Nienke is een van mijn beste vriendinnetjes, kennen elkaar al heel lang! En Dineke kreeg ik er gratis bij hahaha. Hele lieve meid maar spreek ik nu helaas niet zo vaak meer.
De dames die vandaag op concours gaan heel veel succes!
Ik ga me voorbereiden voor morgen, alle rommeltjes verzamelen en het spul poetsen! Ik denk dat m'n laarzen al staan te verschimmelen die zijn de tas niet uit geweest sinds Almelo (juni/juli)
Hier vandaag ook weer op pad geweest. Terrein was behoorlijk pittig om op te rijden, vooral de baan waarin ik mijn tweede proef had. Mijn doel voor vandaag behaalt. Ze galopeerde weer door in de baan. Nog wel ietsje op de rem. Maar dit kon ik nu prima oplossen met dan een tikje met de zweep te geven. Tweede proef was de pijp leeg. En dit kon ik dan vooral in de galop merken. Had 177 punten en 166 punten.
Wij hebben vandaag ons debuut gehad. Helemaal blij ben ik niet. Losrijden ging top liep erg fijn eerste proef kende ik niet heel goed en jammer genoeg kwam er een hele stoet oude vrachtwagens langs. Toen ik het wel op m'n buikschrijven natuurlijk. Nog 177 en dat vind ik echt nog heel lief haha. Tweede proef was binnen die ging beter al gaat madam dan ontzettend hinneken naar andere paarden, 186 en daar ben ik wel blij mee. Had natuurlijk gehoopt op twee proeven van min 195 maar tja ik ken m'n paard ondertussen wel een beetje en ik denk dat ik dat ook maar niet meer moet verwachten. Mn vader zei heel mooi er hoeft maar een kiezelsteentjes verkeerd te liggen en madam is vantrabbat. (Van slag).
Ja eens zien of ik binnenkort iemand kan overtuigen om rijfoto's te maken
_pauline_
Geplaatst: 29-09-15 12:57
Ik wil mij hier toch ook gaan melden. Ik 'ken' Galeo uit het B debuut topic, lees hier al een poosje mee, en merk dat ik toch graag meer ervaringen zoek in het L2 rijden, in dingen waar anderen ook tegenaan lopen.
Zal mij even kort voorstellen. Ik ben Pauline, dit jaar voor het eerst begonnen met wedstrijd rijden. In februari ons B debuut gehad, 14e geworden op de regio van Zuid-Holland in het L1 (ben ik stiekem wel een klein beetje trots op) en 29 augustus mn L2 debuut gehad met 182 8e en 187 5e.
Waar we vooral nu tegenaan lopen is dat hij met losrijden erg fijn is, maar mij in de ring met wijken blokt. Dan ga ik lopen klooien en is het gedaan. Achterwaarts was in de eerste proef helaas een zware onvoldoende, maar in de 2e proef goed voor een 6 en hoop daar binnenkort toch wel een 7 op te scoren. Ik ben nu in mijn les bezig om te rijden met meer afdruk en activiteit want ik wil graag te braaf en netjes rijden en dat stond met de regio onder m'n protocol en nu met het L2 ook. Maar vind dat ontzettend lastig, maar we oefenen stug door.
Dan nog even een foto van ons tijdens ons L2 debuut.
Alice13
Geplaatst: 29-09-15 13:13
Oefening baart kunst Pauline! Dat geldt voor ons allemaal denk ik. Ik loop tegen het zelfde aan achteruit gaat scheef en wij hebben nog behoorlijk last van spanning in de proef. Ben het twijfelen of ik een oornetje ga halen. Maar weet niet of dat helpt voor ons.
Iig leuk dat je mee komt kletsen en stoere haf!!
Lowara
Geplaatst: 29-09-15 13:23
Hier inmiddels van het weekend ons L2 debuut gehad.
Waren we zaterdag nog relaxed en reed ik 188 en 211 punten in onze laatste L1 wedstrijd, de zondag bij het L2 debuut was ik een grote stressbal wat zich natuurlijk op mijn paard ging uiten Godzijdank uiteindelijk nog 180 en 185 punten weten te behalen, maar we waren zeer creatief bezig her en der We kunnen oa zigzag wijken, halt galop/galop halt, en een achterwaarts wat meer op een omgekeerde keertwending leek dan recht achteruit Stomme zenuwen ook.... Gelukkig zaten er enkele mooie stukken bij waardoor ik met enkele 8ten en 7ens de boel heb weten op te schroeven, maar ben blij dat het debuut achter de rug is nu!
We hadden in ieder geval veel prijzen binnengehaald
_pauline_
Geplaatst: 29-09-15 13:34
Alice, bij ons gaat de ene keer achteruit voorwaarts en recht, na 5 minuten kan het tegendraads en scheef zijn en soms, soms gebeurd er ook niets Ben ook voor het eerst verkeerd gereden, ben naar rechts gegaan ipv links, terwijl het tot 3x toe duidelijk werd herhaald, haha.
De haf is overigens niet van mij, maar ben heeel blij dat ik 'm mag rijden
Lowara, mooie afsluiter van het L1! En gefeliciteerd met de behaalde punten.
Lowara mooie afsluiter en ondanks de zenuwen een mooi debuut! Lekker verder trainen en hopelijk volgende keer minder zenuwen en dan gaat het allemaal vast nog beter (althans daar hoop ik zelf op )
Dinsdag super fijne les gehad, gewerkt aan activiteit v been en voorwaartse drang v het paard. Toen dat goed is gewerkt aan mijn houding! Met mijn korte beentjes heb ik best moeite met mooi stil zitten.
Vandaag weer les. We gaan ons voorbereiden voor de M1, als goed is gaan we werken aan de contra galop. Heel veel zin in want dat is eigenlijk het enige wat nog niet zo goed gaat. Verder kunnen we opzich alles.
Hoe gaat het met jullie? Nog cc op de planning voor aankomend weekend? Ik ga mee als lezer zaterdag naar Vorden!
Galeo
Geplaatst: 01-10-15 16:15
Leuk dat je ook hierheen bent gekomen _pauline_
Gaaf Lowara! Fijn om gelijk al 2 winstpunten te hebben
Ik heb dit weekend niks in de planning. Elke keer als het mijn dag is ga ik trainen voor volgend weekend! (ik doe hem maar 3 dagen in de week).
Ik ben langzaam een nieuwe outfit bij elkaar aan het sparen. Vorige week een nieuwe zweetdeken besteld, vandaag nieuw wedstrijd shirt gekocht. Als ik M1 ben mag ik van mezelf nieuwe laarzen en een nieuw jasje
Ik wou ook een nieuw jasje als ik de M1 haalde.. Maar toen er korting bij divoza was vorige week kon ik het niet laten en heb een nieuw jasje en nieuwe plastron
Volgend weekend teamwedstrijd dan zal ik een foto plaatsen!