Bitloos en wedstrijden: is er animo om...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja

Re: Bitloos en wedstrijden: is er animo om...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:16

Jee, maar 8 deelnemers? Waar zijn al die mensen dan gebleven die allemaal reageerde in het begin? Jammer hoor dat de mond groter is dan het lef bij sommige Clown

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:18

Ik ben er zo eentje. Maar wij hebben geen trekauto op het moment. Dus geen vervoer.

En ik heb helemaal geen biloze optoming, anders dan een parelli-halstertje Haha!

Volgende keer doe ik mee, nu zit het er echt niet in.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:22

Kun je voor die ene dag dan geen trekauto lenen Anya?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:22

Welke kleur heeft je halster Anya, zwart en bruin mag gewoon als ik het goed heb, trekauto kan ik je helaas ook niet aan helpen. Mijn Seat Marbella heeft wel een trekhaak alleen ik heb geen idee waarom die eronder zit, wat kan je nou trekken met zo'n dinky toy Clown Haha! Anders had ik je wel op komen halen maar helaas (ik doe niet mee hoor, sta met een stand die dag)

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:24

Wat voor stand Tanja?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:26

We (Nienke07, ik en misschien komt buitenzinnig ook nog) staan met in ieder geval de Ghost en de Spirit, misschien komen er nog andere dingen bij, misschien bitloze hoofdstellen nog maar dat weet ik nog niet.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:27

Ah leuk! Pling (als het doorgaat tenminste.. Scheve mond )

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:28

Onze bus heeft het opgegeven.

Ik heb overal rondgevraagd, geen trekauto's bij ons in de omgeving. Het was al een ramp om Wiz naar de kliniek te krijgen en weer op te halen en dat was maar een uurtje heen en weer. Dus helaas. Gaat niet door. Ik heb met Wiz nog op boxrust ook wel even wat anders aan mijn hoofd dan Lan bitloos rijden om wat te oefenen (want normaal rijden we meestal wel met bit op buitenritjes na).

Lan heeft een blauwe en Wiz heeft een groen halster Tanja. Dus daar heb ik ook al niks aan.

Ik heb ooit voor de grap een L proefje met haar gereden op dat halster. Ging prima. Maar Lan is western gereden, dus ik zou nog wel even moeten oefenen op middendraf en zo. Dat doen we niet bij western. Ze kan wel mooi spinnen en stoppen op een halster, of door een trailhek Haha!

Ach volgende keer beter.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:29

Je hebt idd op het moment wel even wat anders aan je hoofd Anya, kan me voorstellen dat je hooft daar nu even niet naar staat!

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:32

Ineke2 schreef:
Ik heb vandaag een bitloos hoofdstel besteld, die werkt als een sidepull. Ben benieuwd hoe Levi en ik het daarmee doen Ja
Al eerder had ik mij hier 'ingeschreven' voor een bitloze wedstrijd.

wat voor wedstrijden zijn dit? dressuur/ springen/ parelli? en wat zijn de eisen? Mag je bijvoorbeeld met een hackemore rijden?

ik ben erg voor dat alle "officiele" wedstrijden (springen en dressuur) ook bitloos gereden mag worden onder bepaalde voorwaarden. net zoals er voorwaarden aan het bit zitten. veel paarden lopen veel beter zonder bit. en mocht het paard niet goed worden aangereden zonder bit (geen aanleuning), krijg je minder punten... simpel dus waarom zo moeilijk doen?

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:33

casjuh schreef:
ik ben zeker voor! Ik snap zowiezo niet waarom het niet mag... Het is toch juist een prestatie dat je zonder bit wedstrijden kan rijden! Ik heb trouwens in de springsport een paar keer toppers zien springen met een hackamore... Volgens mij mag je dan ook dressuren bitloos. Boomloos mag ook tot de M dus waarom niet bitloos?
iig als Veyton oud genoeg is en goed in conditie meld ik me zeker aan!

alleen hoogste springcatergorie (volgens mij vanaf Z) mogen met hackemore rijden. lagere klassen dus niet.

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:38

dorientjuh schreef:
Even een deprimerende mededeling: er zijn tot nu toe nog maar 8 deelnemers voor de bitloze dressuurwedstrijd. Onze grens ligt op 25, dus we moeten voor 31 maart er nog 17 deelnemers zich inschrijven voor de wedstrijd, anders gaat de dag helaas niet door. Dus: wil je graag meedoen maar heb je je nog niet ingeschreven, schrijf je dan zo snel mogelijk in!

ow sorry zie dat deze topic al ergens in juni is gestart Bloos

waar is deze wedstrijd? en wat houdt het precies in? info te vinden op?

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:39

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:46

Inge_ schreef:

bedankt!

waarom mag je niet meedoen met een hackemore Huilen ! ik rij met een hack met korte scharen en een lerenbandje achter. dem!
kootwijkerbroek is om de hoek. dus dat zit wel goed.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:52

Trouwens, ik heb een paar keer gekeken of ik de poster en/of flyer kan uitprinten maar die staat er dus niet op? (de links gaan in ieder geval niet naar de poster en flyer bij mij)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:03

T@nj@ schreef:
Trouwens, ik heb een paar keer gekeken of ik de poster en/of flyer kan uitprinten maar die staat er dus niet op? (de links gaan in ieder geval niet naar de poster en flyer bij mij)

Ze staan wel op de site (rechtsonder). Beide hebben een andere opmaak c.q. link.
Doen ze het allevier niet bij jou? (bij mij doen ze het nl. wel)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:09

Ik ga het nog een keer proberen!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:12

Dancer_joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:16

hoi
ik wou eerst ook mee doen maar nu lees ik net op de site dat dat niet mag met mijn hoofdstel.
(Rood biothane hoofdstel)
Is het niet door deze regel dat je veel minder deelname hebt ik snap best dat je niet met een stal halster met een halstertouw aan mag komen, maar dit is verder een goed hoofdstel alleen om de kleur mag het dus niet.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:19

Ik lees dat met die kleuren ook nu. Mijn bescheiden mening: wat een onzin zeg. Alleen en zwart of een bruin Parelli halster bijvoorbeeld. Ik zou voor de gelegenheid echt niet even een extra halster bij gaan kopen o.id..

Het is weer helemaal waarom ik met dressuur ben gestop en western ben gaan rijden. Als ik daar wil starten in oranje met paarse randjes dan mag dat. Het gaat om je prestatie.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:28

Anya schreef:
Ik lees dat met die kleuren ook nu. Mijn bescheiden mening: wat een onzin zeg. Alleen en zwart of een bruin Parelli halster bijvoorbeeld. Ik zou voor de gelegenheid echt niet even een extra halster bij gaan kopen o.id..

Het is weer helemaal waarom ik met dressuur ben gestop en western ben gaan rijden. Als ik daar wil starten in oranje met paarse randjes dan mag dat. Het gaat om je prestatie.

Ben ik wel met je eens. Alleen het is wel zo dat als iedereen daar aankomt met hoofdstellen met vrolijke kleurtjes de (bit)dressuur mensen wel zoiets hebben van ; en die willen serieus worden genomen?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:31

Daar ging het idd om dacht ik, er zouden de zelfde regels gelden als op een gewone dressuur wedstrijd, alleen dan bitloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:33

T@nj@ schreef:
Nu doen beide in bmp het bij mij wel maar de jpg beide nog niet. Als ik jpg aanklik dan kom ik hier: http://www.atspace.com/index.html terecht

Ja, daarom is er een tweede opmaak met link (bmp).
Ze zijn dus identiek verder. Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:33

Wat is dat nu voor kul. Je rijdt toch een goede proef of niet.
Je hebt toch een serieuze jury.

Afbeelding

Iemand in dit setje is onlangs kampioen western horsemanship geworden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:35

Dancer_joey schreef:
hoi
ik wou eerst ook mee doen maar nu lees ik net op de site dat dat niet mag met mijn hoofdstel.
(Rood biothane hoofdstel)
Is het niet door deze regel dat je veel minder deelname hebt ik snap best dat je niet met een stal halster met een halstertouw aan mag komen, maar dit is verder een goed hoofdstel alleen om de kleur mag het dus niet.

Nee, dat is niet de oorzaak. Deze regel van kleur en type hoofdstel is namelijk vrij recent ingezet. De redenen voor deze regel staan ook op de website aangegeven.