Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:08

MarianneW schreef:
Ah wat spannend nu steeds meer mensen hun punten binnen krijgen! Gefeliciteerd voor de mensen met punten! En Veertje, wauw mooie score zeg!!

Ik probeer in de app te vinden waar het staat, maar kan het misschien kloppen als je met een nieuw paard gestart bent dat er nog helemaal niets staat? Was echt aller eerste wedstrijd

Het wordt geregistreerd in de KNHS app (niet in paardrijden.nl). Je kijkt dan onder klasseringen. Daar komt je resultaat en je protocol.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:11

Jaa mijn punten voor de 19e zijn ook binnen! 186.5 in het M2.
Ik scoor mezelf ook altijd en had mezelf 187 punten gegeven dus volgens verwachting!
Niet veel commentaar, dat het netjes was maar spetterender mag :o dat spetterende zit er idd niet zo in _O- _O-

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:11

_Anneruth schreef:
MarianneW schreef:
Ah wat spannend nu steeds meer mensen hun punten binnen krijgen! Gefeliciteerd voor de mensen met punten! En Veertje, wauw mooie score zeg!!

Ik probeer in de app te vinden waar het staat, maar kan het misschien kloppen als je met een nieuw paard gestart bent dat er nog helemaal niets staat? Was echt aller eerste wedstrijd

Het wordt geregistreerd in de KNHS app (niet in paardrijden.nl). Je kijkt dan onder klasseringen. Daar komt je resultaat en je protocol.

Dank je!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:13

Buxy gefeliciteerd!

Ik heb toevallig ook net mijn punten terug in de M2. 188,5 *\o/*

Leuk commentaar er ook bij. Ben er helemaal blij mee :D

Dancer

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:15

Ik wacht nog op de punten van de 12e en de 19e. Zaten beiden fouten in, dus verwacht bij beiden helaas geen winstpunten.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:17

Weet een van jullie wat 'komt boven de teugel' betekend? Is commentaar bij galop verruimen. Heb die nog nooit eerder gehad en weet niet wat ik er bij moet denken :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:19

Buxy en Urosa, mooie scores! Gefeliciteerd!!

Roosie, hmm die ken ik eigenlijk ook niet, maar ik denk dat ie tegen de hand kwam?

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:20

xRoossie95 schreef:
Weet een van jullie wat 'komt boven de teugel' betekend? Is commentaar bij galop verruimen. Heb die nog nooit eerder gehad en weet niet wat ik er bij moet denken :')

Dat hij zich net wat uit de verbinding drukt, denk ik. Dus in plaats van achter de teugel, maakt je paard zich te lang in de hals

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:21

Punten Z1 terug van de 19e! Was echt geen goede proef maar zat (op de SB na) wel op dezelfde lijn met de jury.. Wel een 8 voor binnenkomen en halsstrekken :+ maar kreeg geen enkele fatsoenlijke eenvoudige wissel voor mekaar en stap zat vol dribbels dus terecht 55% even dooroefenen.. :Y) had mezelf op 56% gepunt dus wel goed realistisch beeld van onszelf!

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:21

Maar tegen de hand staat op andere plekken wel als commentaar haha. Dus vandaar dat ik dacht dat er onderscheid in zou zitten?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:22

xRoossie95 schreef:
Maar tegen de hand staat op andere plekken wel als commentaar haha. Dus vandaar dat ik dacht dat er onderscheid in zou zitten?

Misschien meer zoiets als wat Marianne zei?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:23

xRoossie95 schreef:

De uitdrukking is eigenlijk; Komt over de teugel. Maar betekent eigenlijk gewoon dat hij zich er teveel uitdrukt. Dus de neus er teveel uitduwt. Oftewel niet rond genoeg blijft.
Heb je ook andere opmerkingen zoals nageeflijker etc?

Edit: tegen de hand inderdaad, dat is nog net iets meer dan nageeflijker.
Dan zal je echt moeten letten op meer nageeflijkheid en een constantere aanleuning.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:33

Gefeliciteerd Buxie en Urosa!

@Noeka: leuk om te lezen dat er ook een Z ruiter is die mee doet.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:44

xRoossie95 schreef:

Neem aan dat hij ronder moet.

Ik wacht nog steeds op punten van de 15e

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:25

Dat denk ik ook. Dat het paard zich er wat uit drukt maar zonder echt tegen de hand te komen.

Leuk dat er alweer punten binnendruppelen. Gefeliciteerd met de winstpunten en voor iedereen zonder winst; hoop dat er fijne feedback op de protocollen staat!

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:30

Suzanne F. schreef:
xRoossie95 schreef:

De uitdrukking is eigenlijk; Komt over de teugel. Maar betekent eigenlijk gewoon dat hij zich er teveel uitdrukt. Dus de neus er teveel uitduwt. Oftewel niet rond genoeg blijft.
Heb je ook andere opmerkingen zoals nageeflijker etc?

Edit: tegen de hand inderdaad, dat is nog net iets meer dan nageeflijker.
Dan zal je echt moeten letten op meer nageeflijkheid en een constantere aanleuning.

Ah vandaar. Ja ik heb een variatie aan 'Moet nageeflijker blijven' bij oefeningen 'Tegen de hand' bij overgangen en dus 'komt boven de teugel' bij beide keren galop verruimen. Onderaan bij aanleuning geen extra informatie. Dus vandaar dat ik me af vroeg of er verschil in de termen zat.

Neusje er te ver naar voren uit zie ik dan bijna alsnog als een compliment :') Vroeger krulde hij heel erg op.

Hij loopt (nog) niet aan de teugel dus snap het commentaar dan ook wel. Moeten we nog verder aan werken

Heb trouwens wel onderaan bij algemene indruk staan: Paard loopt de gehele proef niet nageeflijk. Amazone rijdt nagenoeg zonder verbinding. Werk aan de juiste stelling en buiging.

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:21

Hier nog geen punten bekend voor de 19e, maar dat komt wel! Iedereen met punten gefeliciteerd! :o

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:54

Nou ik ben altijd al wat ongeduldig of in ieder geval gewoon erg nieuwsgierig.
Maar wetende dat knhs mijn punten gister al had, en ik nu nog niets heb, vind ik echt moordend := :')

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:56

Vergeet niet dat ook alle verwerking van de protocollen op dit moment nog handmatig is.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:59

ynskek schreef:
Vergeet niet dat ook alle verwerking van de protocollen op dit moment nog handmatig is.

I know, ik “klaag” ook alleen maar hier ;) hihi

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:52

Dan hebben ze waarschijnlijk erg druk met proefjes verwerken.

Hopelijk nog vandaag en anders vast morgen!

Ik vind het lekker dat ze hier weer binnen zijn :=

Zondag laatste keer filmen volgens de oude manier. Ben wel heel benieuwd hoe het er daarna uit gaat zien. Of er dan ook een ander proefje mogelijk is etc.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:16

Mag ik mij hier ook (weer) melden? :)

In het begin meegekletst en ook meegereden met de online proefjes, daarna helaas een geblesseerd paard gehad.
Inmiddels alles weer in orde en ook ik wacht zenuwachtig op m'n punten van de 19e :D

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 18:10

Helaas, hier morgen weer een dagje refreshen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 18:15

Urosa, ik hoop ook zondag te kunnen filmen. Wij gaan daarna even pauze houden / doortrainen. Dus hopelijk kunnen we het positief afsluiten :)
(Ik heb een jonge pony die ook gewoon nog kilometers op ander terrein moet gaan maken dus snel punten verzamelen is zinloos, we weten nu dat we het niveau aankunnen dus super veel profijt, plezier en lering uit de online proeven kunnen halen :D)

Welkom terug Bliksem!

Eveline, ik doe weer mee morgen ;)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 18:31

Linda2008, snap ik! Verstandig om met een 5 jarige ook rustig op te bouwen. Super knap al zo direct winst rijden in de L2!

Hopelijk hebben jij en Eveline77 morgen punten!