[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:52

haai... ik was beetje stil hier.. maar alles gelezen :)

Ik kan ook bij de afval club :Y) ook bodem onderzoek in vinkega.. in het spring parcours. :(

Wat ontzettend balen zeg carola!!!
Maar wel goed geprobeerd ;) Was ook dikke hindernis, had hem graag geprobeerd.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:08

Die trakhener was de enige waarvan ik echt blij was dat ik daar niet over hoefde.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:34

Was wel beetje jammer Elke...Ik probeerde Tante Cor er nog zo overheen te kijken :o

Eigen lijn kruis verhaal begrijp ik in die context ook niet helemaal.
ik zou nu alvast een brief naar de KNHS schrijven met toelichting, hoef je dat straks niet meer te doen :P Ik moet er ook nog twee schrijven voor mensen die geen Nederlands kunnen :+

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:40

Echt heel flauw, had ter plekke al met de vertegenwoordiger gesproken maar die vond het ook... En ik vind het stom... Die weigering op 10b vind ik ook niet terecht, lichte aarzeling maar stond niet stil... Hoorde meer mensen over die jury op t water := die zeiden al nou als je met je ogen knippert heb je al een weigering :+
Weigering op 18 ben ik vooral boos over op mezelf...
Springen ging iig wel lekker, al werd ze een beetje sterk halverwege :+

Wat balen Elke... Gatver, weer dat springen dus...

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:29

Jongens wel blijven zitten!!!
Ik heb vandaag in de modder gebanjerd op Pinkpop. Weer is wat anders dan de paarden!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:39

Waarom hebben jullie daar nou massaal bodemonderzoek gedaan!!? Heb ik al een aantal jaar geleden gedaan, vertrouwen jullie mij niet?!

Zou jullie verbeterpunten/ opmerkingen wel aan de organisatie kenbaar maken. Weet dat ze dat graag horen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:45

_O-

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:47

Met zn allen de bodem onderzoeken is wel een beetje overdreven he, éen persoon is wel genoeg!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:51

Haha. Nee jongens, blijf gewoon eens zitten! :') (zegt zij die regelmatig valt)

Kan je ook opperen voor een andere federatie vertegenwoordiger? :p die weigering op het water is wel helemaal flauw gerekend! Al heb ik het niet gezien hoor, ga uit van jouw verhaal.
'Goldie 3 weigeringen op hindernis 10 en is uitgesloten'
'Goldie goed over hindernis 11 tm 15'
Toen dacht ik nog foei! Dat mag niet :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:01

Hindernisjury hoort ook direct kenbaar te maken dat je uitgesloten bent, anders kun je het in zo'n geval ook echt niet weten als ruiter.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:11

vibabu schreef:
Haha. Nee jongens, blijf gewoon eens zitten! :') (zegt zij die regelmatig valt')

Ja en dat van mij was in 2013, dus ik had de resultaten best willen delen hoor!!

Bodem was mooi zacht, kwam alleen wat ongelukkig terecht. Rug liep niet helemaal soepel met bewegen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:49

Ik ben erover uit.. Vinkega is vervloekt...
Ja gevoel had ik ook Carina... Elza aan het eind, muts waarom finish je nou.... Uuh nou waarom niet :? :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:31

Toch was het geen lastige cross of parcours voor de B. L stond niet overdreven. Alleen die trakhener... die was imposant.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:49

Anne_GTI schreef:
Toch was het geen lastige cross of parcours voor de B. L stond niet overdreven. Alleen die trakhener... die was imposant.

Ja daar kan ik me totaal in vinden :+

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 00:00

Haha ik had dat filmpje wat ik Elke appte beter naar jou kunnen sturen Carola.... was nogal flauw aan het filmen daar gisteren met parcours lopen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 06:19

Ik vind het verschil tussen de B en de L gewoon zo groot :+ Denk dat ik eeuwig B blijf rijden :')
Cross was zeker niet heel moeilijk, alleen dat water was wel een kijkerig ding zo tussen de takken enzo.
Vind overigens wel dat er wat beter gesnoeid had mogen worden. Heb nogal wat takken geraakt en was niet de enige :=

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:16

Bodem was wat hard....
Maar hele gedoe was wat balen daar. Maar een bak aanwezig en sinds gister zoveel regenval dat de twee gras paddocks voor het losrijden een en al blubber waren (en echt niet te rijden). Dus sommige mensen weken uit naar een net gehooid land (ik ook, maar nog steeds zompig dus uiteindelijk niet veel gedaan) en daarna in een paddock formaat kleiner dan een nette longeercircel losspringen omstebeurt :+

Mijn parcours ging te rustig, maar door de slechte voorbereiding had ik zoiets van we zien wel waar we eindigen.
Begin ging behoorlijk goed, miste wat veel impuls maar ze deed het braaf.
Hindernis 8 een weigering, een stijltje met een bord eronder (Cascade stopt gelukkig niet op het laatste moment ) nog een keer aanrijden, weer twijfel bij Cascade (slingeren) ik beugel kwijt, we springen toch en eenmaal geland kom ik ernaast. En Cascade stopte direct en keek me aan van wat doe jij daar nou muts :+
Was ook zeker niet de enige die onvrijwillig af stapte.

ML moest al vrij snel na mijn parcours losrijden dus Cascade was nu tenminste een beetje warm gereden en inmiddels kreeg je de mogelijkheid eerst hindernis 1 te springen alvorens het parcours echt te beginnen.
Mijn hindernis 8 was nummer 2 geworden en er waren nog wat flink kijkerige dingen geplaatst dus ik verwachtte er niet veel van bij ML.
Hij reed een club parcours waar het direct op tijd ging (en wij in zo'n parcours alleen proberen foutloos te blijven en niet naar de tijd kijken omdat we toch niet de snelste kunnen zijn) fijn tempo, en was als eerste foutloos met een tijd van 46 sec.
Daarna nog iemand foutloos in 44 sec en ML is tweede gebleven *\o/*
Maar 2 foutloos met een 24 starts!

Super trots op Cascade dus! Dit was haar 5de foutloze parcours.

Ter vergelijking voor het club parcours, 4 weken geleden ook foutloos en 19de :+

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:05

Euhhhm, meiden? Wat voeren jullie toch allemaal uit? :')

@Jes: Wat fijn dat het tweede parcours desondanks zo ontzettend goed ging! Daar mag je echt trots op zijn! :D

@Goldie: Ik zou ook gewoon zogenaamd onwetend doorrijden hoor, je leert er toch van. Eigenlijk zou de hindernisjury gewoon je nummer moeten afpakken, dan is het wel echt duidelijk wie uitgesloten is. :j

@Laura: Aaaah wat leuk op Pinkpop! :D

Wij hadden gisteren onze tweede buitencrosstraining ooit. En wat was m'n pony dapper zeg! Dapperder dan ik in ieder geval. :') Afsprongen, in- en uitsprongen over boomstammen in de waterbak, een enge bezemhindernis en een doodenge boomstam op een berg met daarachter een akelijke steile afgrond vond ze geen enkel probleem. En ik maar piepen. :P Watje... :')

Afbeelding

Deze heeft 'n vriendinnetje trouwens ook van dichterbij bekeken, dus ook in België is uitvoerig inspectie gedaan. Ik vertrouwde haar oordeel wel, dus ben gewoon braaf blijven zitten. :')

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:12

Gaaf bunn!!

Ja die val van mij zal niet de orginaliteitsprijs winnen. Zat te denken dat wanneer dat meisje in de bak naast mij haar paard een tik met de zweep zou geven hij wel eens zou kunnen gaan bokken. Met dat ik het dacht, deed hij dat dan ook. En als je zit te denken, let je niet op.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:29

Gaaf Bunn!
Jammer van het inrijden zeg Jes! Wel top van je man!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:54

Hoi,

Mag ik me hier ook melden? Ik heb een aantal weken geleden mijn eerste springwedstrijd (niet allereerste ooit maar er zat wel 15 jaar tussen :D ) met mijn nieuwe paard meegedaan en heb nu de smaak te pakken. Start dit weekend en het volgende weekend ook weer.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:25

Wat leuk, welkom!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:34

Dankjewel.
Zijn hier ook bokkers die in België springwedstrijden meedoen of enkel bij de KNHS?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:00

Ik alleen in Nederland. Welkom!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:08

Welkom! Ik in Frankrijk.
Bunn springt in België geloof ik?

Jullie hoefde in Nederland de bodem voor mij niet te testen hoor >;) _O-