[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:07

Goed geregeld Nan! :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 13:58

Grip lijkt mij ook fijn!

Pony vandaag foutloos en gewonnen in het M. :) :D

Met een lekkere vage screenshot. :=

Afbeelding

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 15:03

Capriootje schreef:
Spannend hoor, rondje M. Succes! :D Hoe ver is je 3 jarige nu?

Ze deed het met 2 hoefjes in der neus :D in het L mooi simpel foutloos en in het M een balk door een inschattingfout van mijzelf. Dik tevreden over de eerste keer M :D

De 3 jarige is nu zo goed als beleerd, stap draf galop zit erop en ook al netjes in de aanleuning. Op en afstappen was eerst nog een dingetje maar gistermiddag ging dat erg goed en zonder eerst even longeren erop. Fijn paardje :) en niet vies van regen haha. beetje balen maar eerst was het droog en later in de regen gereden. Volgend weekend komt ze thuis.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 15:07

Gefeliciteerd Ch3x !

Ik vind broeken met grip een drama.. ik heb dan het gevoel dat ik muurvast zit. Maar ja misschien is het gewoon wel weer iets waaraan je moet wennen. Ik heb alle rijbroeken zonder grip of kunstleren zitvlak. Moet ook zeggen dat t leer van mijn zadels wel redelijk stroef is.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 15:49

Zo ons L debuut zit er ook op. Eerst een fijn rondje B gesprongen, foutloos en 72,5 stijlpunten. L was er direct achteraan, hier helaas 2 balken in. Beide parcoursen waren bijna hetzelfde en aardig lang. Schimmel was aardig moe in het L en ik hield net te weinig druk met mijn benen. Toch enorm tevreden, nu maar kilometers gaan maken in de L en dan worden deze rondjes vast ook beter *\o/*

Change3x, heb je nog zien springen. Mooi rondje :D
Laatst bijgewerkt door Elitedeux op 22-10-16 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 15:49

Hier vandaag bijna helemaal tevreden na mijn start in Asten. Voor ons ruim een half jaar geleden dat ik voor het laatst ben gestart. Eerste stuk ging echt super, toch helaas wat pech balkjes. Net niet hoog genoeg opgesprongen. Vervolgens na 7 de roze oxer begon ons oude spelletje weer te voorschijn te komen en neemt ze zelf het roer over. Hierdoor tussen 8 en 9 toch maar gekozen om een keer goed aan de rem te trekken en kreeg ik waardeloze sprong op 9. Tussen 9 en 10 had ik al weer wat meer te zeggen over de controle, maar nog niet helemaal genoeg.

Instructeur was ook aanwezig en die heeft ook meegekeken, dus we gaan weer verder met de probleempjes in de les. Tips mogen natuurlijk naar aanleiding van het filmpje ;)

Schoentje, wat heb je trouwens een paar leuke paardjes op de vrachtwagen staande gehad vandaag.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 17:18

Mooi debuut Elitedeux, de kop is er af.
Marijkeee ook een mooi debuut!
Moonlight: Na een half jaar niet starten toch best een fijn rondje! Ik vind je paard wel redelijk strak in het lijf ogen. Misschien iets om dressuurmatig te werken aan wat meer buiging en loslaten van de rug?

Vandaag een rondje L gesprongen. Kon niet echt een fijn ritme vinden, paar slechte afstanden en had meteen op 1 en 3 een balk, terwijl ze normaal het hout echt niet aan wil raken. Gelukkig later in het parcours wel een paar fijne sprongen, dat gevoel maar meenemen naar het volgende concours :).

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 18:48

Eef_Bam schreef:
Mooi debuut Elitedeux, de kop is er af.
Marijkeee ook een mooi debuut!
Moonlight: Na een half jaar niet starten toch best een fijn rondje! Ik vind je paard wel redelijk strak in het lijf ogen. Misschien iets om dressuurmatig te werken aan wat meer buiging en loslaten van de rug?

Vandaag een rondje L gesprongen. Kon niet echt een fijn ritme vinden, paar slechte afstanden en had meteen op 1 en 3 een balk, terwijl ze normaal het hout echt niet aan wil raken. Gelukkig later in het parcours wel een paar fijne sprongen, dat gevoel maar meenemen naar het volgende concours :).

Dankje Eef bam, meer over de rug en ontspannen daar droom ik nog over. Momenteel loopt ze dressuurmatig super lekker en ontspannen, maar zodra ik ook maar aanrij voor het springen dan gaat er een knop om en is dus alles weg. Hoe meer ik dan ga proberen te regelen hoe vervelender ze word. Dat vervelende gedrag werd steeds erger en dat is de reden dat ik die wedstrijd stop ook heb ingeschakeld. Ik mag ondertussen alweer meer sturen en over het tempo te zeggen hebben dan en flinke tijd geleden.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:25

Gefeliciteerd Elys!
Lekker Marijke!
Fijn elitedeux, idd kop is er af!
Lastig is dat moonlight, mijn vorige merrie deed dat ook, dat tempo steeds meer overnemen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 20:23

Klinkt als een succesvolle dag Marijke! :j

Moonlight, ik kan je filmpje nu niet kijken maar zal dat vanavond of morgen even doen!

Elitedeux, startte je tussen de paarden? Dan zal ik je wel niet gezien hebben! Bedankt voor het compliment! Hij was fijn te rijden en het stond allemaal niet zo achterlijk gebouwd gelukkig. :=
En jij ook gefeliciteerd met de nette resultaten!

Eef, volgende keer beter en toch fijn dat er goede stukken tussen zaten. :D

Verder bedankt voor de felicitaties!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 20:46

Change3x schreef:
Klinkt als een succesvolle dag Marijke! :j

Moonlight, ik kan je filmpje nu niet kijken maar zal dat vanavond of morgen even doen!

Elitedeux, startte je tussen de paarden? Dan zal ik je wel niet gezien hebben! Bedankt voor het compliment! Hij was fijn te rijden en het stond allemaal niet zo achterlijk gebouwd gelukkig. :=
En jij ook gefeliciteerd met de nette resultaten!

Eef, volgende keer beter en toch fijn dat er goede stukken tussen zaten. :D

Verder bedankt voor de felicitaties!

Ja in de B en L met een Schimmel haha. Nee vond het ook eerlijk gebouwd, daarom ook voor het eerst L gestart daar haha.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:14

Goed gereden allemaal !!
Vond dat filmpje in asten ook netjes rondje en goed opgelost tussen 8&9 .

Ik zelf heb met diabell echt slecht gereden in de reuver .. zo vervelend ..iedere oxer in het parcour durft ze niet meer mooi door te springen maar valt ze terug en hangt ze "stil" boven de hindernis .. iemand tips??

Edelweis ging wel erg lekker ! Jammer genoeg reed er iemand op mijn lijn van 1 naar 2 waardoor ik die lijn dus heel gek moest rijden .. en toen nam ze een balk mee . De rest van de ronde echt super fijn gereden met veel controle en een mooi basis tempo. Ik heb dus tevrede :)

NathalieBoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:42

Vandaag is even bevestigd dat ik qua dressuur ook wel goed zit :+
198 in het L1 & 3e _O- Nog nooit zulke punten gereden in de dressuur (meestal hooguit 190) maar het ging wel echt super fijn. Maar toch blijf ik erbij dat springen leuker is :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 22:12

Dressuur is best leuk :D maar springen is inderdaad veel leuker :D al vind ik crossen echt de grootste kick geven

Ik vind je paard juist op hindernis 8 heel mooi springen, wat me wel opvalt is dat zowel paard als jij heel gespannen zit. Je wil dat hij langzamer gaat maar daardoor lijkt hij wel onder zn tempo te gaan lopen waardoor hij geirriteerd raakt. Zit je expres iets verlicht? Misschien dat je kan proberen om gewoon rustig te gaan zitten en de hindernissen op je af te laten komen. Nu geef je eigenlijk met je bovenlichaam misschien het signaal af om vooruit te gaan en hem vervolgens op de rem zet.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 23:49

benthevigox schreef:
Goed gereden allemaal !!
Vond dat filmpje in asten ook netjes rondje en goed opgelost tussen 8&9 .

Ik zelf heb met diabell echt slecht gereden in de reuver .. zo vervelend ..iedere oxer in het parcour durft ze niet meer mooi door te springen maar valt ze terug en hangt ze "stil" boven de hindernis .. iemand tips??

)

Misschien helpt een tikje voor of boven de sprong zodat hij meer door springt.

Een grote kans dat de oorzaak is dat ze gespannen is, veel km maken en geef haar vertrouwen. :j

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 07:17

Heb niet echt het idee dat ze gespannen is .. heeft wel een tijd geleden beetje vast gezeten in haar lichaam waardoor ze zo is gaan springen . Ze is al aantal weken los gemaakt maar die gekke sprongen zijn er nog niet uit helaas .. thuis gelukkig helemaal niet maar op wedstrijd laat ze ze nog steeds zien . Dankjewel voor de tip ! Ga er mee aan de slag !

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:10

Dat zijn idd geen fijne sprongen als ze 'stilhangen'. Je zou idd een tikje op de sprong kunnen proberen. Heb je ook verschil in aanrijden? Dat je bijvoorbeeld te voorzichtig/traag/afwachtend een oxer aanrijd? Dat als jij meer lef toont in het aanrijden, zeg niet gelijk harder, maar lekker door galopeert, je been er aan houd etc je een betere sprong krijgt?

En ik heb de rest niet bijgelezen. Elysa lekker gereden zag ik voorbij komen op FB :j
Las over debuten in hogere klasses, super! Komt allemaal goed :))
Voor de mensen met goede resultaten; gefeliciteerd. Voor de mensen met mindere dagen: volgende keer beter.

Ik heb zelf vrijdag een crosstraining gereden, heerlijk. Niks aan de hand, erg simpel. Vrijdag dressuurwedstrijdje. Voor 't jonkie 2e wedstrijd en gelijk 1e keer binnen met op elke meter een bloem of boom.... Maar hij gaf geen kik. Erg koel, geweldig. 194 en 193,5 en nog een 3e prijs (inclusief een rolade). De ander in het L2 193,5 en 186,5. Omdat ik net buiten de prijzen was nog een rolade gekregen.

Volgend weekend laatste eventing van het seizoen voor ons..

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:45

Oeh dat stilhangen heb ik ook eens gehad maar dat had voornamelijk te maken met kijkerigheid van paard en spanning van mij. Springt (en zit) echt vreselijk.

Heb toen zoveel mogelijk voorwaarts gereden (en dat terwijl ik haar normaal iets terug moet rijden).

Rijd je onbewust anders aan op de oxers? Ik denk dat het gewoon weer "normaal" moet worden (oefenen door te doen).

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:00

vibabu schreef:
Dressuur is best leuk :D maar springen is inderdaad veel leuker :D al vind ik crossen echt de grootste kick geven

Ik vind je paard juist op hindernis 8 heel mooi springen, wat me wel opvalt is dat zowel paard als jij heel gespannen zit. Je wil dat hij langzamer gaat maar daardoor lijkt hij wel onder zn tempo te gaan lopen waardoor hij geirriteerd raakt. Zit je expres iets verlicht? Misschien dat je kan proberen om gewoon rustig te gaan zitten en de hindernissen op je af te laten komen. Nu geef je eigenlijk met je bovenlichaam misschien het signaal af om vooruit te gaan en hem vervolgens op de rem zet.

Express in verlichte zit. Mevrouw gaat dan helemaal over de zeik. Sinds ik sta durft ze steeds ietsjes beter te ontspannen, al gaat dat in mini stapjes.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:54

:wave:

Ik zie veel goede resultaten voorbij komen, goed bezig! Gefeliciteerd iedereen. :)

Moonlight, ik vind het een knap rondje na zo'n tijd niet gestart te hebben! En over dat strakke in het lijf, denk ook dat dat te maken heeft met dat zij hef in handen neemt. Vind ook dat je het goed opgelost hebt tussen 8 en 9. Wel fijn dat je instructeur er was en dat jullie aan de hand van je parcours weer aan de slag kunnen.

Benthevigox, sorry geen tips van mijn kant. Gelukkig heb je met Edelweis wel fijn kunnen rijden! Zonde dat iemand in je lijn rijd.. Kan ik mij zo aan irriteren. :=

NathalieBoer, dressuur is óók leuk! Gefeliciteerd! Ik start ook wel regelmatig dressuur. Dan ben ik toch wat gemotiveerder in mijn trainingen.

Carola, wat een heerlijke paarden heb je ook. :+: Fijn dat Hidalgo zo nuchter is! Nog oefenparcoursen op de planning staan? Ik ben nog altijd verliefd op Vos. Al mensen gehad die interesse hadden?

Kayleigh, zag op Facebook dat je weer een fijne les gereden hebt. Toppers! Jij nog wedstrijd(en) op de planning?

Wij hebben even geen wedstrijd op de planning, misschien volgende week zondag naar Amersfoort maar qua planning komt het me slecht uit maar wil zo graag op wedstrijd. :')

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 16:24

Gefeliciteerd NathalieBoer!

Stil hangen boven de sprong heb ik verder geen andere tips voor dan die hierboven zijn benoemd. Idd een wat hoger grondtempo en wat meer sprong in de galop?

Netjes Ciocolatto! Heerlijk zo'n jong nuchter paardje :) hoelang is ie onder zadel?

Ik heb vanmorgen weer concours gehad, voor de 4e (?) x ook een rondje L achter het rondje B aan. B foutloos, 73.5 stijl en een 3e prijs, L foutloos en in de barrage een balkje, toch nog een 2e prijs. Ik ben dus dik tevreden *D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:07

Netjes Kimmes!!
Goed bezig nathalieboer!
Altijd zo rot als mensen niet goed opletten, bentevigo...

Vanmorgen naar Lisse geweest met beide. Gismo 2 balkjes in de 1e en eentje in de 2e. Was de eerste keer in een 'kleine' bak. Dus hij had nogal moeite met de scherpe bochten haha. Mickey heb ik afgemeld. Zat mezelf weer op te vreten. Vind de B nu zelfs 'eng' worden...

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:34

Even bijgelezen op de laptop, reageert toch wat makkelijker.

Gefeliciteerd Change
Super Marijke en EliteDeux
Hopelijk gaat het de volgende keer wat lekkerder EefBam
Benthe, balen dat er iemand in de weg staat, probeer ik zelf altijd heel goed op te letten.
Netjes Ciocolatto
Gefeliciteerd Kimmes
PaljasLaura zo'n periode heb ik ook een tijdje ook gehad bij de pony's, ben toen toch even een tijdje stopt met springen op wedstrijden en oefen wedstrijden gestart voor wat meer vertrouwen.

Morgen weer flink aan de slag in de dressuurles met een meer actieve maar verkleinde galop voor het springen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:39

Ja het is echt een onwijs fijn dier geworden. Hij is ruim anderhalf jaar zadelmak. Winterperiode stil gestaan toen ik er net een aantal keer had opgezeten, slecht weer, vroeg donker etc. Vanaf april/mei heb ik hem weer stilaan opgepakt denk ik, weet niet precies meer wanneer.

Heb geen oefenparcoursen op de planning staan. Wil binnenkort even kijken op tiebot, aantal keer misschien en dan de BB maar in!

Hij gaat fijn Laura! Super.
Met Mick is het wel vervelend.. Heb je hem ook wel eens vakantie gegeven tussendoor? Zo een weekje niks doen, maandje, of misschien zelfs de winterperiode een beetje kalm aan? De lol is er zo vanaf, maar op een gegeven moment kan de angst ook omslaan naar ongelukken enzo. Fijn dat je er zelf wel bij stil staat!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:02

Klopt vandaar dat ik dan ook maar niet ben gegaan. Vrij wordt ie helaas niet echt beter van en dat stoppen is dus niet echt ergens op terug te leiden en doet ie ook alleen op wedstrijd. Dus dat trainen wordt ook vrij ingewikkeld..
Hij doet dit eigenlijk al sinds ik hem heb en degene die hem zadelmak heeft gemaakt en tm zijn 10e jaar heeft gehad zegt dat ie dit vanaf het begin al doet. Dus ik heb ook dan echt geen idee of het dan nog zin heeft om bij een 15 jarig paard nog wat aan z'n verstand te krijgen.

Wel echt fijn ook dat Hidalgo zo goed zijn best doet! Hoe gaat het met de rest van je paarden? Heb je ze nog allemaal?