[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

m9ara

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 08:57

Ik snap dat je herkansingen even prioriteit hadden, hebben ze bij mij ook altijd. Heb je het nog gehaald of is dat nog niet bekend? En wat studeer je eigenlijk? :) heerlijk als die verplichtingen achter de rug zijn. Word hard trainen voor dressuurwedstrijden inderdaad ook een stuk aantrekkelijker! Ik hoop voor je dat burana dat ook vind en goed dr best voor je doet deze week haha

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:53

m9ara, herkenbaar. :P Mijn paard houdt links het bit vast en mijn linkerhand gaat daar iets te graag op in xD Succes ook met de wedstrijd binnenkort!
Leuk paard heb je.

fleur_yen knap dat je jezelf kan opsluiten! Ik heb volgende week ook een herkansing en ik heb eigenlijk nog te weinig gedaan. Ik zit nog steeds in vakantiemodus en die modus krijg ik niet uit :') Zijn je herkansingen wel goed gegaan?
Wel fijn dat je nu weer alle tijd hebt! Na mijn herkansing heb ik nog een maand vakantie vooraleer ik weer naar school moet, dus dat is erg fijn :)

Nou en mijn debuut was best geslaagd! Zelf was ik niet geheel tevreden :o Maar toch 2x eerste met 189 en 199 punten dus we zijn al L1+3 :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:56

Gefeliciteerd met je punten en prijzen anthea! Dat is zeker een geslaagd debuut geweest. Zeker als je vind dat het nog beter kan :))
Noem me trouwens gerust mara, dat typt wat makkelijker haha.

Bij mij ging het rijden vandaag wat minder, waren beide onrustig en ik ook iets te ongeduldig.. Uiteindelijk wel de knop een beetje om kunnen zetten en het redelijk fijn kunnen afsluiten. Volgende keer hopelijk beter!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:25

Welkom Anthea, heel gaaf paard en qua punten een super debuut zeg, gefeliciteerd :D

Ja dat is superleuk Mara, aan inspiratie geen gebrek op het moment haha. Ben benieuwd hoe je wedstrijd gaat, leuk dier :)

Nee Fleur, niet met de bbp gereden uiteindelijk :') Ik had zoiets van nah, thuis kan ik ook zonder zadel rijden, en we waren zo lekker bezig met het 'serieuze' rijden dat ik het toch niet gedaan heb. Even wat andere dingen doen is nooit verkeerd en als je inderdaad al druk bent in je hoofd vanwege herkansingen en dan ook serieus wil gaan rijden... Is bij mij altijd een onmogelijke combinatie _O-

Laatste 2 dagen trainingsweek gingen echt top, zaterdag 'afgebouwd' met longeren, zondag vrij, maandag lang en laag gereden en vandaag was het mis...
Wilde eerst even longeren omdat ze gister zo druk was dat ik er niks mee kon, maar vrijwel meteen tijdens het aandraven zag ik al iets wat niet hoorde :n Ze liep echt allesbehalve zuiver, ugh... Toch eventjes erop gegaan om te voelen en toen voelde ik het in stap al. In draf zakte ze echt bij elke pas door haar rechterbeen. Meteen uitgestapt en beide voorbenen van schouder tot hoef gekoeld. Vanavond terug om weer te koelen en over het harde te wandelen. Vraag me af hoe ze het voor elkaar gekregen heeft... In de 2 jaar dat ik haar heb heeft ze echt nog nooit wat gehad en in de wei of stal doet ze echt nooit gek maar een ongeluk zit natuurlijk in een klein hoekje.
Uitgerekend nu terwijl ik de 18e eindelijk weer wil gaan starten. Echt even duimen dat het iets kleins is; benen waren niet warm en nergens was het dik... Stom beest _O-

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:09

Normaal kan ik mezelf ook niet opsluiten Anthea, ik heb normaal gesproken nogal concentratieproblemen, maar heel toevallig ging het afgelopen weken niet verkeerd. Ik studeer trouwens communicatiewetenschappen Mara ;) Resultaat is nog niet binnen trouwens, dus nog even afwachten..

Anthea gefeliciteerd met je debuut, mooi resultaat zeg!
Jammer dat het rijden net niet lekker ging Mara, gelukkig wel goed af kunnen sluiten :)

Anne je trainingsweek klinkt super! Wat stom dat ze nu niet lekker liep zeg :(

Hier ben ik nog even verder gegaan met de bosritjes :P Gister lekker met bijzet gelongeerd, en ze liep lekker, vandaag kwam een vriendin langs met haar paard, heel gezellig gereden, en onderweg bij pannenkoekenhuis gestopt, paarden kunnen daar staan, en wij heerlijk geluncht :) Morgen staat er nog een bosrit op de planning, en daarna ga ik d'r maar weer is oppakken, we genieten overduidelijk van onze vakantie momenteel :)) Komt verder niet heel verkeerd uit, want over 1.5 week hebben we ook weer een endurance op de planning staan.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:05

Bedankt allemaal!

Fijn dat je toch nog goed hebt kunnen afsluiten, Mara! :)

Hopelijk is het niets ergs, Anne. Heel jammer dat ze niet zuiver loopt...

Ooh klinkt heeeeerlijk, Fleur! :D Ik kan het geloven dat jullie van jullie vakantie genieten! :j

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:45

zo wat een lappen tekst, heb heel wat in te halen, heb het vorige week niet bijgehouden :o

welkom Anthea, en wat een goede punten tegelijk! gefeliciteerd zeg, dat gaat helemaal goed komen, mooi paard heb je!

spannend fleur, hoop dat je het gehaald hebt! geniet van je vakantie, ook lekker om even er niet aan te hoeven werken!

fijn dat je het in iig goed hebt kunnen afsluiten Mara, ga je de volgende keer wel beter op dan dat je afsluit met een minder fijn gevoel!

wat balen zeg Anne, ik hoop dat het meevalt en dat je de 18de gewoon lekker kunt starten!

met chardon gaat het ook goed, heb het rare rollen gefilmd en dat laten zien aan een collega, gelukkig vond zij er niks raars aan, ga nu eerst maar dat supplement afwachtten, vorige week trouwens een super fijne springles gehad, gister in een wei gereden en dat ging ook super! middendraf begint hij nu echt te snappen, en nu zitten er ook echt passen middendraf bij en gaan we niet alleen maar harder draven :') vanavond les en zaterdag lekker op springwedstrijd! vorige keer vond hij daar alles eng, dus ga eerst een rondje BB doen, ik heb een actie camera gekocht, even kijken of ik het kan filmen :')

ik heb 2 oefeningen op de foto gezet, scannen snap ik nog niet helemaal :P

[link]Afbeelding[/link]
[link]Afbeelding[/link]

[link]Afbeelding[/link]
[link]Afbeelding[/link]

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:52

Klinkt echt heerlijk Fleur, dat lijkt mij ook wel wat zo :D

Leuk vooruitzicht, je springwedstrijd, Karin. Succes alvast! Hoe is je les gegaan? :)

Zo ben weer terug van stal. 20 minuten op de weg gewandeld, wandelen is vaak een hel met Roos maar vandaag liet ze zich van d'r goede kant zien :') Had het Monty Roberts halster omgedaan, 1 touw er normaal aan vastgeklikt en de ander aan dat touw wat over de neus loopt in geval van nood en dat werkte echt top. Alleen toen we op de dijk liepen, kwamen er opeens schapen uit de bosjes en toen stond ze toch even op d'r achterbenen; ik weet dat ik de volgende keer handschoenen aandoe want heb wel een beetje blauwe vingers nu :=
Verder qua situatie niks veranderd, nogsteeds niet lekker en ze werd bloedchagrijnig als ze even een klein stukje moet draven. Ga morgen en overmorgen 's ochtends en 's avonds koelen, als het vrijdagochtend niet beter is toch echt de DA bellen. :(

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:48

Schapen zijn natuurlijk ook doodeng :') vervelend dat het nog niet over is, doet ook wel echt pijn zo te horen

Les ging super goed, van een invaller les gehad, en ze heeft me een massagetruukje laten zien om hem te laten ontspannen, ik wist niet wat ik zag, ze had z'n spanning weggemasseerd waardoor hij z'n hals liet zakken, als hij dat goed deed pakte ze hem achter z'n oren en drukte ze daar z'n druk weg totdat hij begon te schommelen met z'n hoofd, heel apart maar wel effectief!

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:31

Hi allemaal tijdje stil geweest van mijn kant…
Gefeliciteerd met je punten Anthea! Goed hoor met je debuut.
Fleur wat knap dat je je zo kan opsluiten zeg om te leren. Is je herkansing goed gegaan? Zie trouwens dat je jarig bent, gefeliciteerd!
Anne wat klinkt je trainingsweek goed! Fijn dat jullie zo lekker hebben kunnen werken. Snap dat je niet met de bbp wilde rijden als het dan zo goed gaat haha. Maar wat jammer dat ze nu niet meer lekker loopt. Is het inmiddels al een beetje verbeterd?
Karin fijn dat het allemaal lekker gaat. Leuke opdrachtjes heb je geplaatst, ga ze eens goed lezen.

Bij mij niet echt een spannend weekje. Vorige week woensdag les en dat ging wel oke. Vriendinnetje heeft wat foto’s gemaakt, dit is er eentje van het losrijden en eentje van wat verder in de les.
Afbeelding
Afbeelding

Gister tijdens de les hebben we balkjes gelopen. Dat willen we wel echt vaker gaan oefenen. Als de balkjes op normale of iets ruimere afstand lagen ging het heel goed, alleen als ze iets smaller lagen om wat te verzamelen werd het een beetje lastig :+ Hij was wel lekker actief, had genoeg energie en de middendraf lukte heel fijn, alleen het verzamelen ging wat lastiger.
Verder ook nog jarig geweest en al een beetje bezig met m’n vakantie volgende week, dus bij mij is de ‘fanatiek trainen modus’ al een beetje omgeslagen naar ‘vakantie modus’ :')

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:16

van harte gefeliciteerd Kirsten!! leuke verjaardag gehad?
foto's zien er goed uit! je kunt hem mooi laag maar ook mooi hogerop/bergopwaarts rijden, fijn!
haha lekker toch vakantiemodus, lekker rustig aan doen, kan ook bijna niet anders met dit weer :o

ja, ik heb ontzettend veel aan deze oefeningen, vooral omdat je er gericht mee bezig bent en het wat anders is dan wat ik normaal zou oefenen, door een oefening uit het boek is ook de middendraf gelukt voor de verandering :P

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:43

Superrot Anne dat je paard niet goed loopt :(:) Hopelijk blijkt het uiteindelijk toch iets kleins te zijn.

Gefeliciteerd Fleur, en leuk zo'n pannenkoekenhuis waar de paarden gewoon meekunnen!

superleuk dat je ook springt Karin! Vind dat zelf leuk maar heb er niet zoveel lef voor haha. en thanks voor de oefeningen, ga ze binnenkort eens meepakken! En wat apart van dat massagetrucje. Kan me voorstellen dat zoiets wel werkt. Doe je dat dan tussen het rijden door of ervoor?

Wat zien die foto's er superfijn uit Kirsten, m'n complimenten! Ook lekker voor de afwisseling om wat balkjes mee te pakken. Worden ze vaak wat frisser van in hun koppie.

Bij mij zelf gaat het rijden wisselend maar wel met een stijgende lijn! vanochtend het proefje een keer doorgereden en was wel tevreden! Zondag krijg ik een keer les van mijn moeder. Is lang geleden en toch goed dat er weer een keertje iemand meekijkt, dus ben benieuwd.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:52

Grappig dat dat werkte Karin!

Hele fijne foto's Kirsten! :D Nog gefeliciteerd!

Van harte Fleur :)

Fijn dat het goed ging Mara, top! +:)+

Thank god leek het inderdaad wat kleins te zijn *\o/* Had ook niet echt verwacht dat het wat ergs was omdat niks dik of warm was... Heb elke dag 2 keer per dag 20 minuten gewandeld en 20 minuten gekoeld. Gisterochtend was ik alleen op stal en kon ik dus niet goed zien hoe ze liep, die avond iemand mee laten kijken en toen leek ze goed te lopen. Vanochtend eerst gewandeld en toen gereden; beetje rechtuit en voltes in stap en draf en niks aan de hand. Net nog even gekoeld en gewandeld voor de zekerheid...
Morgen ga ik wel gewoon lessen, dan kijken hoe het er zaterdag voor staat en ik denk dat ik dan gewoon ga starten. Lijkt er toch op dat ze zich gewoon had aangetikt of verstapt in de wei o.i.d...

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:33

Ugh, voorlopige startlijst staat erop, ben zoooo zenuwachtig!

Was laatst met de staleigenaresse naar de zelfde locatie, toen hadden ze 1 wedstrijdbaan en 1 losrijbaan (20 x 40) , toen was het al heel druk. Dit keer zijn er 2 wedstrijdbanen en nogsteeds 1 losrijbak. Dus dubbel zoveel combinaties...
Deze locatie is 5 minuten rijden met de trailer vanaf stal dus ik denk dat ik lekker in alle rust op stal los ga rijden, lekker in m'n eentje in een 20 x 60 bak :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:49

Hopelijk blijft het nu goed gaan met haar been! En heel slim en handig van dat thuis losrijden zeg! zo heb je inderdaad nergens last van. Op wedstrijd zijn vaak ook van die mensen die nergens voor uitkijken en iedereen zo ongeveer van de baan afrijden, kan ik me echt aan ergeren. :=

Ik heb vanochtend fijner gereden dan ooit! Was zo trots op haar <3 eindelijk fijn rustig in de aanleuning, dit is namelijk altijd al een werkpunt geweest, ook bij de vorige eigenaar. En nog maar heel minimaal ongelijk op 2 teugels. Hopelijk kunnen we dit vasthouden. Word er altijd helemaal gelukkig van als het goed gaat hahaha.
Hier gaat het vanmiddag onweren zeggen ze, hoop dat het meevalt zodat de paarden nog even op de wei kunnen. Ze zijn altijd een beetje beledigt als dat een dagje even echt niet gaat.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:49

Karin, bedankt voor de foto's, interessant! Ik zal ze eens meenemen als ik ga rijden :j
Fijn dat je les goed ging, en verstandig om eerst een rondje BB te doen als hij het daar zo eng vond, kun je je 2e rondje B gewoon knallen hopelijk :D Wat bijzonder van dat massagetrucje, super dat het zo werkte!

Kirsten wat een fijne foto's, ziet er super uit! Jij ook nog gefeliciteerd trouwens :D En die vakantie modus is toch wel even heerlijk, de serieus werk modus gebeurt al ongeveer het hele jaar ;) En balkjes zijn super inderdaad, fijn dat dat lekker ging.

Fijn dat het in ieder geval een lijn omhoog is Mara, en wat handig een moeder die kan lesgeven, dat hoeft mijn moeder niet te proberen _O- En super dat het vanochtend zo goed ging, ik kan daar ook altijd helemaal blij van worden haha.

Anne gelukkig lijkt het mee te vallen, volgens mij heb je het ook prima aangepakt door gewoon te koelen en te wandelen. Spannend van de startlijst! En dat is een slimme inderdaad, gewoon thuis al lekker losrijden, en op de locatie daar gewoon even wat wennen :j Heel veel succes alvast +:)+

Ik was inderdaad gisteren jarig, lekker dagje Utrecht gedaan, wat gewinkeld en lekker gegeten, aangezien een groot deel van mijn geld toch opgaat aan m'n hobby heb ik nu even lekker wat spullen voor mezelf gekocht, ook leuk een keer :j
Hier heb ik sinds 2 weken niet dressuurmatig te hebben gereden vanochtend weer een keer in de bak gereden, had ook wat balkjes neergelegd, wij hebben eigenlijk geen springmateriaal, dus ik had een beetje creatief overal een houten paal vandaan kunnen halen, en zo 4 die wel door konden gaan als balkjes :') Ze liep eigenlijk wel fijn, van de balkjes werd ze nogal :):) blij. Alleen de galop vond ik nog te kort, en wilde ze ook niet helemaal fijn in zakken, middengalop werden juist hele snelle kleine pasjes terwijl ze die normaal gewoon heel mooi doorspringt, dus ik wil binnenkort wel weer even iemand laten komen om haar even los te krijgen. Stap, draf, zijgangen en stelling/buiging gingen prima, dus galop maar niet al te veel aan gerommeld, uiteindelijk zaten er toch een paar prima stukken tussen, in ieder geval beter dan tijdens m'n laatste les :)

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:27

Zo, ik ben ook weer terug van weggeweest! Ondertussen wel meegelezen, maar te druk met drukmaken over zondag en Parti trainen om even rustig een berichtje te typen :o
Denk dat het een lang verhaal gaat worden, haha.

Klinkt alsof je een heel erg fijne en leerzame trainingsweek hebt gehad, Anne! Wat tof dat ze zo voor je wil werken. En travers lijkt me ook niet niks ;)
Heel erg balen dat ze niet lekker liep, zeker met de wedstrijd in het vooruitzicht, maar gelukkig is het weer beter!
Als de locatie zo dichtbij is, zou je inderdaad prima thuis even los kunnen rijden! En daarna nog even rustig door de drukte stappen om haar er aan te laten wennen en hop de baan in. Moet helemaal goedkomen Anne! Die wedstrijdstress kan ik over meepraten :=
Alvast succes de 18e!

Welkom Anthea! Hyrano is wel een knapperd zeg! Wat een heerlijk debuut. Gefeliciteerd met je dikke punten ;) Jammer dat je voor je gevoel niet zo lekker gereden hebt. Alhoewel, ik ook altijd dat mijn punten niet kloppen met mijn gevoel, heel apart. Voelt het goed dan heb ik redelijk lage punten, voelt het alsof Parti overal vastzit, heb ik ineens hele hoge punten :')

Het vasthouden van het bit heb ik ook altijd al last van gehad. Maar door heel bewust de sterke kant losser te laten, en meer druk te nemen op de “losse” kant is het toch aardig gelukt om al meerdere paarden weer (zo goed als) gelijk op twee teugels te krijgen. Wat fijn dat het vandaag beter ging en je fijn hebt kunnen rijden!
En Amour ziet er wel leuk uit trouwens op de foto’s! Wel iets te diep, maar goed achterbeen gebruik!
Wat leuk dat je moeder je lesgeeft, Mara!

Nog gefeliciteerd met je verjaardag Fleur!
Knap dat je je kunt opsluiten voor de herkansingen! Hoe is het voor je gevoel gegaan? Wanneer krijg je de uitslag?
Ook wel eens lekker, al die bosritjes! Inderdaad nog even fijn van de vakantie genieten nu het nog kan! Heb je nog les gehad? Zo ja, hoe ging dat?

Leuke oefeningen Karin! Heb een tijdje geleden ook les gehad van een invaller en zij was ook heel erg bezig met buiging en kleine voltes. Ze zei: “Als een paard beide kanten op goed kan buigen, kan hij ook rechtuit”. Erg leuke oefeningen ook gedaan met haar.
Top dat het goed gaat met rijden! Succes met springen morgen.

Jij ook nog gefeliciteerd Kirsten! Foto’s zien er goed uit.
Goede training dat balkjes lopen! Verzameling komt vanzelf wel. Ik moest dan van mijn instructeur gaan doorzitten en Parti al langzamer en kleiner laten draven en net voor de balkjes iets been geven, zodat hij wat verhevener ging draven, maar wel de verzameling behield.

Volgens mij heb ik nu iedereen gehad! :P Terwijl de meesten van jullie lekker in de vakantie-modus zitten, zijn wij alleen maar druk aan het trainen geweest geloof ik :')

Vorige week fijne crossles gehad nog.
Dinsdag privéles gehad, en weer vooral bezig geweest om Parti z’n hoofd omhoog te houden en hem te laten zitten, en dat ging al een stuk beter dan de les daarvoor. Hij liet mooi los en bleef grotendeels met z’n hoofd netjes op de loodlijn. Wel weer een zware les, maar heerlijk kunnen rijden!

Vorige week zaterdag en gisteren weer clubles gehad en dat ging op zich wel redelijk. Waar ik met mijn instructrice bezig ben om Parti vooral bovenin en op/voor de loodlijn te houden, moet ik hem in de clubles juist lager, dieper en ronder laten lopen. Wel beter om hem over de rug te laten lopen en de achterhand wat meer te activeren, maar niet echt bevorderlijk voor de dressuurhouding zoals die in de proef wordt gevraagd. Hij blijft dan heel erg beneden hangen. Galop en wijken gingen daarentegen wel heel fijn en ook achterwaarts was met genoeg impuls. (op mijn protocollen staat altijd dat hij daarin te weinig impuls heeft)

Zondag was ik weer mee schrijven met mijn instructrice. Dit keer in Dijkgatbos, bij het dressuuronderdeel van de Eventing. Ik ga me er niet te veel over uitlaten, maar voor een aantal was het geen slecht idee geweest om de cross zonder dressuur te rijden 8)7 Maar goed, ’s middags ging een stalgenoot de BB cross rijden, dus met haar nog even de cross gelopen. Het was dat Parti niet helemaal lekker is/was, en ik hem voor het kampioenschap niet te veel wil belasten, anders waren we daar ook echt wel heen gegaan! Staat sowieso op de lijst om volgend jaar te doen. Heb ik ook nog even de tijd om een winstpunt in het springen te rijden O:)

Verder zondagavond en eergisteren nog naar het strand geweest. Het strand was niet echt geweldig om te galopperen, dus zijn we zondag lekker diep het water in geweest. Parti werd er wel superheet van en was even vergeten hoe de stap werkte. Het was óf piaffe/passage, óf steigeren… Nouja, dan maar piaffe en passage oefenen! _O- In het bos lekker overal voorop gereden (Parti is de laatste tijd niet te genieten achter andere paarden) en mooie stukken gegaloppeerd. Tussen kwamen we nog mensen tegen, die Parti natuurlijk ontzettend eng vond. En terwijl hij op de rem trapte, schrok hij van iets achter hem, dus schoot weer naar voren. Met als gevolg en door de lucht vliegende ijzer #) Rest van de rit maar met een ijzer in m’n hand gereden (ging nog verrassend goed eigenlijk :') ) Gelukkig kon ie er woensdag weer ondergezet worden.
Eergisteren was het precies hoog water toen we op het strand waren, dus maar een klein stukje het water in kunnen gaan. Ik was samen met de stalgenoot en merrie waar ik het wel vaker over heb gehad, en omdat de merrie van alles zag, vond Parti ook ineens alles weer eng helaas. Bijna nog 4 mensen onthoofd zelfs! :oo Parti was al een aantal keer half steigerend omgedraaid, en deed dit dus ook net toen er mensen naast hem stonden, oeps…Nog wel even een sprintje getrokken op de terugweg, om de energie eruit te laten. 44,4 km/u :D

De andere dagen nog gedressuurd, Parti vrij gegeven en een keer heel fijn gelongeerd. Tijdens het rijden was steeds duidelijker te merken dat hij in het begin niet zuiver liep, dus ik wilde hem nog graag even “vrij” zien lopen. In het begin ook weer heel erg trekken met zijn hoofd/bovenlijn in draf, en daarna ook achter onregelmatig in stap. Maar gelukkig doet beweging hem goed, en werd het steeds minder. Hij begon ook ontzettend fijn door zijn lijf te bewegen, dus was uiteindelijk toch wel heel tevreden.

Ook mogen we vandaag stoppen met de medicijnen, want zijn voet is de laatste dagen toch nog ineens heel erg fijn opgeknapt! De korstjes zijn zo goed als weg en ook de zwelling is sinds gisteren, op een klein plekje na, helemaal weg, dus ik ben echt heel blij! (heb wel foto’s voor de liefhebber)

Ohja, ik heb woensdag ook Back-on-Track Royal beschermers gehaald, want ik wilde voor zondag eigenlijk toch wel wat om hebben tijdens de reis, maar de standaard transportbeschermers ben ik niet zo’n fan van. En omdat hij nog best een dik been had, was een extra werking ook wel welkom. Dus veel gezocht op internet, en staleigenaresse nog gevraagd, en zo kwam ik uiteindelijk hier op uit. Het gebruik hiervan moet wel rustig opgebouwd worden, maar toevallig had ik deze in de ruitersportzaak op het eiland zien liggen, dus ik kon ze gelijk gebruiken. Misschien dat daardoor de zwelling ook wel ineens zo snel afgenomen is! Laten we het hopen :)
Vanavond nog even een keer zijn benen scheren, nu de korsten er goed af zijn, en dressuren op het gras. Dan gaan we morgen lekker relaxen in het bos, en zondag hopelijk lekker rijden. Ik ga er niet vanuit dat we erg hoog gaan eindigen, dus vooral ook genieten van het feit dat we daar al mogen zijn!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:50

Een lekkere verjaardag gehad dus Fleur! :D Na zo'n dressuurpauze kan je inderdaad al tevreden zijn! Grappig dat je zo geimproviseert hebt. uiteindelijk werkt dat net zo goed als duur springmateriaal haha. Wie weet bleef ze ook wat kort in galop omdat ze wat heet was van de balkjes? Een keer los laten maken kan sowieso geen kwaad.

Die methode om En Amour weer op 2 teugels te krijgen pas ik nu ook toe Boukje, werkt goed! En ja op de foto's wordt ze wat te lang, ook veel te veel op de voorhand en mijn teugels zijn een halve kilometer te lang haha (vervelend kwaaltje :') )
Aan de ene kant best gek dat twee instructrices je zoiets anders laten trainen. Maar ook wel goed! Als je teveel op het een focust kan het andere stiekem wat verslechteren zonder dat je het eigenlijk goed doorhebt, en zit je later met een probleem. Lijkt me wel een voordeel zo, 2 intructrices.
Leuk dat je wil gaan crossen! Haha parti kan wel echt een druktemaker zijn als ik het zo hoor. die mensen kregen waarschijnlijk de schrik van hun leven :')
Jammer dat hij nog niet helemaal zuiver loopt, maar gelukkig is het wel goed aan het genezen. Die bescherming klinkt inderdaad goed, hopelijk heeft dat extra positieve uitwerking. En alvast heel veel succes zondag, jullie gaan vast knallen! +:)+ +:)+

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:24

Even een baalmomentje voor mij, wedstrijd van donderdag geeft nu pas door dat ze me op de wachtlijst zetten omdat het te snel donker is..
Hopen dat ik toch nog snel iets anders kan vinden want wil nu op wedstrijd!

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:17

Dat is inderdaad even flink balen Mara! Jammer.

Twee instructeurs heeft zo zijn voordelen. Als het 1 niet werkt, dan werkt het ander wel ^^
Dankjewel alvast! De zenuwen beginnen nu al wel te komen. Halve nacht wakker gelegen :')
Het ging gisteren voor geen meter! Dus ik knijp m nu best wel...
Laten we hopen op "Een slechte generale, is een goede voorstelling" O:)
Daarentegen liep hij wel heel erg fijn in de stap, wat ons slechtste onderdeel is, en voelde hij niet kreupel in de draf, dus wat dat betreft moet het helemaal goedkomen! Vanmiddag nog even naar het bos, daarna nog even een paar uur de beschermers om, en vanavond spullen inpakken, wassen en vlechten! Heb trouwens wel echt het idee dat de beschermers goed werken. Ik had gisteren geen tijd om ze om te doen, dus heeft ie een dagje overgeslagen, maar het leek nu wel weer ietsje dikker.
Ik hou jullie op de hoogte! Moet om 12:27 en 12:47 starten trouwens!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:43

Het is bijna zover boukje haha, nogmaals veel succes en hou ons maar op de hoogte ja :D

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:05

Mara, inderdaad en ik ben met losrijden wat te afwachtend met al die mensen dus dan gaat het niet goedkomen ben ik bang :')
Top dat het rijden zo goed ging, snap dat je daar blij van wordt!

Dankje Fleur, ik ben er ook van overtuigd dat dat een stuk beter werkt :D
Misschien handig inderdaad om de boel los te maken als je merkt dat ze niet helemaal lekker loopt in de galop...

Haha Boukje de laatste paar wedstrijden was ik echt niet zo gestrest. Het was bij mij vooral de vraag: zou ze de trailer opgaan of niet? := Maar nu dat goed gaat had ik daar geen last meer van, nu de eerste keer vind ik het wel weer even spannend. Zit continu met de vraag 'is het nu dan wel goed genoeg? ' :o
Superfijn dat z'n voeten op zijn geknapt zeg, top! En woooww 44,4 km per uur is aardig wat haha. Klinkt lekker allemaal :)
Hoe is het gegaan?

Ik heb vrijdag les gehad, proeven geoefend. Uiteraard nog veel verbeterpunten maar het ging over het algemeen erg fijn!
Gister weer gereden en wauw, ongelofelijk hoe top ze liep. Ze gaf echt alles, was op m'n pinken te rijden in alle gangen, geen 1 keer tegen de hand, geen oefening was haar te gek. Had echt het gevoel dat er eindelijk een knop om was...
En dan vandaag, waarin ze zich vanuit het niets weer compléét tegen me keert. Kon er niks mee beginnen, rennen, hoofd de lucht in, tijdens een simpel van hand veranderen stond ze opeens op d'r achterbenen... Heb echt de blaren op m'n handen staan en gewoon niet opgeven... Ook ik wilde niet opgeven... Stap en draf uiteindelijk redelijk naar m'n zin gekregen, en uiteindelijk maar genoegen genomen met 1 lange zijde galop in een normaal tempo zonder dat ik het zadel uitgetrokken werd. Vergeleken met hoe we begonnen dus wel aardig geëindigd maar vergeet niet; ik heb er serieus anderhalf uur opgezeten -O- Het was echt een gevecht gewoon, maar omdat ik zelf nog rustig kon blijven wilde ik dit keer niet afstappen dus echt doorgegaan totdat ik had 'gewonnen'. Helpt ook niet dat er stalgenoten langs de bak kwamen staan, zich verbazend over hoe bizar ze reageerde terwijl het gister zó goed ging.
Pff, word hier zo moedeloos van, vraag me op dit soort momenten echt af waar ik het nog voor doe :n Eerst echt alles perfect, vrolijk paard, en dan opeens gooit ze de handdoek weer in de ring en kan ik weer 20 stappen terug. ;(

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:42

Boukje hoe is het gegaan gister?? :D Je had een hoop om weer te vertellen, leuk om te lezen allemaal.
Pff anne wat rot dat het weer ff slecht ging. Je laatste berichten waren eigenlijk allemaal zo positief! Goed dat je hebt volgehouden en bent gestopt toen het weer wat beter voelde. Je moet je niet afvragen waar je het nog voor doet hoor, want ik denk dat die dagen daarvoor het antwoord op die vraag wel zijn ;)
Jammer Mara dat je ineens op de wachtlijst staat :( Kan me voorstellen dat je wel beetje uitkijkt om op wedstrijd te gaan en dan hoor je ineens dat het misschien niet kan.
Hier nog steeds geen boeiende update haha. Wilde vanavond naar het bos gaan voor een buitenritje maar het is helemaal geen lekker weer en vanavond blijft het ook regenen. Ach, we zijn niet van suiker dus misschien wel lekker ff.
Hebben jullie ook EK zitten kijken van het weekend?

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:16

pfff heel rot en apart Anne dat ie zo'n grote omkeer heeft. Helaas blijft paardrijden vallen en opstaan. Het is vaak heel gemeen hoe slecht het opeens kan gaan! Maar ook de dalen horen erbij om te groeien in wat jullie kunnen! Niet opgeven en probeer terug te denken en vast te houden aan het fijne gevoel, dan komen jullie er vanzelf weer!

Ik heb ook vol spanning EK gekeken Kirsten! alleen zaterdag helaas niet omdat ik moest werken. Vond het echt een gek EK haha, zoveel gekke dingen gebeurd. Ontzettend gebaald van edward natuurlijk ;( Maar wel weer met kippenvel naar hans peter en diederik gekeken. Begin echt langzaam fan van die laatste te worden, hij rijd zo geweldig rustig _/-\o_

Ik heb nog een wedstrijd voor zaterdag kunnen vinden. Ik gok wel dat deze iets groter is dan die van donderdag, dat is jammer voor de eerste keer. Maar ben al lang blij dat ik toch kan starten. Met trainen herkende ik hier het gevoel van Anne een beetje. Die ene keer zo fijn en de keer erna echt lastig. Heel vaak tegen de hand in komen en toch weer wat schever worden. Gelukkig was het niet zo extreem als wat Anne omschreef. Wel een paar goeie tips van mama gekregen en de proeven geoefend, ging ook goed genoeg. :)

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:59

ik vind springen een leuke afwisseling mara, blijft ie lekker fris van, masseren deden we eind van de les, ik ga het van de week eens een keer filmen, maar ben nu helaas ziek, dus zit al een paar dagen binnen te snotteren, balen dat je wedstrijd niet doorgaat zeg, gelukkig kun je nu zaterdag ergens gaan starten!

fijn dat hij weer in orde is anne, niet leuk zulke dingen! en wat raar dat hij na zo'n fijne dag, zich opeens niet meer laat rijden, ik herken het wel hoor, misschien daarna nog even longeren?
geef het niet op en gewoon doorgaan, soms moet je wat inleveren om er daarna weer wat voor terug te krijgen!

jij ook nog van harte gefeliciteerd Fleur! leuke verjaardag gehad? leuke dingen gekocht?
fijn dat je wel fijne stukken er tussen had zitten met rijden, leuk gedaan met die balkjes, worden ze idd nog wel eens fris van :):)

leuk om wel eens les van iemand anders te krijgen he nynke ind dat altijd zo interessant hoe hun er tegen aan kijken, en weer andere dingen zien!
klinkt als een heerlijke vakantie zeg, ik zou wel willen ruilen :P ik ben wel benieuwd naar de foto's!
en naar welk medicijn jullie gebruik hebben?
oei losvliegende ijzers, gelukkig ging het rijden nog goed zeg, en kon hij er weer snel onder gezet worden! hoe heb je gereden?

stomme vraag misschien, wat is er nou gebeurd met edward, ik heb het gevoel dat dat allemaal langs me heen gaat :')

nou hier is niet zoveel gebeurd, vrijdag is chardon gemasseerd :') ja hij heeft het overduidelijk beter dan ik, en hij vond het heerlijk! ze heeft hem helemaal nagekeken, en hij was eigenlijk topfit, alleen blijkt hij een karperrug te hebben, hij heeft iets een bobbel in zn rug waarbij de kans groter is dat ze daar spanning opbouwen, hij had daar idd ook iets spanning
Zaterdag heb ik gesprongen bij de schalm, rondje BB 2 balkjes en rondje B 1 weigering en 1 balk wel hele hoge stijlpunten terwijl het geeneens zo netjes ging :P hij liep voor de rest super fijn en heb dit keer gewoon fijn kunnen rijden zonder dat hij overal van schrok, en helaas ben ik zondag ziek geworden, dus vanaf toen ook al niet meer gereden, vanavond ook geen les -O-

voor de geïnteresseerden van sportpaardemassage, ze doet het nu voor €20 euro omdat ze nog in opleiding is en veel wil oefenen, ze komt uit rhenen.

dit is haar FB, met chardon op haar achtergrondfoto *D
https://www.facebook.com/pages/Massage- ... fan_invite

Afbeelding