaar dat ik ook je linkje zo even ga bekijken Karin :)) Omdat ze ook haar rug daardoor wat vastzet ligt ook m'n springzadel nu wat minder. Ik zou afgelopen zaterdag nog een endurance rijden, voor het eerst een 33 km, dus lange klasse 1, maar die heb ik om die reden ook maar afgezegd. Dat soort dingen doe ik alleen als m'n paard top in haar velletje zit. Verder zijn we wel gewoon rustig bosritjes aan het rijden, dressuurmatig gewoon lekker los aan het rijden en longeren, dat helpt haar allemaal wel om fijner te worden.

Verder dus weinig bijzondere updates wat betreft rijden, ook nog maar even geen wedstrijden gepland, eerst maar even lekker in haar lijf komen, en wat wennen aan de verhuizing, dan hoop ik haar tegen het indoorseizoen weer op te pakken, m'n doel was om voor het eind van dit jaar L2 te zijn, maar dat is nog even de vraag nu, 't gaat snel zo'n jaar :P En dan hebben we toch stiekem een aantal vertraginkjes zo. Maar dat is verder ook helemaal niet erg, we hebben nog lol, en die wedstrijden zijn voor mij geen prioriteit :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:00

Jeetje Boukje die juryverschillen :wow: vind het echt opvallen dat dat vaak bij kampioenschappen is.
Klinkt goed dat hij die oefeningen zo even aanbied, is nog veelbelovend dan! Jammer dat hij het niet vasthield haha.
Superlief van je vriend zeg, en ook super dat je in een les zoveel verschil kan zien. Nu weet je het gevoel waar je naartoe kan werken en dat is toch altijd fijner.
En wauw gefeliciteerd met je resultaten op wedstrijd +:)+ Supergoed joh. lekker veelzijdig.
Verder hoop ik dat de passoa goed werkt en vooral dat zijn benen toch weer de goede kant op gaan. Blijft toch een beetje aansukkelen zo, niet fijn voor het paard en jou.

Leuk Fleur, een paard beleren! Is toch weer een andere ervaring en hele andere manier van rijden! En supertof om te zien hoe hard die jonkies vooruit gaan. Ook een fijne kans dat je bij je instructrice op stal kan staan, kan heel nuttig zijn denk ik zo. Mijn complimenten dat je alleen zo lang gaat rijden als je paard zich goed voelt! Hoop dat ze weer lekkerder in d'r vel zit als ze weer lekker los is.
En die wedstrijden komen vanzelf wel weer ja!

Ik heb vandaag ook met balkjes gewerkt, na de inspiratie in dit topic haha. Ze werd er ook een beetje heet van :):) En ze had echt een gekke tik vandaag. Elke keer op hetzelfde punt van de bak deed ze haar hoofd op een hele rare vlugge manier helemaal omhoog en rende dan keihard weg. Zowel met teugels op maat als teugels in een boogje dus het kon niet aan de druk liggen. Hoop dat het eenmalig was want het was voor de dressuur niet zo wenselijk. :o

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:23

Oh wat naar zeg, Mara! En dat door een 'simpele' tak... En thanks! Ja, er zal nog wel een tijdje over gaan, maar als hij nog sterker wordt en het langer kan volhouden, gaat het alleen maar beter gaan :)

Welkom Naomi :) Veel plezier op die training.

Thanks Anne! Moet je weten dat ik, toen ik hem kocht, die bles afschuwelijk vond haha :o
En wat jammer dat het rijden minder gaat :( Ik zou toch ook aan iets lichamelijk denken of aan je zadel of zo. Hyrano kan trouwens ook vreselijk doen onder het zadel als zijn zadel niet meer 100% ligt. Dan gaat hij de hele tijd in de staak, wilt hij niets meer doen, als ik mijn been aan leg, dan wordt hij één brok spanning. Als ik hem dan longeer, kan hij wel ontspannen en lekker lopen. :)

Nynke, wow wat een verschil in punten bij de jury's! :oo Echt gek, je zou denken dat ze verschillende proeven hebben gezien! Toch nog nette punten gereden hoor :)
En gefeliciteerd met je punten en prijzen! Ik rijd ook altijd beter volgens de jury als ik slecht gereden heb haha :')
De M komt idd heel dichtbij nu :)

Fleur fijn dat je paard bij je instructrice gestald kon worden. Leuk ook om te horen dat het welzijn van je paard voorop staat. Ik zie veel mensen die goeie stallen laten staan omdat het te ver zou zijn...
Wedstrijden komen idd van zelf weer. :) En ach, dat doel kan je nog steeds halen natuurlijk! :)

Ik ga ook echt eens met balkjes trainen haha! :') Gekke tik idd, hopelijk was dat idd eenmalig. :P

Ik heb verder niet zoveel speciaals te melden, maandag had Hyrano rust en vandaag heb ik hem gelongeerd aangezien het wat druk was in onze bak :P
Morgen weer rijden en donderdag nog eens les :D
Heb trouwens een topic aangemaakt met nog wat foto's :)
[RIJ-ITP] Hyrano aan het werk tijdens de les

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:23

Mooi topic Anthea :D

Wat apart wat ze deed met haar hoofd Mara, helemaal omdat het telkens op hetzelfde punt in de bak was. En inderdaad hopen dat het eenmalig was.

Bu had gister even een dag vrij, op het moment dat ik op stal kwam begon het nogal heftig te regenen :=

En qua stalling moet het voor mij nog wel op fietsafstand blijven, bij gebrek aan een auto ben ik toch iets meer gebonden aan stallingen die wel enigszins in de buurt zijn, nou zou ik nog wel bereid zijn om evt een scoortertje te kopen, maar er zitten echt wel grenzen aan de afstand hoor haha. 'T gaat wel wennen worden, ze staat nu op hooguit 2 min fietsafstand bij mij vandaan, waardoor ik er dus ook heel makkelijk naartoe kan en dus met weinig moeite een keer extra kan gaan voeren etc, zo koop ik nu dus altijd zelf m'n eigen hooi in, die ik geef bovenop wat ze krijgt bij m'n stalling, zodat ze eigenlijk altijd wanneer ze op stal staat ze toegang heeft tot voldoende ruwvoer. Staat ze verder weg, dan moet de stalling dus ook gewoon goed zijn. En dan hangt het ook nog iets af van de prijs natuurlijk, een duurdere stalling die ook nog is verder weg ligt lukt ook gewoon niet, omdat ik dan ook nog vervoer daar naartoe er bovenop moet betalen. Want ik ken mezelf goed genoeg dat ik langere afstanden fietsen na een aantal maanden onwijs zat ga worden :Y)

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:52

wat knap dat je zo goed rond kan rijden mar, wat een vertrouwen moet hij in je hebben zeg! en wat goed dat je het ook een kans geeft, meeste hadden hem zo doorverkocht, dat gebeurt bij ons op de club igg wel

welkom Naomi! heb je een foto van jullie samen :D

he anne wat vervelend dat het niet goed gaat, klinkt een beetje als rugklachten, maar dat kunnen we zo niet beoordelen natuurlijk, ik hoop dat je hier snel uitkomt en dat jullie weer lekker samen aan de slag kunnen gaan, misschien een keer nakijken door da of osteopaat?

balen van je punten nynke, ik had het daar laatst ook over met iemand, en toen werd het me ook een stuk duidelijker, de ene jury ziet niet dat jij bv scheef rijd en geeft je een 8, maar de jury die daar recht voor zit ziet dat wel en geeft je bv een 6, toen begreep ik het stukken beter, ook al is een groot puntenverschil niet leuk en meestal ook niet helemaal eerlijk
wat een fijne punten nog gereden, zelfs als het poedersuiker gaat, zo zie je maar weer :P hopen dat je lekker M kunt gaan starten
balen van zn benen zeg! al mokzalf van de da geprobeerd? wij maken deze zelf en schijnt wel goed te helpen!

hier gaat de fotoshoot helaas niet door en het rijden op de hei ook al niet door de weersverwachting ;( fotoshoot is nu naar volgende week verplaatst, van alles aangeschaft voor vandaag en hem helemaal opgeschoren, maarja vlgende week weer een kans :P
ik ben gelukkig al weer stukken opgeknapt! gister les gehad, en op gegeven moment is mn instructrice er maar opgegaan, en dat ging er aan toe zeg, stond een beetje met lede ogen toe te kijken, maar op een gegeven moment geeft hij dan toch toe, dan ben ik echt veels te lief als ik dat zo zie, en hij kan dus wel wijken :') laag ontspannen lukt wel, maar met oppakken pakt hij alles vast en word hij ontzettend stijf, heel erg vervelend, dus gaan we hem aankomende weken iets meer oppakken zodat het meer een geheel word

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:48

Leuk topic anthea!

Haha snap je redenatie Fleur, te ver fietsen zou voor mij ook een afknapper zijn. Eerst moest ik 20 minuten fietsen, nu ben ik heeel gelukkig met de paarden in de achtertuin

Balen karin, maar aan het weer kan je helaas niks doen. En goed dat je instructrice er eens op is gegaan. Ik vind dat aan het begin ook mooit leuk maar het werkt dan wel. Goed dat je je werkpuntjes nu goed duidelijk hebt, weet je waar je aan moet trainen! Is denk ik ook een kwestie van sterker worden.

Hier ook weer n dipje.. Merk dat we gewoon weer terug achteruit gaan maar weet niet waarom. Bij mijn weten doe ik niet zoveel fout dat ze zo erg haar neus in de lucht weg moet steken.. En die rare tik was er nogsteeds. Ga er nu pas weer opzitten als mama meekijkt en wil denk ik ook een standaard dag afspreken dat ze me les geeft. Ik vind persoonlijk dat we te lang aan de sukkel blijven omdat het probleem waar we maanden geleden mee begonnen steeds maar terug blijft komen.

Misschien dat ik binnenkort n stukje laat filmen, kunnen jullie meedenken haha

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 06:55

Nog gefeliciteerd met je verjaardag Karin :D Balen dat de shoot werd uitgesteld, maar 't was ook niet echt lekker weer afgelopen dagen :P Wel even een goede eye opener dus dat je instructrice er even is opgekropen, kun jij ook weer lekker verder aan de slag :j

Mara wat vervelend, wat regelmatiger geholpen worden door je moeder klinkt wel als een goed idee, ik zou het ook niet redden zonder m'n wekelijkse les :P En filmen is sowieso goed :j

Hier gaat ze ook nog niet helemaal lekker, we hadden de les van gisteren even afgewacht of ze d'r lichamelijke dipje zelf zou kunnen herstellen, maar dat was niet het geval gister. Nou was ik zelf ook ziekig, dus ik reed echt als een krant, aangezien al m'n spieren sowieso al helemaal vast zaten. Maar ze had in galop echt last, kon d'r bekken niet lekker kantelen en die achterhand eronder zetten, nu is het alleen even bedenken wie ik erbij wil hebben, in principe altijd goede ervaring gehad met de osteopaat die tot nu toe kwam, maar de fysio van m'n instructrice doet bij haarzelf ook heel goed werk, en doet ook paarden, en is de helft goedkoper, dus misschien dat dat ook wel een keer het proberen waard is.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 14:03

Jaa helemaal met gebrek aan een vaste instructrice nu is het een beetje behelpen, merkt het snel als er niet vaak iemand meekijkt. Het probleem met les van je moeder is dat het een stuk sneller botst van beide kanten haha. Maar vanochtend heeft ze me fijn geholpen en zaten er een paar goeie stukjes bij

Fysio is niet slecht een keer te proberen Fleur! Kan me niet voorstellen dat het helemaal niets helpt vergeleken met de osteo. En mocht het echt niets zijn kan je altijd nog overstappen. Bu is vast al blij met de hulp die ze krijgt als ik het zo hoor haha.
Beterschap voor jou zelf!

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:37

balen mara dat het niet zo goed gaat, heb je een idee waarom ze haar neus zo omhoog gooit? ben benieuwd naar je filmpje!

dankjewel Fleur, iedereen lijkt wel jarig op het moment, ziek rijden is hier ook nooit een succes, succes met je keuze, hoop dat het in ieder geval de juiste keuze is, er naar laten kijken is nooit weg, hoe gaat het ondertussen?

zaterdag wedstrijd gehad op de hei, ging super goed, 1ste b parcour 2 balken met 72 stijlpunten, echt super hoog, weet niet of dat kwam omdat het er ook daadwerkelijk zo uit zag, of omdat ik een gezellig praatje had gemaakt met de jury :P
daarna de derby in gegaan, zat ontzettend te twijfelen of ik het wel moest doen, omdat we nooit crossen en omdat ik het parcour niet kon onthouden :') toch geprobeerd en hij sprong verrek alles in een keer en snel dat hij was, uiteindelijk 4 balken en daardoor een prijs misgelopen, toch nog 16de van de ong 40 a 50 mensen
het is dus een crosspaard ipv een dressuurpaard

helaas geen filmmateriaal, omdat mn moeder gefilmd heeft, en die heeft alleen haar eigen hoofd gefilmt ipv mij :') ;( hopelijk zijn er wat mooie foto's gemaakt door de fotograven die daar rondliepen, en dan woensdag hoop ik toch nog de fotoshoot *\o/*