[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:44

Vandaag wedstrijd gehad en een wp erbij :), M2+7 alweer, het Z1 begint eindelijk wat in zicht te komen!

Tinkels

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:08

Gefeliciteerd!
Mooie punten?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:36

T ging echt top vandaag! Nog nooit zo fijn gereden in t M2 :D
Was selectie en ik ben kringkampioen, volgende week krijg ik m'n beker etc :D
We hebben 2 kringen bij elkaar zitten met de wedstrijden, eerste proef was ik 4e met 193 maar eerste in de kring en de 2e proef 1e met 186 punten :D wie had dat ooit gedacht, 4 jaar geleden reed ik 4x in de week en viel ik er minstens 3x af, en nu al bijna Z1 startgerechtigd :):)

Sorry voor m'n ego post :o

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:02

Proficiat!

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:37

Tinkels schreef:
Gefeliciteerd!
Mooie punten?

181, niet echt heel fijn gereden. Erg last van stout paard door de wind haha

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:37

Amiigo schreef:
T ging echt top vandaag! Nog nooit zo fijn gereden in t M2 :D
Was selectie en ik ben kringkampioen, volgende week krijg ik m'n beker etc :D
We hebben 2 kringen bij elkaar zitten met de wedstrijden, eerste proef was ik 4e met 193 maar eerste in de kring en de 2e proef 1e met 186 punten :D wie had dat ooit gedacht, 4 jaar geleden reed ik 4x in de week en viel ik er minstens 3x af, en nu al bijna Z1 startgerechtigd :):)

Sorry voor m'n ego post :o

Gefeliciteerd!!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 00:41

Thnx :)

Ach Cindy je hebt je punten toch bijna al :) als je de rest ook makkelijk gehaald hebt dan moeten die laatste 3 ook wel lukken!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:14

Gefeliciteerd allemaal :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:30

Hoi! Mag ik me hier ook melden? :)
Mijn debuut zal waarschijnlijk pas komend indoor seizoen plaatsvinden maar ik bereid me alvast voor :Y)

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:41

Aranel: Welkom en gefeliciteerd met je verjaardag!

Cindy gefeliciteerd met je wp.

Amigo: super, gefeliciteerd hoor!!

Tinkels: ik start zelf vaker richting Overijssel/Drenthe. Ik woon zelf namelijk niet in Friesland, maar nog net op het randje in Overijssel, paard staat net wel in Friesland. Eerder kwam ik altijd uit voor de regio Overijssel, maar ben vorig jaar zomer verhuist en het paard ook. Toen besloten om voor Friesland te gaan rijden, omdat die selectie wedstrijden e.d. meestal dichterbij zijn dan die van Overijssel. Maar het is wel lastig want ik zet echt net op het randje van beide provincies dus het is bijna altijd wel een stuk rijden. Ik ken de wedstrijden in de omgeving van Friesland dus ook nog niet erg goed.

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:06

Gefeliciteerd met de behaalde resultaten allemaal!

Cindy & Aranel welkom en Aranel gefeliciteerd!

Bij mij gaat het echt super fijn op het moment! Volgende week ben ik jarig en heb mn eigen cadeautje al besteld hoor die ik van vriendje lief krijg! Een stang en trens hoofdstel krijg ik van hem. (moest het dus wel zelf bestellen haha :P ). Vanavond maar even passen en meer punten halen in het M2. Zodra we aardig op weg zijn ga ik het ook gebruiken. Viv loopt erg fijn op stang en trens (vorige eigenaar deed dit ook). Je kan de oefeningen veel meer verfijnen enz. bij haar.

We zullen zien! Nu eerst maar even weer wat puntjes halen. Volgende week verschijnen we weer in de ring! Dus proeven oefenen! :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:12

Bedankt voor de felicitaties!:)
Ik heb mijn oude stang en trens hoofdstel ook nog, heb ik stiekem al gepast bij mijn paard haha.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:20

Aranel schreef:
Hoi! Mag ik me hier ook melden? :)
Mijn debuut zal waarschijnlijk pas komend indoor seizoen plaatsvinden maar ik bereid me alvast voor :Y)

Welkom! Wat ben jij snel gegaan he! Ik zag zo nu en dan nog wel eens een topic langs komen van je knappe fries. En gefeliciteerd :D

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:22

Ik heb cylana ook al enkele keren op s&t gereden, zelf moest ik er wat aan wennen maar zij pakte het super op. De oefeningen loopt ze veel constanter.

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:57

Ik vindt het wel echt lastig. Hoe bouwen jullie zoiets op en zijn jullie daar al mee begonnen? De mijne kent st&tr al wel. Heeft voorheen Z1 gelopen met st&tr.

Ik vindt dat zo lastig. Je leest er zo veeeel topics over maar ja. Ik denk dat ik het er hier beter over kan hebben aangezien wij er nu toch echt "stiekum" over na denken zeg maar :P

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:10

KB_Horse schreef:
Ik vindt het wel echt lastig. Hoe bouwen jullie zoiets op en zijn jullie daar al mee begonnen? De mijne kent st&tr al wel. Heeft voorheen Z1 gelopen met st&tr.

Ik vindt dat zo lastig. Je leest er zo veeeel topics over maar ja. Ik denk dat ik het er hier beter over kan hebben aangezien wij er nu toch echt "stiekum" over na denken zeg maar :P

Ik heb de eerste keer na mijn les er nog 10 minuten mee gereden, stang los en trens teugel ook losjes, 2e keer heb ik er een hele les meegereden, stang ook nog losjes gehouden, dat was echt een succes want daardoor hield ik dus ook mn trens teugel telkens te kort dus daar moet ik nog wat aan oefenen haha :+ binnenkort wil ik wat de stang erbij gaan pakken, maar nog steeds niet helemaal op spanning zeg maar.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:23

KB_Horse schreef:

Ik zou de eerste keren absoluut onder goede begeleiding doen, als je paard er heftig op reageert is het fijn om iemand te hebben die je helpt :)
Bij mijn vorige pony begon ik halverwege de m2 met stang en trens.

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:34

Ja Aranel ik doe dat uiteraard in mijn les voor de eerste keren haha!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:37

Ik vindt het zo lastig, met welke stang moet je beginnen?

Welke hebben jullie gekozen?

Ik denk dat ik voor de mijn niet een te dikke moet hebben, die houdt namelijk niet van dikke bitten.. loopt ie niet fijn op. Maar eentje met tongvrijheid? of juist niet... of korte scharen, lange.. etc.

Tongvrijheid heeft ze nu ook, met de myler level 2 rij ik haar mee.
Als onderleg trens ga ik een myler level 1 gebruiken.. heeft Ch.arlotte Dujar.din ook .. moet goedkomen whaha.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:40

Ik zou me gewoon laten adviseren in de ruitersportzaak :j
Ik weet niet meer welke bitten ik had en weet eerlijk gezegd ook niet meer wat nou beter is :+

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:42

Tinkels! Ik heb precies de zelfde vragen die door mijn hoofd rond zweven haha..

Ja Aranel maar die proberen je 9 van de 10 keer ook alleen maar een duur bit te verkopen...Naar mijn idee :P

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:43

Ik heb een sprenger onderleg dubbelgebroken trens en stang. De stang is vrij dun aangezien mijn paard maar een klein hoofdje heeft. En de lengte van die stokken ( zou even niet weten hoe dat heet :+ ) van de stang waar de teugels aan zitten is biu mij 8 cm geloof ik.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:05

de stokken heten : scharen :P (volgens mij)

ik vind een bit al mega moeilijk.. er is zoveel keuze.

Trust vind ik ook wel heel interessant, lijken me erg fijne bitten.
Maar om die zo even te kopen terwijl ik niet weet of het een goed bit is voor de mijne..stja.. lastig! :roll:

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:09

Tinkels schreef:
de stokken heten : scharen :P (volgens mij)

ik vind een bit al mega moeilijk.. er is zoveel keuze.

Trust vind ik ook wel heel interessant, lijken me erg fijne bitten.
Maar om die zo even te kopen terwijl ik niet weet of het een goed bit is voor de mijne..stja.. lastig! :roll:

Owhja :') het hoofdstel met bitten en frontriem enzo heeft mij 450 euro gekost :+ er hangt 300 aan bit in haha

Soms kan je ook bitten meenemen om te testen, kan je altijd even vragen bij een ruitersport winkel

Edit; jij woont in friesland toch? Zou je even bij de hypo in droge ham moeten vragen, daar kan dat wel dacht ik.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:12

dank je voor de tip!