Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:33

Mindim schreef:
Ik zou ook niet reageren als ik Gal was.
Verder ben ik het helemaal met Boras eens.
Citaat:
Persoonlijk denk ik dat ze voor Aken met een nieuwe kür komen en daar is het dan klaar mee....

Een nieuwe kur voor juli? Neuh geloof ik niet.

en het ze niet in 7 maanden lukt, lukt het ook niet in 3 weken zou je zeggen..maar denk wel dat ze opeens heel hard aan de slag zijn om het toch voor elkaar te gaan krijgen, met dit geintje gaat ie niet nog een keer wegkomen....daar geloof ik echt niet in!

muc

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:36

@ Jasmijn, dat bedoel ik ook... ze gaan nu proberen in ieder geval een aantal lijnen anders te rijden, andere volgorde.... etc En dan hopen ze natuurlijk dat iedereen weer rustig is. Maar het is natuurlijk heel kortdag, wie weet stond het werkelijk al in de planning en waren ze al bezig. We zullen het zien in Juli :D

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:36

Boras schreef:
Laat die hetze, het feit dat het om Totilas gaat, of het juridisch mag of niet (alsof alles wat juridisch is toegestaan daarmee ook fatsoenlijk is?), wat wel of niet over de nieuwe kür werd aangekondigd, het aangevoerde argument tijdgebrek, Nederland-Duitsland, Duitsers of moffen, de rijkunsten van Rath en Gal, de muggezifterij over het woord kopiëren (Rath en zijn equileleider hebben al ruiterlijk toegegeven wat ze hebben gedaan en met welk doel, waarom moeten anderen daar nog over bomen?), of Rath zelf verantwoordelijk is voor zijn gedrag en weet ik al niet meer, er buiten. Laat de namen uit deze casus, maakt de casus anoniem als je dat kunt. Dan heb je geen last van de balast van bovengenoemde argumenten die de kwestie kleuren. En oordeel dan over het gebeurde.

Hoe ik over DEZE kwestie oordeel? Een geboekte overwinning op deze manier zou voor mij niet als een grootse overwinning voelen. Rath zal dat misschien anders voelen of misschien ligt geld ten grondslag aan deze keuze. Ik heb een andere kijk op sportiviteit en fatsoen. Topsport is presteren, in het geval van een kür zowel in de dressuurring als bij de totstandkoming van de kür. In mijn ogen is presteren niet de kür van een ander voor een heel groot deel gebruiken, wat daar de reden ook voor is of wat de gevolgen er ook van zijn. Ik weet ook dat topsport lang niet altijd eerlijk en netjes is. Maar daarom ga ik dat nog niet normaal vinden.

Dat de beste mogen winnen blijft overeind. Mocht dat Rath zijn, dan zal hij voor mij niet de beste en de meest sympathieke zijn. Alleen de beste. De prijs voor sportiviteit en fatsoen gaat naar een ander.

In tegenstelling tot anderen in deze kwestie gaat mijn bewondering niet uit naar Rath, maar naar Gal. Hij is voor mij de enige die waardigheid behoudt. Iemand schreef dat Rath gebashed wordt, in mijn ogen is dat Gal. Ik hoop dat hij niet van plan was deze kür nog te gebruiken. Qua orginaliteit valt er geen eer meer mee te behalen. Niet door hem en niet door Rath. Zo zou het in ieder geval moeten zijn.

_/-\o_ Vol-le-dig mee eens :j

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:38

FlyAway met alle respect voor je bijdragen, maar die opmerking van je over je kont ( :+ ) draagt natuurlijk ook bij aan de grimmigheid in dit topic. Ik vind het niet correct om alleen horseyfries daar verantwoordelijk voor te houden.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:42

Haha wat een antwoord Fly Away! Echt stijlvol!

Verdiep je eens in de wereld van de rijkere medemens, en dan met name van die in Duitsland, en dan zul je wel het verband vinden tussen Plönzke en de familie Linsenhoff/Rath. Als je dat niet wilt, prima, dan blijf je maar op de pot zitten, en maar vegen dan!

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:44

horseyfries schreef:
Haha wat een antwoord Fly Away! Echt stijlvol!

Verdiep je eens in de wereld van de rijkere medemens, en dan met name van die in Duitsland, en dan zul je wel het verband vinden tussen Plönzke en de familie Linsenhoff/Rath. Als je dat niet wilt, prima, dan blijf je maar op de pot zitten, en maar vegen dan!

Ik hoef jouw posts toch niet te gaan onderbouwen? Dat mag je echt zelf doen. Dus inderdaad, ik blijf even zitten ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:49

FlyAway schreef:
horseyfries schreef:
En wat doe je als je iets hebt gejat en iemand vertelt dat aan de rest van de wereld door het bewijs op video te tonen?
Dan roep je je advocaten bijeen en laat je het verbieden!

Nee, daar maak je echt veel mee goed, nu gaat de hele wereld ze waarderen...... :roll:

Ik zie nergens staan dat het de advocaten van Rath zijn die het filmpje verboden hebben. Ik heb alleen maar ergens in een van de duitse stukken gelezen dat de beelden eigendom zijn van een duitse productie maatschappij. Dus ik zou nog eerder zeggen dat die productiemaatschappij niet wil dat zijn beelden gebruikt worden voor dit soort doeleinden, want dat is het schenden van copyright! Dus wellicht zijn het hun advocaten en niet die van Rath

In wezen is het de onderbouwing voor jouw post Fly Away.....

Vind het echt wel geweldig lief van je dat je zo'n rotsvast vertrouwen in de familie Rath hebt dat je gelooft dat ze hélémaal niets te maken hebben met deze actie, en dat dit totaal zonder enig overleg door Plönzke is gedaan. Zit je nog lekker? :+
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 23-06-11 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:51

En de productiemaatschappij heeft geproduceerd in opdracht van Rath Clan... en dan is het cirkeltje weer rond. Toch HF? :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:53

Embe schreef:
En de productiemaatschappij heeft geproduceerd in opdracht van Rath Clan... en dan is het cirkeltje weer rond. Toch HF? :D

Hé bah, jij denkt ook al zo negatief over de mensheid..... niet doen hoor! ~~}>
Ze wisten hélémaal niet dat de kür van Edward er net zo uitzag maar dan in spiegelbeeld, ze hebben hélémaal geen goede vriend die Plönzke heet en ze zouden al hélémaaaal niet durven die goede vriend voor hun karretje te spannen om de video van internet te halen. Hoe KOM je er bij! :D

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:56

horseyfries schreef:
Embe schreef:

Ze wisten hélémaal niet dat de kür van Edward er net zo uitzag maar dan in spiegelbeeld, ze hebben hélémaal geen goede vriend die Plönzke heet en ze zouden al hélémaaaal niet durven die goede vriend voor hun karretje te spannen om de video van internet te halen. Hoe KOM je er bij! :D

:D :D :D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:56

*popcorn opzij zettend*
In duitsland zijn ze heel streng wat betreft auteursrechten. Foto's (ook met watermerk) mag je niet zonder toestemming van een fotograaf gebruiken. Ook niet als deze vrij internet staan of jij ze per e-mail hebt gekregen. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat een duits bedrijf het "bewerken" van hun film en het publiceren ervan, niet accepteren. Dat staat helemaal los van het feit of rath en co dat ook gewilt hebben. De hetze om het filmpje is zo groot, dat er waarschijnlijk niet eens geld nodig was om het bedrijf erop te wijzen dat hun filmmateriaal door derden werd gebruikt.

Ik kan hier nauwelijk you-tube filmjes kijken omdat de muziek die erop staat niet is vrijgegeven.
*gaat weer stil in een hoekje ziten met haar popcorn*

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:59

Nee, jij roept dat Rath zijn advocaten bijeen geroepen zou hebben om het filmpje te laten verbieden (je noemt niet zijn naam, maar uit je post blijkt duidelijk dat je naar hem verwijst). Ik zeg dat het eerder de advocaten van de productiemaatschappij zijn volgens mij. Dat is dus een wezenlijk verschil. Kan evengoed zijn dat ze dezelfde advocaten hebben, maar dan nog handelen ze in dat geval in het belang van de productiemaatschappij (die is immers eigenaar van de beelden en kan dus juridisch gezien ook daadwerkelijk die eis neerleggen) en niet van Rath. Jij hebt een hele complottheorie over grote rijke duitse families, maar die kun je niet onderbouwen.

Het is dus pure speculatie, dat mag, maar post het dan niet als voldongen feiten, want dat zijn het niet.
In de eerste plaats wordt er nergens keihard gezegd dat de productiemaatschappij de beelden weg heeft laten halen (maar misschien heb ik daar overheen gelezen)
En in de tweede plaats als dat al zo is, dan is het pure speculatie dat die productiemaatschappij dat doet omdat de familie Rath dat wil.
Zo raar is het niet dat die productiemaatschappij die beelden laat verwijderen (als zij dat dus inderdaad gedaan hebben) want er zit copyright op en dat wordt geschonden. Gebeurt vaker, dat filmpjes verwijdert worden omdat er copyright geschonden wordt. Maar als je alleen maar ziet wat je wilt zien, dan zie je inderdaad ook alleen maar wat je wilt zien. ;)
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 23-06-11 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:59

manishdra schreef:
*popcorn opzij zettend*
In duitsland zijn ze heel streng wat betreft auteursrechten. Foto's (ook met watermerk) mag je niet zonder toestemming van een fotograaf gebruiken. Ook niet als deze vrij internet staan of jij ze per e-mail hebt gekregen. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat een duits bedrijf het "bewerken" van hun film en het publiceren ervan, niet accepteren. Dat staat helemaal los van het feit of rath en co dat ook gewilt hebben. De hetze om het filmpje is zo groot, dat er waarschijnlijk niet eens geld nodig was om het bedrijf erop te wijzen dat hun filmmateriaal door derden werd gebruikt.

Ik kan hier nauwelijk you-tube filmjes kijken omdat de muziek die erop staat niet is vrijgegeven.

kun je ook geen filmpjes kijken die er door nederlanders opgezet worden ???

*wil ook popcorn :+ *

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:00

horseyfries schreef:
Embe schreef:

En nu nog onderbouwen met wat feiten. Anders blijft het niets anders dan pure speculatie ;)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:00

FlyAway schreef:
Nee, jij roept dat Rath zijn advocaten bijeen geroepen zou hebben om het filmpje te laten verbieden (je noemt niet zijn naam, maar uit je post blijkt duidelijk dat je naar hem verwijst). Ik zeg dat het eerder de advocaten van de productiemaatschappij zijn volgens mij. Dat is dus een wezenlijk verschil. Kan evengoed zijn dat ze dezelfde advocaten hebben, maar dan nog handelen ze in dat geval in het belang van de productiemaatschappij (die is immers eigenaar van de beelden en kan dus juridisch gezien ook daadwerkelijk die eis neerleggen) en niet van Rath. Jij hebt een hele complottheorie over grote rijke duitse families, maar die kun je niet onderbouwen.

Het is dus pure speculatie, dat mag, maar post het dan niet als voldongen feiten, want dat zijn het niet.
In de eerste plaats wordt er nergens keihard gezegd dat de productiemaatschappij de beelden weg heeft laten halen (maar misschien heb ik daar overheen gelezen)
En in de tweede plaats als dat al zo is, dan is het pure speculatie dat die productiemaatschappij dat doet omdat de familie Rath dat wil.
Zo raar is het niet dat die productiemaatschappij die beelden laat verwijderen (als zij dat dus inderdaad gedaan hebben) want er zit copyright op en dat wordt geschonden. Gebeurt vaker, dat filmpjes verwijdert worden omdat er copyright geschonden wordt. Maar als je alleen maar ziet wat je wilt zien, dan zie je inderdaad ook allen maar wat je wilt zien. ;)

Ik zie nog maar 1 uitweg voor jullie ...... 2 sumopakken een mat en huppekee :+

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:03

FlyAway schreef:
En nu nog onderbouwen met wat feiten. Anders blijft het niets anders dan pure speculatie ;)

Is het natuurlijk ook, niemand weet hoe het precies zit... en een beetje speculeren op dit niveau kan denk ik echt geen kwaad ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:05

De speculaties terzijde: volgens mij is het Boktbeheer op dit moment de enige die duidelijkheid kan verschaffen: zij hebben kennelijk een sommatie ontvangen om de link te verwijderen. De sommerende advocaat zal toch wel vermeld moeten hebben uit wiens naam die sommatie gedaan is?
Kwamen de oorspronkelijke filmpjes van Clipmyhorse.de?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:07

RM94 schreef:
manishdra schreef:
*popcorn opzij zettend*

kun je ook geen filmpjes kijken die er door nederlanders opgezet worden ???

*wil ook popcorn :+ *

Zodra er muziek overheen wordt gezet die niet auteursrechtelijk is vrijgegeven kan ik het niet zien, waar het ook erop is gezet. Is echt vervelend, vooral met muziekluisteren :\ of met grappige filmpjes (kom niet meer in topic links... te vaak lekker gemaakt en teleurgesteld :roll: ) Ik kon het filmpje met de 2 küren wel zien....

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:07

Jannepauli schreef:
De speculaties terzijde: volgens mij is het Boktbeheer op dit moment de enige die duidelijkheid kan verschaffen: zij hebben kennelijk een sommatie ontvangen om de link te verwijderen. De sommerende advocaat zal toch wel vermeld moeten hebben uit wiens naam die sommatie gedaan is?
Kwamen de oorspronkelijke filmpjes van Clipmyhorse.de?

En als die sommatie dan van Clipmyhorse.de kwam, dan blijft het speculatie dat de advocaten de sommatie gedaan hebben omdat de familie Rath de familie Plönzke gebeld heeft, want dat zal er in de sommatie wel niet bij staan (maar dat is dan even speculaas van mijn kant)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:09

Embe schreef:
FlyAway schreef:

Is het natuurlijk ook, niemand weet hoe het precies zit... en een beetje speculeren op dit niveau kan denk ik echt geen kwaad ;)

Helemaal mee eens, dat een beetje speculeren geen kwaad kan, maar wees daar dan duidelijk in, post dingen niet als zijnde de waarheid en kijk niet raar op als iemand roept dat het speculatie is ;)

Fleurtje100

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:18

Ach, alsof je al die waarheden hier úberhaupt heel serieus moet nemen. Al denk ik dat HF nog best een punt heeft hierin. Met de onderbouwing erbij denk ik eigenlijk dat deze speculatie een hele grote kans heeft om niet alleen een speculatie te zijn.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:20

Kom, het is toch raar, dat een productiemaatschappij zegt, dat na 2 a 3 dagen verspreiding, het filmpje niet meer gezien mag worden, en dan ook de website eruit ligt, van dressage.tv? Bovendien kan ik (in Duitsland) het filmpje van Balve en Rath met muziek nog wel zien, dus gaat het imo niet om de muziekrechten.

Bovendien, verdiend zo'n website niet door het aantal hits? Iig aan de bekendheid? Niet in hun belang ermee te stoppen, lijkt me.
Laatst bijgewerkt door luve_rozes op 23-06-11 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:20

Tsja, je kan ook denken dat het toeval is dat Berlusconi een wetsvoorstel probeert erdoor te krijgen waardoor hijzelf aan een rechtzaak ontsnapt.... het is maar net hoe toevallig je het vind dat de familie Plönzke die achter Clipmyhorse zit en die per toeval goede vrienden zijn met de familie Rath/Linsenhoff dan ineens als er internationale ophef is menen dit clipje te moeten verbieden, terwijl overal op internet andere filmpjes van clipmyhorse te vinden zijn die wel mogen.
Ik post het als mijn idee, en dat is mijn goed recht, en als je daar anders over denkt dan ben ik er ook weer volkomen vrij in om dat vrij naief te vinden. Nergens zeg ik dat ik de ultieme waarheid verkondig, ik noem zelfs geen namen, maar het lijkt mij persoonlijk niet bepaald vergezocht en eerder ongeloofwaardig dat dit NIET gebeurd is, net zoals het ongeloofwaardig is dat Berlusconi dit deed voor anderen....

Voor de mensen die nog eens de kur van Matthias willen zien waarin de fouten nog een stuk duidelijker naar voren komen: http://www.youtube.com/watch?v=ssBPCtS5BmA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:21

hmm de volledige website van topdressage is onbereikbaar ......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:22

De topdressage tv site ligt ook plat.
Als MAR achter zijn acties staat, snap ik niet waarom er geen verwijzing naar zo een filmpje mag zijn.