[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:54

Den Helder, 2daags concours van m'n eigen club... Alleen hier echt weinig springers... BB was druk :+ Normaal heb je altijd wel wat meer starts :+

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:40

Oh oeps :+ Naja wel lekker dat je eerste was, ook mooi in de top drie toch? :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:42

Haha ja 1e rondje was ik 2e :Y) _O-

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:55

Heb je helaas niet gezien Goldie, maar wel super gesprongen!

Eerste rondje ging weer lekker als een kip zonder kop met een stop op 1 en 6. Slidinggaten stonden in de grond :')
2e rondje ging wel aardig maar ik ging toch m'n afstanden op groot rijden waardoor er balken vielen omdat hij te vlak bleef. Maar goed, ben rond gekomen en blijven zitten... Dus dat is al 100% verbetering :D

Die oxer was inderdaad heel raar! Had er zowaar totaal geen probleem mee maar zo'n gat kijkt wel raar.
Dressuur ging ook waardeloos dus zat al flink te balen maar scheen er beter uit te zien dan het voelde. Záterdag 211 (2e prijs) en 191 en zondag 206 en 197 (2x 2e prijs)

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:03

Rondkomen is stap 1 vibabu! Daarna komt de rest wel :) super dat het gelukt is :j
Wauw nette punten voor de dressuur, raar hoe je gevoel je je soms op het verkeerde been zet he?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:24

Toch weer veel dames lekker gereden van het weekend, maar zelf de staander omtrappen is wel goud ja :')

Netjes Vibabu, wat Bokworst zegt: eerst maar weer rondkomen, en daarna werken aan de finesse :D

Wat vervelend trouwens Gomir, dat ze af moesten groeten met Bella. Maar beter zo dan helemaal over de zeik rijden.

Ik heb weinig boeiends te melden, hele weekend bezig geweest met vrienden helpen verhuizen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:42

Eerst erover en dan komt de rest wel weer :+ Als je te mooi wilt rijden in zo'n situatie kom je zeker stil te staan :=

Ik vond het ook wel heel jammer Pantykous, maar ze was echt niet te rijden van de stress en klapte dwars door een oxer heen :o Hopelijk is het dikke achterbeen alleen bloeduitstorting en blijft de stress niet te lang bij haar in het hoofd hangen :=

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:41

Dat zou wel heel sneu zijn als het zo lang blijft hangen. Jammer ook dat ze niet even terug mochten naar het voorterrein.

Eigenlijk ben ik wel heel blij dat ik ben blijven zitten! Stomme wisselwerking, hij wordt onzeker als ik er af val maar als hij niet zo stom stopt val ik er ook niet van af :') De parcoursbouwer vroeg zich gister ook af wat er nou met hem aan de hand was waarom hij zo stom doet. En dat hij vliegensvlug is :D Het is gefilmd trouwens.... voor de nieuwsgierige mensen wat hij nou precies doet. Ik zet hem niet openbaar maar wil hem best sturen :) Misschien dat jullie tips hebben, al voelt het wel anders dan dat het er uit ziet.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:46

Ik ben best benieuwd vibabu! Want herken Mickey er ook best wel in. Die kan ook flink hufterig stoppen :Y)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:58

Hmmm, dat je met te netjes rijden helemaal stil komt te staan herken ik wel. Hier staat überhaupt rondkomen ook op één. Dat wil in die BB makkelijk lukken (en ook nog netjes), maar hoger? Soms. Ik ben ook wel benieuwd hoor Vibabu!

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:28

@Vibabu: Okee, hier komt m'n brabbeltje. Je hebt er vast niks aan, maar hé. :P

Snap heel goed met dat het anders voelt dan het eruit ziet, geloof best dat het nog veel heftiger voelt. Moet zeggen dat die stop op 6 echt vuil was, zeker met dat gezever er achteraan. De mijne stopt meer zoals je eerste stop was (maar dan zonder gedraai erbij) dus zo vlak voor de hindernis. Ik vind dat aan jou rijden eigenlijk weinig meer valt toe te voegen ik die situaties: je blijft kei goed recht zitten en als hij stopt geef je hem ook de kans om rustig te kijken. Heb het ook heel lang zo gehad, zonder vooruitgang en het enige wat bij mij lijkt te werken buiten veel 'enge' dingen springen (en crossles) is echt heel, heel, heel erg op het achterbeen zetten, zodat duiken onmogelijk wordt. Dat lukt nog niet altijd, maar ik merk wel dat paardlief daar juist meer zelfvertrouwen van heeft gekregen en veel eerder denkt: 'okee, dan probeer ik het wel met een hertensprong' in plaats van dat ze op de rem slaat. Ziet er misschien niet uit, maar ze gaat wel. De stap naar netjes rijden is dan kleiner dan wanneer je stil staat. :j

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:55

Mickey stopt echt precies zoals vibabu haar paard :') Brother from another mother???

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:48

Haha ja ik denk het ;)

Met inrijden was ik op zich wel goed bezig. Ook 2x stop gezet voor de sprong zodra hij harder ging dan ik wilde. Daardoor voelde hij wel Safe. Maar in mijn parcours durf ik dat weer niet omdat ik bang ben dat hij teveel van slag raakt en niet meer wil springen. Zou het toch eens moeten proberen. En dan niet voor de hindernis natuurlijk maar het begint al met wegrijden van de jury.
Ik rij die parcoursen ook niet met het idee om te winnen oid. Alleen maar training :') dus de tijd kan me gestolen worden, liever iets meer tijd dat ik er daarna wel overheen ga dan haasten en weer stilstaan.
Crosstraining gaat wel goed. Ook de "enge" dingen. Zolang er maar ruimte genoeg is om te springen. Dus stalletjes en puntjes vind ik lastig. Maar dat is meer omdat ik dan denk dat hij springt en dan toch scheef gaat of net er langs springt zodat er een gekke slinger in zit en ik niet meer recht er boven blijf :') thanks voor jullie kritische blik!

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:31

Ik ben ook wel benieuwd naar het filmpje, heb dan misschien minder ervaring dan de meeste hier, maar had ook eerst een weigerpaard dus wie weet :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:53

Mag ik het filmpje ook zien?

Nadeel van het vuile stoppen is dat je gaat denken dat ze het wel eens zouden kunnen gaan doen en daardoor toch onbewust anders gaat rijden.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:04

Ben ook wel benieuwd naar het filmpje, staat hij ook op fb?

Ik heb nieuwe laarzen *\o/*
En ik kom min of meer in mijn witte rijbroek :') dus zondag starten (ik 85cm, manlief 95cm)is maar 25km van stal dus dat is erg fijn.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:12

Min of meer? Ik krijg daar plaatjes bij in mijn hoofd :')

Vuil stoppen kan ik je niet bij helpen. Ik heb altijd paarden die alleen stoppen als hun leven op het spel staat en dan stoppen ze netjes....

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:14

Haha rits/gulp gaat half dicht :D (iets met zwangerschap en reserves op mijn heupen) gewoon nog een riem om en een wat langer shirt ;) en hoe dan ook jasje aan met rijden.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:26

Haha Anne, jij zei het ik dacht het.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:28

Oh valt mee... nog geen rollade die er met een krukje opgetakelt moet worden... :+

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:08

Net even lekker zonder zadel een blokje om gestapt. Heerlijk aan een lang teugeltje. Iemand heel blik gemaakt. Stonden 3 asielzoekers en een ervan wou heel graag met m'n paard op de foto :P Prima we poseren wel even :)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:16

Over witte broeken gesproken, ik ga eens kijken of ik die van mij nog pas :')

Oh dat stoppen is vaak zo'n deuk in mijn zelfvertrouwen.
De eerste hindernis (losspringen) komt wel vaker voor maar als ze daarna blijft weigeren word ik zo'n watje en dat helpt natuurlijk totaal niet.

Met weigeren heb ik liever dat ze heel erg kijkt, dan kan ik haar doorduwen. Althans dat proberen.
Soms komt ze ook super enthousiast aan en weigert ze op het laatste moment. Dat vind ik zoooo gemeen :')

Het lijkt mij wel heel leuk om als tweede paard een wat ouder ervaren dier te hebben. Eentje die eigenlijk nergens meer naar kijkt :Y)

Haha dat is leuk Goldie!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:30

Ik stap wel op met een krukje, maar die van mij is ook wat kleiner dan gemiddeld en ging voorheen wel omhoog als ik net zat. Dus ik ben wel een krukkemens

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:32

Ik stap ook op met krukje... Met m'n dressuurzadel red ik het wel, maar met springzadel echt niet :') plus dat je dan zo aan die rug gaat hangen, dat vind ik maar niks voor die dieren :=

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:11

Ik red het met beide zadels niet zonder krukje (paard is 1.75 en ben niet meer zo soepel als 10 jaar geleden) en vind het sowieso wel fijner voor het paard om met krukje op te stappen.

Broek past nog wel goed om mijn benen en billen dus zal er niet uitscheuren gelukkig :')