Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:23

Caritas schreef:
k_m schreef:
@queelens, wacht wat, als gelovige mag je op zondag niet buiten rijden? :+

Er zijn zelfs stallen waar je niet mag komen op zondag want dag van de heer. Bespottelijk. Als tiener gereden bij een boer in Bunschoten waar je op zondag ook niet mocht komen want ook rustdag voor de dieren en toen ik vroeg of hij dan ook de koeien niet molk op zondag, hoefde ik helemaal nooit meer te komen. :=

Hier ook hele gelovige staleigenaren, maar wij mogen gewoon komen op zondag. Vind dat eigenlijk ook zo'n onzin...

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:53

Caritas schreef:
k_m schreef:
@queelens, wacht wat, als gelovige mag je op zondag niet buiten rijden? :+

Er zijn zelfs stallen waar je niet mag komen op zondag want dag van de heer. Bespottelijk. Als tiener gereden bij een boer in Bunschoten waar je op zondag ook niet mocht komen want ook rustdag voor de dieren en toen ik vroeg of hij dan ook de koeien niet molk op zondag, hoefde ik helemaal nooit meer te komen. :=

Zijn erf, zijn regels toch? Bij mij op het erf mag niet gerookt worden, zullen ook vast mensen bespottelijk vinden. Jammer dan...

Mijn gelovige buren zorgen ook op zondag overigens prima voor hun dieren.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:58

Ja ieder zo zijn ding. Ik ben zelf ook niet gelovig dus moest er op het begin wel aan wennen toen ik verhuisde en voornamelijk paarden in nijkerk/bunschoten ging rijden. Het kwartje viel bij mij ook nog niet gelijk toen die dame niet in de buitenbak wilde gaan rijden haha. Mijn reactie was: huh maar het is toch mooi weer en de bodem is fijn? :+

bliksemflits

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:17

Dat je niet op een erf mag roken vind ik wel iets anders dan dat er een dag letterlijk verboden wordt om naar je paard te komen... Maar het is nogal offtopic :')

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:20

Ik denk dat je iedereen moet respecteren in zijn geloof. Ik heb 10 jaar lang voor een boer gereden en die paarden werden op zondag niet gereden vanwege het geloof. Ik heb het geloof van die mensen altijd gerespecteerd en daardoor mocht ik later ook wel thuis rijden op zondag maar niet op concours. Dat weet je van tevoren dus lijkt me geen probleem. Laat iedereen in de eigen waarde mbt het geloof en rijden op zondag

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:13

Ik sta daar dan gewoon anders in, ik wil niet dat iemand mij verbied om op een bepaalde dag naar m'n paard te gaan. Maar zo'n stal zou voor mij dan inderdaad ook afvallen, heeft verder niks te maken met het geloof respecteren of niet :)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:22

Mijn proefje ging vandaag weer niet echt naar wens... echt een hele fijne proef tot het galopstuk, toen echt de boel verknald :+

Ben benieuwd of de rest goed genoeg was om het te compenseren voor een winstpunt. Ik denk dat ik maar even weer een tijdje niet ga inschrijven, even verder oefenen... :\

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:44

Ah even afwachten Vera.. was je hem na de galop helemaal kwijt?

Wij gaan morgen weer filmen!
Heb er weer zin in. Gewoon even weer lekker knotten en 'op stap'
Onze bak is geen 20 bij 40.
Op 5min rijden naar de manege. Dus echt een klein uitje, net echt :P

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:53

Nouja opzich de galoponderdelen gingen wel, maar beide keren de overgangen van galop naar draf zijn voor mijn gevoel gewoon een 3/4 waard. Echt hopeloos :+ Ze wilde graag nog even doorgalopperen :=

Succes morgen!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:21

Zo.. mijn B proeven van de 19e zijn ook weer af!

Paar heel leuke proeven zaten erbij, met een 9 voor halsstrekken. En een, ik denk, professionele ruiter op een fijn paard. Pfwiew. 210 punten. Daar doe je het voor.
Ook een paar mindere proefjes zonder winst.
Ik had er 2 voor de 2e keer. Een van de twee had echt totaal geen verbetering tov de tips die ik de vorige keer had gegeven (pas na deze proef gekeken hoor). Dat vind ik dan oprecht jammer. Ik snap dat je niet in een klap alles goed doet, maar er zaten toch dingetjes bij waar best aan te werken valt.

Eentje afgekeurd: geen combinatienummer genoemd, geen aftekening in paspoort gefilmd en niet ingezoomd op bit en sporen én filmpje te onscherp.

Nog 1x op deze manier denk ik? Heb verder nog niks gehoord (als jury) van de nieuwe opzet. Ben benieuwd.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:24

Ik noemde mijn combinatie nummer ook niet :o

Vergat m. Zal m volgende keer in het paspoort met een post it doen ofzo.

Bij het paspoort van mijn bijrijdpaard staan ook op dat paardje geen aftekeningen getekend. Maar de vorige keer niks over gehoord, dus zou vast wel goed zijn _O-

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:54

In het paspoort staan de aftekeningen ook genoemd dus ook al heb je die niet ingetekend staan ze staan wel degelijk in het paspoort en het is de bedoeling om daar even op in te zoomen en daarna een rondje om het paard te maken zodat we het kunnen controleren

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 00:01

Tilmar schreef:

Paar heel leuke proeven zaten erbij, met een 9 voor halsstrekken. En een, ik denk, professionele ruiter op een fijn paard. Pfwiew. 210 punten. Daar doe je het voor.
Ik had er 2 voor de 2e keer. Een van de twee had echt totaal geen verbetering tov de tips die ik de vorige keer had gegeven (pas na deze proef gekeken hoor). Dat vind ik dan oprecht jammer. Ik snap dat je niet in een klap alles goed doet, maar er zaten toch dingetjes bij waar best aan te werken valt.

Eentje afgekeurd: geen combinatienummer genoemd, geen aftekening in paspoort gefilmd en niet ingezoomd op bit en sporen én filmpje te onscherp.

Nog 1x op deze manier denk ik? Heb verder nog niks gehoord (als jury) van de nieuwe opzet. Ben benieuwd.

Oh ik had in eerdere sessies ook iemand die ik sowieso 3x heb gejureerd. Niets doen met de tips jammer daar doe ik altijd veel moeite voor. Kwam nog bij dat deze dame erg nonchalant was en bij het voorstellen erg kinderachtig aan het giebelen was en alle keren zo deed. Kwam zo kinds en ongeïnteresseerd over en dat vond ik trouwens, ook naar mij als jury, heel denigrerend net alsof het een spelletje was en ze daar aan mee deed. Naast haar gedrag (wat niet van stress of zenuwen was btw) dan ook nog eens niets doen met de tips is dan wel jammer. Beetje verspilde tijd om zo iemand te jureren en tips te geven
Laatst bijgewerkt door JiKaLeNiPau op 23-11-20 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 00:03

Ik maak altijd een voorblad met de datum en de gegevens. Ook dat het paard zwartbruin is zonder aftekeningen. Zit een Duits paspoort bij en daar staat wel ohne abzeichnung, maar vind dit makkelijker en overzichtelijk voor de jury en voor mezelf ook met insturen (combinummer kan ik zo overtikken vanuit het filmpje).

Net het filmpje ingestuurd. Ik ga dus vanaf dinsdag weer in de refreshmodus :)

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 01:05

Succes weer iedereen!! :)

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 07:48

JiKaLeNiPau schreef:
In het paspoort staan de aftekeningen ook genoemd dus ook al heb je die niet ingetekend staan ze staan wel degelijk in het paspoort en het is de bedoeling om daar even op in te zoomen en daarna een rondje om het paard te maken zodat we het kunnen controleren

Ik heb een schimmel dus vond die aftekeningen filmen elke keer zo nutteloos voor ons want er staat niks :') Doe het braaf hoor, maar je hebt er niks aan in ons geval :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 08:04

JiKaLeNiPau schreef:
Oh ik had in eerdere sessies ook iemand die ik sowieso 3x heb gejureerd. Niets doen met de tips jammer daar doe ik altijd veel moeite voor. Kwam nog bij dat deze dame erg nonchalant was en bij het voorstellen erg kinderachtig aan het giebelen was en alle keren zo deed. Kwam zo kinds en ongeïnteresseerd over en dat vond ik trouwens, ook naar mij als jury, heel denigrerend net alsof het een spelletje was en ze daar aan mee deed. Naast haar gedrag (wat niet van stress of zenuwen was btw) dan ook nog eens niets doen met de tips is dan wel jammer. Beetje verspilde tijd om zo iemand te jureren en tips te geven

Denk erom hoor, je hebt zo een klacht bij de KNHS te pakken als je je zo negatief uitlaat. :') :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 08:05

Tilmar schreef:

Een professionele ruiter zal geen B gestart zijn. Wel fijn dat er zulke goede proeven tussen zaten! Dat is altijd leuk jureren.

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 08:23

Wij gaan morgen ook weer een proef opnemen en insturen :j

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 09:52

Suzanne F. schreef:
Denk erom hoor, je hebt zo een klacht bij de KNHS te pakken als je je zo negatief uitlaat. :') :+

Het zijn feiten die gebeuren dus die mogen toch genoemd worden? Het gaat er om dat deelnemers zich ook aan de voorwaarden dienen te houden en het niet als een belachelijk spelletje moeten zien dan kunnen ze beter niet mee doen toch? En ik geef aan dat ik er een denigrerend gevoel bij kreeg. Volgens mij mag ik dat echt wel aangeven. Niets negatiefs aan, pure feiten

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 09:54

bliksemflits schreef:
Ik heb een schimmel dus vond die aftekeningen filmen elke keer zo nutteloos voor ons want er staat niks :') Doe het braaf hoor, maar je hebt er niks aan in ons geval :D

Die paar seconden meer of minder filmen is toch geen probleem? En staat er vniets in over schimmel bruin geboren of schimmel zwart geboren of whatever ?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:05

Het voordeel van 1 proef is dat je hem wel kunt perfectioneren. De eerste keer zag ik wel waar het schil strandde, daarna gelongeerd van te voren maar toen was ze te mat, daarnagelet op echt op de letters en nu zo goed mogelijke sb en gebroken lijntjes in galop. En als dat lukt ook gewoon tevreden zijn. Natuurlijk leg ik ook nadruk op de andere dingen maar ik pik er steeds 2 uit waar ik extra op let. En zo kan ik ook sneller tevreden zijn winstpunt of niet. Ik rij echt voor mezelf en merk de progressie die we binnen de proeven maken. Veel meer controle. Dus ik ben al blij ongeacht de punten (moet er nog krijgen)

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:14

Fleury, ik merk ook dat ik er steeds onderdelen uit pik die ik wil verbeteren, ik merk dat het in de training ook makkelijker wordt maar in de proef valt het nog niet altijd mee.

Wie refreshen er vandaag allemaal mee? Ik heb nu 19e en 26e die verstuurd zijn...

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:19

As we speek kwam 19 november binnen!
188 punten *\o/*

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:25

JiKaLeNiPau schreef:
bliksemflits schreef:

Die paar seconden meer of minder filmen is toch geen probleem? En staat er vniets in over schimmel bruin geboren of schimmel zwart geboren of whatever ?

Ik zeg toch ook niet dat het wat uitmaakt? Zeg zelfs dat ik het gewoon netjes film allen dat er niks instaat bij ons en je er dus niks aan hebt ter controle. (Niet getekend en niet geschreven.)
Het maakt toch niet uit in welke kleur ze geboren is want ze is spierwit nu? En dat staat overigens niet bij de aftekeningen maar op de eerste pagina in het paspoort.
Laatst bijgewerkt door bliksemflits op 23-11-20 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt