Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:00

FleurSandro schreef:
Iemand al resultaten terug van gisteren? Paar mensen die ik volg op instagram hebben al resultaten, die reden tussen de pony's

Echt? Terwijl ik nog steeds wacht op mijn resultaat van 17-4 -O-

Je zou toch verwachten dat ze eerst iedereen van 17-4 beoordelen voordat ze met 21-4 beginnen te jureren?

LienC

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:02

Misschien andere juryleden? Het is vandaag woensdag, binnen 3 werkdagen zou dus vandaag nog kunnen ;)

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:03

Dispar_Vulgo schreef:
FleurSandro schreef:
Iemand al resultaten terug van gisteren? Paar mensen die ik volg op instagram hebben al resultaten, die reden tussen de pony's

Je zou toch verwachten dat ze eerst iedereen van 17-4 beoordelen voordat ze met 21-4 beginnen te jureren?

Ik las dat er 160 juryleden hiermee bezig zijn, sommige zullen sneller werken dan anderen ben ik bang.

Heb ook het idee dat de pony's eerst gedaan worden beginnend bij M2 naar de B toe en dan de paarden M2 naar de B. Want de 'hogere' klassen hebben telkens eerder de punten dan de mensen die B hebben gereden

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:07

FleurSandro schreef:
bliksemflits schreef:
Leuk, hoop het voor je! Filmpje ziet er supernetjes uit!

De punten van de L1 van gister staan er nog niet op, ben nu ook heel benieuwd al verwacht ik eerlijk gezegd geen winstpunt voor deze :)

Ik heb er dan de 28e nog eentje staan (die gaan we zaterdag filmen) en dan met het commentaar lekker aan de slag en doortrainen :)) Als het lang aanhoudt pakken we er misschien eind Mei nog eentje mee!
Mijn instructrice vind het veel te leuk om te doen dus van haar mogen haar klanten iedere dag wel _O-

L2 staat er ook nog niet op, ben zo ontzettend benieuwd! Zeker omdat het de eerste en laatste keer was dat ik kon filmen.

Spannend! Ik wacht ook op de uitslag voor m'n L2 debuut! :j

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:08

Maar jouw theorie klopt voor mij niet. Ik start M1 paarden.

vandaag zou nog kunnen inderdaad, want 3e werkdag. In het vervolg doe ik liever op dinsdagen mee, dan hoef je veel minder lang te wachten! :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:13

Dispar_Vulgo schreef:
FleurSandro schreef:

Een jurylid geeft zijn of haar momenten op dat ze willen en kunnen jureren. De knhs deelt je in.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:15

FleurSandro schreef:
Dispar_Vulgo schreef:

Ik las dat er 160 juryleden hiermee bezig zijn, sommige zullen sneller werken dan anderen ben ik bang.

Heb ook het idee dat de pony's eerst gedaan worden beginnend bij M2 naar de B toe en dan de paarden M2 naar de B. Want de 'hogere' klassen hebben telkens eerder de punten dan de mensen die B hebben gereden

Zo werkt het niet. Een jurylid krijgt maar een paar combinaties omdat je ongeveer een kwartier per combinatie nodig hebt. Er is dus geen volgorde van beoordelen.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:19

Dispar_Vulgo schreef:
Maar jouw theorie klopt voor mij niet. Ik start M1 paarden.

vandaag zou nog kunnen inderdaad, want 3e werkdag. In het vervolg doe ik liever op dinsdagen mee, dan hoef je veel minder lang te wachten! :')

Aah jammer! Haha had echt het idee dat ze het zo deden! Degene die namelijk vanochtend vroeg meteen de uitslag had reed M2 pony's en een vriendin van haar reed L2 pony's die had hem ook meteen. En nu hier op bokt M2 paarden ook al binnen. Dus vandaar mijn beredening

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:22

Bedenk wel dat veel juryleden die dit doen, er ook nog een betaalde baan naast hebben. Plus misschien een gezin.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:47

PSvanLot schreef:
Een jurylid geeft zijn of haar momenten op dat ze willen en kunnen jureren. De knhs deelt je in.

Ah vandaar! En zetten juryleden zelf/automatisch de punten online of doet KNHS dat? Heeft het dus nog zin om na 17.00 (dan sluit KNHS) regelmatig te kijken voor de uitslag?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:54

Dispar_Vulgo schreef:
PSvanLot schreef:

Ah vandaar! En zetten juryleden zelf/automatisch de punten online of doet KNHS dat? Heeft het dus nog zin om na 17.00 (dan sluit KNHS) regelmatig te kijken voor de uitslag?

Geen idee. Ik ga de 29e voor het eerst jureren .

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:48

Mijn L2 debuut binnen! 179 punten heel jammer! Hopelijk kan ik snel m'n protocol inzien

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:49

Nu wordt het helemaal spannend. Helaas de punten nog niet binnen :(

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:51

Hier ook al de punten binnen van het event van gisteren. Ik reed M1.
Mooie winstpunt dus mijn puppypaard nu lekker officieel M *\o/*

Wat ik wel een beetje apart vind, ben benieuwd hoe jullie daar over denken, mijn filmer moet direct achter de C staan, verder naar achter kan niet want vlak achter de C staat een paal met verlichting en anders is die constant in beeld. Volgens de voorschriften van de KNHS is het geen probleem en mag de filmer zelfs ín de ring bij C staan. Vanzelfsprekend staat nu niet de hele combinatie op de film bij de oefeningen bij C, dat kan ook niet. De jury heeft elke oefening bij de C, en dat zijn er nogal wat in deze proef, met een 5 beoordeeld met als commentaar ‘combinatie niet in zijn geheel in beeld’. Het is geen ramp, in kan de punten missen, maar vind het toch ook wel zonde. Heb de knhs al geappt wat ik hier mee moet, maar misschien heeft een van jullie hetzelfde probleem met een ingenieuze oplossing?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:52

Ik heb net toch even KNHS gebeld.

KNHS zet de scores zelf online, dus alleen tussen 8.30 en 17.00 op werkdagen (openingstijden KNHS) kunnen je scores online komen.
Laatst bijgewerkt door Dispar_Vulgo op 22-04-20 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:52

Pony´s B van 17-4 idd ook nog niet online, maar wellicht werkt degene gewoon overdag en heeft pas vanavond tijd om weer verder te gaan,

Maar vind het wel raar dat ze de data van het eerdere event niet eerst afwerken voordat ze naar de volgende gaan.
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 22-04-20 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:54

kiki1976 schreef:
Pony´s B van 17-4 idd ook nog niet online, maar wellicht werkt degene gewoon overdag en heeft pas vanavond tijd om weer verder te gaan

Maar je hoeft dus pas morgenochtend vanaf 8.30 weer te kijken, want de jury zet niet de scores online op mijnknhs.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:54

@ Martinev gefeliciteerd!
Kan je de bak niet in zijn geheel kleiner maken? Of omdraaien, of in het weiland maken?

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:57

martinev schreef:
Hier ook al de punten binnen van het event van gisteren. Ik reed M1.
Mooie winstpunt dus mijn puppypaard nu lekker officieel M *\o/*

Wat ik wel een beetje apart vind, ben benieuwd hoe jullie daar over denken, mijn filmer moet direct achter de C staan, verder naar achter kan niet want vlak achter de C staat een paal met verlichting en anders is die constant in beeld. Volgens de voorschriften van de KNHS is het geen probleem en mag de filmer zelfs ín de ring bij C staan. Vanzelfsprekend staat nu niet de hele combinatie op de film bij de oefeningen bij C, dat kan ook niet. De jury heeft elke oefening bij de C, en dat zijn er nogal wat in deze proef, met een 5 beoordeeld met als commentaar ‘combinatie niet in zijn geheel in beeld’. Het is geen ramp, in kan de punten missen, maar vind het toch ook wel zonde. Heb de knhs al geappt wat ik hier mee moet, maar misschien heeft een van jullie hetzelfde probleem met een ingenieuze oplossing?

Is het geen optie om eventueel een bak uit te zetten in een weiland? Dan heb je geen palen.. Of zelf wel achter de paal gaan staan en de telefoon voor de paal houden (scheelt toch weer een stukje, want er zit geen persoon tussen).
Mijn zusje had iets soortgelijks, door het slechte licht waren dingen niet te zien. Maar dat is wat makkelijker op te lossen natuurlijk.. En gefeliciteerd met je winstpunt *\o/*

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:59

Dank je Samy! Edit, en LienC!

Thanks voor je tips, ik ga er over nadenken! Aan de andere kant staat dezelfde paal dus dat gaat helaas niet.
Hij moet alleen wel heel veel kleiner wil je hetzelfde probleem niet houden ben ik bang. In het weiland zou kunnen maar mijn paard staat op blote voeten dus dat is niet ideaal.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:01

martinev schreef:
Dank je Samy! Edit, en LienC!

Thanks voor je tips, ik ga er over nadenken! Aan de andere kant staat dezelfde paal dus dat gaat helaas niet.
Hij moet alleen wel heel veel kleiner wil je hetzelfde probleem niet houden ben ik bang. In het weiland zou kunnen maar mijn paard staat op blote voeten dus dat is niet ideaal.

En filmen met een andere camera? Soms wil dat nog wel eens schelen met hoeveel je ziet.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:09

@mavantos, goeie, dat valt te proberen.

En camera voor de paal houden vind ik ook nog een goede!

Even voor het beeld, zo zag het er nu uit, paar stukjes van de proef maar halthouden en achterwaarts staan erop. Snap heel goed dat het moeilijk te beoordelen is zo hoor, maar dat is het op sommige wedstrijden ook met vreemd gepositioneerde juryhokjes!

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:19

Nog een idee trouwens, ik heb een Samsung A80 en deze optie:
Je filmt dan een soort van 'uitgezoomd'
Afbeelding

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:20

martinev schreef:
@mavantos, goeie, dat valt te proberen.

En camera voor de paal houden vind ik ook nog een goede!

Even voor het beeld, zo zag het er nu uit, paar stukjes van de proef maar halthouden en achterwaarts staan erop. Snap heel goed dat het moeilijk te beoordelen is zo hoor, maar dat is het op sommige wedstrijden ook met vreemd gepositioneerde juryhokjes!

[ Video ]

Snap wat je bedoelt maar vind het nog best netjes op beeld staan met de ruimte die je hebt!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:22

Hmmm wij hebben IPhones, ken die functie niet. En vraag me af of je dan bij de A nog wel wat ziet?

Zou de filmer denken jullie ook iets meer links van de C kunnen staan, dan kan ze nog wel een stapje naar achter. Dan doe ik gewoon alsof zij de C is met mijn oefeningen. Volgens mij zie je dat niet echt op de video?