Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:22

MariekeB schreef:
hmm de volledige website van topdressage is onbereikbaar ......

Ge bent me net voor :D

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:23

Ik geloof echt niet in toeval... in deze zaak al helemaal niet. Alles heeft een oorzaak en is volgens mij met elkaar verbonden. En nee, ik ben niet van de complottheorieen ;-)
Laatst bijgewerkt door Embe op 23-06-11 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:23

Fleurtje100 schreef:
Ach, alsof je al die waarheden hier úberhaupt heel serieus moet nemen. Al denk ik dat HF nog best een punt heeft hierin. Met de onderbouwing erbij denk ik eigenlijk dat deze speculatie een hele grote kans heeft om niet alleen een speculatie te zijn.

Als je een beetje logisch nadenkt wel. Mensen die echter zover gaan in het verdedigen van Rath dat ze zelfs gaan roepen dat het in spiegelbeeld rijden van de kür geen kopiëren is zullen ook zeker niet open staan voor het idee dat de familie Rath wel eens iets te maken kan hebben met het verbieden van het filmpje.
Nu alleen nog een aureooltje boven het hoedje van Mathhias monteren en we krijgen pas echt een engeltje te zien!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:26

luve_rozes schreef:
Kom, het is toch raar, dat een productiemaatschappij zegt, dat na 2 a 3 dagen verspreiding, het filmpje niet meer gezien mag worden, en dan ook de website eruit ligt, van dressage.tv? Bovendien kan ik (in Duitsland) het filmpje van Balve en Rath met muziek nog wel zien, dus gaat het imo niet om de muziekrechten.

Bovendien, verdiend zo'n website niet door het aantal hits? Iig aan de bekendheid? Niet in hun belang ermee te stoppen, lijkt me.

Ik doelde gewoon op het algemeen auteursrechten, niet specifiek op muziekrechten, dat kwam ook ter sprake ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:27

Het ligt wel voor de hand te denken wie er achter de verwijdering zit na alle consternatie die er ontstaan is. Belangrijker vind ik echter de vraag in hoeverre dit juridisch overeind blijft. Op muziek kan auteursrecht zitten maar dan kun je de muziek weglaten. Twee beelden aan elkaar plakken is bewerken, dus wellicht zit 'm daar de knijp.
Dat zou overigens betekenen dat je de twee filmpjes wel los van elkaar, naast of onder elkaar zou mogen plaatsen? En dan nog, mag een duitse advocaat verbieden|sommeren dat een beeld van Edward Gal verwijderd wordt?

Topdressage is overigens nog steeds uit de lucht..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:29

Overdrijven is ook een vak horseyfries.
Vind het bijna lachwekkend dat als je een andere kant uitlicht je meteen door de "tegenstanders" als Rath-aanhanger wordt bestempeld en aangevallen wordt.

horseyfries

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:31

Nou roepen dat de kür zeker niet hetzelfde is omdat hij gewoon in spiegelbeeld is valt wat mij betreft pas echt onder het toppunt van overdrijven, dat is het recht praten van een banaan.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:32

horseyfries schreef:
Nou roepen dat de kür zeker niet hetzelfde is omdat hij gewoon in spiegelbeeld is valt wat mij betreft pas echt onder het toppunt van overdrijven, dat is het recht praten van een banaan.

Tja, daar ben ik het mee eens (en dat is mijn mening *D )

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:34

Embe schreef:
horseyfries schreef:

Tja, daar ben ik het mee eens (en dat is mijn mening *D )

Je hoeft geen helderziende te zijn om aan te zien komen dat jij het hier mee eens bent. Net als dat je geen helderziende hoeft te zijn om te zien aankomen dat de meeste andere Rath bashers het er wel mee eens zullen zijn. :D

FlyAway

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:35

Oh en voor de goede orde, ik ben geen fan van Rath :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:37

Dat een filmpje met muziek , die te koop is wordt verwijderd, daar zit nog een redenatie achter.

Kan iemand mij uitleggen wat : anders dan wat veel van deze posters hier denken, een reden kan zijn om deze filmpjes te laten verwijderen ?

Wat overigens misschien wel kan ( let op speculatie : dat de advocaat van Edward , een klacht heeft ingediend tegen de kur en dat de advocaten van Rath uit voorzorg gesommeerd hebben al het materiaal te verwijderen ... ( zo leuk speculeren )

Volgens mij is dit de eerste keer dat er filmpjes van een kur verwijdert worden door wie dan ook. dus ook de Rath fans zouden dat toch bijzonder moeten vinden

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:39

Gaat er niet om of ik voor of tegen Rath of Gal ben. IK vind het not 'done' om een kur van een ander zo te gebruiken zonder toestemming van de bedenker van die kur. Als Gal dit bij een ander geflikt had vind ik het nog steeds bagger. Als 'men' dan zegt dat de kur niet hetzelfde is omdat hij in spiegelbeeld gereden wordt, word ik daar een beetje kriegel van. Iedereen kan zien dat hier niet 'even een lijntje' is overgenomen maar een complete kur incl alle overgangen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:40

Embe schreef:
Gaat er niet om of ik voor of tegen Rath of Gal ben. IK vind het not 'done' om een kur van een ander zo te gebruiken zonder toestemming van de bedenker van die kur. Als Gal dit bij een ander geflikt had vind ik het nog steeds bagger. Als 'men' dan zegt dat de kur niet hetzelfde is omdat hij in spiegelbeeld gereden wordt, word ik daar een beetje kriegel van. Iedereen kan zien dat hier niet 'even een lijntje' is overgenomen maar een complete kur incl alle overgangen.

Inderdaad! En als die mensen dan ook nog gaan roepen dat ze geen fan van Rath zijn, dan vraag je je toch af wat ze dan in vredesnaam bezielt.....

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:42

FlyAway schreef:

Dan ben je dus een Rath-basher?
Ik voel mij geen basher - kritisch kijken naar iemand's verrichtingen en daar een oordeel over uitspreken maakt iemand niet tot een basher. Mensen op een dergelijke manier gaan typeren is alleen maar kwetsend en duidt op een gebrek aan goede tegenargumenten

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:43

Citaat:
Wat overigens misschien wel kan ( let op speculatie : dat de advocaat van Edward , een klacht heeft ingediend tegen de kur en dat de advocaten van Rath uit voorzorg gesommeerd hebben al het materiaal te verwijderen ... ( zo leuk speculeren )
Precies... en ik speculeer verder: denk dat er achter de schermen waarschijnlijk aan verschillende kanten heus wel wat advocaten aan het werk zijn.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:45

Ik ben ook geen tegenstander van Rath, overigens. Waarom zou ik? Het gaat gewoon om dit geval. Als wie dan ook dit gedaan had, had ik ook zo gereageerd. Zal nog eerlijker zijn, ik heb vooralsnog die hele Totilas niet gevolgd. Dit gevalletje heeft mijn aandacht getrokken, en sindsdien heb ik me ingelezen over Gal-Rath-Totilas. Kijk ook nooit paardensport op TV, lees heel soms later wat na, of kijk op YT.com, heb het veel te druk met mijn eigen Totilassen :D

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:45

Citaat:
Net als dat je geen helderziende hoeft te zijn om te zien aankomen dat de meeste andere Rath bashers het er wel mee eens zullen zijn.

Ik wens niet als 'Rath basher' aangesproken te worden, want dat ben ik niet.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:46

Jannepauli schreef:
FlyAway schreef:

Ik voel mij geen basher - kritisch kijken naar iemand's verrichtingen en daar een oordeel over uitspreken maakt iemand niet tot een basher. Mensen op een dergelijke manier gaan typeren is alleen maar kwetsend en duidt op een gebrek aan goede tegenargumenten

Wie de schoen past trekke hem aan. Je hebt mij niet horen zeggen dat jij een Rath-basher bent toch? :)*
En ik hanteer die term, omdat die in ditzelfde topic x pagina`s terug al gebruikt werd. Dat is wat overzichtelijker imho, gewoon dezelfde termen.

En het kán duiden op een gebrek aan goede tegenargumenten, maar dat hóeft niet natuurlijk ;)

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:48

Embe schreef:
Citaat:
Precies... en ik speculeer verder: denk dat er achter de schermen waarschijnlijk aan verschillende kanten heus wel wat advocaten aan het werk zijn.

Ehm, zouou kunnen dat Gal erachter zit, maar dan is het vergelijk filmpje niet het enige toch, wat ze verwijderen moeten?
En waarom die website er dan uit? Of is dat stom toeval (wegens onderhoud achterom?)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:49

horseyfries schreef:
Inderdaad! En als die mensen dan ook nog gaan roepen dat ze geen fan van Rath zijn, dan vraag je je toch af wat ze dan in vredesnaam bezielt.....

Lekker af blijven vragen! :j
Wie weet zijn er mensen die het gewoon geen hol kan schelen. Die gewoon kijken naar wat er gereden wordt. En bij wie het niet uitmaakt of de lijn van die of die nou nageaapt is van deze of anderen.
Ik ga echt niet bij elke kür kijken of deze niet stiekem op een ander lijkt. Ik kijk naar wat ik zie en probeer daar van te genieten.
In elke sport zal het gene van de winnaar nageaapt worden. Is het geen kür, dan is het wel het zwempak, de schoenen of de fiets. Tis maar waar je je druk om maakt.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:50

Embe schreef:
Citaat:
Net als dat je geen helderziende hoeft te zijn om te zien aankomen dat de meeste andere Rath bashers het er wel mee eens zullen zijn.

Ik wens niet als 'Rath basher' aangesproken te worden, want dat ben ik niet.

Ik noem niemand bij naam, want wie de schoen past trekke hem aan, maar door het woordje "andere" impliceer ik wel dat jij er een bent, dat was niet mijn bedoeling. Excuses ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:50

Jannepauli schreef:
FlyAway schreef:

Inderdaad, ik vind mezelf ook geen Rath-basher, want als hij goede dingen laat zien dan kan ik dat best waarderen en zeg ik dat ook. Zeggen dat alle mensen die vinden dat het kopiëren van de choreo not-done is Rath-bashers zijn is gewoon weer het zoveelste non-argument bij gebrek aan beter!

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:51

Citaat:
Ik noem niemand bij naam, want wie de schoen past trekke hem aan, maar door het woordje "andere" impliceer ik wel dat jij er een bent, dat was niet mijn bedoeling. Excuses

Thx, aanvaard ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:54

Needje schreef:
horseyfries schreef:

Lekker af blijven vragen! :j
Wie weet zijn er mensen die het gewoon geen hol kan schelen. Die gewoon kijken naar wat er gereden wordt. En bij wie het niet uitmaakt of de lijn van die of die nou nageaapt is van deze of anderen.
Ik ga echt niet bij elke kür kijken of deze niet stiekem op een ander lijkt. Ik kijk naar wat ik zie en probeer daar van te genieten.
In elke sport zal het gene van de winnaar nageaapt worden. Is het geen kür, dan is het wel het zwempak, de schoenen of de fiets. Tis maar waar je je druk om maakt.

Als het je geen hol kon schelen ging je niet roepen dat het een andere choreo was... :)*

Dan zei je simpelweg "waar maakt iedereen zich druk over". Maar roepen dat het absoluut niet hetzelfde is omdat het spiegelbeeld is zegt dat je er wel degelijk iets om geeft en dat je het zelfs op wilt nemen voor de kopieerder in kwestie. Dus leuke poging om je eruit te praten maar wat mij betreft mislukt.
Gewoon zeggen dat het inderdaad dezelfde choreo is alleen in spiegelbeeld, zou geloofwaardiger zijn.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:55

horseyfries schreef:
Goh, Bandida, ik ben het met je eens! :D *\o/*

:D Haha krijg nu wat :D :+ Champagne!! ;)