Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 15:57

Bentuh schreef:
moet je dan ook springen om wedstrijden dressuur te mogen rijden? Dit vind ik namelijk best wel heftig hoor... :+ Ik ben echt geen springheld en vind een kruisje vaak al eng HAHA.

Voor zover ik kan vinden is alleen cavaletti rijden wel voldoende om Reitabzeichen 5 / LK 6 en hoger specifiek t.b.v. dressuurwedstrijden te krijgen mits je 21 of ouder bent. Neem aan dat Getup haar dochter nog minderjarig is (?) dan moet ze inderdaad springen om te mogen dressuren :j

In Polen heeft men Bronze/Zilveren/Gouden Rijembleem (dus ongeveer hetzelfde als Reitabzeichen in Duitsland) waarvoor men ook zowel dressuur-, spring- als theorieexamen moet afleggen. Om M of hoger dressuur te mogen rijden moest men vroeger verplicht een 90cm parcours springen :+ en om L te mogen springen een L dressuurproef doen, dat viel dus nog best mee.

Laten we zeggen dat heel veel examenstallen destijds ervaren springpaarden te huur hadden die dat rondje 90cm blind en achterstevoren ook nog aan zouden kunnen :P Inmiddels is dat verplichte 90cm springen volgens mij afgeschaft voor volwassenen.

Edit. Enzo_Ollie wat vet poedersuiker zeg -O- duimen dat het inspuiten goed aanslaat!

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 16:26

@Enzo_Ollie wat onwijs balen.. ik ga duimen voor je!

@fly_high wat grappig zeg, dan was ik dus noooit op wedstrijd gegaan HAHA.

nou wij zitten ook nog even in de lappenmand, de wond was gaan ontsteken dus mag nu elke dag gaan spoelen.. erg benieuwd of ze het gaat toelaten zo op haar hoofd.. :+

Fly_high

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 17:09

Wat een gedoe zeg door zoiets stoms :')

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:13

Oh bah Enzo_Ollie wat naar

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 19:14

Dankjewel aan degene die tips hebben gegeven mbt mijn ‘been probleem’. Heb zeker een aantal tips gezien die ik ga toepassen. :) Vrijdag in de clinic ook mee bezig geweest en de tips van toen neem ik ook mee en ga er hard mee aan de slag. Hopelijk over een poosje een stuk rustigere benen :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 19:40

Bentuh schreef:
moet je dan ook springen om wedstrijden dressuur te mogen rijden? Dit vind ik namelijk best wel heftig hoor... :+ Ik ben echt geen springheld en vind een kruisje vaak al eng HAHA.

Ja :D . Als je onder de 21 bent tenminste.

Maar: vanaf 21 jaar mag je ook n moeilijkere dressuurproef rijden en dan hoef je maar 3 lage sprongetjes
te maken. Vraag me niet naar de logica

Maar m'n 12 jarige dochter moest gewoon over 85 cm

Enzo_Ollie oliebol zeg, hopelijk slaat de behandeling aan

Bentuh: ook beterschap voor je paard

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 23:24

Enzo_Ollie schreef:
@flubberboot gefeliciteerd!

Leuk om zo te lezen over andere landen. Maar idd moet je dan zo hoog durven springen (zeg ik als dressuurmuts)? ik heb toevallig vorig jaar een rondje 70 en 80 gedaan en dat vond ik al hoog zat (en nu al een poos niet dus moet weer opnieuw moed verzamelen := )

Was bij de dierenarts beetje meh, atrose in hoefbeen en kogel maar 90% zeker dat de kreupelheid komt door de atrose in de hoef. Dus ingespoten en eind volgende week terug voor dempingzooltjes en als het nodig is weer inspuiten. Dan kunnen we hopelijk weer, maar ja dat is afhankelijk van hoe goed het inspuiten werkt. Dus ik zit nog anderhalve week in spanning....

Bij ons heeft de 1e keer inspuiten wonderen verricht ( bijna 3 jaar probleem loos) 2e keer max een klein jaartje.. en 3e keer komt er niet... wel hen ik haar ondersteunt met curcuma al die jaren na inspuiten en nu ook met duivelsklauw hoop voor jou ook op succes

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:02

Getup schreef:
Bentuh schreef:

Ja :D . Als je onder de 21 bent tenminste.

Maar: vanaf 21 jaar mag je ook n moeilijkere dressuurproef rijden en dan hoef je maar 3 lage sprongetjes
te maken. Vraag me niet naar de logica

Maar m'n 12 jarige dochter moest gewoon over 85 cm

Enzo_Ollie oliebol zeg, hopelijk slaat de behandeling aan

Bentuh: ook beterschap voor je paard

Nou mijn wedstrijd carriére is dan gewoon klaar als ik naar DE verhuis, want heb echt geen zin in eerst allemaal testen afleggen. :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 11:35

Ik neem aan dat je je Nederlandse klassering mag meenemen? Geen idee hoe het werkt eigenlijk

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:37

Ik heb een vraag. Mijn hoofdstel was laatst kapot, waardoor we nu een nieuwe hebben. Dit is een mexicaans hoofdstel geworden. Nou vroeg ik me af of je hiermee springwedstrijden mag rijden. Vroeger mocht je hier namelijk geen dressuur wedstrijden meerijden maar hoe zit dit met het springen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:39

Moet je even de harnachement gids bekijken van de knhs. Daar staat alles in wat mag en niet. Dat is handiger om te doen voordat je wat aanschaft eigenlijk.

Gefeliciteerd met de goede resultaten allemaal! Super!

Hier even een dipje, vooral door mijn eigen lijf. Erg veel pijn en slecht slapen, dus rijden gaat ook niet fijn

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:06

Fly_high schreef:
Ik neem aan dat je je Nederlandse klassering mag meenemen? Geen idee hoe het werkt eigenlijk

Yep

Ik heb de knhs toen om m'n resultaten gevraagd en kreeg direkt een hogere LK

Dat is minder MWM. Rustig aan

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:55

He balen Mwm, sterkte!

Bijzonder hoe het in andere landen geregeld is, wel leuk om te lezen!

Ik ging gister zo ontieglijk hard aan de hol. En ik bevroor en dacht alleen maar aan mijn kapotte arm en een half rondje later dacht ik EN NOU RIJDEN! en heb haar een schop gegeven en ben gaan sturen. Het duurde een rondje of vier. Ik was er niet blij mee maar ben wel door blijven rijden. Gooi het maar op blijigheid en te weinig beweging dus ik hoop echt dat het de komende tijd droog blijft en ik vol aan de bak kan.

Vanavond eerst maar eens les maar ik wilde gisteravond mijn proef even doorworstelen voor zaterdag maar veel verder dan voltes ben ik niet gekomen. Ik heb het wel goed afgesloten.

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 13:02

daffodil schreef:
He balen Mwm, sterkte!

Bijzonder hoe het in andere landen geregeld is, wel leuk om te lezen!

Ik ging gister zo ontieglijk hard aan de hol. En ik bevroor en dacht alleen maar aan mijn kapotte arm en een half rondje later dacht ik EN NOU RIJDEN! en heb haar een schop gegeven en ben gaan sturen. Het duurde een rondje of vier. Ik was er niet blij mee maar ben wel door blijven rijden. Gooi het maar op blijigheid en te weinig beweging dus ik hoop echt dat het de komende tijd droog blijft en ik vol aan de bak kan.

Vanavond eerst maar eens les maar ik wilde gisteravond mijn proef even doorworstelen voor zaterdag maar veel verder dan voltes ben ik niet gekomen. Ik heb het wel goed afgesloten.

Oef ik ken het probleem. Bevries zelf ook als ze gaat rennen. Gewoon lekker door blijven oefenen en dan komt het wedstrijden rijden vanzelf!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 13:07

Paardjes101 schreef:
Ik heb een vraag. Mijn hoofdstel was laatst kapot, waardoor we nu een nieuwe hebben. Dit is een mexicaans hoofdstel geworden. Nou vroeg ik me af of je hiermee springwedstrijden mag rijden. Vroeger mocht je hier namelijk geen dressuur wedstrijden meerijden maar hoe zit dit met het springen?

Dan is dat toch al heel erg lang geleden dat dat niet mocht.

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 13:10

Ja klopt ik zie nu dat het wel mag. Was nog van me pony tijd haha.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 13:10

Je ziet ze sowieso een stuk minder, omdat er tegenwoordig heel veel andere en betere modellen zijn. De inwerking is flink scherp, dus ik zou best voorstander zijn van dat of niet toestaan of pas in hogere klasses zoals sommige bitten.

Daf, wat vervelend! Maar je hebt het gedaan en goed afgesloten, dus super goed!

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 14:08

MyWishMax schreef:
Je ziet ze sowieso een stuk minder, omdat er tegenwoordig heel veel andere en betere modellen zijn. De inwerking is flink scherp, dus ik zou best voorstander zijn van dat of niet toestaan of pas in hogere klasses zoals sommige bitten.

Daf, wat vervelend! Maar je hebt het gedaan en goed afgesloten, dus super goed!

Ja klopt je moet er wel verstandig mee om kunnen gaan. Maar hij werkt wel beter bij mijn hitte petit.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:05

Oh dat is minder, als ze zo afgaan. Wel goed , dat je er aan bent gaan rijden.

Ik bevriest dan ook hoor. Terwijl je eigenlijk moet gaan rijden ( wat heb je te verliezen )

Sydney_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:31

Hi! Stilletjes even meegelezen, maar ik kom graag meekletsen.

Ik start zelf momenteel L1 + 1 met mijn bijrijdpaard. Dit is voor mij de eerste keer succesvol in deze klasse, dus het is nog veel ervaring op doen. Wij mogen zondag weer op pad!
Afbeelding

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 19:51

Oh daffodil wat herkenbaar. Stoer rijden roept mijn instructrice dan naar me. Dat je denkt oohh jaa blijven rijden. Soms makkelijker gezegd dan gedaan. :evaw:

Wat een leuke foto van jullie Sydney_Zorro <3

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:56

Melzazu schreef:
Ja daar ongeveer staat mijn paard ook alleen een stukje meer naar links zeg maar als het dorp in je profiel klopt :D

Maar leuk dat jullie zo een soort van in de buurt zitten.

Ja die klopt inderdaad :) Dan zullen we elkaar vast wel eens tegen gekomen zijn of gaan tegenkomen op wedstrijd :)
Links richting Gelderse of overijsselse? :+

Daffodil wat leuk dat je zo iemand dan direct ziet verbeteren! :)

Dat zijn mindere berichten Enzo-Ollie, hopelijk werkt het inspuiten!

Mwm hopelijk gauw weer fitter!

Daffodil dat klinkt als een uitdagend rondje.. Gelukkig wel fijn kunnen afsluiten :)

Welkom Sydney! Knap paard heb je :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 12:14

Welkom Sydney, mooie combinatie!!

Ik heb gisteren les gehad en mijn speelgoedpony heeft geen stap verkeerd gezet. Gelijk begonnen met controle terugkrijgen, al in stap en dat werkte daarna goed door in draf en in galop. Blij mee, niet gestierd wel overduidelijk veel meer beweging onder het nieuwe zadel en daardoor ook wat dingen op te lossen. We zijn per slot van rekening nooit uitgeleerd!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 20:12

Moniek gefeliciteerd met je mooie punten!

Wel leuk zo'n inkijkje in de buitenlandse wedstrijden. 85cm springen vind ik wel serieus pittig, als in niet voor iedereen weggelegd, maar iets als een caprilli proef zouden ze van mij zo weer mogen instellen hoor. Beetje handig met balken kan nooit kwaad :D

Fly en Charmaine gefeliciteerd met de mooie spring resultaten, lekker bezig!

Flubberboot gefeliciteerd, supermooie scores! Fijn dat de clinic jullie zoveel gebracht heeft
Daf ook leuk te lezen dat jij juist met een clinic een deelnemer weer zo fijn op weg hebt kunnen helpen.

Enzo en Bentuh, jullie een stuk minder fijn nieuws. Hopelijk knappen ze een beetje op.

Daf, knap dat je jezelf die schop kon geven onderweg en uit de freeze gekomen bent. Echt niet heel tof als ze gaan rennen. En dus lekker gelest daarna, fijn!

En welkom Sydney_Zorro!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 20:26

Ik ga onverwachts dit weekend toch nog op pad!! Moet alleen wel even heel snel de proefjes oefenen want dit zijn weer andere proefjes dan vorige keer :')

Leuke combinatie Sydney!!