[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:03

Ik ben juist ook thuis hogere sprongen gaan doen om wat lef te kweken. Thuis kan ik namelijk 400x opnieuw aanrijden als ik de afstand niet zie en in de les heb ik die kans niet echt. Bijkomend voordeel op concours is ook dat ik denk: oooooh, valt goed mee!

Heerlijke Goldie, dat wil ik ook nog wel een keer doen.

Ben heel benieuwd Gomir :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:24

Ik heb privéles dus dan kan ik dat ook wel doen haha. En m'n instructeur is geopereerd en voorlopig nog wel even uit de running dus zal wel wat moeten :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:35

Ik heb ook privé les maar mijn instructeur vind dat je gewoon door moet rijden. In t parcours draai je ook geen volte zegt ie dan :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:41

Ik ga mijn parcours altijd veel vlotter en simpeler door dan mijn springles :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:58

Ooh haha op die fiets. Nee zo rijden we niet in de les. Les is juist om fouten te maken. Maar ik maak sowieso nooit echt voltes tussendoor x)

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:56

paljaslaura schreef:
Ooh haha op die fiets. Nee zo rijden we niet in de les. Les is juist om fouten te maken. Maar ik maak sowieso nooit echt voltes tussendoor x)

Hier idem.

Mijn springinstructeur heeft geen tijd meer om les te geven, te druk met zijn gewone werk. Baal er echt enorm van want die man kon zó fijn les geven en ik heb zoveel van hem geleerd. Dus echt kakzooi!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:02

Ik snap dat je fouten mag maken in de les, dat is bij mij ook zo. Ik heb alleen behoorlijk last van faalangst dus als ik al zenuwachtig ben over de hoogte dan wordt de rest nog een keer zo lastig. Als ik thuis een beetje rommel op een enkele sprong is dat al een stuk minder. :j

Als je in het parcours zit vind ik het sowieso makkelijker gaan! Op een enkele sprong ga je vaak zitten rommelen, of ik dan in ieder geval :D

Oh dat is jammer Sanne! Ik kan je Lammert van harte aanbevelen :j

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:13

Pantykous schreef:
Als je in het parcours zit vind ik het sowieso makkelijker gaan! Op een enkele sprong ga je vaak zitten rommelen, of ik dan in ieder geval :D

Oh dat is jammer Sanne! Ik kan je Lammert van harte aanbevelen :j

Haha jij niet alleen hoor, dat herken ik heel erg. :')

Ja zit al wat rond te kijken en informeren voor proefles(sen.) :j

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:57

Ik moet in de les regelmatig tussen de lijntjes halt houden :') Als mevrouw weer eens veel te enthousiast wordt, daarna snapt ze wel weer dat ze moet wachten.
Ook als het echt niet past mag ik een volte draaien, dat liever dan dat we finaal in een hindernis knallen :=

Ja is heerlijk hoor op het strand :D Alleen die honden -O- Gisteren heb ik er maar 3 achter me aan gehad -O-

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:00

Halthouden tussen de lijntjes is hier ook een oefening die we regelmatig doen. Niet zo simpel helaas :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:06

Haha nee _O- Hoe vaak we niet uiteindelijk net stil stonden en ze besloot toch gewoon nog even te springen, zelfs bijna over/door m'n instructeur heen :')

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:11

Goldie schreef:
Haha nee _O- Hoe vaak we niet uiteindelijk net stil stonden en ze besloot toch gewoon nog even te springen, zelfs bijna over/door m'n instructeur heen :')

Haha, hier hetzelfde verhaal _/-\o_ :Y)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:38

:j _/-\o_ het record met de vos is ook over een instructeur... Eerst over Alice en daarna over Gert.... ik snapte ineens dat bordje van die laagvliegende vliegtuigen ook.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:17

Jullie moeten je instructeur heel houden jongens, niet er overheen rijden :P

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:24

Mijn paarden bleven liever bij de instructeur vandaan. Die kon er niet eens bij komen _O-

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:36

Die van mij heeft echt een hekel aan instructeur en hij haalt ook gewoon gericht naar hem uit onder het mom van een "vreugdebokje". De eerste keer dacht ik dat het kwam omdat ik een wissel wilde rijden en hij gewoon jolig was. Tot ik een keer met inrijden gewoon langs gallopeerde en hij ineens z'n kont naar binnen gooide.
In parcoursjes springt paard uit zichzelf een wissel met een bok er bij en een uitzwaaiend been richting instructeur. Maar ik durf hem er ook niet echt op aan te pakken :/ heb wel eens een paar schoppen gegeven maar dat pikte paard echt niet. Gevolg was kop tussen de benen en me er af proberen te krijgen -O-

Gister jonkie weer gesprongen en ben eigenlijk best heel enthousiast over haar vorderingen. Het is geen natuurtalent maar ze begint wel steeds handiger te worden en springt best leuk! (voor een dressuurpaard :') ) Ze is erg kort gebouwd waardoor ze wel wat mist met strekken maar een oxer die ik best breed vond staan voor de ervaring die ze heeft maar daar deed ze even extra haar best voor <3
Ben stiekem best enthousiast over hoe ze het doet, ze is jong, onervaren en een heethoofd maar zoveel makkelijker te rijden dan m'n andere paard!

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:11

Jeetje, jullie zijn wel een stel hoor. Bodeminspecties, instucteurs aftuigen. :P

Wat fijn om t horen Vibabu, dressuurpaarden kunnen ook best prima springen, dat merk ik ook met de mijne. :P Ze is in ieder geval veel voorzichtiger dan 't vorige paard dat ik reed, wat wel 'n springpaard was. :')

Ik heb zo ook weer les, niet van m'n vaste instructeur (nee, hij is gewoon op vakantie, ik heb hem niet omver gereden :'), dus ik ben benieuwd. Heb wel eens eerder les bij hem gehad, hij is meer van de parcoursjes springen en flink bouwen, terwijl m'n gebruikelijke instructeur inderdaad meer de probleemoplosser is. Vorige keer werd ze er gruwelijk heet door, maar ik vind het wel leuk om dat weer eens uit te lokken: kijken of ik daar nu inmiddels weer een stukje beter mee om kan gaan. :o :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:29

Afwisseling kan heel leerzaam zijn!

Ben best trots hoe monstertje het nu doet, morgen mag ie ook weer zijn best doen in Soest :)

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:22

Van bengel naar engel, die Mickey! Super fijn! Succes morgen!

Zondag dressuurdebuut met Knor, ben zó benieuwd hoe hij het gaat doen. En daarna heeft ie lekker een weekje (welverdiende) vakantie. Ik ben zelf een weekje weg dan en hij heeft de afgelopen tijd zo hard gewerkt dat hij lekker even een weekje mag chillen.
Misschien nog wel langer want ik spring volgende week zaterdag uit een vliegtuig. :')

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 07:04

Fijn filmpje Laura!

Mijn wedstrijd van zondag is ook gefilmd maar ik ben ooit zo afgebrand op bokt op beeldmateriaal dat ik maar amper iets durf plaatsen. Kom ik aan met mijn 85 cm waar de afstanden niet altijd op kloppen :D
Gisteren wel heel fijn getraind op afstanden inschatten dus hopelijk komt het morgen weer helemaal goed. Het is alleen parcours met barrage en heb nog nooit echt barrage gereden. Ben liever foutloos met weinig risico dan snel en balkenfestijn maar ik zal toch iets meer gas moeten geven vrees ik.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:32

Het gaat niet om de hoogte, het gaat er om dat jij er lol in hebt!!!
Mag ik dan per pb de link?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 10:07

Zal het filmpje straks even uploaden. :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:01

Helaas toch geen jumping voor mij morgen.
Gisterenavond nog een super springtraining gehad en nu liep hij opeens mank..

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:26

He wat balen! En hier zal je echt niet afgebrand worden hoor. Gaat idd om de lol en niet de hoogte!

Nounou Mickey was weer is geweldig aan het been maar niet heus. Eerste parcours een stop en een balk. Tweede twee balken. Baal enorm want m'n grondtempo was hierdoor helemaal prut. Word af en toe wel moe van dat paard. Met inrijden van alles schrikken en niet vooruit te trappen in de ring

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:22

Jes schreef:
Gelukkig Elke!!
Bo welkom :D

Voor wie wil lachen := (duurt maar 10 sec.) als je dan toch moet vallen doe het dan op deze manier ;)
[ Video ]

Yontheke zo ging het hier 2 jaar geleden :=

Hier ook zoveel commentaar gehad :x
Jes @ [RIJ-ITP] Cascade voor het eerst onder het zadel

Zal vanavond of morgen mijn parcours en die van mijn man van 2 weken terug proberen online te zetten.