Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
annegti schreef:Ca. 20 jaar geleden (nog voor de invoering van de veiligheidscap en veiligheidsbeugels dus) is er door de toenmalige KNF een onderzoek geweest over de veiligheidsaspecten binnen de paardensport. Gooi ze de uitkomsten van dat onderzoek maar voor de voeten. Helaas heb ik ze niet meer, nooit gedacht dat ik ze nog eens nodig zou kunnen hebben....
-het gevreesde hoofdletsel bleek slechts een heel klein percentage te bedragen van de verwondingen. Het risico op verwondingen werd kleiner naarmate men langer en vaker op hetzelfde paard reed. (logisch eigenlijk, daar ben ik geen onderzoek voor nodig)
Misschien dat iemand anders nog wel aan dat rapport kan komen..... Het lijkt me nl. niet dat de uitkomsten van zo'n onderzoek nu anders zullen zijn dan 20 jaar geleden. Een paard is nog steeds een paard al twijfel ik weleens of de rijderij er beter op geworden is.....
Citaat:Uitnodiging dressuurruiters
Hiermee nodigen wij de Nationale dressuurruiters (klasse ZZ-L t/m Grand Prix) uit voor de Algemene Ledenvergadering van de Belangenvereniging Dressuur.
Wij rekenen op uw komst en uw stem bij de verkiezing van een nieuwe voorzitter en de bespreking van o.a. de onderwerpen ‘ Inschalingstabellen’ (startgerechtigheid) en ‘ veiligheidscap/-helm of dressuurhoed’.
Deze vergadering zal gehouden worden op 28 februari 2005 te Hooge Mierde, The Academy, Koestraat 11.
Aanvang 19.30 uur.
Gaat hier nog iemand heen?
Gerrie schreef:
Vast wel!
zowiezo de bokkers die daar lid van zijn....![]()
En de rest in Nederland mag ook weleens in beweging komen..
Enig idee waarom zoiets niet in Wanroy gehouden wordt?
Fleurtje100 schreef:Beter toch bij de academy. Mooi dat Imke en Tineke zich ook eens hard gaan maken voor de dressuurhoed. Grote kans dat trainers Anky en Sjef ook even langskomen! Zulke namen zijn er juist nodig.
Fleurtje100 schreef:Gerrie schreef:
Vast wel!
zowiezo de bokkers die daar lid van zijn....![]()
En de rest in Nederland mag ook weleens in beweging komen..
Enig idee waarom zoiets niet in Wanroy gehouden wordt?
Beter toch bij de academy.
Mooi dat Imke en Tineke zich ook eens hard gaan maken voor de dressuurhoed. Grote kans dat trainers Anky en Sjef ook even langskomen! Zulke namen zijn er juist nodig.
Kitty schreef:ZZ-L tm GP?
Dan denk ik dat dat de conclusie wordt. De KNHS wil delen.
Tot en met de Z2 verplicht met helm en dan vanaf ZZ-L met hoedje...
En voor een aantal: succes vanmiddag!
KarinvdM schreef:Drie? Vier toch?! Ik ben ook heel benieuwd! Eigenlijk had ik ook heel graag mee willen gaan.
WWWiske schreef:Is er al nieuws van de drie wijzen uit het oosten?
ranna schreef:Oké, ik hoop dat de cake en koffie heeft gesmaakt![]()
MAAR HOE GING HET NU VERDER DAN????![]()
![]()
![]()
![]()
Dus kan er even uiuiuiuiuiuitgebreid verslag worden gedaan van alle punten en komma's?