[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:05

Wat balen Anne, gelukkig nog wel wat te rijden...

Jammer bokworst, maar 2e rondje iig goed!
Wedstrijd op de club was afgelast vanavond (zou zelf niet rijden, maar vibabu wel), kring pony's is verplaatst naar zondag. Nu zondag zowel paarden als pony's, wordt een lange dag :=

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:15

Het is toch ook geen weer....
Concours Drogeham werd Natteham en is nu in Tolbert :+ Voor Martijn wel makkelijk, kan hij ze zo van stal trekken ipv ophalen met de vrachtwagen ;)

Fijn dat tweede rondje goed ging Bokworst!

Ik word een beetje melig van de facebook pb-tjes wat de uiterste prijs is voor Eddie of die handelaren die zeggen dat ze voor x euro wel willen komen, best en blijvend tehuis. Tuurlijk, deze wilt u zeker graag voor uzelf :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:52

Pony is ook niet heel kreupel hoor. Alleen bij versnellen in de bocht linksom zie je iets een hakkeltje. Maar ze gaat elders compenseren en loopt niet zo los door het lijf als normaal.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 00:25

Hee wat balen voor je dochter. Gelukkig hoeft ze niet stil te zitten. 6 weken valt mee. Rustige vakantie ;)

Jammer bokworst, de eerste was voor de kring hè? Gelukkig (en ook balen dat het niet meteen bij de eerste parcours goed ging) ging het tweede rondje wel fijn. Leermoment ;)

Gomir dat zal wel ja haha mooie praatjes. Er komt vast wel iemand langs die de goede match is.

Ik heb inderdaad iemand gevonden. Leuke meid die fijn kan rijden. Nu twee keer op m'n schimmel geweest en ze vond haar al weer verbeterd.
Ik zou crossen vandaag, echt super balen want was er helemaal klaar voor!! Hopen dat het verzet kan worden en dat Renswoude nog een poging gaat doen om sgw te organiseren.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:49

Baalde wel van gister :D die laatste punt is me niet gegund :p
Kampioenschap van morgen is verplaatst naar volgende week zaterdag. Paarden en pony's.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:31

Lang niks getikt, maar ik lees wel iedere dag trouw mee! :D

Fijn dat het tweede rondje in ieder geval top ging Bokworst! Blijkt wel weer: gewoon lekker blijven rijden en niet gaan nadenken. :j <3

Beterschap met de pony, Anne! En Gomir: Eddie lijkt me nou echt een leuk paard! Ik houd hem in m'n achterhoofd, wellicht ken ik iemand die wat zoekt.

Er wordt trouwens wel een hoop verplaatst en afgelast zeg! Vooral eventing natuurlijk. Lijkt me erg frustrerend. :n

Update van deze kant: vrijdag heerlijk naar buiten geweest met een vriendin. Zij op de pony, ik op het paard van een stalgenootje. Nu weet ik dat de mijne losse achterbenen heeft... nou, drie keer raden: ik kreeg een volle trap op m'n onderbeen. :') Helemaal blauw, maar als je er niet aan zit voel ik er niks van, dank god. :')

Verder nog die les gehad bij die andere instructeur, waar ik over vertelde, en die ging helemaal top! Ze sprong echt geweldig, dus ik ga deze week gewoon nog een keertje naar hem toe. Als mevrouw weer een ijzer onder haar voet heeft, want die heeft ze er voor de tweede keer in twee weken afgetrapt. >;)

Vanmiddag hebben we weer een wedstrijd, gewoon 'onderling' (of nouja, ik ben daar geen lid, maar we mogen wel leuk meedoen.), twee rondjes 80/90. Hopelijk doet ze het net zo leuk als die demo een paar weken terug. :D

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:22

Hè wat zuur Anne, sterkte met het herstel van de pony.

Gomir, ik hoop dat je een fijn huisje vindt voor Eddie!

Bokworst, balen van het eerste rondje maar fijn dat het 2e rondje wel top ging!

Bunn, auwie, dat klinkt pijnlijk! En leuk dat de andere instructeur zo goed bevallen is.

Ik ben weer terug van vakantie, morgen Dior weer oppakken. Zaterdag wedstrijd.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:27

Succes alvast Sanne!

Nou: we hebben het overleefd! Ze sprong supergoed en het was stiekem best een leuk parcours. De eerste paar sprongen stonden in een logische lijn, maar daarna mocht je creatief zijn en je eigen lijn kiezen. Heb het er gewoon op gegokt en ben voor de lastige lijnen gegaan (dat vertrouwen kwam, jawel, door die les van deze week). De eerste ronde foutloos en in de tweede ronde een balkje. Balkje ging van de opgetelde tijd af, en we waren snel, dus: tweede! :D <3

Ik ben dus helemaal trots. Zijn jullie nog weg geweest?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:07

Hafje kan nog springen ook... haha zo lachen met dat dier. Waren alle paarden maar zo makkelijk met zadelmak maken. Simpele caveletti. Tikte hem de eerste keer aan en kwam vervolgens met de oortjes naar voren een meter hoog eroverheen springen. Kind werd bijna gelanceerd :')

Daarna even buitenritje gemaakt. Ook braaf... wordt echt een fijne kinderpony

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:20

Mooi dat enthousiasme Anne, heerlijk!

Dat klinkt goed Bunn, hoe heet je instructrice? Ben wel benieuwd!

Ik kreeg nog een lief filmpje van m'n pony, die was lekker aan het chillen van 't weekend :j

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:49

Super Bunn! Zo fijn dat dat vertrouwen weer terugkomt :)

Klinkt als een heeeerlijke pony, Anne :j

Succes Sanne :)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 11:20

Balen van de pony Anne, maar dat andere beestje klinkt ook erg leuk!
Fijn Elke dat je iemand hebt gevonden
Auu Bunn, wel fijn dat je les lekker ging!

Gisteren een fotomeeting gehad met Mickey. Kon hem wel wat aandoen het eerste half uur. Liep dwars door mij heen etc. Van fotografen gewisseld en van het ene op het andere moment was ie helemaal zen. Schiet mij maar lek :')

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:31

Hafje staat hier alleen om zadelmak te maken. Leuk projectje voor mijn dochter. Leuk ding, gaat iemand echt veel plezier aan beleven. Heeft alles mee om een fijne kinderpony te zijn. Niet te vlot maar ook geen trapzak, loopt makkelijk aan de teugel. Niet schrikkerig maar bij iets onbekend gewoon even stilstaan en dom kijken om er vervolgens braaf langs te lopen. Goed bewegen ook, zeker voor een haflinger.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:15

Klinkt goed Anne! Heb het niet zo op haflingers, maar zo een zou ik kunnen handelen ;)

Evel Knievel heeft het naar zijn zin Pantykous, liep vandaag ook fijn wat ik zo zag :j

Eddie gaat morgen naar zijn nieuwe huisje, allemaal heel snel gegaan :o
Kon hem het weekend zelfs al een paar keer ongezien verkopen.
Mooi plekje gevonden en ik ga hem zelf even brengen, weet ik waar hij terecht komt :+

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:37

Super Gomir!

Klinkt als een fijn dier Anne.

Misschien was de ene fotograaf wat relaxter dan de andere paljaslaura haha

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:42

Dat is snel gegaan Gomir! Super fijn toch? Goed om te horen dat het goed gaat, vind het best lastig hoor!

Laura, pannekoek heb je :')

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:08

Ik heb het normaal ook niet zo op haflingers. Fjorden vind ik nog erger... trage tanks die alles maar in de bek willen schuiven en stront eigenwijs...

Hafje krijgt daarom uit voorzorg nooit beloning met voer. Een aai over de bol moet ie het mee doen. Schatje is het.

Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:29

Ik heb voor mick een haffie gehad. Nog M1 mee gereden en nu loopt ie alweer in t Z :)
Mickey is zeker een pannenkoek haha
Afbeelding

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:28

Eef, snap zó goed dat je Eveltje mist. Maar voor je het weet staat ie weer lekker bij je thuis. En in de tussentijd vindt je blonde mattie het ook wel gezellig als je eens langskomt! :*

Bunn, super!!! *\o/*

Gomir, joh dat is ineens snel gegaan. Goed gevoel erbij?

Anne, leuke haf zeg.

Laura, ik blijf een dikke vette fan van Mickey. <3

Vandaag weer even op Dior geklommen nadat ie een weekje vakantie heeft gehad. Heerlijk gereden. <3 Af en toe een weekje vakantie doet hem goed, lijkt wel alsof hij dat soms even nodig heeft om alles weer een beetje te verwerken. :) Van de week lekker keertje huppelen en ik wil hem mee het bos in nemen, kijken of hij inmiddels echt een beetje getemd is. In het bos was hij de laatste keer een varken (hij ziet het bos als één groot speeltuin waar hij zich uit mag leven) en vergeet dat er nog iemand op zijn rug zit. Maar inmiddels zijn we weer een paar maanden verder en loopt hij ook op vreemd terrein braaf, dus heb de stille hoop dat hij zich in het bos nu ook meer gedraagt. Fingers crossed. :D

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:39

En Evel staat ook open voor bezoek hoor :D Je weet de weg!

Heel goed gevoel! Hij krijgt echt een topplekje!
Maar heb het er wel een beetje moeilijk mee hoor :o Zal morgen vast wel wat tranen laten :=

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 00:04

Dubbel Gomir. Sterkte en gefeliciteerd met de verkoop...

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:33

Aah tranen is niet erg! Hoort erbij. Sterkte :(:)

Vandaag eens wat anders, twee merries en veulens invlechten en wassen voor de keuring!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:57

Leuk Bokworst!
Ik moet donderdag met twee naar de stamboekkeuring. Drie-jarige merrie voor stamboekopname en ik neem de 4-jarige ruin mee, als die sterwaardig bevonden wordt dan is zijn moeder preferent!

Eddie is op zijn nieuwe plekje. Blij dat ik hem gebracht heb, want hij heeft echt een supermooi plekje daar. Die gaat vast veel plezier beleven met zijn nieuwe baasje :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:10

Gefeliciteerd en sterkte Gomir! Fijn dat ie een mooie plek heeft gekregen!

Gismo is wel een beetje zielig, alweer. Tandarts is geweest omdat hij erg veel proppen maakte en hij niet goed kauwde wat je aan zijn mest kon zien. Blijkt hij dus allemaal diastases te hebben (ruimte tussen zijn kiezen). Daar blijft al het kuil dus in zitten en dat is ontzettend aan het ontsteken. Waarschijnlijk had hij het al wel een klein beetje maar is het door zijn kaak fractuur in Februari in een stroomversnelling gekomen..
Schoon gemaakt en soort vulling in de gaten gestopt (diepste was iets van 1,5cm..) en op de antibiotica.
Over 6 weken weer kijken of het tandvlees tot rust is gekomen en vanuit daar verder. Dus of weer schoon maken etc en als het slechter is moeten er kiezen getrokken gaan worden in de kliniek..
Oftewel hij is weer het zorgekindje. En man wat had hij een pijn aan zijn mond, voor bijna 2000kg ( hij weegt nog geen 600kg) sedatie gehad en toen bleef ie een soort van stil staan :(:)
Laatst bijgewerkt door paljaslaura op 05-07-16 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:11

Dubbel Gomir, maar mooi dat hij zo goed is terecht gekomen!

Succes op de keuring beide!

Ga je nog naar wittelte bokworst?