[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:12

Mooi bokworst, dus ik wittelte maar l?

_bokworst

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:26

Nee ik wil de kringkampioenschappen nog in de B starten, anders kan ik maar 1 keer van te voren rondje L doen en dat wil ik liever niet haha :) na de kring (als ik niet door ben) ga ik wel L starten :j

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:47

Bedankt dames, ben er super blij mee!

Hoe irritant.... startlijst voor 't springen morgen, staat er alleen een tijd voor de BB. De rest moet ik maar raden ofzo :?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:33

Is hier altijd zo.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:54

Gave cap!! Donker blauw ook zo te zien?

Bokworst gefeliciteerd met je punten!

Hier staat vaak ook alleen de begintijd van het eerste parcours vervelend.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:17

Nou hier is de dag een beetje stom afgesloten...
Gismo was super braaf op Paard en Leven dag in ermelo. Keek echt ergens naar.
Toen we thuis waren heb ik ze op de wei gegooid en was ik ff bezig met een vriendin helpen, wordt ik gebeld dat mijn paarden los over het terrein galopperen... Ehhh die stonden toch in de wei? :+
Enfin. Ernaartoe met die briendin. Paarden gevangen en toen zagen we dat Gismo vol onderuit gegaan is op het asfalt. Allemaal schaafwonden. Heb het allemaal afgespoten met betadine en de plekken eromheen ingesmeerd met compa gel want het werd al dik.
Ze zijn dus door/over het draad gegaan. Draad aan de voorkant helemaal kapot en zelfs een paal om. Wat er gebeurd is dus geen idee. Hoop alleen dat het meevalt morgen met de zwellingen.
Mick had overigens niks gelukkig

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:16

Wat balen Laura! :(:) Wel fijn dat Ermelo goed ging!

Gefeliciteerd bokworst!

Mooie cap Goldie.
En als alles aansluitend is beginnen ze voor half elf nog met het L. Dat ze dat met zo weinig starts door laten gaan := Gelukkig is er nog een koppeltje pony's in de middag! Ook nog een pony die bij ons op stal heeft gestaan volgens mij (Islyn capten). Doe het juryteam maar de groeten, allemaal bekenden :)

Ik moet morgen jureren in Gorredijk. Daar vond ik het eigenlijk al rustig met 63 pony's per ring :o

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 23:57

Genant... clubkampioen geworden met dressuur :')
Lag voor de 2e keer dit jaar een dressuurzadel op.
Foutloos met springen maar geen prijs. Ging op steil, volgende keer barrage op tijd lijkt me beter. Vos was blij dat ie weer eens een parcours mocht springen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 00:10

Gefeliciteerd Anne!! Al die strafkampen toch gewerkt!!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 14:08

Ik ben blijkbaar verwend :+
Haha lekker Anne!!

Ik heb weer fijn gesprongen vandaag. Eerste rondje een balk op de 2e dubbel, op de eerste dubbel leek ze te willen stoppen en bij de 2e dubbel klopte mn afstand niet. Toen maar groot af, maar dat was net ff teveel rekken voor de achterste :+
2e rondje foutloos en 2e. Toch moet ik er echt om blijven denken dat ik met been blijf rijden, ze wordt zo sterk en ben dan echt geneigd om mn benen af te steken :=
Stond trouwens echt laag, dacht nog bijna ik kan wel M starten :P Maar eerst maar weer even met ritme rond rijden op het gras :j
Cap zat ook echt fijn met rijden :D

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:14

Mooi dat het goed ging Goldie!
Misschien straks dan toch maar gewoon zelf M starten ;) Het is alleen zo jammer dat je vantevoren nooit weet hoe het gebouwd staat :+

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:23

Yontheke, haha ja klopt, de enige echte. Dank je wel!
Ik heb alleen beschikking over een buitenbak (wel een goede, agterberg eb/vloedbodem) dus train altijd buiten. :D
& super fijn trouwens, zo'n leerpaard onder billen!

Laura, stoute Mickey! Maar als ie het doet, doet ie het ook gelijk wel heel goed. Stoer beest. En je puppy Gismo gaat ook lekker he? <3
Hoe is het vandaag met hem na z'n avontuur? :=

Goldie, liefde voor je cap!

En *\o/* goooo bokworst! Gefeliciteerd.

Met de bolle zit ik in een fijne flow. <3 Hij wordt met de week fijner op zowel dressuurmatig als spring vlak.
Vandaag met springen maar eens wat (voor zijn doen) de hoogte in gebouwd, normaal gesproken doe ik eigenlijk alleen maar laag werk om hem handiger te maken en zijn techniek wat te verbeteren. Maar goed, vandaag dus eens wat de hoogte in gegaan. Hij kan het makkelijk maar ik merk dat hij het fijne ruggebruik van het lagere werk dan wel wat verliest en erg groot wilt springen. Maar dat is ook niet zo gek nog dus dat komt wel!

Moet er zelf opletten dat ik hem niet losgooi van voren.

Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:29

Wat een gave cap Goldie. En gefeliciteerd met je prijs! Goed bezig zeg! Misschien deze parcoursbouwer achtervolgen hihi misschien bouwt hij altijd zo ;)

Gefeliciteerd Anne! Dressuurprikkertje! Aanvragen die startkaart :D

Klinkt niet best Laura, wel tof z'n dag in Ermelo. Kon je je daar voor opgeven ofzo?

Succes op de kring bokworst. Volgens mij zijn jullie klaar voor het L.

Na de drama cross vorige week deze week dik goed gemaakt. Gisteren met springen helaas een misser van mij op de laatste hindernis maar we mochten in ieder geval door naar de cross vandaag :D Ze was er weer helemaal klaar voor. Wat een cross paard. We gingen op een recht stuk 40 km/h en daardoor kreeg ik haar niet meer optijd terug en onder controle voor een schuine dubbel. Dik balen dus ik maakte een volte tussen A en B. Dat is een weigering. Maar het voelde alsof we foutloos waren hihi 20 sec binnen de tijd dus qua ritme zitten we wel goed... uuuhh iets te snel. Maar we hebben weer een winstpunt erbij en dat voelt super :D

Nog sgw'ers naar Ermelo over twee weken?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:39

Super Anne!
Netjes goldie :D
Aah knappe Dior, fijn dat ie zo lekker gaat!
Toppers Elke! Heel fijn :D

Voor Paard & Leven kan je je inderdaad gewoon inschrijven! Is 1x per jaar.
Gismo heeft weer een engeltje bij zich gehad. Lijkt erop dat de schaven niet echt de neiging hebben om dik te worden. Hij loopt wel beetje stijf maar dat is niet heel gek na zo'n klap :')
Sanne, jaa haha als Mick zijn pet goed staat kan ie het allemaal op zijn slofjes :P

Gismo gisteren <3
Afbeelding

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:17

Sorry dat ik binnen kom vallen (ik lees mee, maar ben niet zo goed in het bijhouden en reageren, ben ik achter). Even een vraagje voor de wedstrijdruiters. Heb vandaag gekeken bij springwedstrijd omdat mijn eigen peerd niet mee kon helaas.
Maar de stijlpunten in de B komen heel willekeurig op mij over. Vandaag was er een combinatie op een schimmel, had 4 strafpunten en punten voor verzorging was een 9. Rondje later (is in de baan gebleven, niks veranderd dus) reed ze foutloos en had ze een 8 voor verzorging. Hoe kan dit? Zelf heb ik dit ook wel eens gehad, jullie?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:19

Slecht korte termijn geheugen? :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:32

Het punt verzorging is toch ook een beetje algemene indruk bij veel juryleden en daarom kan het punt lager uitvallen als je dat rondje anders aan het rijden bent/anders met je pony omgaat/niet groet etc. Of ze kwamen anders op een ex-aequo uit, dan wordt er ook weleens iets bijgesteld in de praktijk ;)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:42

Volgens mij is het ook zo zoals gomir zegt, het is meer een algemene indruk. Het kan zijn dat het tweede rondje net iets minder ging..

Ik had m'n GoPro weer op maar een 30 seconden voor de start kreeg ik dat kreng niet aan _-:(
Dan maar z'n filmpje.. Van m'n springparcours en stukje cross.

Ik vond het zelf voelen alsof ik 3 balken had. Eerste hindernis moest ik der wel ff helpen
Ik dacht je laat me niet weer zitten -:(- ;)
Alleen dom van me op de laatste hindernis. Het voelde alsof ze wou stoppen. Maar ja Tis niet anders..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:54

Gismo is toch eigenlijk gewoon wel een hele brave ziel Laura, heb je veel plezier van of niet? Wel een geluk bij een ongeluk dat hij weinig te lijden heeft gehad van zijn val!

Goldie, je cap is gaaaaaf!

Sanne <3

Mooi trainingsrondje dan toch Elke? Ik baal dat ik er niet kon rijden. :(

Anne :') Gefeliciteerd :D

Gefeliciteerd Bokworst, gaat lekker!

Evel Knievel gaat een poosje richting Tolbert, ik ga 'm vanavond brengen. Mag de komende tijd niet rijden en vond het zo zonde om hem stil te zetten. Baal er wel van maar de nieuwe amazone (met dank aan Gomir) geeft wel veel vertrouwen. :j

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:07

Dank je :D Ik ben gewoon echt verliefd op m'n cap, hoe erg is dat :+
Ik hoorde het van gomir, hij krijgt het vast goed daar :j

Jammer dat je gopro niet aan wilde Elke. Maar goed gereden iig!

Gelukkig heeft gismo er niet echt iets aan over gehouden :)

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:04

gomir schreef:
Het punt verzorging is toch ook een beetje algemene indruk bij veel juryleden en daarom kan het punt lager uitvallen als je dat rondje anders aan het rijden bent/anders met je pony omgaat/niet groet etc. Of ze kwamen anders op een ex-aequo uit, dan wordt er ook weleens iets bijgesteld in de praktijk ;)

Maar dat zou dan toch vallen onder de punten die je krijgt voor wijze van rijden? Sorry voor de vragen, voel me nu echt een beginner haha.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:31

Je ziet toch vaak dat het algehele beeld wordt verwerkt in het laatste punt. Je houding en zit is dan gelijk gebleven. Rijderij ook niet erg, maar het oogt anders. Dan kan het laatste punt lager uitvallen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:01

Zo is het precies Lithya!

Evel stond net mooi rustig stro te knabbelen toen ik naar huis ging! Jullie een goede terugreis gehad?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 00:15

Die stijlpunten snap ik ook nooit zo. Haal ook nooit hoger dan een 6 :') laatst 5,5 voor wijze van rijden een 5,5 voor houding en zit en dan een 9 voor de verzorging....maar goed die punten kunnen me dan ook gestolen worden :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 00:18

:') dressuurprikkertje? Zal morgen maar weer eens bovenin de staanders springen... moest van de instructrice weer naar les komen want ze wilde wel weer eens hoog bouwen. :+

Moest wel een hoofdstel om doen... :D

Hoe ouder hoe gekker 8-)