B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superlise

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:33

Ik zit ook niet door! En heb tot nu toe niet lager dan een 6 ervoor gehad (6 proeven gereden) ik ga wel wat kleiner lichtrijden zeg maar en gewoon je volte heel netjes rond maken, goed je tempo stabiel etc dan zak je echt niet heel veel.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:36

maar waarom kunnen jullie niet doorzitten? ik vind dat mijn paard dat gewoon moet doen, anders is hij er gewoon niet klaar voor.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:39

Ik ben het met nicky eens.
Ben nu in de training er veel mee bezig omdat mijn paard doorzitten linkte aan aangalopperen. Dus in mijn eerste proef zat ze al in de eerste helft van de volte in galop. En telkens als ik ging doorzitten wilde ze maar aanspringen. Nu ben ik daar in de training mee aan het werk gegaan en is het doorzitten geen probleem meer. Ze wordt er zelfs veel losser van omdat ik oefeningen als sb, wijken etc veel makkelijker kan uitvoeren als ik door zit.

Daarom rij ik ook wedstrijden, om te kijken waar ik aan moet werken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:44

Ik heb wel wat langer problemen gehad met doorzitten. Mijn paard is Gelders(KWPN) en heeft nogal sterke en ruime bewegingen. Mooi om te zien maar als ze nog niet helemaal sterk zijn minder makkelijk.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:48

''Ik vind dat mijn paard dat gewoon moet doen'' is leuk maar doorzitten als het niet goed gaat is nutteloos, ik kan prima door zitten zelfs me spanning, ik bonk helemaal niet maar ik ga geen extra spanning zitten opwekken als ze al gespannen is.

Ik hoor ook veel mensen die gaan oefenen met doorzitten want het gaat zo lastig terwijl 9 vd 10 x het paard gewoon niet ontspannen loopt, dan is voor mij alles behalve slim om tóch door te gaan zitten op een gespannen paard, dan leer je wel leuk een plaatje om je fouten heen bouwen maar dan wordt het nog steeds niet wat het zijn moet.

Thuis zijn er dagen dat ik 20 minuten achter elkaar door zit, en soms zijn er dagen dat ik 2 passen door zit.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:51

Mee eens hoor superilse. Ik ga nog steeds korte stukjes doorzitten. Als ik merk dat ze haar rug gaat spannen ga ik stappen, aandraven(lichtrijden) eerst weer ontspanning en dan weer een stukje doorzitten.

Gaat nu al heel goed.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:52

mijn pony naaid er altijd tussen uit als ik ging doorzitten toen het thuis ging ging ik ook pas op wedstrijd. mar toen was ze natuurlijk ook meer gespannen en ging het ook minder. als ik dan die volte licht zou rijden dan leerd ze toch nooit dat doorzitten niet 'eng' is?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:56

Als ze jou ''naait'' is het thuis ook nog niet goed, vaak heeft het helemaal niets met 'eng' te maken het heeft met druk te maken wat spanning op levert. Ik geloof sowieso niet in het ''naaien van baasjes'' te ruiter doet iets gewoon niet goed, en dan kan je wel stront eigenwijs door gaan met wat je wil maar beter wordt het er niet van hoor.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:58

nicky_rilana schreef:
. als ik dan die volte licht zou rijden dan leerd ze toch nooit dat doorzitten niet 'eng' is?

Je moet het ook wel oefenen. Maar kleine stukje tegelijk. En niet doorgaan als ze zich gaat spannen want dan leert ze dat het inderdaad reuze eng is. Dan betekend doorzitten pijn in de rug voor het dier.

Nodime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:00

Mensen wanneer verschijnen jullie weer op concour? :):)
Ik mag maandag 28 mei weer in Druten, woensdag 30 mei in Berghem en zondag 3 juni in Stevensbeek.
Dan hoop ik mijn puntjes voor de B te hebben en door te gaan naar de L.

@Patty hoe ziet jouw planning eruit?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:01

ik start over 2 weken in rosmalen en dan daarna gestel weet zo niet uit mijn hoofd wanneer gestel is moet ook nog inschrijven :o

Nodime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:06

Leukleuk!!
Als je 10 winstpunten hebt, ga je dan ook meteen over of blijf je nog even in de B?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:10

ik wil proberen om naar de brabantse te gaan. als dat niet kan start ik gewoon L1. of ik nou wel of geen 10 wp heb ik mag dat zo ie zo starten aan gezien ik al 3x in de L1 ben gestart :D

Nodime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:12

Ahh dat is helemaal makkelijk! Wanneer zijn de volgende selectiewedstrijden weer in jouw regio?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:16

rosmalen niet dit weekend maar dan en gestel is 7 juli
en bij jou?

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:55

bij mij gaat doorzitten wel goed als ik van stap naar draf ga, maar als ik in draf zit en ik moet doorzitten gaat het helemaal fout. het ligt gewoon aan mij, ik oefen er heel veel aan dus moet goedkomen. paard doet het gewoon goed, hij heeft bij een andere eigenaar M gelopen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:33

Ja valt niet mee dat doorzitten :D

Ik hoef pas 2 juni weer te starten in Eindhoven. Op 8 juli is er een selectie maar helaas....dan zijn we op vakantie. Ik vind het ook maar een stomme datum voor een selectie, middenin de zomervakantie :roll:

En er zijn bij ons in de kring maar 3 selectiewedstrijden.....

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:22

hee ik start ook 2juni @evh, tussen de pony's. Jij tussen de paarden toch? :)

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:09

ahh ik wilde ook graag 2 juni starten, maar kan dan niet helaas :(

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:32

Ik heb nu zaterdag Hoogland, 2 juni heb ik TTC selectie, 9 juni selectie Hagestein en 30 juni selectie Werkhoven. Druk maandje maar heel juli heb ik niets.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:34

Ik heb a.s. zaterdag bij de buren in het land wedstrijd :)) CH oosterwolde (Friesland)
Laatste keertje B dressuur.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:36

En dan hoppa naar de L1..

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:42

Jep!
En dat nu in 7(volgens mij) wedstrijden al B+19, en dan moet ik en Joey geloven aan de L1 :P

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:06

@Nodime, ik moet me zo even inschrijven voor 3 juni in Schaijk bij Swanenberg, is vandaag de laatste dag dus ben benieuwd of we er nog bij kunnen.
hebben we nog even een paar dagen om te oefenen met een auto voor de ring.. zolang ze die niet meer eng vind kan ik iig rondrijden. door die spanning gaat het nog niet zo lekker, terwijl het thuis en op de leslocatie zo lekker gaat..

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:42

Het zit me niet mee deze week.
Maandag geent, dus niet gereden
Dinsdag wilde ik even longeren, maar had vandaag 2 eindexamens, dus toch maar geleerd.
Vanmiddag ben ik geweest, maar hij stond al helemaal te zweten op stal, dus even afgespoten en naar huis gegaan
Wil ik eigenlijk vanavond gaan, omdat het dan niet zo vreselijk warm is, gaat het onweren :(
Dus ik heb mooi nog 2 dagen om voor te bereiden :+ Nouja, als het slecht gaat zaterdag kan ik in ieder geval de eindexamens de schuld geven :D