[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:20

Is mooi wat daar in Frankrijk ja. Geeft al veel gedoe zo te lezen!

Zuidwolde is wel mooi rijden bokworst!

Jes

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:54

Man moet veel rijden idd, gelukkig snappen clienten dat ze meer gevraagd wordt langs de kliniek te komen.

Ik woon gelukkig maar op 6km van mijn werk. Al heb ik wel de auto nodig om de kinderen af te zetten maar dat is onderweg naar mijn werk, ik doe dus gerust 2 weken met een tank.
Als ze nu op tv zeggen dat alle problemen over zijn dan is het ook over (ook al zou er in de werkelijkheid niets veranderen) het probleem is dat mensen bang zijn zonder te komen zitten en dus meer gaan tanken (er wordt op het moment 2a5x meer verkocht dan normaal :oo er is dus in principe geen tekort, het is de paniek die het tekort veroorzaakt).
Zo had ik dinsdag iemand voor mij met tanken, oude dame die 7L tankt :+
Collega iemand voor zich die 3L tankt, dan heb je dus niets nodig m.i

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:21

Heeft iemand hier zijn of een paard ooit geschoren rond deze tijd? Mickey komt maar niet helemaal door zijn vacht heen. Heeft het dus in no time bloedheet en na een training druipt het zweet nog net niet van hem af.. Niet echt ideaal dus. (En hij lijkt net een shetland pony met al dat haar maar dat terzijde :') )

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:29

Die van mij Scheer ik helemaal niet maar weet wel dat er een paar op stal zijn die hem wel scheren als ze er niet doorheen komen.

Ik heb de tip gekregen om een scherper bitje te gaan gebruiken maar zit een beetje te denken wat voor een. Rij nu met een enkel gebroken bustrens. Dus waarmee rijden jullie en werkt iets scherper in dan dit? Er hoeft van mij geen scherp geschut in maar wel een wat betere inwerking.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:29

Ja hoor, heb vorige week nog een paard geschoren met een 'gewone' vacht. Scheer ook cushing paarden nu. Wat wil je weten?

Ik ben niet op concours dit weekend, Evel is dinsdag behandeld dus die moet paar dagen rustig aan doen. Super positief commentaar trouwens want op wat kleine dingetjes na zat ie super in z'n vel.

Ik gebruik een kneveltrens, niet scherp maar de scharen leunen wel wat aan. Voor welk probleem moet je een scherper bit hebben?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:35

Ik scheer ook nooit, dus kan je niet helpen met je vraag..

Ik rij met een myler level 2, ik vind het een erg fijn bit. Pas als ze zelf gaat lopen mutsen wordt ie scherp :)

Serieus.... Raap me op... dit las ik net op nu.nl :') _O-
Citaat:
Hennie de Haan, voorzitter van de Nederlandse Vakbond voor Pluimveehouders: “Wij hebben grote bezwaren tegen kip die niet aan dezelfde eisen voor milieu en dierenwelzijn voldoet als kip die hier geproduceerd wordt, maar wel wordt toegelaten

http://www.nu.nl/ondernemen/4268439/zor ... briek.html
Echt ik blijf erin :') :') :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:41

Nou eigenlijk klinkt het een beetje stom maar tegen het weigeren en het is een beetje een wisselwerking.

Ik raak tussen de hindernissen controle kwijt omdat hij zich sterk maakt en tempo afpakt en zich lang maakt waardoor ik eigenlijk buiten spel kom te staan, daarna trekt hij zn kop naar beneden en staat stil.
Ik wil gewoon even proberen of een scherper bitje werkt aangezien zoals instructeur het vertelde het mij wel logisch klonk.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:47

Je mag de mijne wel een keer lenen om te proberen :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:50

Wat heb jij voor bitje?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:56

Ik heb Mickey een paar keer met een beval bit gereden zo eentje
http://www.thehorsebitshop.co.uk/product.php?xProd=31
Dat ging wel prettig want hier trok ie niet zo doorheen.

Ah kijk, nou hoe lelijk komt die vacht terug? Want daar ben ik wel een beetje huiverig voor omdat je altijd hoort dat het als je nu nog scheert niet bepaald mooi word..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:49

Das erg aangedikt hoor Laura. Als je paard goed in z'n vel zit komt de vacht over het algemeen netjes terug. Het kan alleen zijn dat ze sneller verkleuren als ze veel in de felle zon staan. Dat komt omdat de haren korter zijn en langer worden blootgesteld aan de zon. Vliegendeken verhelpt dat overigens, maar die van jou staan toch niet hele dagen te branden in de zon.

Beetje zonnebloem olie helpt ook.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:50

Top les! Ze had er echt weer zin in en trok goed aan naar de hindernis. We kwamen een keer te dicht op de hindernis eerst van een drie sprong maar ze bleef mooi door springen en stopte dus niet :D

scheren doen we alleen in de winter. Dus nu geen ervaring mee. Misschien kun je iets voeren waardoor hij beter door het haar komt?

Ik heb een bitje dubbelgebroken met een buisje waardoor de bitring draait. Nu helemaal geen wondjes meer in de mondhoeken. Maar klinkt wel goed dat het dan scherper wordt op het moment dat het nodig is.

dit weekend niks, volgend weekend naar Winterswijk sgw.

Iedereen in oud karspel en andere cc veel succes!!

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 11:07

Jup, hier scheren we ook alleen in de winter. Zou inderdaad ook kijken of je hem kunt helpen met wat extra's door z'n voer. :j

Ik gebruik ook een level 2 Myler, met knevels. Vind het een ontzettend fijn bitje, mooi dun, zodat het haar niet te vol in haar mond is. Zou niets anders meer voor haar willen. Ik weet alleen niet in hoeverre het bit goed is voor het probleem dat je beschrijft. De mijne rent niet en als ze het een keer doet, dan houdt ze er naar één keer tegen een muur/paal/boom/hek parkeren wel mee op. O:)

Mij hielp de Myler erg goed tegen hoofdschudden, knauwen, achter de teugel kruipen en in m'n handen hangen (jup, ze deed allerlei dingen die eigenlijk voor geen meter met elkaar rijmen :')), daar heeft ze nu helemaal geen last meer van. :j

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 11:09

Oké dat is opgehelderd dan haha. Scheelt qua verkleuren denk ik wel dat ie gewoon wit is of niet? Zonnebloem olie ben ik inderdaad weer gaan bijgeven. Ik kijk het nog wel eventjes aan of dit aanslaat en anders haal ik er een scheerapparaat overheen.
Wat fijn Elke!

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 11:14

Oh kleine toevoeging op het bevalbitje van Laura: Mylers zijn er ook te krijgen met dergelijke sleuven. Je kunt daar dan je teugel doorheen halen (of er een ophaaltouwdingetje aan bouwen) om er een hefboom van te maken. Maar als dat niet nodig is dan kun je hem ook gebruiken als 'n normale bitring. :)

De knevel van Myler heeft één sleuf voor je teugel, maar de ringetjes van iedere knevel zijn sowieso al zo klein dat je daar niet echt mee kan gaan hefbomen. Heb hem daar standaard doorheen zitten, mag officieel niet in de dressuur, maar heb er nog nooit commentaar op gehad (waarschijnlijk omdat je het echt niet kan zien op een afstandje). O:)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 11:33

Bij mij hielp een ander hoofdstel beter dan een ander bit. Heb er een dubbelgebroken watertrens in.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:16

Als ik fanatiek ga dressuren rij ik hem met stang en trens.
Het gaat trouwens ook alleen op vreemd terrein. Thuis is alles klein genoeg om hem terug op het achterbeen te kunnen zetten. Het is ook niet dat hij het op een rennen zet oid want als ik zeg ho dan staat hij stil :') dus het stoppen op een muur oid is ook niet nodig. Barrages en kort draaien kan ik op m'n zit. Het gaat om de lange lijnen en daarop niet lang worden, wel tempo houden maar niet lang hard en vlak, kop omlaag en slidingstop.

Bedankt voor jullie opties!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:15

Sommige paarden worden elke 6 weken geschoren. Ik moet er binnenkort nog 3 doen. Die hebben een zomervacht wat mijn eigen paard wintervacht noemt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:43

Ik zou m ook lekker uit z'n jasje halen, heb je alleen maar profijt van.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:59

Komt hij altijd slecht door zijn vacht heen? Wat voer je hem? Op de foto's valt het niet eens echt op. Maar ik zou hem lekker scheren. :)

Iedereen succes dit weekend die op concours gaat!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:22

Mijn 3-jarige kwam na een vitaminespuit ineens door het haar heen. Kostte 8 euro bij de Divoza dus daar hoef je het niet om te laten ;)

Vibabu: Heeft je instructeur ook nog ideeen mee gegeven? Als hij met dressuur op stang en trens goed is zou je eens een baby-Pelham kunnen proberen, kun je hem iets makkelijker opzetten aan de voorkant en de duikboot-sjeesactie richting hindernis (met weigering er acheraan) voorkomen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:44

Weer een winstpunt, 185,5. Eindelijk op de goede route.

Jes is je man dan veearts of stel ik nu een domme vraag?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:08

Gefeliciteerd met je punt!

Ik hoef momenteel ook niet te scheren gelukkig.
Ik heb mn 4 jarige op een dubbel gebroken bustrens en Vosje met springen en crossen ook. Met dressuur rijd ik haar op een ongebroken bitje

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 13:34

Lithya gefeliciteerd met je punt :)
Klopt :j man is DA, erg praktisch zeker met een paard als Cascade :+

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 19:34

gefeliciteerd met je wp!

Vandaag had ik ook weer dressuur, voor mn gevoel nette proef neergezet met hier en daar een slordigheidje, maar jury vond het niet zo :') eerste proef 180,5 -2, tweede proef 184. 1 wp'je erbij dus. Terwijl voor mn gevoel proef 1 veel actiever en netter was :+ maar dat hou je altijd bij jurysport! Volgende keer beter :)

Nog springconcoursen gereden dit weekend?