Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 16:16

Dat is erg lang, ja! Knappe Henk dat hij het toch nog deed.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 16:24

Poeh dat is inderdaad wel erg lang zeg := toppertje dan hoor, dat hij het nog zo goed deed! Wij hebben vanavond privéles en dan mag hij morgen en woensdag lekker ff vrij. Heeft hij wel verdiend <3

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-23 21:54

Ja dat was echt vreselijk lang en daardoor ook een beetje sneu voor Henk vind ik. Als ik volgende keer zulke waardeloze tijden krijg sla ik verkennen gewoon over :o

Hij doet het zeker super goed de laatste tijd! echt ik kan niet geloven dat ik een maandje terug stiekem een beetje bang voor hem was vanwege al die bok- en valpartijen :=

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:18

Zo zie je maar weer, rustig blijven volhouden :-)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:21

Helemaal mee eens. Als je zou zien hoe wij 2 jaar geleden begonnen zijn := zijn hoofd zat omgekeerd op zijn romp en ik 2 keer gekneusde ribben en een gebroken pink :') wat zijn paarden toch ook leuk hè O:)

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:39

Gefeliciteerd iedereen met de winstpunten!

@robbie een paard moeten verkopen is nooit leuk, heel veel sterkte en ook met je herstel!

Mijn knotten zagen er een stuk beter uit, het HORKA spul werkte goed, had ik dat maar eerder geweten hahaha. Maar vooral de tip echt naar beneden vlechten was handig, merkte bij 1 vlecht waarbij dat niet lukte dat die er minder mooi uitzag.
Afbeelding

De proefjes: 1e proef mocht iets gedurfder volgens mijn toeschouwers, dus dat netjes in het 2e proefje gedaan alleen toen vergat ik dat ik ook een oefening moet rijden tussendoor:+.
En mijn moeder dacht heel behulpzaam ergens extra duidelijk te lezen met extra klemtoon waardoor ik dacht dat ik verkeerd had gereden en wat gemist had en ik veeeeeeeel te vroeg ging draven... (dat moest pas op X bij handveranderen en ik ging al bij M naar de draf, kwam er pas op de diagonaal achter dat ik nog moest galop, vond het al apart en ik kon het me ook niet in het proefje herinneren).

uiteindelijk in de 1e proef 184.5 en de 2e proef 174,5. In ieder geval weer een ervaring rijker :o

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:57

Zonde Enzo_Ollie, volgens mij heeft iedereen dat wel eens :') gefeliciteerd met je puntje! netjes hoor je knotjes! Hoe krijg je die mooie ‘boogjes’?

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:03

Ik kom ook meekletsen :d
Fanatiek wedstrijd ruiter hier. Met 1 merrie rijd ik ZZZ (v. Quasar de Charry) , maar die heeft afgelopen jaar een (laat) veulen gehad en die is er net pas weer af, dus die mag weer opgepakt worden.
Daarnaast heb ik nog een 6 jarige ruin (Gunner KS x Koss), nu net half jaartje aan het werk en loopt nu succesvol M1. Afgelopen weekend zijn 3e M1 wedstrijd en tot nu toe elke keer 1e of 2e.
Mijn schoonvader heeft een gelderse fokkerij met ook enkele dekhengsten die ik normaal ook rij (nu even niet :P).
Ik rij daarnaast nog een 4 jarige ruin, hier is pas enkele keren opgezeten en hij is echt onwijs groot, dus daar nemen we lekker de tijd voor & een 8 jarige merrie voor iemand anders die (in ieder geval) Z1 moet worden :D
Ik zal proberen als ik wedstrijden heb gehad (meestal start ik wel met meerdere paarden :P) het hier te melden!

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:06

Autumnn schreef:
Zonde Enzo_Ollie, volgens mij heeft iedereen dat wel eens :') gefeliciteerd met je puntje! netjes hoor je knotjes! Hoe krijg je die mooie ‘boogjes’?

Ik denk vooral geluk :+ :')
Die waren eerst juist groter dan het knotje zelf, ik had een tip hier van iemand gekregen om goed naar beneden te vlechten om ze kleiner te krijgen en dat had ik nu gedaan!

@xmichxrocky welkom! Je hoeft je zo te lezen met die paarden niet te vervelen :D

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-23 12:14

Autumnn schreef:
Helemaal mee eens. Als je zou zien hoe wij 2 jaar geleden begonnen zijn := zijn hoofd zat omgekeerd op zijn romp en ik 2 keer gekneusde ribben en een gebroken pink :') wat zijn paarden toch ook leuk hè O:)

We doen het heel duidelijk voor de lol ja := Wel leuk dat het bij jullie inmiddels ook zo lekker gaat :)

Hier was het gelukkig niet zo dramatisch qua schade maar gewoon even niet leuk, ik stapte telkens op omdat het nou moest en mijn paard was vooral heel druk bezig met kijken waar hij bokkend voor kon wegrennen :')

Ik heb voor het eerst in mijn leven echte (niet screenshot-zijnde haha) foto's van een dressuurwedstrijd, kijk eens mijn boerenknol Henk een knap dressuurpaard zijn <3

Afbeelding

Dit weekend weer lekker springen *\o/*

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:12

Enzo Ollie: hoe lang zijn de manen? Sommige knotten lijken te los opgerold waardoor ze uit zakken.

Heb de merrie vandaag aan de longe gehad. Kon haar spieren weer mooi zien deinen en haar lendenen waren met poetsen minder gevoelig. Ze liep nog met een kleine hapering. Het werd beter nadat ze gegaloppeerd had. Morgen weer rust en dan donderdag weer kijken. Heb goede hoop.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:32

Dat is heel herkenbaar Fly_High, mijne heeft dat met de deur in de binnenbak. Hij blijft net zo lang naar die deur kijken tot er wat gebeurt en vervolgens zie je hem denken ‘ZIE JE WEL ER WAS WEL WAT!! *\%/*
8)7
Gaaf plaatje hoor jullie! Moest wel ff kijken waarom je zo naar voren zat, iets met een springzadel :') krijg je daar geen commentaar eigenlijk op?

Langzaam positief SophievdV! Hopelijk zet het door :)

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:43

SophievdV schreef:
Enzo Ollie: hoe lang zijn de manen? Sommige knotten lijken te los opgerold waardoor ze uit zakken.

Heb de merrie vandaag aan de longe gehad. Kon haar spieren weer mooi zien deinen en haar lendenen waren met poetsen minder gevoelig. Ze liep nog met een kleine hapering. Het werd beter nadat ze gegaloppeerd had. Morgen weer rust en dan donderdag weer kijken. Heb goede hoop.

Hij heeft super dikke manen waardoor er inderdaad een aantal vaak uit elkaar lijken te vallen. Lengte durf ik zo niet te zeggen, als ik ze korter heb kan ik ze door de dikte weer niet oprollen :(
En er zit 1 tussen waarbij ik het onderste plukje/kwastje niet heel netjes weggewerkt had

In principe heb ik zaterdag wedstrijd dus dan weer een poging. Hij loopt nu alleen net niet helemaal recht, maar er voelt niks warm dus denk dat 'ie zich verstapt heeft in de wei. Dus even afwachten of zaterdag doorgaat :(

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:45

Er was inderdaad een fotograaf aanwezig op de wedstrijd. De wederhelft heeft een mooie foto besteld van het wijken :-)
Toch leuk om eens wedstrijdfoto's te hebben.

Ik ben ook gestart met springzadel en heb daar nooit commentaar op gekregen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:49

Enzo Ollie oh nee ook even onduidelijk of je kan starten dus. Ik haat die onzekerheid echt :') Wil gewoon weten waar ik aan toe ben.

Heb vandaag een hele knappe Fries voor de wagen gehad. Echt zo leuk! Die merrie geniet maximaal van het aangespannen werk.

Afbeelding

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-23 15:57

Autumnn yup hier was het de kantine en ook de deur van de bak. Of folie op hooibalen die soms heel verdacht kan wapperen, levensgevaarlijk :P

Ik zit voor dressuurmaatstaven heel gek want het is een close contact springzadel, been moet dus schuin en erg naar voren liggen om bij de wrongen te komen ;) Nooit commentaar over gehad, ook niet indirect dus geen opmerkingen over langer zitten / been langer laten oid. En we halen heel wat dressuurcombinaties in en zijn met regelmaat in de prijzen te vinden, het zal wel goed genoeg zijn dan denk ik? Ik heb in ieder geval absoluut niet het idee dat het afgestraft wordt qua punten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:58

Zolang je maar correct zit maakt springende of dressuur niet uit ;) Knappe henk!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 18:18

Jullie gaan snel man, 5 pagina's verder.. Kan het niet bijhouden :=

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:55

Enzo_Ollie: Nee hoef me hier zeker niet te vervelen whaha! Op het drukste punt reed ik er 6 naast mijn werk en kind, dat was wel een beetje veel whaha!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 11:25

xmichxrocky schreef:
Enzo_Ollie: Nee hoef me hier zeker niet te vervelen whaha! Op het drukste punt reed ik er 6 naast mijn werk en kind, dat was wel een beetje veel whaha!

Mijn hemel, hoe dan? :wow:

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 12:23

xmichxrocky schreef:

een beetje?? _O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:12

Goede aanpassing in de leeftijden bij de dressuur. Niet meer starten in oktober van het jaar dat ze 3 worden, maar pas vanaf januari dat ze 4 zijn.

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:45

Ja, dat is al een hele verbetering hoewel ik vind dat 6 nog erg jong is voor Z1 t/m ZZzw. Mag van mij rustig 8 zijn.

De uitslag is binnen *\o/* Ik ben 3e van de 7 in de ranch riding geworden en 4e van de 10 in de Horsemanship *\o/* Weer mogen dus weer wat punten bijschrijven :) Op naar de volgende :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 14:23

Gefeliciteerd Noisy!!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 14:55

PSvanLot schreef:
Goede aanpassing in de leeftijden bij de dressuur. Niet meer starten in oktober van het jaar dat ze 3 worden, maar pas vanaf januari dat ze 4 zijn.

[ [url=m/cQI2Ji.png]Afbeelding[/url] ]

Oh wat een fantastische verandering!! Hier wordt ik echt blij van :j