Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:06

Dat zijn oude proeven uit voorgaande proevenboekjes.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:07

Ow ok... Excuses :)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:24

knollentuin schreef:
FriesWytske schreef:
Hier word bij de meeste wedstrijden in de winter maar 1 proef gereden.

dan ga ik niet eens van huis! al dat gedoe voor een proefje..pfft nee hoor dan maar niet. [ik doe dat alleen voor de subtop en tot een uur rijden anders kan ik daarbij wel het hele winterseizoen overslaan,maar basis...twee proeven en anders vrij weekend hoor :D

Maar als je nou nergens 2 proeven kon rijden, zou je dan de hele winter thuis blijven?
Hier is echt sporadisch een 2e proef :j En dan al helemaal niet voor de klasse Z

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:37

de lol zou me echt wel vergaan ja, het is best een geregel om van huis te gaan. 3 kinderen,stal aan huis en dan al je werk aan je paard,wassen,vlechten spullen poetsen en dan voor 1 proef?? ja ik zou dan echtwel heel hard gaan nadenken..en als we dat met zn allen doen begint de knhs dat misschien ook te snappen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:07

Precies, knollentuin. Ik ga ook niet voor 1 proef op pad, dan blijf ik liever thuis en train ik daar verder. Maar als de KNHS vooral minder wedstrijdruiters wil, moeten ze lekker zo doorgaan. Het wordt vanzelf een elitair gedoetje met alleen maar professionele ruiters. En die moeten dan steeds meer betalen om de topsport en bobo's te kunnen onderhouden. Er is blijkbaar geen plek meer voor hobbyruiters.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:21

En dan te bedenken dat de meerderheid uit hobbyruiters bestaat...

Ik heb gezocht op de site van de KNHS naarveen artikel over wat de ledenraad hier op 13 januari over gezegd heeft, maar ik kan daar niets over vinden.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:22

gingen de nieuwe proeven nou in op 1 april ? dan begint toch ook weer de outdoor ?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:24

Ja 1 april gelijk met het outdoorseizoen

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:26

okee bedankt!

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:30

Val even binnen. Heeft iemand al nieuwe proeven gezien? Ben namelijk erg benieuwd wat er o.a. wijzigd in de paarden en B voor een A-pony?
De boekjes liggen toch al bij de drukker dus kom maar op met die proeven.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:08

Ik heb ook geen problemen met het rijden van maar 1 proef. Kan mezelf en ook het paard beter concentreren op 1 proef en dan alles geven. En dan ben je ook klaar. Bevalt me prima! Subtop heeft dat ook vaak genoeg. Of ik schrijf er dan maar 1 in, ook prima.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:10

Ik haat het om maar 1 proef te rijden, zo veel moeite voor 7 minuten. Bovendien is hij de 1e proef altijd heel kijkerig en de 2e proef kan ik echt gaan rijden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:11

knollentuin schreef:
de lol zou me echt wel vergaan ja, het is best een geregel om van huis te gaan. 3 kinderen,stal aan huis en dan al je werk aan je paard,wassen,vlechten spullen poetsen en dan voor 1 proef?? ja ik zou dan echtwel heel hard gaan nadenken..en als we dat met zn allen doen begint de knhs dat misschien ook te snappen

Ik denk het niet. Daar geven ze dan een eigen draai aan. Zie je wel dat er teveel wedstrijden waren? Nu valt 75% van de wedstrijden weg voor Z-ruiters, en de rubrieken zijn evengoed nog niet vol :+

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:39

Ik heb even een vraagje,
Veranderen alle dressuurproeven of alleen de Z proeven? Want als het L en M hetzelfde blijft heb ik in principe geen nieuw boekje nodig.

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:21

Ik heb laatst een keer voor het eerst 1 proefje gereden, ik vond het (onverwacht) eigenlijk ook wel fijn. Ik durfde met losrijden net wat meer te vragen, omdat ik wist dat ik maar 1 proef hoefde. Ik maak er meestal ook niet zo heel veel werk van (paard en spullen) dus dat scheelt :+ . Maar voor mij is een afstand van 40-50 km voor een proef toch wel maximaal (nu start ik meestal nog in een straal van 10 km). Ben benieuwd naar de nieuwe Z proeven!

Vreemd trouwens dat juryleden brieven krijgen dat ze te hoog jureren...als ze dat nou ook doen met mensen die veel lager dan gemiddeld zitten (laatst zat hier in de buurt een jury die in 1 middag 11 verliespunten en geen enkele winstpunt heeft uitgedeeld :+ )

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:36

Ik wacht het boekje geduldig af, nog niet besteld, want ga ervan uit dat ik er eentje opgestuurd krijg van het KNHS.

Wbt 1 proef rijden, ik was niets anders gewend dan twee proeven te starten, totdat ik in het Noorden kwam en merkte dat het hier normaal is om maar 1 proef te starten ( swinters).
Ik vind het zelf prettig om twee proeven te rijden, zodat je de 2e proef de punten kan aanpakken die in de 1e proef minder fijn gingen.

Als we nu ook verder moeten gaan rijden om maar 1 proef te kunnen starten, dan gaat de lol er snel af. :j

joyce_eddyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:59

Ik vraag mij nu af of de lagere klasses ook veel veranderd!

wat zou er in het B nu nieuw moeten zijn? misschien de volgorde of andere dingetjes?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:01

Momenteel blij met 2 proeven, aangezien mijn nieuwe de eerste proef nog
ernstig aan het bedenken is, waar hij nu weer verzeild is geraakt.
Zeker bij indoor.

Hier in de buurt overigens doorgaans 2 proeven. Gelukkig.
Vind een keer op wedstrijd gaan niet erg, maar is nou niet echt mijn hobby.
Heb nu nog emmer witte was in de week staan van gisteren :+ .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:11

SuperPaardje schreef:
Ik heb even een vraagje,
Veranderen alle dressuurproeven of alleen de Z proeven? Want als het L en M hetzelfde blijft heb ik in principe geen nieuw boekje nodig.

Alle proeven wijzigen wel (iets) volgens mij.

Hier ook altijd 2 proeven. Overigens vind ik het ook teveel moeite en gedoe om voor 1 proef van huis te gaan... :o

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:15

Attitude schreef:
Wbt 1 proef rijden, ik was niets anders gewend dan twee proeven te starten, totdat ik in het Noorden kwam en merkte dat het hier normaal is om maar 1 proef te starten ( swinters).
Ik vind het zelf prettig om twee proeven te rijden, zodat je de 2e proef de punten kan aanpakken die in de 1e proef minder fijn gingen.

Dit heb ik inderdaad ook heel erg en ik zal dan ook erg balen als de KNHS het voor elkaar krijgt dat er nog maar 1 proef gereden kan worden.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:24

Volgensmij was het zoiets dat er in het B veel voltes waren, en dat geloof ik iets veranderd is. In het L was het minder afwisseling tussen doorzitten en lichtrijden. Tenminste volgensmij zoiets! Verder weet ik het niet!

@ Attitude - Stuurt de knhs boekjes toe?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:34

Ik heb geen problemen met 1 proef,maar mag hoef ook niet mijn punten bij elkaar te rijden om te promoveren.
Rijd er meestal wel 2,maar voor een leuk concours heb ik er geen problemen mee om er 1 te rijden.
Waar ik wel een bezwaar tegen heb is dat je,wanneer je M2 rijdt,soms dus 3 maanden geen travers tegen komt.
Je zou dus kunnen promoveren zonder ooit travers te hebben laten zien!
Beetje vreemd,maar dat is nu natuurlijk ook al mogelijk door of maar voor 1 proef in te schrijven of je winst in de 2de proef te pakken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:48

Ik hoop dus ook dat de proeven dusdanig worden dat in de 3 mnd dat je ze moet rijden,
je wel een compleet beeld krijgt, dus alle oefeningen van die klasse moet rijden.
Niet of of....

Lastige is dan natuurlijk weer, dat stel dat de 1e proef alleen sb bevat, mensen alleen die
gaan rijden en niet de 2e met travers.
Ben benieuwd of ze daar wat op hebben bedacht.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:49

Gipsylover schreef:
@ Attitude - Stuurt de knhs boekjes toe?

Naar de juryleden heb ik begrepen.

tralalaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:57

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe proeven.
Er gaan al aardig wat geruchten rond. Z1 met vliegende wissel?