[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:39

Hopen dat het niet te snel wegloopt.
Bij ons is de buitenbak wel echt super! Door de eb en vloed installatie die er in ligt blijft de onderlaag hard. Af en toe even rollen en hij ligt er weer mooi vlak bij :) alleen springen er in is dus niet fijn... Voordeel is wel dat hij niet heel hard valt :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:44

Borsttuig, martingaal, ik kan er niet over meepraten. Gebruik ik al jaren niet. Heb er destijds een gekocht die over de als ging en dan aan het zadel, omdat ik tijdens de Fries kampioenschappen in de losse greep die alleen over de hals ging

Succes mst de demo!

Regen? Heeft maandag iets geregend en verder geen spatje!!

gomir

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:53

Hopelijk blijft dat vanavond ook zo in Oranjewoud! Kan me de hoosbui met onweer van vorig jaar nog goed herinneren. Eddie was net in de tweede ring aan het springen toen het hele parcours inclusief dranghekken in een keer omging...:o

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:54

Kwam omdat ik vorig jaar niet mee reed, dus dit jaar gaat dat niet gebeuren :+

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:51

Haha dan ga ik overal starten waar jij start Lithya.

Ik heb een borsttuig met martingaalvorkjes. Eigenlijk niet nodig maar zonder trekt ze zich er aan de bovenkant wel eens uit. Ze weet precies wanneer ze hem om heeft.

Donderdag spontaan wat hindernisjes gesprongen maar bij de eerste moest ze toch even goed kijken. Gebeurt wel vaker, rij dan zelf ook te voorzichtig aan.
Tweede keer probeerde ze het weer dus toen even aangetrapt. Daarna fijne huppeltjes gemaakt.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:25

Daar heb ik net zo'n hekel aan als dat ze de eerste sprong doen of ze opgegeten worden.

Prima hoor, dan heb je na morgen eerst drie week vakantie :o

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:26

Daar heb ik net zo'n hekel aan als dat ze de eerste sprong doen of ze opgegeten worden.

Prima hoor, dan heb je na morgen eerst drie week vakantie :o

Geprobeerd de proeven even door te rijden, maar hij changeerde zo braaf. Helaas krijgt ie daar geen bonuspunten voor morgen.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 11:21

Fijn dat het allemaal goed gaat :)

Vandaag fijne les gehad, keertje weer wat hoger. Stonden paar hindernissen van 1.05/1.15, en hij pakte het super op! Morgen twee rondjes B in Gieten :)

Af en toe wil mijn paard nog wel s hard als hij iets spannend vind, voor die keertjes heb ik altijd wel een martingaal om. Maar gelukkig steeds minder! Maar hou hem wel om voor het geval dat :j

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 16:11

Die van mij ging vandaag ook heel hard, door de dressuurproeven helaas. Kwam het terrein op rijden, was het ze gelukt om 9 in het uur te redden. 15 minuten los kunnend rijden. Volgende keer ga ik wel weer naar de trailer. Enige positieve was dat de jury het knap vond dat ik bleef rijden en niet op gaf.

Was ook een paard aan de kletter gegaan zonder ruiter, maar die was best beschadigd. Moest eerst een noodbrug worden gemaakt, want het houten bruggetje waar hij over was gegaan hield hem niet.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:05

Dat ging heel raar Lithya....Wij hadden de pech dat Martijn net de bel kreeg voor zijn tweede parcours toen dat paard voorbij gekletterd kwam met heel veel herrie en paniek. Bella helemaal de kop kwijt en bijna niet meer in de vooruit te krijgen. Mochten niet terug naar het voorterrein om opnieuw de ontspanning op te zoeken en dus halverwege het parcours maar opgegeven, niet mee te rijden als ze zoveel spanning heeft. Eerste parcours sprong ze top met 1 pechfoutje.
En Eddie was super, eerste parcours nog wat bodemvrees, maar tweede rondje was top!

Jammer van je dressuur Lithya :(:)
En Bokworst gaat soms hard, volgens mij kennen we dat allemaal :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:13

Klopt. Is de ring uitgesprongen. Andere ijzeren hekken hebben ze maar snel weggetrokken. Ze hoopten dat hij voor de houten hekken wel zou stoppen, maar daar is hij dwars doorheen gegaan. Balen dat Martijn dat net trof toen hij moest starten. Ruiter was er ook raar afgeklapt hoorde ik.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:31

Jeetje dat is ook wel schrikken, jammer van je proeven zeg..
En wat balen dat dat dan net gebeurd toen ie moest..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:21

Ik moet morgen pas om half 5 parcours lopen... Irritant...

Wat balen zeg voor Martijn, arme Bella..
Maar wat naar zeg van dat paard. Gatsie...

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 07:11

Ik heb Mickey gister trouwens geschoren. Voor de eerste keer helemaal zelf haha moet vandaag met de tondeuse nog even z'n benen bijwerken en war kleine plekjes. Maar meneer was direct een stuk vlotter en vrolijker :D

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:50

Fijn dat het scheren zo'n goed effect heeft op je paard! Heerlijk om ze te zien opfleuren :)

Vandaag twee rondjes B gesprongen, eerste parcours heerlijk kunnen rijden, en dat werd beloond met 76,5 punten en een eerste prijs!!
Tweede parcours (zelfde klassieke parcours) pakte hij het bit vast op links waardoor ik scheef voor de dubbel kwam, daardoor met mn linkervoet de staander omgetrapt :') wel 74,5 punten :)
Super tevreden over all :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:33

Gefeliciteerd Laura en bokworst!!

Hoe is het gegaan Goldi?

Weet jij om wie het ging met dat paard Gomir?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:36

Super bokworst en hahaha zelf de hindernis omver halen vind ik ook een goeie :')

Mickey was knetter gek vandaag om 12u in de brandende zon dus hij heeft het niet meer bloedheet :D tweede geworden op de onderlinge en gismo ook foutloos!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:37

Volgens mij was het Andre Ferreira als ik het dekje van het paard zag.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:58

Goed gedaan Laura en Bokworst! :D

Wow, het was bloedheet vandaag! := Hier sprong ze op de open dag superbraaf. Niks spectaculairs: alles op 80 tot 90, maar ze hadden het echt heeeeeel krap staan: de dubbelsprong stond op ponyafstand, dus dat was een in-uitje :'), ik moest de eerste sprong schuin nemen, anders vloog ik de bak uit en er stond nog ergens een hele krappe wending, waarbij ik zo dicht mogelijk langs de bakrand moest, anders kreeg ik die draai er niet in. := Maar: foutloos, geen rare afstanden (zo slecht ben ik blijkbaar niet in puzzelen) en we deden het nog best snel. :D :P

Was een hele leuke oefening voor haar en ponypaard heeft nu volop kleine fans. :D :')

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:08

Wat een goede berichten allemaal, leuk!

Bunn, lastig dat het zo krap hadden staan maar het is wel weer een goede oefening!

Lithya, balen van je dressuur!

Gomir, ook rot dat dat gebeurd tijdens je parcours. Dat is wel zonde, maar kan mij voorstellen dat je dan ook niet een fijn parcours kan rondrijden..

Bokworst, wauw hoge stijlpunten zeg! Goed gedaan!

Wij hebben alleen gedressuurt gister tijdens de selecties. Ging heel fijn al ben ik zelf absoluut geen dressuur miepje. Ik raffel zo'n proef altijd best af als in geen hoeken rijden enz. Best zonde maar ik ga erop trainen aankomende tijd! Springen was al heel krap qua tijd en ik durfde het ook niet echt aan.. Kan mezelf op zo'n moment wel voor mijn kop slaan maar goed. Vertrouwen komt wel weer terug!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:30

Anders staanders of pilonnen in de hoek zetten Nan waar je wel omheen moet.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:36

Goedzo bokworst! Laura ook lekker rondgestuurd.

Ik had het eerste rondje echt nul controle (nog in cross modus van vorige week) 2 balken en ergens een hele enge sprong... Ik kwam helemaal los van m'n paard :')
2e rondje goed kunnen herstellen en een heel fijn beheersd rondje kunnen rijden. Nog wel een pechbalkje. Maar daarmee nog wel de eerste prijs binnen gesleept. Op dezelfde hindernis weer een rare sprong, ze wou eigenlijk stoppen := was een oxer, maar de zuilen aan de zijkant waren eigenlijk voor een triple. Balken lagen op de eerste en de achterste, zat dus een onwijs gat in. Vanuit een rare wending en dan waren de balken ook nog wit en de zon er vol op. Iedereen had daar problemen :=

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:17

Wow goldie, dan is er niet zo goed gereden als je nog een eerste prijs had of wel? Mooi dat je het tweede parcours hem bij elkaar hebt kunnen pakken :)

Ja zelf hindernis om trappen is wel zuur :+ is ook maar éen die dat kan overkomen! :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:47

We waren met z'n 3en in de L :')

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:50

Haha lekker rustig goldie. Waar was je heen?