[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:57

Ik train alleen maar buiten :j

Ik denk dat hij wel braaf is hoor maar heb 'm nog nooit onder een andere goede ruiter zien lopen. Doe hem vanaf zaadcel al helemaal zelf dus vind het een beetje spannend om het uit handen te geven. En ben wel benieuwd of er kritiek op mijn scholing komt :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:28

Yontheke schreef:
Nog maar sinds april dus. 1 meter is wel erg hoog om op wedstrijd te kunnen starten met springen. Bij ons op de provinciale is 1.05m de hoogste klasse. :')

Klinkt een beetje zoals het Franse club systeem:
Club 4: 65cm
Club 3: 75cm
Club 2: 85cm
Club 1: 95cm
Club 1 Elite 1.05m

En dan mag je hier de hoogte springen die je wilt en paard of pony maakt niet uit (verder zijn er ook nog club categorien met alleen pony's).

Je kan ook je amateur pas aanvragen dan varieren de hoogtes van ongeveer 90cm tot 1.30m.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:40

Dat klinkt wel vriendelijk! Ik zat te denken om mini vosje mee te nemen om wat andere hindernissen te laten zien. Maar om nou meteen 80 cm te gaan springen.... ik wil graag pony hoogte :D dus dan thuis nog maar wat oefenen dat ze die hoogte wat vaker gesprongen heeft

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:41

We moeten gewoon met vosje naar Rom, ga je eerst met vosje en daarna mogen onze 2 monsters :Y)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:04

Jes, dat systeem komt helemaal overeen met wat wij springen. De 75 cm is enkel opgedeeld in echt een ponyklassement en paardenklassement en in de overige proeven moet je aangeven of je met pony of paard springt en tussen de pony's en de paarden worden de afstanden geloof ik ook sowieso nog aangepast.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:28

Dat is wel heel fijn als je net begint!
Monster Mickey was een monster in het eerste parcours. Met inrijden pakte hij top aan en eenmaal de ring in trok ie weer scheef en zette mij buiten spel waardoor ik dom ga rijden :') Lekker domino effect. 3 balken af was de schade. Tweede ronde even op z'n flikker gegeven en m letterlijk recht getrokken en toen kon ie ineens wel foutloos rondkomen op z'n sloffen := Zoals mijn instructeur zegt; 'wat een malle toeter' :')
Wel super tevreden over die tweede dus hij heeft het weer goed gemaakt <3
Afbeelding

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:12

Gave foto Laura! Maar wat een boef is het toch... Gelukkig goed hersteld voor het 2e rondje.

Ik had gisteren springles, instructeur bleek een beetje in de war, want we stonden daar ineens met z'n 2en terwijl hij eigenlijk iemand anders had verwacht :')
Naja prima, dan rijden we een keer samen. Ik wou alleen het liefst buiten, maar zij had geen stiften mee. Lekker lijntjes gesprongen, eerst met balken op de grond daarna geknutseld met het aantal galopsprongen. Balken los op de grond is overigens iets heel vreemds vonden ze allebei :+
Voor mij ging het dan aan het eind elke keer nog even hoger. Cas was alleen super uuuh enthousiast noemen we het maar. Malle merrie kon niet eens meer draven zodra ik m'n teugels oppakte :') instructeur moest er ook alleen maar om lachen _O- Goh ze wil er wel echt graag overheen he :+

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:20

Leuke foto Paljaslaura. Gelukkig ging het tweede rondje wel zoals het hoort.

Goldie, enthousiast paard :D Liever zo eentje dan een die niet over het hout wil.

Mijn startlijst voor zondag staat online en vanaf dat punt krijg ik altijd gigantische wedstrijdstress. Is echt helemaal nergens voor nodig. Zeker niet met mijn paard. Helaas is zoiets nu niet bepaald rationeel :D Er starten er zondag alleen weer erg veel dus ik schrijft zeker geen rondje extra meer in.

Mijn paard waar ik wedstrijden mee start is overigens in april 19 geworden en is een echte rot in het vak. Tot vorig jaar maart 1.30m parcours gelopen en in zijn wat jongere jaren zelfs 1.40m - 1.50m. Stopt nooit! Ik heb hem nu 4 maanden en hij heeft op nog geen enkele sprong ooit gestopt. Rottige afstand etc maakt hem geen bal uit en hij zal altijd gaan. Balken tikt hij op training ook zelden tot nooit tenzij ik lage oxers spring. Daar doet hij echt geen moeite op. Bekijkt 75 cm alsof het cavalettis zijn en galoppeert daar dus gewoon over ipv te springen :+

Lastig voor mij want in het parcours op zulke lage hoogtes wordt hij dus een beetje onvoorzichtig en dit in combinatie met mijn wedstrijdstress dus iets slordiger zijn leverde de vorige keer 1 balkje op en 1 keer foutloos rond op 1 tijdsfout na.
Ik heb nog nooit zo een coole kikker van een paard meegemaakt. Kijkt nergens van op. Maar in de inrijpiste is hij gigantisch heet en kan je gerust een bok verwachten na de sprong. Ik had dus mijn sporen uitgedaan en was ook zonder sporen het eerste parcours in gereden. Dat was dan weer geen goed idee :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:06

Wel fijn zo'n oude rot Yontheke, lijkt me heerlijk om daar van te leren!

Lijkt toch wel weer lekker te gaan he Laura! Het is gewoon een klootzakje af en toe :D

Goldie ook lekker gereden, beetje knutselen op de grond is nog niet zo verkeerd.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:18

Yeah over 2 weken gaan wij weer springen, ondanks ik het erg eng vind ga ik mezelf er overheen zettten ! :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:43

Laatst bijgewerkt door Goldie op 16-06-16 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:02

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:29

Pff wat een rot nieuws weer :n

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:39

En dat op een dag die zo bijzonder&blij zou moeten zijn..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 00:08

Lithya schreef:
Dat is wel heel triest. Wat een rot nieuws vandaag. Iemand hier weer voor de trein gesprongen. Vond dit bericht dan wel lachwekkend. Dikke file. http://www.112wolvega.nl/a32-heerenveen ... n-ongeval/

Kennis van mij stond er vlak achter met de vrachtwagen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 05:36

Brrrr wat een naar nieuws allemaal zeg.

Gaan er nog dames op pad dit weekend?

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 07:10

Nope, maar wel gisterenavond geweest! :D Dressuur, twee keer gewonnen met 63% en 65.5%. <3

Ik sta dit weekend wel achter de camera in Berkel-Enschot. Gok niet dat niemand van jullie daar moet springen? :P

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 08:19

Goed bezig Bunn!

Ik ga morgen weer springen :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 08:51

Ik ga ook morgen weer springen. De vorige eigenaresse die hem zo hoog heeft uitgebracht komt kijken en daar krijg ik nog meer stress van.

Wat fijn Bunn. Gefeliciteerd.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 09:00

Doe er je voordeel mee, ze kent het paard heel goed waarschijnlijk. Als jij ergens tegenaan loopt, weet zij misschien wel hoe je het het beste op kan lossen :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 09:29

Ik ken haar zelf ook al 17 jaar. Ze had hem toen hij te koop kwam ook direct aan mij aangeboden maar ik heb toen gepast en is hij via mij verkocht geweest naar een 15 jarige meid die bij mij in mijn buitenbak kwam rijden. Toen zij hem na 8 maanden weer weg deden heb ik hem zelf gekocht.

Ja, ik had al gesprongen vorige keer en toen kwam ik er achter dat hij een hete donder is met inspringen. Toen zij zo hoog sprong moest ze hem met belangrijke wedstrijden in de ochtend al eens rijden anders viel er in de inrijpiste niet veel mee te beginnen :) ik had mijn sporen al maar uitgedaan...

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:38

Wat leuk dat je hem al zo lang kent ook!

Ik heb hem, ik heb hem!!! Ik kom vandaag na 7 weken wachten eindelijk m'n nieuwe cap ophalen! En wat is ie mooi geworden :+: Nog mooier dan ik had gehoopt <3

Afbeelding
Let niet op m'n hoofd, moeders en camera's :P

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Goldie op 18-06-16 11:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:47

Ik ken haar al zo lang. Mijn paard ken ik sinds vorig jaar april en heb in januari zelf gekocht.

Wauw, chique cap.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 14:50

Gefeliciteerd Bunn :)

Waauw die cap! Erg mooi geworden zeg :oo

Ik heb gister en vandaag een rondje gesprongen. Gister was Donnie ontzettend sterk, ongelofelijk heet en heel druk. Desondanks wel foutloos rondgekomen met goede afstanden, maar over mijn houding en rijden was niet te spreken, en dat was te zien in de punten. 67,5, niet slecht maar ook niet fantastisch dus.
Vandaag hebben we ons herpakt en een heerlijk rondje gereden! Super relaxed en ook weer fijne afstanden kunnen rijden. 76,5 punten en een 11e plek van de bijna 70! :)
Dus met 3 winstpunten erbij nu L startgerechtigd :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 15:24

Fijn bokworst!
Mooi zeg Goldie!!!