[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 23:10

Idd dubbel Gomir, maar fijn dat je hem zelf weg kon brengen en dat Eddie op een super mooi plekje staat!

Diastasen klinkt mij bekend! Heeft merrie ook. Ieder half jaar tandarts er bij. Door constant bijhouden is het al een stuk verbeterd en mag ze nu ook weer wat kuil.

Eerst mocht ze geen kuil, wel hooi. Hooi is meer stengelig en blijft daardoor minder makkelijk in de diastasen zitten.

Ben benieuwd naar de vulling! Die ken ik niet.

paljaslaura

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 23:28

Nee klopt alleen voeren ze hier alleen voordroog kuil. Kan wel hooi kopen maar dat word nogal een gedoe om op te slaan aangezien stal hier niks voor mij kan betekenen.. Ga wel even met mijn vader in overleg wat daarin mogelijk is aangezien het wel beter voor hem is..

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 23:57

Jeetje gomir wat snel gegaan. Sterkte.. Heel dubbel.. Fijn plekje maar goed dat je hem weg hebt gebracht!

Klinkt niet fijn laura.. Lastig ook voor hem.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 00:44

;( paard van vriend van me is vandaag verongelukt doordat hij letterlijk door het lint ging omdat hij schrok van wilde zwijnen in zijn wei. In blinde paniek onderuit geklapt op de straat en heel de schouder kapot. Paard is afgespoten. Mijn paard stond naast hem in de wei en is behoorlijk van slag. Hij is ook doodsbang voor wilde zwijnen. Zo zuur dat de jachtopziener een paar uur daarvoor nog geweest was maar ze niet kon vinden. Gisteren hadden we er ook al last van maar je verwacht niet dat die krengen op klaarlichte dag het bos uit komen in bewoond gebied. Zo jammer, het was echt HET paard voor hem. Groot, nuchter maar ook een clown met gekke streken. Triest... ;(

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:26

Jeeemig Anne wat een verschrikkelijk verhaal!! En eng... Jakkes

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:51

Meen je niet. Wat erg, heel veel sterkte ..

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:59

Gatver Anne, dat is wel heel triest voor paard en eigenaar zeg. Zo kom je wel heel naar van je paard af.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:53

Ja dit gun je niemand... arm paard. Heb er slecht van geslapen vannacht en ben er goed ziek van. Heb het paard gezien, zo kapot....

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:12

Jeetje wat een nachtmerrie....vreselijk.. :(

Eddie gisteren nog even geknuffeld en dat ik aankwam zag ik Evel ook nog even in actie. Heerlijke en gezellige dag gehad weer zo! Onze vlek aan het werk gezien, ook erg leuk!
Terugreis was minder grappig, stormde gewoon half...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:42

Anna wat vreselijk!
Gomir heb je snel gedaan die verkoop, was ook wel een mooie prijs.
Vlekje alweer op leeftijd dat ze mag werken? Zelfde jaar geboren als Castello dus?

Hier bijna sleutels van het nieuwe huis en tot die tijd druk in dit huis bezig, en geen wedstrijden in de buurt te vinden.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:47

Vreselijk Anne, sterkte.

Deed Evel het een beetje braaf Goldie? Ik gebruik jou en Gomir maar als verslagposten. Was het zo slecht weer?

Verhuizen etc is ook leuk Jes, heb ik gelukkig net achter de rug. :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:06

Pantykous, komt evel wel weer terug bij je? Ja toch?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:21

Dat is wel de bedoeling ja! Mis hem vreselijk!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:33

Wat een rotverhaal Anne! :(:)

Vlek is 3 Jes en net zadelmak, doet het goed :j

Ik had ook wel wat klappen in het stuur op weg naar Ed's nieuwe huis, maar het was op zich wel te doen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:03

Jij ging de goede kant op, de dijk was niet grappig :=

Hij zag er heel relaxed en tevreden uit hoor Eva :j

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:34

Wat heftig anne.. Sterkte :n

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:33

Mag ik me hier melden?

17 juli ga ik voor het eerst BB springen en ik knijp hem nu al! Dus ik dacht, misschien is het goed om me even een beetje in te lezen over springwedstrijden van tevoren. Dat helpt me soms om de zenuwen te bedwingen. Voorbereid op pad gaan zeg maar...

Dit is mijn merrie Tirzah:

Afbeelding

Ze is zo rond de 1.47/1.48 en 12 jaar oud, maar ik ben zelf ruim boven de 18 dus we moeten gewoon bij de paarden springen. Trainingsdoel is om uiteindelijk B met haar te starten, dus nog genoeg werk aan de winkel. We hebben iedere week springles en het wordt langzaam tijd om haar een keer mee te nemen. We hebben al eens een 60cm parcours gesprongen en dat ging toen super, maar om de 1 of andere reden ben ik bang dat ze bij 80cm alles zal weigeren :o Of dat ik het parcours niet kan onthouden door de zenuwen!!!

Dus ik hoop op een heleboel tips die ik op de dag zelf waarschijnlijk allemaal ga vergeten, maar die me wel zullen helpen rustiger te slapen tot die tijd :D

Anne, ik realiseer me ineens dat ik al heb gereageerd in het topic wat jij had gestart over de wilde zwijnen! Ik had je daar alleen nog geen sterkte gewenst met het verlies van het andere paard. Veel sterkte, blijft ook echt een rot situatie en ik hoop dat er snel een oplossing komt.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:09

Is maar een tip: gewoon doen!!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:47

Jeetje Anne! Wat heftig :(:) sterkte.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:10

Ik ben ook altijd bang het parcours te vergeten.
Je zou 2x het parcours kunnen lopen, en vervolgens vanaf de zijkant je lijnen/het parcours met je vinger kunnen volgen (en daarna doe ik het ook nog met mijn ogen dicht) ik kijk ook nog een keer degene voor mij.
Verder denk eraan te blijven ademen, dat vergeet mijn man nog wel eens ;)
En gewoon blijven rijden zoals je normaal ook zou doen.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:19

Wat mij erg helpt met parcours onthouden is om eerst het parcours te lopen, na elke 2/3 hindernissen het weer even vanaf het begin opnoemen en aanwijzen, en daarna voor jezelf naar beneden in de lucht de route 'tekenen', dan weet je zeker dat je weet welke kant je op moet na elke hindernis. :)

Yess beide veulens hebben een eerste premie :) niet voor niets gezwoegd voor die kleine vlechtjes en witte beentjes!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:50

Sorry dat ik kom binnenvallen.

Maar zijn er hier ponys (D/E) die B tussen de paarden starten en redden deze de afstand en breedte (oxers) van de hindernissen goed of is dit erg zwaar?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:06

Hangt een beetje af van de galop. Met een grote galop en beetje handige pony moet het lukken.
Maar bij kleine galop moeten ze wel heel handig zijn om het een beetje passend te maken. Lijkt mij niet prettig.

Wat ik vaak doe om parcours te onthouden:
Eerst lopen en daarna middenin gaan staan "1 blauwe stijl", "2 paarse oxer", "3 dubbel", etc. En dan met je vinger in de lucht de lijnen aanwijzen :')

Als het kan ook nog even naar de voorgaande combi kijken.
Vaak zijn de lijnen erg logisch!

Ben ook eens te laat geweest om te lopen. Twee voorgaande combinaties gekeken en daarbij iedere hindernis benoemen. "1 rood kruis", "2 blabla", terwijl mijn voorgangers sprongen.
Heb parcours onthouden (werd alleen bij eerste rondje uitgebeld haha, tweede wel gefinisht).

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:32

Saaams schreef:
Sorry dat ik kom binnenvallen.

Maar zijn er hier ponys (D/E) die B tussen de paarden starten en redden deze de afstand en breedte (oxers) van de hindernissen goed of is dit erg zwaar?

Ik start momenteel BB tussen de paarden en hoop eind dit jaar B te starten. Mijn pony redt de afstanden vooralsnog prima en ik voorzie hier (zeker in de B) geen problemen in. Maar zoals Snorlex zegt, zal het ook zeker aan de pony (zijn galop en handigheid) liggen.
(Ik heb zelfs met een C-pony BB-90 paarden gesprongen maar dat is wel een verdomd handige pony hoor.)

Anne, verschrikkelijk! Sterkte.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:34

Lithya schreef:
Is maar een tip: gewoon doen!!

Haha ja volgens mij is dat de beste tip die er er is! Hebben meerdere mensen al tegen me gezegd, vandaar ook dat ik me toch maar heb ingeschreven ondanks dat ik er de kriebels van krijg :):)

Bedankt allemaal voor de tips om het parcours te onthouden!!! Misschien is dat nog wel mijn grootste angst, dus ik ben erg blij met alle ezelsbruggetjes.