Actie Dressuurhoed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:53

CGJ12 schreef:
* nooit parades meer
* nooit prijsuitreikingen te paard
* nooit meer losrijden met meer dan 1 paard per 150m2
* nooit meer pony's tussen paardem
* nooit meer tuigpaarden binnen 2 km van het dressuurterrein
* nooit meer wapperende vlaggen op het terrein
* nooit meer wapperende reclame boardingen
* nooit meer wandelwagens en buggy's op het terrein
* nooit meer loslopende kinderen tot een jaar of 8 op het terrein (die hollen..... vaak met klompjes)
* nooit meer rollator oma's en opa's op het terrein
* nooit meer parkeren en opzadelen langs de doorgaande weg
* nooit meer dressuurringen dichter aan elkaar plaatsen dan 8 meter
* nooit meer een jury-auto dichter bij de ring dan 6 meter
* hulpteugels bij losrijden toestaan
* losrijden door "anderen" dan de wedstrijdruiter toestaan
* totaal verbod op longeren binnen 1 km van het wedstrijdterrein
* verbod op loslopende paarden in wei binnen 1 km (bij koeien volstaat 500 meter ook)
* verbod op penny-activiteiten in de maneges tijdens wedstrijden (ook buiten)
* verbod op halsstrekken
* verbod op kleine kinderen op paard bij het uitstappen
* verbod op "jassen uittrekken" als je te paard zit
* verbod op het "opruimen van de Z-ring" zolang er nog anderen te paard zitten

als het hierbovenstaande een beetje (met rede) wordt gehandhaafd is de sport al een STUK veiliger.
Dat levert méér op dan een helm .........

Zóóóó... ga je lekker? Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:58

CGJ12 schreef:
als het hierbovenstaande een beetje (met rede) wordt gehandhaafd is de sport al een STUK veiliger.
Dat levert méér op dan een helm .........

Alleen weet je dondersgoed dat jou lijstje niet haalbaar is en een helm invoeren wel.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:01

Off topic:

Voor al mijn fans: Bloos Verward Lips are sealed Misselijk

Ik wordt nog wereldberoemd in Noord Nederland.
Vanmorgen was ik al op RTV Drenthe te horen en zonet ben ik geïnterviewd door RTV Noord. Vanmiddag ben ik op de radio en vanavond op tv!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 23:10

Ik ben nog altijd tegen verplichte invoering van een veiligheidshelm!

En ik adviseer alle mensen die dat niet zijn om de rest van hun leven binnen 4 muren achter de geraniums door te brengen, lekker veilig.....

En voor een beetje afwisseling kan je je rondje dan ook op dit ding maken, lekker veilig! maar toch adviseer ik je dan om je helm op te zetten, je weet tenslotte maar nooit, straks stort je huis nog eens in.

Afbeelding

Rodeostier incl. valkussen !!!!!! en volautomatische bedieningskast met 8 snelheden (automatisch programma of handbediening). 5,5 x 5,5 meter.

caro_vt

Re: Actie Dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:01

Er zit toch een kinder, pardon penny-slot op dat ding? Haha!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:49

Nieuwsflits!

Maandag as gaan een aantal aktieleden van de dresuurhoed.nl een gesprek aan op het federatiecentrum!

Duim voor ons!!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:05

Ik zal zeker duimen en mensen... laat je niet onder de tafel banketstaaf door de heren geleerden in 3 delig pak.

Ik zeg altijd maar, die lui gaan ook naar de wc en maken hun billen schoon Haha!

M.a.w. het zijn ook maar mensen als jij en ik Clown

Laat je niet intimideren door hoe mensen over komen of hoeveel ze lijken te weten.

GO DRESSUURHOED GO!!!!!!!!!!!!!!!!!! OK dan!

Neem je lijst met argumenten mee Lijst en het stuk uit bit zou ik zeggen.

En laat ons z.s.m. weten hoe het is gelopen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 21:07

ikheb ook een handtekening gezet.
Rijdt dan wel niet in de z of zo maar ik vind het er niet uit zien met een veiligheids cap.

Zie die top dressuur ruitersal met veiligheidscap rijden op wedstrijd Haha!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 22:59

You go girls! (and boy Knipoog )

Ik hoop dat het positief resultaat heeft! C, neem je je voicerecorder mee?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 11:02

Goede tip Kitty!
Pling

Positiviteit voor de vrije keuze!

Dat is wat we gaan uitdragen Ja

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 13:07

Wanneer gaan we eigenlijk de handtekeningen aanbieden*? en is alleen aanbieden van de handtekeningen dan wel afdoende ?

Misschien zeggen ze daar in Ermelo wel: Ok. bedankt en hup de prullenbak ermee in, dan zou de actie zijn doel voorbij schieten.

*dan ga ik natuurlijk wel mee ( als het dan nog mag Bloos )

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 13:42

WWWiske schreef:
Wanneer gaan we eigenlijk de handtekeningen aanbieden*? en is alleen aanbieden van de handtekeningen dan wel afdoende ?

Misschien zeggen ze daar in Ermelo wel:
Ok. bedankt en hup de prullenbak ermee in
, dan zou de actie zijn doel voorbij schieten.

Heb jij dan het vermoeden dat ze zeggen:
"Oh. leuk. wat veel zeg! Nou, dan krijgen déze mensen vrijstelling van de helmplicht. we zijn er tenslotte voor onze leden. Wij willen niemand het plezier in het paardrijden ontnemen..... "

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:01

Dat zou mooi zijn CGJ Haha!

Maar wat mij betreft dienen we ze in de, nog op te starten, officiële procedure in. Zomaar in het 'ronde archief' verdwijnen zal dan net iets minder snel gebeuren.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:38

WWWiske schreef:

Misschien zeggen ze daar in Ermelo wel: Ok. bedankt en hup de prullenbak ermee in, dan zou de actie zijn doel voorbij schieten.

Misschien haalt de hele actie helemaal niets uit. Lips are sealed
Zelf een nieuw KNHS opstarten? Haha!

In België houden wij ons gewoon aan de goede oude FEI regels Haha!
En er staat letterlijk in:

1. Wedstrijdkledij voor burgers :
- jachtcap (deze kan voorzien zijn van een kimbescherming met 3 vasthechtingspunten
(zie ook art. 421.4.6), of bolhoed of hoge hoed, in het zwart of donker blauw.
Een ruiter mag, om veiligheidsredenen, een goedgekeurde beschermhelm dragen.
- zwarte of donkerblauwe rijjas;
- wit hemd en witte das (of jachtdas), witte of natuurkleurige handschoenen;
- witte of gemskleurige rijbroek;
- zwarte éénkleurige rijlaarzen.

De jachtcap is toegelaten tot en met niveau 2.
De bolhoed is toegelaten voor alle nationale niveaus.
De hoge hoed is pas toegelaten vanaf niveau 3.

Misschien geheel volgens FEI gaan rijden? Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:02

CGJ12 schreef:

Heb jij dan het vermoeden dat ze zeggen:
"Oh. leuk. wat veel zeg! Nou, dan krijgen déze mensen vrijstelling van de helmplicht. we zijn er tenslotte voor onze leden. Wij willen niemand het plezier in het paardrijden ontnemen..... "

Nou, ho, ho zeg, is het dan zo'n rare vraag?

natuurlijk verwacht ik niet dat we met gebak onthaalt worden daar in Ermelo, daarom vraag ik mij juist af wat "de tactiek"dan zal zijn.
Ik bedoel, we mogen er toch zo langzamerhand toch wel eens over nadenken hoe we dat gaan "AANBIEDEN" juist omdat de kans groot is dat het misschien niet eens aangenomen wordt, zo raar is dat toch niet Verward

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:05

WWWiske schreef:
natuurlijk verwacht ik niet dat we met gebak onthaalt worden daar in Ermelo, .........

Dáár had ik nu juist wél op gerekend......... Ja

WWWiske schreef:
Ik bedoel, we mogen er toch zo langzamerhand toch wel eens over nadenken hoe we dat gaan "AANBIEDEN" juist omdat de kans groot is dat het misschien niet eens aangenomen wordt, zo raar is dat toch niet Verward

Tuurlijk.
Maar de KNHS leest mee, dus alle tactieken op Bokt plaatsen leek me niet al te handig.........

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:16

Ik hoop dat jullie geen last krijgen van het slechte humeur dat de Nijhofgroep het KNHS zojuist heeft bezorgd.

De datum van 1 februari a.s. als uiterste datum voor het aanvragen van chipontheffingen is tot nader order opgeschoven.

Dat wordt inderdaad geen gebak dus ben ik bang.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:43

De een of andere Hamer heeft de handtekeningenlijst in Exloo weggehaald. Stoom uit je oren

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 20:20

KarinvdM schreef:
De een of andere Hamer heeft de handtekeningenlijst in Exloo weggehaald. Stoom uit je oren

HELMEN-MAFFIA ......... ze gaan over lijken. Triest....

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 21:05

Tja tot die conclusie kwam ik ook toen ik in Ruinerwold geen lijst meer zag hangen!!!

Volgens Alja stonden er 'maar ' twee op ..
Maar dan nog!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:02

In het nieuwste nummer van De Hoefslag staat een artikel over "de hoofdzaak" een artikel dat begint met: "wel of niet een veiligheidshelm dragen is de verantwoordelijkheid van een ruiter. Maar hoe zit het als een ruiter les neemt? Kan een instructeur zijn leerlingenbv. verplichten om een veiligheidshelm te dragen?

Even verder: "de KNHS verwijst in publicaties naar de skeeleruitspraak, navraag bij de KNHS brengt echter geen duidelijkheid wat de skeelerutspraak nu precies inhoudt. De KNHS had niet de beschikking over de betreffende uitspraak en wist ook niet te vertellen waar die op te vragen is.Er was door de KNHS ook niet geïnformeerd bij de skeelerbond. (het arrest is te lezen op: www.skatebond.nl)

Vervolgens gaan er drie kolommen over de skeelerzaak, waar nog steeds geen uitspraak in is........

En ze sluiten af met: "In de paardensport is het dragen van en veiligheidshelm een hot item. Wettelijk is het dragen van een veiligheidshelm niet verplicht voor ruiters. Veel ruiters vinden een helm oncomfortabel en dragen er geen. Onderzoeken en statistieken wijzen uit dat bij ongevallen in de paardensporternstig hoofdletsel vaak voorkomt, Verward het dragen van een goedgekeurde veiligheidshelm beperkt de risico's

Nu dacht ik toch dat wij alle onderzoeken en statistieken in bezit hadden en als 95 % van alle ongevallen puur en alleen breuken zijn ( dus geen hersenletsel!!!!!!) dan vraag ik mij af wat De Hoefslag onder: vaak voorkomt verstaat Verward

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:36

CGJ12 schreef:

Schijnheilig

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:55

WWWiske schreef:
In het nieuwste nummer van De Hoefslag staat een artikel over "de hoofdzaak" een artikel dat begint met: "wel of niet een veiligheidshelm dragen is de verantwoordelijkheid van een ruiter. Maar hoe zit het als een ruiter les neemt? Kan een instructeur zijn leerlingenbv. verplichten om een veiligheidshelm te dragen?

Even verder: "de KNHS verwijst in publicaties naar de skeeleruitspraak, navraag bij de KNHS brengt echter geen duidelijkheid wat de skeelerutspraak nu precies inhoudt. De KNHS had niet de beschikking over de betreffende uitspraak en wist ook niet te vertellen waar die op te vragen is.Er was door de KNHS ook niet geïnformeerd bij de skeelerbond. (het arrest is te lezen op: www.skatebond.nl)

Vervolgens gaan er drie kolommen over de skeelerzaak, waar nog steeds geen uitspraak in is........

En ze sluiten af met: "In de paardensport is het dragen van en veiligheidshelm een hot item. Wettelijk is het dragen van een veiligheidshelm niet verplicht voor ruiters. Veel ruiters vinden een helm oncomfortabel en dragen er geen. Onderzoeken en statistieken wijzen uit dat bij ongevallen in de paardensporternstig hoofdletsel vaak voorkomt, Verward het dragen van een goedgekeurde veiligheidshelm beperkt de risico's

Nu dacht ik toch dat wij alle onderzoeken en statistieken in bezit hadden en als 95 % van alle ongevallen puur en alleen breuken zijn ( dus geen hersenletsel!!!!!!) dan vraag ik mij af wat De Hoefslag onder: vaak voorkomt verstaat Verward

Op deze manier proberen ze de (niet zo betrokken) lezers dus duideliljk weer op het verkeerde spoor te zetten!
Boos!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 20:39

Aimee schreef:
CGJ12 schreef:

Schijnheilig

Heb jij mijn lijst soms weg gehaald?! Boos!

RJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 21:01

Nou heb ik niet alle 47 pagina's gevolgd, maarre

Kunnen jullie geen advocaat inhuren die alle feitjes regeltjes, zinnetjes en dingen uitzoekt. Het liefst één die de organisatie van binnenuit kent.. een soort spion Clown alles is gerechtvaardigd Knipoog

Het werkt in andere zaken namelijk wel }>