[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 07:00

Stoere Harry hoor Anne! Paard is ook wel braaf he!

Ja we zijn weer heel thuis gekomen Gomir. Moest zo lachen om mezelf dat ik je een handje gaf :') Ginf automatisch. Ben zeer benieuwd hoe hij het gaat doen, we gaan t meemaken!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:55

Afbeelding

Kent een van jullie dit hoofdstel? Lijkt op de micklem. Vind het wel een sterk aansnoercombi lijken.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:28

Ik ken het niet maar vind het er ook niet echt vriendelijk uitzien..

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:45

Ik heb hem wel eens gezien maar niet met S&T.

Hoppatee :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:18

Ik vind het er niet heel fijn uitzien, zit ook wel heel strak...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:18

Wat een raar hoofdstel. Ziet er helemaal niet fijn uit.

Anne, gefeliciteerd met het clubkampioenschap. Dat jij zo hoog durft springen zonder hoofdstel _/-\o_

Sanne, leuke foto van Dior. Dat gaat toch al best de hoogte in.

Goldie, gave cap!

Elke, balen van die volte in de cross maar wel erg fijn dat ze voor de rest zo goed aanvoelde en je een fijn rondje hebt kunnen rijden. Dat je met dat tempo in het filmpje nog zo netjes je afstanden kan rijden. pfoew! Ziet er netjes uit hoor.

Afstanden zijn mijn grote probleem nog. Dat is ook de reden waarom ik nog niet echt in de hoogte durf gaan want het moet wel kloppen.

Ik heb zondag de 85 cm gestart en had een heel fijn en foutloos rondje met nog best een goede tijd! Ik was 13des van de 50 en tot de 12de was er prijzengeld dus helaas net buiten de prijzen.

Deze zondag ga ik terug voor de 85cm en dan ook ineens de 95 proberen. Mijn paard springt namelijk wel gewoon fijner als het hoger wordt. Ik ga gewoon voor een foutloos rondje.

De tijd staat bij ons altijd wel heel strak vind ik. Het jammere is ergens ook wel dat je met paarden en pony's samen in een klasse start. Die kleine heethoofdjes kan ik helaas op tijd echt niet aan :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:21

Tja, dat is nou eenmaal voor ons het beste. Als ik langzamer ga dan krijg ik juist geen één afstand. Bij mijn merrie is het voorwaartse juist veel fijner rijden en geeft ze meer zekerheid. Klinkt beetje gek want iedereen wil wel met een hand galopje door het parcours ;) maar dat hebben we geprobeerd, was geen succes hihi

Ik had laatst ook een meting waaruit kwam dat mijn paard haar favoriete tempo op ongeveer 35km/h ligt. Kan je zeggen, das best hard :=

Gewoon gaan proberen, die 10 cm lukt vast! :) afstanden rijden is oefenen oefenen oefenen. En voelen... Succes!!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:27

Met mijn leermeester moet dit wel gaan lukken. Ik moet de mijne ook groot rijden anders krijg ik helemaal problemen met mijn afstanden. Het probleem is een beetje dat ik hem liever niet groot laat gaan anders kan ik hem moeilijk uitzitten :D
Als ik dan de filmpjes bekijk van zijn 1,30m parcoursen ziet dat er veel beheerster uit dan hoe ik hem moet rijden om mijn afstanden te laten kloppen.
Ach, ik heb hem nog maar 5 maanden en dit was nog maar mijn 2de wedstrijd dus we zien wel. :D

Donderdag in de springles echt eens oefenen op afstanden inschatten. Ik moet vaak nog teveel oplossen met de laatste galoppas als het niet echt uitkomt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:45

Apart hoofdstel, weet niet goed wat ik er van moet denken. Langs de ander kant, hoe verschilt het van die Dy'on? Die zit alleen lager op de neus.

Toch fijn dat het zo lekker ging Yontheke!

Ik ken dat Elke, Evel past een hoger tempo ook goed. Als we alles uit een handgalop doen dan wordt het rommelig.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:14

Als ze 1.30 lopen hebben ze als combinatie ook al meer ervaring. Is wat anders dan 5 mnd.

Gelukkig maakt het bij die ik nu rij niet zoveel uit. De andere twee hadden van zichzelf een hoger tempo, maar deze heeft daar integen een iets grotere galopsprong die gelukkig prima te verkorten is.

De basis is de Rambo micklem inderdaad van dat hoofdstel.

Gister weer een erg fijne les gehad. Oke, was dressuur, maar zijn heel langzaam voor de z1 bezig.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:23

Poef Anne, dat doe ik je niet na.

Yontheke hier hetzelfde, in de club categoriën kunnen wij normaal gesproken echt niet in de prijzen rijden vanwege die kleine snelle donders.
Behalve dus als er maar 2 foutloze parcourtjes zijn :')
Wij moeten voor de afstanden wel iets meer tempo maken, dan springt ze fijner en komt beter uit.
Wat gebeurd er als je hem zelf de afstanden laat bepalen? Dat heb ik met mijn oude merrie altijd gedaan, zij heeft mij een hoop geleerd.

Vreemd hoofdstel, oogt niet erg vriendelijk.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:40

Ik liet hem grotendeels zelf de afstanden bepalen maar het "probleem" daarmee was dat hij altijd heel groot en heel vroeg wilde afgaan omdat hij gewend is van zo hoog te springen. Nu kan ik hem op de lage sprongen wat dichter op de sprong plaatsen.
Ik mag hem van mijn instructeur niet de leiding laten nemen want ook al maak ik fouten, hij moet wel gewoon naar mij luisteren en ik moet het ook leren.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:23

Zo ik kom ook weer eens binnenvallen, kan er momenteel even geen tijd voor vinden om te reageren. Lees alles wel mee! Zoals het halve topic die bodemonderzoek gedaan hebben.. Kunnen jullie beter aan anderen overlaten. :+

Anne_GTI wat een mega leuk filmpje! Knap hoor! Ik doe het je niet na haha.

Goed gereden hoor Elke! Jammer van je Gopro, ik vind het altijd leuk om die filmpjes te kijken.

Laura sorry ik heb je berichtje wel gelezen maar helemaal niet meer gereageerd, fijn dat het zo goed ging op de paard en leven dag! Leuke foto ook! En wat fijn van Gismo! Loopt hij nu niet meer stijf?

Heeeele gave cap Goldie!! En nog gefeliciteerd met je prijs :)

Wij hebben ook mee gedaan met de paard en leven dag, met de les springen, met je zenuwen omgaan. Ik moest over de sprong heen kijken, echt me onderbenen aanknijpen voor mijn gevoel (heb veel te weinig contact) en diep uitademen voor een sprong. Het stond echt heel erg laag (30/40cm?) en nog weigert dat stomme paard -:(- Maar eigenlijk was dat wel fijn, daardoor konden we goed oefenen met mijn zenuwen/angst haha. De volgende dag had ik in Aerdenhout ons opgegeven voor 2 oefenrondjes en het eerste rondje heb ik bijna alles uit draf gesprongen met helaas 2 weigeringen, het tweede rondje uit galop en foutloos. Het tweede rondje stond er een hekje onder een sprong, dus ik hield m'n hart vast maar het ging verbazingwekkend goed! Misschien volgende week springen in Bunschoten, maar dan moet ik wel maandag een waterbak gesprongen hebben := Anders sla ik het nog even over..

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:16

Ik wil ook graag te beheerst rijden en moet juist wat meer tempo maken zodat afstanden fijner worden.

Volgende week woensdag weer springles!

Op zich wel fijn Nann, dan heb je goed aan het "probleem" kunnen werken :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:15

Ik zag Evel net voorbij komen op facebook! Lekker in het zonnetje aan het werk :)

Tempo is hier ook altijd een issue :+
Dank je Nann :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:35

Die foto heb ik nog niet eens gezien, maar ik was er live bij :+ Gaat wel goed komen met die twee!

Ritme houden en helemaal niet aan dat comfortabele handgalopje denken, dat is bijna altijd te weinig :o

Eddie heeft vandaag een fotoshoot gehad!
Dit is een voorproefje, benieuwd naar de rest :D
Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:23

Ja gingen ze goed Gomir? Zag dat ze er een ander bit in had, beviel beter geloof ik! Ze zou m van t weekend misschien een keer springen.

Knappe foto van Eddie, was ook leuk om m in het echt te ontmoeten :D

Alleen maar goed Nann, dan heb je wat om mee te werken :j

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:36

Wat een joekel is het he :)) maar zo lief :+:
Moet ook echt weer eens richting Tolbert, ben erg benieuwd hoe onze spruit het doet :D

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:51

Gaat mooi hoor Pantykous! Ze vond hem iets heftig reageren op de hand dus idd gewisseld voor een normale dubbelgebroken trens. En ik ben al geboekt voor assistentie dit weekend ;)

Altijd welkom goldie! Je bent al zo lang niet geweest :o

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:08

Hoe groot is ie?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:10

Lekker naar het strand geweest :+:
Alleen iets verkeerde timing, werd al hoog water... Snel maar weer :P

Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:17

Gefeliciteerd Anne!
Super Yontheke! Die 10cm erbij lukken dan vast ook wel :)
Gave foto zeg!
Heerlijk als je het strand zo dichtbij hebt lijk mij..

Gismo doet het weer helemaal. Loopt spat zuiver. Vanmiddag les gehad en eerste pasjes middendraf meegepakt, hij vertrok toch een keer :+
Met Mickey gesprongen en ons persoonlijk record zonder instructie erbij verbroken naar 1m20 :D. Goed voor het vertrouwen want ik ben niet zo'n held als er geen begeleiding bij is haha

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:59

paljaslaura schreef:
Gismo doet het weer helemaal. Loopt spat zuiver. Vanmiddag les gehad en eerste pasjes middendraf meegepakt, hij vertrok toch een keer :+
Met Mickey gesprongen en ons persoonlijk record zonder instructie erbij verbroken naar 1m20 :D. Goed voor het vertrouwen want ik ben niet zo'n held als er geen begeleiding bij is haha

Ahhh, goedzo! En ik herken dat wel hoor: zonder begeleiding ben ik echt een heel, heel, heel groot watje. :') En het enige wat m'n instructeur zegt is: 'zitten, zitten, goedzoooo.' :')

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 23:10

Nee precies echt zo stom terwijl in de les er ook al is een enkele hindernis van 1m45 voorbij is gekomen dus waar ik dan een probleem van maak? :')

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 06:53

Ooh hier ook nog van die mensen die enkel "goed" kunnen rijden tijdens de les? :D
Ik spring op de moment enkel wanneer ik les heb :D

Anders moet ik zelf met sprongen sleuren aangezien het parcour in de buitenpiste nog niet is opgesteld omdat de buitenpiste nog paddocks zijn omdat de wei onder water staat....