heerlijk als die verplichtingen achter de rug zijn. Word hard trainen voor dressuurwedstrijden inderdaad ook een stuk aantrekkelijker! Ik hoop voor je dat burana dat ook vind en goed dr best voor je doet deze week haha Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
heerlijk als die verplichtingen achter de rug zijn. Word hard trainen voor dressuurwedstrijden inderdaad ook een stuk aantrekkelijker! Ik hoop voor je dat burana dat ook vind en goed dr best voor je doet deze week haha
Mijn paard houdt links het bit vast en mijn linkerhand gaat daar iets te graag op in xD Succes ook met de wedstrijd binnenkort!
Zijn je herkansingen wel goed gegaan?
Maar toch 2x eerste met 189 en 199 punten dus we zijn al L1+3
Ik had zoiets van nah, thuis kan ik ook zonder zadel rijden, en we waren zo lekker bezig met het 'serieuze' rijden dat ik het toch niet gedaan heb. Even wat andere dingen doen is nooit verkeerd en als je inderdaad al druk bent in je hoofd vanwege herkansingen en dan ook serieus wil gaan rijden... Is bij mij altijd een onmogelijke combinatie
Ze liep echt allesbehalve zuiver, ugh... Toch eventjes erop gegaan om te voelen en toen voelde ik het in stap al. In draf zakte ze echt bij elke pas door haar rechterbeen. Meteen uitgestapt en beide voorbenen van schouder tot hoef gekoeld. Vanavond terug om weer te koelen en over het harde te wandelen. Vraag me af hoe ze het voor elkaar gekregen heeft... In de 2 jaar dat ik haar heb heeft ze echt nog nooit wat gehad en in de wei of stal doet ze echt nooit gek maar een ongeluk zit natuurlijk in een klein hoekje.
Resultaat is nog niet binnen trouwens, dus nog even afwachten..

Gister lekker met bijzet gelongeerd, en ze liep lekker, vandaag kwam een vriendin langs met haar paard, heel gezellig gereden, en onderweg bij pannenkoekenhuis gestopt, paarden kunnen daar staan, en wij heerlijk geluncht
Morgen staat er nog een bosrit op de planning, en daarna ga ik d'r maar weer is oppakken, we genieten overduidelijk van onze vakantie momenteel
Komt verder niet heel verkeerd uit, want over 1.5 week hebben we ook weer een endurance op de planning staan. 
Ik kan het geloven dat jullie van jullie vakantie genieten!
vanavond les en zaterdag lekker op springwedstrijd! vorige keer vond hij daar alles eng, dus ga eerst een rondje BB doen, ik heb een actie camera gekocht, even kijken of ik het kan filmen

[/link]
[/link]
[/link]
[/link]

Had het Monty Roberts halster omgedaan, 1 touw er normaal aan vastgeklikt en de ander aan dat touw wat over de neus loopt in geval van nood en dat werkte echt top. Alleen toen we op de dijk liepen, kwamen er opeens schapen uit de bosjes en toen stond ze toch even op d'r achterbenen; ik weet dat ik de volgende keer handschoenen aandoe want heb wel een beetje blauwe vingers nu
vervelend dat het nog niet over is, doet ook wel echt pijn zo te horen

Hij was wel lekker actief, had genoeg energie en de middendraf lukte heel fijn, alleen het verzamelen ging wat lastiger.
Hopelijk blijkt het uiteindelijk toch iets kleins te zijn.
Nog gefeliciteerd!
Had ook niet echt verwacht dat het wat ergs was omdat niks dik of warm was... Heb elke dag 2 keer per dag 20 minuten gewandeld en 20 minuten gekoeld. Gisterochtend was ik alleen op stal en kon ik dus niet goed zien hoe ze liep, die avond iemand mee laten kijken en toen leek ze goed te lopen. Vanochtend eerst gewandeld en toen gereden; beetje rechtuit en voltes in stap en draf en niks aan de hand. Net nog even gekoeld en gewandeld voor de zekerheid...
eindelijk fijn rustig in de aanleuning, dit is namelijk altijd al een werkpunt geweest, ook bij de vorige eigenaar. En nog maar heel minimaal ongelijk op 2 teugels. Hopelijk kunnen we dit vasthouden. Word er altijd helemaal gelukkig van als het goed gaat hahaha. 
Wat bijzonder van dat massagetrucje, super dat het zo werkte!
En die vakantie modus is toch wel even heerlijk, de serieus werk modus gebeurt al ongeveer het hele jaar
En balkjes zijn super inderdaad, fijn dat dat lekker ging.
En super dat het vanochtend zo goed ging, ik kan daar ook altijd helemaal blij van worden haha.
Heel veel succes alvast 
Ze liep eigenlijk wel fijn, van de balkjes werd ze nogal
blij. Alleen de galop vond ik nog te kort, en wilde ze ook niet helemaal fijn in zakken, middengalop werden juist hele snelle kleine pasjes terwijl ze die normaal gewoon heel mooi doorspringt, dus ik wil binnenkort wel weer even iemand laten komen om haar even los te krijgen. Stap, draf, zijgangen en stelling/buiging gingen prima, dus galop maar niet al te veel aan gerommeld, uiteindelijk zaten er toch een paar prima stukken tussen, in ieder geval beter dan tijdens m'n laatste les
Jammer dat je voor je gevoel niet zo lekker gereden hebt. Alhoewel, ik ook altijd dat mijn punten niet kloppen met mijn gevoel, heel apart. Voelt het goed dan heb ik redelijk lage punten, voelt het alsof Parti overal vastzit, heb ik ineens hele hoge punten 
Terwijl de meesten van jullie lekker in de vakantie-modus zitten, zijn wij alleen maar druk aan het trainen geweest geloof ik 
Maar goed, ’s middags ging een stalgenoot de BB cross rijden, dus met haar nog even de cross gelopen. Het was dat Parti niet helemaal lekker is/was, en ik hem voor het kampioenschap niet te veel wil belasten, anders waren we daar ook echt wel heen gegaan! Staat sowieso op de lijst om volgend jaar te doen. Heb ik ook nog even de tijd om een winstpunt in het springen te rijden
In het bos lekker overal voorop gereden (Parti is de laatste tijd niet te genieten achter andere paarden) en mooie stukken gegaloppeerd. Tussen kwamen we nog mensen tegen, die Parti natuurlijk ontzettend eng vond. En terwijl hij op de rem trapte, schrok hij van iets achter hem, dus schoot weer naar voren. Met als gevolg en door de lucht vliegende ijzer
Rest van de rit maar met een ijzer in m’n hand gereden (ging nog verrassend goed eigenlijk
) Gelukkig kon ie er woensdag weer ondergezet worden.
Parti was al een aantal keer half steigerend omgedraaid, en deed dit dus ook net toen er mensen naast hem stonden, oeps…Nog wel even een sprintje getrokken op de terugweg, om de energie eruit te laten. 44,4 km/u
Na zo'n dressuurpauze kan je inderdaad al tevreden zijn! Grappig dat je zo geimproviseert hebt. uiteindelijk werkt dat net zo goed als duur springmateriaal haha. Wie weet bleef ze ook wat kort in galop omdat ze wat heet was van de balkjes? Een keer los laten maken kan sowieso geen kwaad.
)

Maar nu dat goed gaat had ik daar geen last meer van, nu de eerste keer vind ik het wel weer even spannend. Zit continu met de vraag 'is het nu dan wel goed genoeg? ' 
Het was echt een gevecht gewoon, maar omdat ik zelf nog rustig kon blijven wilde ik dit keer niet afstappen dus echt doorgegaan totdat ik had 'gewonnen'. Helpt ook niet dat er stalgenoten langs de bak kwamen staan, zich verbazend over hoe bizar ze reageerde terwijl het gister zó goed ging.
Eerst echt alles perfect, vrolijk paard, en dan opeens gooit ze de handdoek weer in de ring en kan ik weer 20 stappen terug.
Je had een hoop om weer te vertellen, leuk om te lezen allemaal.
Kan me voorstellen dat je wel beetje uitkijkt om op wedstrijd te gaan en dan hoor je ineens dat het misschien niet kan.
Maar wel weer met kippenvel naar hans peter en diederik gekeken. Begin echt langzaam fan van die laatste te worden, hij rijd zo geweldig rustig
ik ben wel benieuwd naar de foto's!
ja hij heeft het overduidelijk beter dan ik, en hij vond het heerlijk! ze heeft hem helemaal nagekeken, en hij was eigenlijk topfit, alleen blijkt hij een karperrug te hebben, hij heeft iets een bobbel in zn rug waarbij de kans groter is dat ze daar spanning opbouwen, hij had daar idd ook iets spanning
hij liep voor de rest super fijn en heb dit keer gewoon fijn kunnen rijden zonder dat hij overal van schrok, en helaas ben ik zondag ziek geworden, dus vanaf toen ook al niet meer gereden, vanavond ook geen les