[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:25

Jammer Lithya! Weer op stap dus!
Welke hengst wordt het?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:36

Good Fellow. Nieuwe jaargang heeft niet echt overtuigd.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:41

Zo, die laat vermogen zien!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:48

Ik vond de Douglas wel interessant, maar die is zeker niet geschikt voor iedere merrie (wel voor de mijne ;) ). En de Indoctro liet zich goed zien, maar dat is voor jullie natuurlijk ook geen optie.

En jullie Good fellow-veulen lijkt goed dus waarom niet ;)

Eddie heeft vanavond zijn eerste winstpunt in het Z bij elkaar gesprongen. Zijn moeder is nu prestatie!

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:02

Balen lithya, hopelijk nu wel raak :)

Douglas vind ik ook een ontzettend gave hengst! Heeft mijn instructrice nu een jaarling van :)

Gefeliciteerd gomir!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:04

Je paarden gaan echt heel lekker gomir!

Gezien m'n medelessers heb ik maar bedacht om jonkie maar op te pakken met springen.
Beestje leert wel heel snel! Van struikelen over een balk of er heel hoog en hard overheen of niet meer willen naar 5 in-uitjes achter elkaar springen. Heb denk ik nu een stuk of 5x met haar gesprongen met elke keer een paar weken er tussen. Ze vind het nog leuk ook, hoef haar amper het lijntje in te sturen.
Eigenlijk wil ik haar binnenkort wel eens meenemen naar het crossterrein maar twijfel of dat niet nog te vroeg is.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:13

Kan toch geen kwaad Vibabu, als je een beetje spelenderwijs loopt te rommelen? Houdt ze lekker fris :j

Balen Lithya, maar je hoort het wel meer op t moment. Het weer zit ook niet echt mee :n

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:58

Klopt. Komt alleen zo donders ongelegen. Maar dat zal altijd.

Mooi dat je paarden zo goed gaan Gomir! Gouden greep blijkbaar die ruiter.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:18

Gefeliciteerd gomir!
Super leuk vibabu! Als Gismo goed te controleren is in galop wil ik hem ook graag een keer wat boomstammetjes laten springen :D

Afgelopen dinsdag dressuur les gehad met Gis van iemand anders. Wauw, wat een paar kleine dingetjes voor een verschil maken! Hij kon nu ineens wel rechtsom rustig in galop en nageeflijk lopen zonder te drammen en in draf terug op het achterbeen :D Nu gaan we voorlopig dit 1x in de week erbij doen en daarna afbouwen naar 1x in de maand :)
Meneer staat nu ook weer iets overbouwt dus dat ziet er ook zo heerlijk charmant uit.. :+

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:39

Klinkt goed Laura!!

Gomir nogmaals gefeliciteerd! Denk dat ik Cas ook maar eens uit logeren breng :))
Gisteren lekker bitloos gereden, ze ging wat hangen maar op zich best oke :j Best leuk voor de afwisseling

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:19

Dat is fijn Laura :)

Leuk goldie, ga je dat vaker doen?

Vandaag de dressuurmiep in mezelf naar boven gehaald, en dat resulteerde in 190 en 202 punten, met nog een 4e plek! Helemaal tevreee :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 01:34

Hoppatee dat zijn nog eens punten!

Eigenlijk lig ik al sinds 23.00 uur te plafondstaren. Wil slapen want de wekker gaat vroeg....

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 06:59

Succes vandaag allemaal in vinkega!! Aan de organisatie zal het niet liggen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 07:17

Ik ben er klaar voor! Nu wachten tot vibabu me op komt halen :)

Nette punten bokworst!! Ja ik denk het wel, vind het wel leuk voor de afwisseling :j

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:04

Ik heb hier de bodem aan een onderzoek onderworpen....
Maar was niet de enige vandaag, en toch nog 8 hindernissen gesprongen :+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:33

Jammer Jes! Rare hindernis of juist heel gewoon?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:44

Ik kom ook bij de club :Y)
Alleen dan onderzocht ik de bodem in Vinkega

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:05

Niet... Waar?
Wel leuk dat ik je tegenkwam, ik dacht dat kan niet missen met zo'n vosje :Y)

Jessy ook bodemonderzoek... Auw..

Ik heb een beetje een dubbel gevoel overgehouden aan Vinkega...
Citaat:
Terug van SGW Vinkega!! Foutloos gesprongen en fijn gecrosst! Jammer alleen dat de hindernisjury 3 weigeringen heeft gerekend bij het water, waar ik dacht dat ik er maar 1 had :/ Helaas 2x stop op 18, die tweede vond ik vooral heel flauw en onnodig. Maar goed blijkbaar had ze er even genoeg van. De laatste hindernis ging ze dan weer als een speer!
Maarja wel gefinished met 5 weigeringen dus, ik was me van geen kwaad bewust... We zien de brief van de KNHS wel weer tegemoet.
Ik heb iig een heerlijke dag gehad en fijn gereden, mooi leermoment :) Op naar meer kilometers!!

Ik ben na de weigering op de waterbak achter de waterbak ingegaan en weer uit achter. Toen opnieuw aangereden. Ze zeggen dat ik met het aanrijden daardoor m'n eigen lijn heb gekruisd, ja dat doe je dan altijd....
Ze aarzelde bij B (water inloop) die hebben ze blijkbaar ook gerekend...
Ik vind die 2e weigering gewoon alleen echt zo flauw... Zo wordt het alsnog een jurysport... :=
Stuk tot daar ging echt fantastisch! Ze gaf echt een topgevoel :+:
Hindernis 18 was denk ik de concentratie er even af, ik was de eerste keer te makkelijk. De 2e keer was gewoon stom := en dat moest gomir natuurlijk ook net zien :P
Laatst bijgewerkt door Goldie op 12-06-16 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:11

Bij de trakhener :\

Hoorde heel veel mindere verhalen over de waterbak. Maar vond verschillende dingen er weer slecht aangegeven of snel veranderd. Toch wel minder.

Tot hindernis 18 trok ze wel lekker aan. Braaf, alert. De laatste hindernissen waren niet erg bijzonder dus heb niks gemist. Alleen 21 had een leuke oefening zijn geweest denk ik.
Baal moment zo vlak voor t NK

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:15

Oh echt... Stopte ze zo abrupt ofzo? Wat was 21 ook alweer? Andere nummering in de B :P Vond het L dan best wel weer pittig vergeleken met de B.
Ik zag een beetje op tegen hindernis 2, maar die ging dus heel soepel...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:22

Ja eerste keer abrupt maar kon ik blijven zitten. Stug nog een keer aansturen en zelfse verhaal alleen draaide ze ook weg, dan lig je zo _O-

21 was voor het L de ena laatste. Ook bij dat water. Ik vond de L voor de rest niet zo heel erg pittig, wel uitdagende lijnen en veel smalletjes. Maar de trakhener was meer een M hindernis. Ik had het alternatief moeten nemen maar goed..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:23

Oh die 21 was mijn 18 dan denk ik :+
Oeh ja, maarja je wil ook dat ze er iets van leren. Vond dat puntje voor de L ook wel pittig en die sprong na de afsprong was ook wel sturen denk ik

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:28

Oh haha. Jammer dat jij daarop ook ging..

Op smalle puntjes heb ik getraint, dat scheelt. De smalle na de afsprong was wel even nadenken. Rustig op en rustig af en dan heb je vaak wel genoeg te vertellen. Tenminste ik wel. Was mn teugels nog op maat aan t maken _O-

Ik keek ook tegen onze 9 op. Die deed ze wel lekker. 17B net zo.
18 ja.. was ook wel een hele erge richting M hindernis en wij komen net om de hoek kijken in het L

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:49

Die trakehner zag er heftig uit voor een L hindernis!

Blijf het wel bijzonder vinden die eigen lijn van Goldie.

Ik ging super van start met een flinke sprong op 1 en in draf over 2 :D maar hij ging wel! Een stop op 6 die ik niet aan zag komen (en m'n moeder wel :D) daarna naar de bochtjes van slag. Hindernis 7 ging ook nog goed maar na weer een open veld naar 8 ging het lampje uit :) kreeg geen reactie meer op m'n benen dus toen was ik uitgeschakeld. 3x een stop op 8. Daarna al slingerend weggereden maar hij was zo van de riedel dat ik uitgesprongen was :) toch helemaal niet zo'n slecht gevoel er aan over gehouden. Het gedeelte wat wel goed ging voelde zo fijn!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:17

Kind ging als een speer in Vinkega. Balkje in de dubbel met springen 34 seconden te snel door de cross. :')
Ik geef voor haar toch de voorkeur aan wedstrijden met dressuur.