[HK]Jonge wedstrijdruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lina1998

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 20:02

Dat begrijp ik Lisa, het is altijd wel vervelend als er wat mis is met de hoeven maar een goede smid weet er meestal wel raad mee.
Wedros doet het momenteel super goed dus waarom ook niet :p

Fijn lisanne, klinkt goed!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:53

Rijden gisteren was alweer stukken en stukken beter! Op het einde heeft hij lekker losgelaten en was hij lekker los.
En neen, ik heb al een tijdje geen les meer gehad ( mama in ziekenhuis ,stage,..) dat is het probleem juist :(
Gelukkig volgende week woensdag eindelijk weer les! *\o/*
Ik baal wel nig steeds een beetje, want toen we terugkwamen van stage ging het echt heeeeel goed, lekker zacht in de mond, sneller los. Want daar heb ik ook heel hard voor gewerkt :j
Achja komt wel weer goed!
Vandaag weer rijden ;)

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:58

Klinkt heftig allemaal kaat :(:)
Fijn dat het gister al een stuk beter ging, vandaag dan vast weer!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 11:54

achja ;) alles komt wel goed :)
ik zal maar gaan ,anders geraak ik er nooit optijd :')

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:25

ik heb gister ook heerlijk gereden!! eindelijk naar een tijdje begon ze weer heerlijk te ontspannen en werd ze minder sterk, alleen rechtsom in gallop nog wel heel sterk. over 2 weken weer op wedstrijd *\o/*

balen kaat! fijn dat het weer goed gaat!

succes morgen!

zijn hier ook eventers eigenlijk? ik zie alleen mensen die dressuurrijden of springen of niet? miss niet goed gelezen :o

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:00

Heyhoi

@kaat na regen komt meestal zonneschijn dus hopen dat dat ook voor jou geld. :(:)

Bij de rest veel positieve dingen gelukkig!

@matedor (weet niet hoe je echt heet)
Ik ben eventing ruiter sinds afgelopen weekend ook ''lid'' van het A-kader bij de junioren. :o

Shetan heeft vandaag weer crosstraining gehad en hij is helemaal klaar voor de L in Hulsberg! :Y)
Hij was als jongste de enige die 0 keer heeft geweigerd.
Dus ik was zeer tevreden!
Ik zei tegen Rob dat ik bijna begon te twijfelen of het wel een 5 jarige slungel hengst was die ik heb meegenomen, dacht bijna dat ik een 15 jarige ervaren paard had meegenomen haha. Rob zei ook dat hij het er ook wel allemaal heel simpel laat uitzien!

Ben wel erg blij met hoe het nu gaat ons eerste jaar samen verliep niet zo soepel. Shetan was een echte paniekeur ik ben in het begin er ook een paar keer best hard vanaf gedonderd omdat hij soms in een keer heel erg kon paniekeren. (maar nu is hij soms iets te relaxed, dus nu nog wat meer peper in zen reed en het nog wat meer evenwicht en dan is het helemaal geweldig:) )

Maandag heb ik mijn eerste kader-training dat vind ik toch wel spannend hoor. (Vooral omdat er in de mail stond dat er pers en tv komt O:) )
Laatst bijgewerkt door Brainfail op 16-05-15 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:01

matedor schreef:
ik heb gister ook heerlijk gereden!! eindelijk naar een tijdje begon ze weer heerlijk te ontspannen en werd ze minder sterk, alleen rechtsom in gallop nog wel heel sterk. over 2 weken weer op wedstrijd *\o/*

balen kaat! fijn dat het weer goed gaat!

succes morgen!

zijn hier ook eventers eigenlijk? ik zie alleen mensen die dressuurrijden of springen of niet? miss niet goed gelezen :o

Ik wil als het beter gaat dólgraag eventing gaan rijden.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:33

Gisteren ging rijden heel erg goed! Ben weer helemaal blij! Het ging super! laten we hopen dat het zo blijft :D
enn wowie wat top en spannend van de kader-training!! @caresje !

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:33

Hier in België heb je niet zo heel veel eventing vind ik, of het is toch minder bekend in ieder geval :P

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:35

En de vorige eigenaaresse van mijn paard heeft me dit weekend een berichtje gestuurd! echt geweldig want nu heb ik eindelijk een idee van wat hij eigenlijk kon en hoe en waar hij stond! Toen ik hem kocht wisten we eigenlijk zo goed als niets van zijn achtergrond helaas.

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:57

Ahh wat leuk kaat!
Hier vandaag voor het eerst M2 gestart, proef begon fijn maar na een paar onderdelen begonnen ze met de
prijsuitreiking erg dicht bij de ring. Al die mensen klappen natuurlijk... Dus daardoor behoorlijk veel spanning, wat foutjes en fouten in de contra.. Erg jammer want hij liep super! Volgende keer beter :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:04

ach dat is niet zo erg, volgende keer beter! :D
top dat hij super liep!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:58

Hey! Oh mensen ik had dit topic onstipt :o miste jullie zo ik dacht huh...

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:59

Super aniek en echt wel heel erg gaaf Kaat! En welkom iedereen.. :D

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:01

Zal ook maar snel even weer Updatje doen dan.. Heb afgelopen weken super veel gedaan met original. Ook een oefencross en trainingsweek. Dressuur matig loopt ze steeds beter wahh! Woensdag weer wedstrijd. Morgen zal ik echt alles een beetje doorlezen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 08:17

Vandaag is het dan zover :D .

Ze maken het bij de KNHS alleen nog spannender er komen namelijk mensen van de pers en de tv! :wow:

Dus mischien zie je me straks op tv of in de krant voorbij komen haha. :P

@kaat: er zijn er wel een aantal in België, ik cross ook regelmatig in België maar BE is meer een springland. (dus wss is het daarom minder bekend)

@aniek: Dat is echt vervelend heb je er achteraf niks van gezegd? Dat zou ik wel gedaan hebben ik vind het niet netjes. :n Maar volgende keer hopelijk geen klappende mensen.

@Hillady: respect dat je dat kan hoor met een dressuurzadel springen en crossen!
Dat vind ik echt verschrikkelijk! Maar ik ben daar een echte miep in hoor springen met springzadel dressuren met dressuurzadel andersom kan wel maar alleen als het echt niet anders kan.

Oo mischien wel even leuk dit zijn mijn paarden:

Daimler, 7 jarige ruin. Ik heb hem zelf opgeleid ook is hij mijn ''eerste''paard en met hem ben ik vorig jaar fanatiek geworden in de eventing.

Daimler loopt nu 1*:
Afbeelding

Shetan, 5 jarige hengst. Toen ik hem op internet zag staan was ik meteen verliefd op dit pennypaard :P . Helaas het eerste jaar nogal wat ''opstart'' problemen gehad. Paar keer flink van af gevallen omdat hij nogal kon paniekeren daardoor had ik hem een tijd te koop staan omdat ik toch best bang op hem was geworden, maar ik kon het niet over mijn hart krijgen dus nog geprobeerd met hem en nu is hij super braaf geworden en beginnen we echt een combinatie te worden.
(stiekem hoop ik hem volgend jaar te kunnen selecteren voor het WK 6-jarige voor eventingpaarden)

Shetan gaat volgend weekend L eventing in Hulsberg lopen:
Afbeelding

Frieda is een verreden 10 jarige merrie die ik heb overgenomen van een vriendin omdat ze daar weg moest van haar vader.
Frieda heb ik in de eerste maanden dat ze van mij was flink mijn handen aan vol gehad maar nu is ze heel makkelijk te rijden. (als je wat meer vraagt zoals contra schouderbinnenwaarts of wat hogere sprongen wil ze nog wel eens een beetje in haar oude gewoonte vallen.)
Frieda staat nog in stille verkoop omdat ik nog twijfel want ik heb net DIE klik niet met haar, en ik zou eigenlijk terug naar 2 paarden willen verloopig zodat ik meer dat heb voor de paarden van andere mensen te rijden. (en niet steeds moet kiezen wie ik mee neem gezien wij alleen een 2-paardstrailer hebben.

Frieda crosst nu L:

Afbeelding

En dan hebben we nog Just for you die wss helaas verkocht is omdat het financieel helaas niet meer haalbaar is om internationaal te rijden en 4 paarden te hebben. -O-
En nu begint hij juist alles zo fijn aan te pakken en dan moet hij weg....

Afbeelding

Oeps mijn bericht is langer dan gehoopt. :=

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:00

Wauw wat zijn jouw paarden prachtig zeg <3. Jammer dat het laatste paardje verkocht is...

Haha! Het is een veelzijdigheid richting dressuur. Ben meer een springer maar zadelmaker had even niet anders en aangezien ik toch nog B rijd is het niet zo erg.

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:50

Gister met het dubbelgebroken bit gereden, ze liep ontzettend fijn en was veel losser! Echt fijn

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:36

Dankje Hilady :) Maar just is nog niet verkocht ik wacht nog op een definitief bod/aantwoord van mensen die zondag voor een 2e keer zijn komen kijken.

@matedor dat is fijn! het is zowieso altijd fijn als het op een licht bit gewoon goed gaat.

En ik kwam dit op fb tegen is toch wel erg gaaf om jezelf ertussen te zien staan! *\o/*
Een jaar geleden dacht ik dat dat onmogelijk was voor iemand zoals ik.

http://sgw-online.com/2015/05/vijf-comb ... -junioren/

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:04

Wow! Super goed joh!! Echt onwijs gaaf!
super matedor :D! Fijn gevoel als t goed gaat

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:15

ik zou eigenlijk moeten gaan paardrijden, maar ik ben echt stikkapot pfff moet superveel doen voor school :n

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:58

Super Matedor!
Waauww wat gaaf joh :oo
Ahh kaat wat balen..

Morgen weer lang schooldagje te gaan :(

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:45

ach morgen les :D *\o/*

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:12

Les is altijd leuk.. Toch :D?
Morgen heb ik lekker wedstrijd (eigenlijk helemaal niet zo'n zin in, nerveus? :') )
Ponylief al gewassen en geknot.. Met mn knotkunsten .. Kuch. Ze schudde haarzelf droog vandaag en ploep.. Zo ineens 5 knotjes eruit. Na ja. Ik zie morgen wel!
Afbeelding

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:20

Ja les is heeel leuk! :D ben heel blij dat ik eindelijk weer les heb!
En oooh top! heerlijk wedstrijd :D (ik wil ooook :') )
achja morgen doen :P die knotjes ;)