Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:58

_Noor schreef:
SuperPaardje schreef:
Ik heb even een vraagje,
Veranderen alle dressuurproeven of alleen de Z proeven? Want als het L en M hetzelfde blijft heb ik in principe geen nieuw boekje nodig.

Alle proeven wijzigen wel (iets) volgens mij.

Hier ook altijd 2 proeven. Overigens vind ik het ook teveel moeite en gedoe om voor 1 proef van huis te gaan... :o

idd, ga echt niet op pad voor 1 proef :') gelukkig hier inderdaad wel altijd 2 proeven, al moet je wel redelijk op tijd zijn met inschrijven

anais96

Re: Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:04

OH! Ben benieuwd!
Hoop dat ze het ook weer niet té moeilijk maken!
Vliegende galops wissel Z1?!?!?! :oo

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:14

Vind het opzich best fijn dat de proeven wat (lastiger) gemaakt worden. ( snap alleen niet helemaal wat er in het begin in het topic is gezegt over de traver.. Stel dat is niet getoont dan krijg je dat in het Z1 écht met de appuyementen wel te zien..
Hoop écht dat er iets aan de B L1 en M2 gedaan is. Tot nog toe vind ik de M2 proeven altijd moeilijker dan de Z1 proeven. Neem aan dat als je in het M2 rijd je je changementen er wel op hebt zitten, of er mee bezig bent.. ik heb horen zeggen dat het groeten aan het begin van de proef weer terug komt?
Laatst bijgewerkt door WhySoWhite op 17-01-11 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:16

Vroeger was het altijd maar 1 proef
nu moet ik er echt niet meer aan denken
Het is toch wel een organisatie en dan voor 7 min 1 proef

Ben wel benieuwt naar de nieuwe proeven er is door de jaren heen al zo veel verandert en gewisselt
wacht met spanning af

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:15

Van mij mag de travers in elke M2 proef zitten. Ik meende dat er geen vliegende wissel in de Z1 zou komen.
Het groeten aan het begin van de proef mag van mij direct weer terug, ook in de B.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:18

Tjuppie schreef:
M'n trainster heeft ze al!
En zei dat het zz-z 3 wissels krijgt op de diagonaal en dat je zelf mag kiezen hoeveel galopsprongen je daar tussen doet. Maar ze wist niet meer zeker of dat nou in het zz-z is of in het zz-l.

Dat is in het ZZ-zwaar. ;)

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:29

ik heb 9 april een wedstrijd alleen, 1 april zouden toch die proeven in gaan ?
maar die wedstrijd van 9 april is nog indoor.
is het dan van de nieuwe proeven of nog van deze die we nu nog hebben ?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:31

Er is even sprake geweest om vliegende wissels in het Z1 te vragen, maar dat is er niet doorgekomen. Hier kun je 's winters trouwens meestal maar 1 proef rijden. Of er moeten zo weinig deelnemers zijn dat ze het in groepjes van 3 telkens eerst de 1ste en dan de 2de proef laten rijden en dan weer het volgende groepje van 3. Hoe ze dat dan doen met de jury, of ze die ook telkens wisselen? Maar goed. Het vergt een andere voorbereiding als je maar 1 proef rijdt, maar ik ben er inmiddels aan gewend geraakt. ;) En ook het verder weg moeten, daar valt aan te wennen. Je moet verder toch hetzelfde doen, paard wassen, vlechten, tuig poetsen, inpakken en inladen, de auto starten en aanrijden. Alleen stel je je erop in dat je niet 20 minuten maar een uur onderweg bent. Kun je de proef lekker in gedachten oefenen. Als je tenminste iemand hebt die de auto rijdt.
Ik ben ook erg benieuwd naar de proeven. Komt het groeten op X in de B weer terug misschien? Nou, van mij hoeft dat niet.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:32

Deliana27 schreef:

Ik zou zeggen de nieuwe proeven. 1 April is 1 april, of het nu binnen of buiten verreden wordt. Maar zeker weten doe ik het niet.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:33

Ik weet het wel zeker, nieuwe proeven gaan in per 1 april, dus je rijdt dan de nieuwe proeven

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:34

okee nou anders vraag ik het nog wel even bij die manege.
:D

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:35

Je hoeft het niet te vragen, de proeven gaan op 1 april in. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen :P

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:37

nou omdat ze zeggen dat het outdoor begint nou dat is nog geen outdoor maar wel na 1 april dus. ;)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:17

Het outdoorseizoen begint 1 april. Dat is een vaststaand feit. Dat er nog binnen gereden wordt op sommige plaatsen, dat is vanwege de weersomstandigheden toegestaan, maar dat doet verder aan 1 april niets af. Dat ben ik met de vorige spreker eens. ;)

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:41

vur schreef:
Tjuppie schreef:
M'n trainster heeft ze al!
En zei dat het zz-z 3 wissels krijgt op de diagonaal en dat je zelf mag kiezen hoeveel galopsprongen je daar tussen doet. Maar ze wist niet meer zeker of dat nou in het zz-z is of in het zz-l.

Dat is in het ZZ-zwaar. ;)

Als je even terug leest, kun je zien dat dat inmiddels al láng duidelijk was.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:26

O jee, sorry, dan heb ik een pagina gemist met teruglezen. Beschouw het berichtje dan maar als niet geschreven. ;)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:30

Deliana27 schreef:

April is wisselmaand, in april worden wedstrijden zowel binnen als buiten gereden. Je kan dus ook bij wijze van spreken op 30 april een indoor wedstrijd hebben en op 1 april een outdoor wedstrijd. De vereniging die het organiseert bepaald zelf of ze een indoor of outdoor wedstrijd organiseren.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:33

idd per 1 april begint het outdoor seizoen en per 1 sept begint het indoor seizoen. april en september mogen door de locaties gebruikt worden als overgangsmaand,dwz dat de locatie dan zelf mag bepalen waar ze laten starten..locaties die dus alleen een buiten hebben mogen dus meteen in april beginnen en mogen ook in sept nog buiten de wedstrijden door laten gaan. locaties die buiten minder mogelijkheden hebben zullen dus in april en september nog binnen laten starten. het is in alle gevallen gewoon zo dat de proeven van die maand gelden al start je op de maan :P zo beter duidelijk dan?

_Lenie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:17

Sorry niet alle paginas gelezen maar ben nu toch wel heeeeeel erg benieuwd wanneer ze echt bekend worden gemaakt en hoe ze der uit zien.. dacht ergens te lezen 1 Feb of heb ik het weer verkeerd ? :')

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:31

Ben ook benieuwd wanneer ze bekend worden. Kende net die andere een beetje uit m'n hoofd haha.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:18

Mikkk schreef:
Ben ook benieuwd wanneer ze bekend worden. Kende net die andere een beetje uit m'n hoofd haha.

dit staat allemaal in de topic,
dus moet je even teruglezen,
en het is 1 februarie.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:45

knollentuin schreef:
idd per 1 april begint het outdoor seizoen en per 1 sept begint het indoor seizoen. april en september mogen door de locaties gebruikt worden als overgangsmaand,dwz dat de locatie dan zelf mag bepalen waar ze laten starten..locaties die dus alleen een buiten hebben mogen dus meteen in april beginnen en mogen ook in sept nog buiten de wedstrijden door laten gaan. locaties die buiten minder mogelijkheden hebben zullen dus in april en september nog binnen laten starten. het is in alle gevallen gewoon zo dat de proeven van die maand gelden al start je op de maan :P zo beter duidelijk dan?

Even een aanvulling hierop: er mag altijd buiten gestart worden, er zijn locaties die de hele winter door buiten laten starten omdat ze geen geschikte binnenbak hebben (bv Laseur in Soest). Binnen is echter alleen toegestaan vanaf September t/m April waarbij April en September inderdaad de overgangsmaanden zijn.

kipjesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:22

Stond nog een stuk over de paard en sport over de nieuwe proeven, Imke was er erg over te spreken, hoop dat dit ook terug te zien is in de baan.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:18

Nou kom maar op met die proeven dan kunnen we gaan oefenen en knallen met die nieuwe proeven!

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:53

Poehee helemaal gelijk!!! Kan niet wachten!