[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:37

Haha, awww. Wij zijn vast allemaal heel nieuwsgierig naar je filmpje via PB, hoor. :P

En wauw Laura, wat een knap ding is Mickey ook! <3

Dit was mijn uitzicht vandaag:
Afbeelding
Op weg naar een menwedstrijd. En ik kan je zeggen: zo'n vaardigheidsparcours mennen is nog lastiger dan een rondje B springen. :')

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:49

Nou dan maar ineens zo...

Jes

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:35

Je rijd hem heel vriendelijk, mooi rustig parcourtje (beetje hetzelfde tempo waarin ik nu een parcours rijd).
Als het omhoog gaat denk ik dat je ook het tempo iets omhoog moet doen, maar dat zal je paard waarschijnlijk zelf ook wel doen.
Ik moet nu ook proberen om iets actiever het parcours door te gaan, ML lukt dat wel en dan komt ze vaak net even beter uit.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 21:02

Het probleem is dat wanneer hij groot gaat, hij zichzelf ook heel lang wil maken en dan kan ik hem bijna niet uitzitten. Ik geef liever nog niet teveel gas anders kan ik mijn afstanden echt nog niet inschatten vrees ik. Al hebben we daar gisteren hard op gewerkt.

Ik hoop dat deze kreupelheid geen roet in het eten gaat gooien voor onze springcarriere. Hij is uiteraard al 19 en heeft er al heel wat sprongen opzitten.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 21:35

Ziet er keurig uit! Knap paard ook! Afstanden inschatten komt ook hoe meer en langer je het doet. Km's maken :) wel balen dat ie nu niet goed loopt..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:59

Ziet er netjes uit hoor :j mooi constant tempo :)

Leuk Bunn! Weer eens wat anders :D

Hier het eerste rondje foutloos en 2e. 2e rondje was een nieuw PR strafpunten... Zo aan het prutsen... Erg jammer want het 2e rondje was er mooi prijzengeld :=
Maarja blij met m'n merrie dat ze ondanks mijn domme rijden blijft gaan :j
Mijn buikflap is weer wat verder ingewijd zullen we ook maar zeggen :=

Nog even wat foto's van vandaag :)
Afbeelding
Afbeelding

Morgen nog even een relaxed rondje op de onderlinge rijden. Start daar altijd gewoon B ivm de bodem :j

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 00:07

Ziet er beheerst uit hoor Yontheke. Maar wat balen dat hij nu niet goed loopt.. Dat is wel spannend met z'n mooie leermeester.

Goldie ik heb dat ook een keer gehad, eerste parcours top, 2 punten erbij. Tweede ronde balken regen en daardoor weer -2 8)7
Ik groet dus nu maar af als ik vier balken heb haha

Mijn merrie heeft rustig weekje gehad. Nu weer oppakken en dan volgende week sgw Ermelo :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 00:54

Was weer leuk met goldie op wedstrijd :D mensen vinden ons best raar geloof ik. In voorterrein hele tijd lopen roepen naar vosje en schrikken van alles dus had er een hard hoofd in. Inspringen ging eigenlijk wel super en ging niet eens heel erg misselijk de baan in :') maar ben wel heel trots op mezelf! 2 stops in 1e rondje maar ben niet dom gaan rijden en niet gaan jagen. 2e rondje 3 balken in 1e fase en 1 balk in de 2e. Maar wel fijne afstanden kunnen rijden! Niet alleen maar op groot maar ook durven wachten. Zo fijn! Helemaal trots op mezelf.

Zus had een minder leuke ervaring met een makkelijk denkende springruiter :D die ging nog even vlak bij de trailer longeren. Ook toen ze vroeg of hij misschien op het open veld kon gaan staan. Vosje recht overeind maar ging nog goed maar de 2e keer kwam z'n touwtje tussen z'n voorbenen omdat hij klauwde. Gevolg was paard weg :') door z'n stiften toch een lelijke kras op z'n been aan over gehouden.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 00:54

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:04

Oeps haha wel mooi van je eerste ronde goldie !
Fijn vibabu!
Leuke foto's machopablo.

Als gismo zijn wondjes een beetje dicht zijn mag ie ook weer mee :D kan niet wachten om echt met m te gaan starten!
Knappe mick nog vastgelegd door een vriendin gisteren (Maybel pictures)
Afbeelding

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:08

Leuke foto Laura!

Haha ja vibabu, vooral toen je aan het juichen was na mijn eerste rondje en ik met je mee ging doen :') die mensen keken raar _O-

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:21

Wat een stilte!
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gewoon maar alvast m'n startpas aangevraagd voor Gismo *\o/*
Nog een paar keer Bb en dan kan ie wel de B in. Hij is zo braaf en kijkt echt nergens naar dat ik dat wel aandurf zo "snel" :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:56

Ha leuk!! Heel veel succes. Heb je al iets op de planning staan?

Goldie, die dressuurjury keek ook al zo raar in zijn auto :') serieuze dressuur gebeuren :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:42

Leuk Laura! Ik heb geen paard om te rijden momenteel dus ook niet veel te melden :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:33

Ah leuk Laura! Komt vast goed. :)

Gave foto's Goldie! Gefeliciteerd met je tweede plaats. Zonde van je tweede rondje..

Yontheke, ik vind het een mooi, net rondje hoor! Je rijdt hem ook heel vriendelijk, fijn om naar te kijken. :j Verder qua tips kan ik je niet echt helpen, heb zelf de ervaring (nog) niet. Loopt hij alweer beter?

Wij hebben binnenkort een crosstraining (dat wilde ik graag voor de instructieweek) en zondag als het goed is weer een rondje BB springen in Renswoude. Ben erg benieuwd!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:32

Goldie, gave foto's!

Elke, alvast succes in Ermelo!

Nann, en jij alvast succes in Renswoude!

Laura, ik ben stiekem een beetje verliefd op Mickey, wat issie leuk. <3 En super tof dat je met je gupje zo goed gaat!

Eva, :(:) :*

Afgelopen weekend debuut gehad tussen de witte hekjes met Knor, hij vond het behoorlijk spannend maar desondanks voor een eerste keer prima proefjes kunnen doorsturen. Nog zat verbetering maar ben voor nu tevreden. Had trouwens 189,5 en 191. :)
Hij heeft nu een weekje vakantie.

Ik ga morgen lekker samen met beste vriendin naar vrienden in de Achterhoek voor een paar dagen en dan rijden we vrijdag door naar Texel voor een weekendje. Om zaterdag uit een vliegtuig te springen, zó spannend maar ook zó gaaf!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:04

Zwaai je even als je langsrijdt :))

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:45

Achterhoek naar Texel. Dan kom je hier denk ik ook langs.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:49

Dat zou toch niet mijn eerste keus route zijn Lithya :+ Iig niet bij normale verkeersomstandigheden ;)

Je paard heeft het goed naar zijn zin hoor Pantykous!

Ik heb ook weinig te vertellen. Bella is geblesseerd, Eddie gaat de verkoop in en de jonge paarden doen het goed. Zaterdag hebben ze concours, maar ik ben aan het werk. Moet ook gebeuren :+

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:06

Hoe lang ben je denk je uit de running Eva?
Hihi stiekem is Mickey ook wel een my little pony om te zien Sanne haha en lekkere punten heb je gereden top!!
Ernstig met Bella?

Mijn vader heeft mijn hele lijst met wedstrijden allemaal op drie na goedgekeurd dus komende twee maanden lekker veel op pad :D

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:15

Door een hindernis heen geklapt op concours drie weken terug en nu geirriteerde tussenpees achter. Geen ernstige schade en niet kreupel, maar de revalidatie zal waarschijnlijk wel tot aan het indoorseizoen duren. Ben blij dat ik mijn gevoel gevolgd heb en het toch even heb laten controleren, anders was ik veel verder van huis geweest. Mag stappen onder de man en drie keer per week draven, in komende 4 weken uitbouwen van nu 5 minuten per keer naar 20 minuten en dan opnieuw scannen. Hopelijk mogen we dan de galop ook weer gaan oppakken.

Mooi dat je wedstrijdkalender is goedgekeurd ;)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:42

Balen Gomir. Vanwaar Eddy in de verkoop?

Hoeft geen eerste keus te zijn, maar tweede kan ook :D ik zou ook via de polder gaan.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:54

Ik heb er een beetje teveel verzameld en wil graag verder met de jonge paarden. Ed is 7 en loopt nu Z dus dit is een mooi moment om afscheid te nemen. Superfijn te rijden en heel erg leuk allround paard dus daar kan ik vast iemand heel erg blij mee maken!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:32

Oke, kennen jullie dit? Om typefouten in emailadressen te voorkomen kopieer ik deze altijd. Zo ook gedaan om concours op te geven. Nou zou mijn mail niet zijn aangekomen, maar het mailadres waar ik antwoord van ontving dat de wedstrijd nu inmiddels vol is, is gelijk aan die naar waar de inschrijving 16 juni heen is gegaan. Ben ik dan gek of een ander?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:36

Misschien in de spamfolder terecht gekomen?