[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 00:14

Oei dat klinkt niet fijn Elke.

Mijn vos wil weer crossen geloof ik. Dat probeerde hij me vanmiddag duidelijk te maken... hij had nog een strafkamp dressuur tegoed na zijn ernstige misdragingen zaterdag in het bos. Ik wilde hem als eerste uit de wei halen. Nou komt hij eigenlijk altijd wel op een draf kijken wat ik aan het doen ben. Dus halster erop en hoppatee de wei uit getrokken. Terwijl ik het hek dichtdoe rukt die eikel zich los en zet het op een lopen de verkeerde kant op. Achter de wei is een nu droge sloot en een walletje met struiken. Springt die mafkees over de sloot op de wal en vervolgens over de houten omheining van 1.50. En toen wilde hij toch niet meer bij me in de buurt komen. Ik kon hem wel wurgen op dat moment. Dus eerst de pony eruit gehaald en toen wilde meneer toch niet alleen achterblijven. Vervolgens heb ik hem dressuurmatig doorgezaagd tot hij een beetje schimmel begon te lijken. Maar hij bleef wel op het achterbeen uiteindelijk en ik kon hem alle kanten opvouwen. Strafkamp geslaagd

_Elke

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 00:17

Was ook niet echt prettig gezicht. Best wel balen dat ik nu niet kan crossen zondag #)

Jeetje die vos van jou moet in de plaats van mijn gaan starten zondag!! Haha wat een eikel zeg.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:00

Lithya schreef:
Mirthe, gaan er echt mensen zonder de cross verkent te hebben de cross in?

Wel een heel uitnodigend filmpje eerlijk gezegd!

Jep. Ik was zaterdag stijljury en heb zelfs nog aangegeven dat er zo ontzettend weinig mensen de cross hadden verkend terwijl wij er zaten. Zag gisteren dat filmpje op Facebook. Als ik dat van te voren had geweten was ik er denk ik niet gaan zitten, echt vragen om ongelukken.

Carola wat goed gefeliciteerd!
Goldie jammer van je stops!
Mooie foto Laura!
Oosterwolde was zeiknat. Kwam er vandaag langs en er liggen plassen niet normaal.
Gewone parcoursen verken ik zelden. Kijk liever een paar dan dat ik te voet verken.
Echt balen Elke!!
Wat een eikel Anne :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:29

Strafkamp was goed blijven hangen. Was vandaag zo klaar met rijden. Hij was superfijn.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:31

Altijd mooi als het effect heeft gehad Anne!

Ik heb de jonkies opgegeven voor de stamboekkeuring. Drie stuks in totaal dit jaar, je kunt het er maar druk mee hebben :P

Moet 12-6 springen jureren op de SGW in Vinkega. Krijg ik behalve Goldie en Vibabu nog meer bekenden in de ring?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:33

Mijn dochter

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:48

Ik ben ook in Vinkega

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 23:17

Ik heeeel misschien als de merrie zichzelf heel houd en de hechtingen in der neus goed blijven zitten ;)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 23:27

Ik wil een nieuwe martingaal, borstuig, voortuig. Hoe je het ook wil noemen.
Zit nu erg te twijfelen over welke. Een 5 punts, of 1 die ook nog over de hals gaat, of 1 die rechtsstreekt naar het zadel gaat.
Wat een uitleg he?

Over de hals is handig als ik ''m ook gebruik voor mn jonkie straks, maar dan kan ik er altijd nog 1 aanschaffen..
Dilemmaaaaa's

Ik heb een topic aangemaakt met klein overzicht van onze sgw's tot nu toe. Onderaan ook een stukje film. Wel leuk voor diegene die ze niet zien op FB :D
[SGW-ITP] Vosje volop in de eventing

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:30

Ik heb 5 punts van HKM via agradi besteld. Ben er erg tevreden over :j of bij Hooks europe. Niet idiote prijzen en wel hele goede kwaliteit leer! Maargoed ik kan je niet helpen bij je dillemma :')

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:39

Mij krijg je niet in de ring. Wel paar jaar geholpen als omroepster.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:57

Cioccolato schreef:
Ik wil een nieuwe martingaal, borstuig, voortuig. Hoe je het ook wil noemen.
Zit nu erg te twijfelen over welke. Een 5 punts, of 1 die ook nog over de hals gaat, of 1 die rechtsstreekt naar het zadel gaat.
Wat een uitleg he?

Over de hals is handig als ik ''m ook gebruik voor mn jonkie straks, maar dan kan ik er altijd nog 1 aanschaffen..
Dilemmaaaaa's

Ik heb een topic aangemaakt met klein overzicht van onze sgw's tot nu toe. Onderaan ook een stukje film. Wel leuk voor diegene die ze niet zien op FB :D
[SGW-ITP] Vosje volop in de eventing

Ik zou éen nemen die ook over de hals gaat, heel handig, niet alleen bij jonkies!

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:13

Ik heb dan wel een driepunts, maar ook over de hals. :j Ik vind 'n losse niets, veelste veel gefrut met aan doen én ik heb het idee dat een tuig met een schoftje stabieler ligt.

Over borsttuigen gesproken, springen er hier mensen met een gesloten martingaal? Ik heb al een paar keer gehad dat mijn beide martingaalstokjes (hoe noem je dat eigenlijk? :')) over elkaar schoten en op een of andere manier aan elkaar bleven steken, vooral wanneer ze heet wordt en zich gaat opkrullen. Op dat moment hangt die martingaal natuurlijk heel erg los, strakker doen gaat niet want dan heeft ze geen lucht naar boven toe.

Lijkt me dat het bij een gesloten niet kan gebeuren, maar ik vraag me af of zo'n vork anders werkt of stugger is ofzo. :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:16

Ik heb er voor jonkie ook een over z'n hals maar vind een touwtje toch prettiger.

Ik hoorde het van Goldie inderdaad Gomir. Ga alleen heen zonder enige verwachting, zit in neerwaartse spiraal en weet eigenlijk niet zo goed meer wat te doen met paard dus zou zomaar weer eens kunnen dat ik dom aan het rijden ben. Tot grote frustratie van mijzelf. Ach, ik zie wel bij welke hindernis we stranden. We maken er gewoon een leuk dagje weg van :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:28

Ik had een driepunts gekocht, had ik hiervoor ook. Maar die had een dwarsriempje en deze niet. Ligt bij mijn paard niet mooi op der schouder, dus ik laat er een riempje aanmaken weer :+

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:28

Bunn, volgens mij is het zo omdat je teugels nu wat letterlijker aan elkaar zitten dat het soms ook helpt met sturen. Maar heb dit ook maar gehoord van iemand haha zelf geen ervaring mee!
Balen zeg vibabu dat het zo prut gaat..

Ik doe zondag met beide mee aan de onderlinge van mijn club :P Lekker op stal rondje hobbelen waar we sowieso al iedere week springles hebben :P

Edit: deze heb ik voor Gismo: https://www.hookseurope.com/produktsida ... 964/44967/

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:33

Twijfel twijfel.
Ik ben idd ook bang dat als ik er 1 rechtstreeks naar het zadel koop deze niet mooi over de schouder valt. Denk dat ik opzoek ga naar 1 die gewoon een band over de hals heeft.

Thanks voor jullie meningen :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:43

Ik heb een 5 punts borsttuig. Toen gekocht op jumping Amsterdam. Ik weet alleen echt niet van welk merk het is. Had toen mijn hoofdstel en borsttuig gekocht. Maar ben er in ieder geval wel erg tevreden mee! :D

Laura, leuk! Succes :)

Eva, nog naar Bunschoten geweest? Ik ga morgenochtend.

Wij hadden gister springles en het ging echt zo fijn! 'Normaal' weigert hij de eerste sprong altijd maar nu kon ik hem bij elke keer dat hij twijfelde, heel makkelijk overhalen. Helemaal blij met m'n paard! Zaterdag maar weer een keer starten. Had een nieuwe wedstrijd set gekocht dus vind het alleen daarom al leuk om te starten. :')
Zijn er toevallig mensen zaterdag in Kootwijk?

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:23

Super van je les! Dat van die wedstrijdset herken ik :') had voor mn verjaardag een nieuwe plastron gekregen, kreeg ineens helemaal zin in de dressuurwedstrijd twee week later! :+

Ik start in gieten aankomende zondag, nog meer?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 23:25

Ik ga lekker 2 dagen dressuren en zondag 2 rondjes springen.
Net super goede les gehad. Hele simpele lijntjes die heel laag stonden :) enige waar ik mee bezig was was gehoorzaamheid en dat ging best aardig af. Ik bleef rustig en bleef netjes wachten. Zelfs toen instructeur de hindernis ineens op 120 zette. Hij meteen weer in de ankers want schrok dat het ineens zo hoog was *zucht* maar het lukte me om de 2e keer niet ineens te gaan duwen maar gewoon rustig te wachten. Trots op mezelf :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:53

vibabu schreef:
Ik ga lekker 2 dagen dressuren en zondag 2 rondjes springen.
Net super goede les gehad. Hele simpele lijntjes die heel laag stonden :) enige waar ik mee bezig was was gehoorzaamheid en dat ging best aardig af. Ik bleef rustig en bleef netjes wachten. Zelfs toen instructeur de hindernis ineens op 120 zette. Hij meteen weer in de ankers want schrok dat het ineens zo hoog was *zucht* maar het lukte me om de 2e keer niet ineens te gaan duwen maar gewoon rustig te wachten. Trots op mezelf :)

Super gereden dan toch! *\o/*

Nann__ schreef:
Eva, nog naar Bunschoten geweest? Ik ga morgenochtend.

Wij hadden gister springles en het ging echt zo fijn! 'Normaal' weigert hij de eerste sprong altijd maar nu kon ik hem bij elke keer dat hij twijfelde, heel makkelijk overhalen. Helemaal blij met m'n paard! Zaterdag maar weer een keer starten. Had een nieuwe wedstrijd set gekocht dus vind het alleen daarom al leuk om te starten. :')
Zijn er toevallig mensen zaterdag in Kootwijk?

Ben dinsdag op de valreep nog geweest, aanstaande week ga ik niet maar de week erop wel. :j

Fijn dat je les zo goed ging zeg, en van dat setje herken ik wel :D Ik heb ook een nieuwe set, vind het erg leuk om aan te trekken.

Cioccolato schreef:
Twijfel twijfel.
Ik ben idd ook bang dat als ik er 1 rechtstreeks naar het zadel koop deze niet mooi over de schouder valt. Denk dat ik opzoek ga naar 1 die gewoon een band over de hals heeft.

Thanks voor jullie meningen :D

Ik had eerst een martingaal/borsttuig met van die clipjes aan het zadel, maar nu heb ik deze van Dy'on. Vind 'm erg fijn, en ligt ook fijner voor het paard heb ik het idee. :j

Ik ben woensdag bij Laseur geweest en heb stiekem m'n L debuut er tussendoor gefietst :D 1 weigering omdat ik van de spanning vergat te tellen en ging jagen, dus afstand van niks, maar verder eigenlijk super. De kop is eraf!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:32

Hee wat goed Eva!
Goed gereden vibabu!
Haha met nieuwe spullen heb ik dat idd ook :')

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:46

Pantykous schreef:
Ik had eerst een martingaal/borsttuig met van die clipjes aan het zadel, maar nu heb ik deze van Dy'on. Vind 'm erg fijn, en ligt ook fijner voor het paard heb ik het idee. :j

Daar heb ik de gebruikelijke driepuntsversie van, waar ik ook al erg tevreden over ben. De kwaliteit van het leer alleen al. <3

Wat hebben jullie allemaal goed gereden dames, fijn om te horen! Ik hoorde net dat ik zondag ook lekker last minute wat mag gaan doen: een springdemo op zondag. :D Geen idee waarom je mijn gepruts in je demo zou willen, maar goed. :') De laatste keer gedraagde ze zich daar alleen echt als een Harry: volgens mij kwam het door de bodem. D'r ligt een soort zwart tapijtvezel en het was toen ontzettend mul. Ze werd er heel vlak van om een of andere reden, net alsof ze zich verkeek op de sprong ofzo. En dat is best atypisch voor haar, meestal gaat ze overal als een konijn overheen, zeker als het spannend is. We zullen zien! :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:09

Die zwarte tapijtsnippers hebben wij ook in de bak liggen buiten. Al ligt er wel een eb en vloed bodem onder maar als de pomp even niet aangestaan heeft (of het heeft te weinig geregend) dan wordt die heel snel mul. Vind hem niet lekker springen, heb het gevoel dat ze bij de afzet teveel veren en daardoor niet goed af kunnen zetten.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:28

vibabu schreef:
Die zwarte tapijtsnippers hebben wij ook in de bak liggen buiten. Al ligt er wel een eb en vloed bodem onder maar als de pomp even niet aangestaan heeft (of het heeft te weinig geregend) dan wordt die heel snel mul. Vind hem niet lekker springen, heb het gevoel dat ze bij de afzet teveel veren en daardoor niet goed af kunnen zetten.

Juist, precies dat! Nu heeft het de laatste dagen gelukkig bizar veel geregend, dus hopelijk is hij nu een beetje steviger. :j