Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:40

schoentje schreef:
ja, behalve mennen. Ik doe er vopral mee springen, maar ook af en toe dressuren en crossen. Voorheen was het ook vooral handig, omdat je direct kon starten met universele coupons, je hoefde dus niet op voorgedrukte coupons.
Nu gaat het alleen nog maar om het kostenplaatje, met met ongeveer 60 actieve startkaarten per jaar, kom ik (of eigenlijk mijn baas) er wel aan uit...

Zo 60 is niet weinig :+

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:17

Loetie84 schreef:
Wel relax overigens dat endurance er bij is gekomen... wil dat toch eens een keertje gaan proberen als afwisseling!

Dit kan onder het huidige reglement ook al. (1 wedstrijd per seizoen, 3 seizoenen). Wil je vaker wedstrijden rijden moet je wel lid worden van de KEV (endurancevereniging)

Maar zeker doen!

Martine

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:00

Moderatoropmerking:
Ik heb verschillende berichten verwijderd die off-topic waren. Graag weer ontopic reageren

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:55

Ik had vandaag ook iets interessants. Ik kreeg een brief van de KNHS dat ik in een te lage klasse gestart was op SGW Ysselsteyn op 2 oktober dit jaar.
Maar ik was HC gestart, dus dat zou geen problemen moeten geven. Bovendien was ik 1 oktober gestart.
Dus heb ik even mijn coupon erbij gezocht (gelukkig had ik ‘m snel te pakken :D ) en daar stond netjes HC op. Ik heb hem gescand en opgestuurd.
Ik kreeg bericht terug dat ze het ook even op de originele coupon gecontroleerd had en dat het nu in orde is. Maar dat men de resultaten altijd van de uitslagenlijst overneemt en of ik er voortaan wel goed op wil letten dat hier ook HC bij staat.
En dat vanaf 1 januari de coupons eruit gaan en men niet meer kan nakijken of ik wel of niet HC gestart ben. Dat ruiters dan op de wedstrijddag zelf moeten nakijken of alles klopt, punten, HC, juiste paard enz. Dit wordt achteraf niet meer aangepast.

Ik was trouwens uitgesloten omdat ik een hindernis in de cross overgeslagen had (foutje :o ).

Zo zie je maar dat startcoupons soms wel van pas kunnen komen. En ik kijk er ook niet naar uit om na uitsluiting bij HC deelname aan een SGW uren te wachten (want dat duurt het) om te zien of er wel “HC” bij staat op de uitslagenlijst… :roll:

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 00:22

Dat brengt me op een andere vraag. Ik heb de gelimiteerde startpas aangevraagd waardoor ik officieel maar 4 keer mag starten...
Maaruhhh mag ik daarnaast dan ook nog gewoon HC starten???

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 08:32

Ik denk van niet. HC starten ging eerder op een officiele coupon. Volgens mij telt dat als officieel starten maar dan zonder kans op winstpunt. Ik vermoed dat je dan niet HC meer mag starten. Maar het is wel de moeite waard om ze even te mailen hierover.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 08:46

l0esjj schreef:
Dat aanvragen van de vraagprogramma's is ook echt een drama zeg. Onze concepten stonden erop maar voor verkeerde data's, dat is dan gelukkig uiteindelijk aangepast maar ik mag nog steeds niets aanvragen voor januari terwijl de wedstrijd toch al aardig vol begint te lopen. Ik wil gewoon dat VP goedgekeurd hebben maar krijg steeds maar een mail terug van "nog even geduld".. Terwijl ik weet dat anderen al wel voor 2012 hebben aangevraagd.

Ik krijg het vraagprogramma voor december niet eens aangevraagd omdat ik die inlogpagina niet geopend krijg.
:+
Collega lukt het ook niet, dus nu is collega nr 3 een poging aan het doen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:30

Scum schreef:
Ik denk van niet. HC starten ging eerder op een officiele coupon. Volgens mij telt dat als officieel starten maar dan zonder kans op winstpunt. Ik vermoed dat je dan niet HC meer mag starten. Maar het is wel de moeite waard om ze even te mailen hierover.

HC starten heb ik ook gedaan toen mijn startkaart was afgemeld... Ik heb toen wel bij mijn eigen vereniging gereden, en ze hebben de coupon toen niet opgestuurd. De KNHS weet hier dus niets van. Ik ga er dus van uit dat je, zeker bij de eigen vereniging dus nog wel gewoon een wedstrijdje HC mee kunt pikken. En anders ga je toch naar een oefenwedstrijd? Die zijn er tegenwoordig ook best veel!

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:32

asjemenou schreef:
l0esjj schreef:
Dat aanvragen van de vraagprogramma's is ook echt een drama zeg. Onze concepten stonden erop maar voor verkeerde data's, dat is dan gelukkig uiteindelijk aangepast maar ik mag nog steeds niets aanvragen voor januari terwijl de wedstrijd toch al aardig vol begint te lopen. Ik wil gewoon dat VP goedgekeurd hebben maar krijg steeds maar een mail terug van "nog even geduld".. Terwijl ik weet dat anderen al wel voor 2012 hebben aangevraagd.

Ik krijg het vraagprogramma voor december niet eens aangevraagd omdat ik die inlogpagina niet geopend krijg.

Heb je eerst het program gedownload flashlight of zoiets
Ik kreeg dat dus ook maar sinds ik dus ginstaleert heb gaat het prima
Ben alleen mijn inlog kwijt die ik gekregen heb van de knhs ( mails weggegooid ) dus kan er even niet in haha

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:50

asjemenou schreef:
l0esjj schreef:

Da's helemaal niet handig dan! Is het inmiddels gelukt?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:54

amorbeertje schreef:
Homiafortuna schreef:
Ik heb maar meteen het formulier voor de gelimiteerde startpas (max. 4 starts per jaar) ingevuld en opgestuurd. Zo vaak start ik niet meer en ik ben wel benieuwd naar de kosten.

Het is €55 voor 4 keer per jaar en €75 voor onbeperkt.

Dat is een beste verhoging.
Gelukkig is het nog geen 1 december en kan ik nog opzeggen. En ik denk dat ik het maar doe ook.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:04

germie schreef:
Dat is een beste verhoging.
Gelukkig is het nog geen 1 december en kan ik nog opzeggen. En ik denk dat ik het maar doe ook.

Vergeet niet eerst even te tellen hoe vaak je per jaar op wedstrijd gaat! Dan valt de verhoging namelijk best wel mee... 1x per maand en je ben al even duur uit bijna. Tis alleen zo'n smak geld in een keer.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:24

En als je dus een jaar niet gestart bent zoals ik, dan is het erg duur. Ik denk dat ik opzeg en mocht ik weer willen starten dan is het binnen een week geregeld. Dan heb ik geen vaste lasten in ieder geval.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:55

Ja daar heb je gelijk in germie. Ik heb net mijn startkaart om laten zetten naar mijn andere vereniging, maar mn tweede heb ik vanwege de hoge vaste lasten inderdaad nog even uitgesteld omdat ik ook niet weet of ik nog wel wil starten met hem...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:49

Ik heb alles net opgezegd, gewoon puur omdat ik verwacht niet voor april weer te starten. En dan scheelt me dat toch een kwartaal aan kosten.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:14

germie en als je in april gaat starten moet je nog steeds 75,50 betalen. Snap niet helemaal de clou nu.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:31

Dat heet uitgestelde betaling :))

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:38

Oke! Ik denk dat er toch wel veel mensen zijn die wat langer wachten met betalen. Januari is toch al een dure maand. Dus ook bij mij zal het even blijven liggen denk ik.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:39

Wel betalen voor de tweede aanmaning he, anders komt er 5 euro bij, staat op de tarievenlijst :P

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:33

goldwing schreef:
asjemenou schreef:

Heb je eerst het program gedownload flashlight of zoiets
Ik kreeg dat dus ook maar sinds ik dus ginstaleert heb gaat het prima
Ben alleen mijn inlog kwijt die ik gekregen heb van de knhs ( mails weggegooid ) dus kan er even niet in haha

Ohh, zal dat het zijn. :+
Morgen eerst maar even instaleren dan en nog maar een poging wagen!

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:03

hey weten jullie hoe het zit, want ik kom er niet helemaal uit.

de nieuwe startpas , onbeperkt kost voor de paarden 75 euro voor een jaar.
gaat dat jaar van januari tot januari?
en als je hem in februari aanvraagt, is hij dan ook tot februari het jaar erop geldig?
en hoe zit dan met april? omdat dan het buitenseizoen begint. Is dit een nieuw begin van het jaar?
of, als je hem in april aanvraagt, moet je dan van april tot eind december 75 euro betalen?
en het zelfde met oktober?
voorheen was het met oktober dat je dan een kleine startkaart kon aanvragen geldig tot eind december.
maar nu zou je dan dus van oktober tot eind december ook 75 euro moeten betalen?
of (om weer terug te komen) betaal je dan van oktober tot oktober het jaar erop 75 euro?

sorry voor het warrige verhaal, maar ik kan het niet vinden op de knhs site.
alvast bedankt/

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 08:26

Anders even de knhs bellen?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 08:28

Ik denk dat het gewoon per kalenderjaar gaat, anders is het wel echt veel gedoe voor ze

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 09:27

Linz mocht je de KNHS hebben gebeld of gemailt ben ik wel benieuwd naar het antwoord. Ik vindt het geen raar verhaal!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 09:32

X_Linz_X schreef:
hey weten jullie hoe het zit, want ik kom er niet helemaal uit.

de nieuwe startpas , onbeperkt kost voor de paarden 75 euro voor een jaar.
gaat dat jaar van januari tot januari?
en als je hem in februari aanvraagt, is hij dan ook tot februari het jaar erop geldig?
en hoe zit dan met april? omdat dan het buitenseizoen begint. Is dit een nieuw begin van het jaar?
of, als je hem in april aanvraagt, moet je dan van april tot eind december 75 euro betalen?
en het zelfde met oktober?
voorheen was het met oktober dat je dan een kleine startkaart kon aanvragen geldig tot eind december.
maar nu zou je dan dus van oktober tot eind december ook 75 euro moeten betalen?
of (om weer terug te komen) betaal je dan van oktober tot oktober het jaar erop 75 euro?

sorry voor het warrige verhaal, maar ik kan het niet vinden op de knhs site.
alvast bedankt/

Hier kan ik wel een antwoord op geven. Ik ben gisteren naar de eerste van de reeks bijeenkomsten geweest.

Je hebt geen seizoensstartkaart meer. Daarvoor in de plaats is de gelimiteerde startkaart gekomen waarmee je 4 proeven mag starten.
Dus als jij in december pas aanvraagt, maar je start meer dan 4 proeven dan moet je de volle mep betalen. Dit is ook in een werkgroep besproken bij de KNHS omdat ponyruiters vaak in de winter de overstap maken naar een grotere maat pony. En dat was de groep die dan vaak gebruik maakte van de winterpas. Maar die bestaat dus niet meer. De pas loopt van januari tot december. Dus volgens het gewone kalenderjaar. De werkgroep heeft besloten om geen winterpassen meer uit te geven.
Laatst bijgewerkt door Scum op 03-11-11 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt