B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:47

heb me paard alvast gewassen, en ook meteen het andere paard en de hond gewassen :+
druk druk druk.

net gereden, ging echt super goed ! meteen voorwaarts, fijn in de aanleuning en mijn zit was ook goed. alleen moesten we helaas 20 minuten eerder stoppen door het onweer.

gaat het bij jullie ook zo tekeer?

Pattyy_

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:49

hier was het een half uurtje geleden bingo, onweer, regen, harde wind.. nu is het weer droog en rommeld het nog een klein beetje

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:52

hier is het nu echt vreselijk, het regent, de wolken zijn groenen en het blijft maar flitsen
maaaaarrr, de bbq brand nog :+
als het op tijd droog is kan ik nog wel even gaan rijden... maar vraag me af of ik dat haal..

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:58

hahah succes met de bbq dan! op buienradar was de bui niet zo heel groot, hier was ie eigenlijk zo voorbij. misschien redt je het nog wel :)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:04

Pattyy_ schreef:
hahah succes met de bbq dan! op buienradar was de bui niet zo heel groot, hier was ie eigenlijk zo voorbij. misschien redt je het nog wel :)

ik hoop het :D
de bbqq doet het nog gewoon, dus dat is wel handig

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:17

Kan ook niet rijden..

Regen,wind,onweer...

Niet gereden..

Maar het komt wel goed!

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:19

Vandaag had Joey een rustdagje.
Hier tot nu toe nog niet echt regen.
Wel onweer.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:20

Ivo heeft al van maandag rustdagjes.

Maar dat is ook wel eens goed!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:35

Hier ook al de hele dag ontzettend warm. Regent nu lekker, maar geen onweer.
Paarden hebben hier ook een dagje vrij.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:32

Nou, nu onweert het wel :D ! In oudemirdum dan... Vanmorgen op pad geweest. Ik zou gister gaan, maar er was uiteindelijk geen tijd voor. Ze deed het aardig, maar om nou te zeggen lekker ontspannen buitenritje... Maar goed, we gaan nog een paar keer komende tijd en op ch zijn er genoeg paarden, heb er vertrouwen in dat het goed komt.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:27

pff gisteren voor de 2de keer wezen oefenen op vreemt terein maar potver heb er echt me handen aan vol om hem normala die hoefslag over te krijgen hahah -- ik ga daar 10 juni niet starten en me instructice en ik hebben besloten dat we voor dat weg weg gaan 9 juni hem ff rondslingeren aan de bijzet zodat ie wat moeier is en ontspannender want meneer is zooo kijkerig en spooky dat ik ook niet kan ontspannen binnen 30 min whaha hij komt pas los na 45min hihi gisteren zijn er foto's gemaakt zie profiel

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:24

LucianoS schreef:
pff gisteren voor de 2de keer wezen oefenen op vreemt terein maar potver heb er echt me handen aan vol om hem normala die hoefslag over te krijgen hahah -- ik ga daar 10 juni niet starten en me instructice en ik hebben besloten dat we voor dat weg weg gaan 9 juni hem ff rondslingeren aan de bijzet zodat ie wat moeier is en ontspannender want meneer is zooo kijkerig en spooky dat ik ook niet kan ontspannen binnen 30 min whaha hij komt pas los na 45min hihi gisteren zijn er foto's gemaakt zie profiel

hij ziet er inderdaad wat fris uit op sommige foto's :+ Knap paardje!

wat ik me afvraag... wanneer trainen de mensen die in Spanje wonen? midden in de nacht? Want ik zweet hier straks van het paard af na 5 minuten :o
En het is warm, maar vandaag moeten we wel echt aan de bak als we nog enigsinds goed voor de dag willen komen zaterdag :D

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:42

Lekker fris paardje LucianoS :D doet me denken aan die van mij...(wat frisheid betreft, ik heb een fries dus uiterlijk lijkt het niet echt,haha) we zien wel wat er gebeurt over twee weken en ze wennen vanzelf wel een keertje aan het op andere plekken rijden, nu ik nog :')

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:58

Oh, ben je in het bos wezen rijden Ladypronk?
Waren er niet veel muggen?

Ben ook blij dat het nog 14 dagen duurt voordat ik weer op wedstrijd ga. Mevrouw wil namelijk in de rechtergalop zich heel moeilijk laten sturen op het moment. Hoop dat ik vandaag daar weer eventjes mee aan de slag kan gaan. En niet in de valkuil trap om dan maar rechts vast te gaan houden.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:42

Nou, ik ben maar even een rondje omgegaan in Molkwerum, idd ik was in de ochtend met de hond uitlaten al flink te grazen genomen door de muggen in het bos.

Ik heb toch ook werkelijk geen idee of ik haar wel binnen de bordjes kan houden. Als ze gespannen is kan ze zich zo sterk maken en is dan 3 keer zo groot... Ik heb buiten veel aan het inbuigen gedaan en op een gegeven moment, lees : bijna terug, kwam er ontspanning. Ik hoop dat je je stuur op rechts snel weer terug hebt FriesWytske, lastige dingen altijd. Ik ga morgen denk ik weer even een blokje om en volgende week maar eventjes de proefjes doornemen. Zaterdag rijdt mijn buurmeisje altijd met Pronkdame heb ik het weekend lekker vrij...

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:58

ik denk net ergens aan...
bij mijn debuut hadden ze van die mooie hekjes, paard is zo ontzettend onintelligent dat hij altijd over de meest hoge hindernissen springt, maar bij een hekje het idee heeft dat hij er echt niet overheen kan, dus dan blijft hij mooi in de baan.
Maar op gras is het toch vaak met bordjes? ik zie mezelf alweer helemaal de baan uit rijden :+ (of vliegen)
Dit word nog een ervaring zaterdag.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:19

Bij ons rijd je in de B meestal tussen de bordjes. Of je moet in een gecombineerde baan met de Z zitten. Dan heb je alleen bij A geen bordjes.
@ Ladypronk Ging in de les dinsdagavond alweer redelijk. Nog geen hele volte, maar wel een halve volte. Moet gewoon zelf niet gaan vastpakken. Dan heeft zij er ook geen lol meer in. Komt wel weer goed.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:47

Ik heb mijn B-debuut van de winter gehad daarna niet meer gestart maar ga zondag weer eens even mijn kansen bekijken :'). We zijn nog steeds B+0 na twee wedstrijden, maar pony heeft onwijs veel last van spanning... Nu zondag onze eerste outdoorwedstrijd, ben benieuwd hoe die dan is :P.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:49

Ik hoop in juni mijn debuut te rijden. Heb net m'n startpas ontvangen. Van de week maar eens kijken hoe het inschrijven precies werkt en dan inschrijven.

Ik ga starten met een haflinger merrie van 15 jaar, tussen de paarden :)

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:20

@ evdpanne en Fee_ komt vast helemaal goed! :)

hier verschild het erg per wedstrijd of organisatie, of je hebt rondom hekjes, alleen bordjes, of alleen een hekje in de hoeken en bij de bordjes

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:17

Bij ons is dat inderdaad heel verschillend. Bij de ene wedstrijd heb je alleen bordjes en bij de andere ook hekjes. Maar daar is die van mij gelukkig niet zo moeilijk mee. Oude baasje zei dat ze die hekjes heel eng vond, nou dat was op mijn eerste wedstrijd zo'n beetje het enige wat ze NIET eng vond. :P

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:33

@evdpanne, leuk , succes ! :)

ik heb vanmiddag weer gereden, en mijn schouders zijn me een partij verbrand ! :oo doet nu echt pijn. je ziet mijn hempje helemaal in mijn huid staan.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:24

Succes edvdpanne. Ik moet mijn eerste winstpunt met Andryske ook nog krijgen.

Vanmiddag weer even getraind met Andryske. In het begin was ze weer erg sterk op rechts. Maar heb er geen aandacht aan besteed. En gewoon lekker overgangen gereden. In galop lukt een hele volte nog niet. Moet daar eerst nog een stuk recht door. En dan krijg ik haar weer op een halve volte. Nu gewoon gaan zorgen dat dat stuk steeds korter word.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:31

Allemaal succes die nieuw zijn!

@frieswytske nog 14 dagen de tijd om de volte in te korten...haha! Bij mij vallen ze in galop wel eens wat groot uit door het enthousiasme van Pronk, dan gaan we wat te snel zeg maar. En ja overgangen rijden, dat doe ik ook heel veel, dat is voor alles goed!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:43

Thanks voor alle succes wensen :), ga ik nodig hebben! Vandaag voor de laatste keer proefje geoefend ging wel redelijk. Volgens mij was mijn vorige hoogste score 174 dus we gaan voor een verbetering daarvan :). Thuis gaat ie wel al beter dus ben benieuwd... Alleen hoop dat ie het wel volhoud, onder de man dr heen, denk maar niet te lang nog losrijden dan de proeven rijden en dan weer naar huis. Laat mn ouders maar een jerrycan water meenemen.... Maken we dr een dressurance van :').